[SGW] Zijn de (sgw)doelen van 2011 behaald?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:21

Ik was vorig jaar nog niet heel erg bezig met sgw. Was wel bezig met trainen om Maarsbergen te kunnen rijden. Dat was eigenlijk mijn enige crossdoel: MB uitrijden. Had op dat moment nog geen wp springen, dus hoefde er ook niet zo over na te denken. (had zelfs nog geen wp in de dressuur, want ik reed niet eens wedstrijden haha!) Twee weken voor MB tjdens mn eerste springwedstrijd een wp gereden en MB dus officieel gestart. Vreselijk zenuwachtig, maar wel uitgereden! En toen dus echt besmet geraakt :D
Doelen dus dubbel en dwars gehaald... Helemaal leuk!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:25

MelanieB schreef:
Weer starten met Bonny, misschien L
Rustig opzoek gaan naar een ander paard. :)

Dressuur wil ik met Bonny M1 startgerechtigd zijn/starten(?)
Springen weet ik niet doen we niet zoveel op wedstrijd.

Starten met Bon niet gelukt, ivm blessure ;(
Wel ruim M1 startgerechtigd.

Rustig opzoek gegaan naar een paard: nee ik had er al heel snel een :))

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:32

Mijn sgw doel is niet gehaald. Het was mijn doel om lekker wat B crossen te starten, maar ik heb geen sgw gestart. (ivm springen) Heb overigens wel fijne trainingen gehad en een leuke oefencross gereden :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:44

Een jaar geleden typte ik dit:
Roxxiejj schreef:
Oeh oeh, ik ook weer :D
Tot augustus zowiezo even stil rond Rox, omdat ik dan op stage in het buitenland zit. Ga kameelrijden in de woestijnen van Dubai :')

Sammy gaat volgend jaar met pensioen, die kan het gewoon niet meer aan. Die mag lekker als knappe grasmaaier fungeren en lekker buitenritjes maken :) misschien voor de leuk als het goed gaat nog een keer Z1, meer zal het niet worden.
Nitro gaat de M1 verder in, gaat weer een paar keer mee met springwedstrijden buiten en vanaf september pakken we weer crossen mee. Op de planning staat voorlopig Gorssel, Heino of Neede (1 of 2 van de) en in oktober Diepenheim en Hattem. Einde van seizoen wil ik hem graag M2 klaar willen hebben, of ik dat ook nog ga starten, weten we nog niet (rotklasse!! :o ). Springen misschien einde van jaar wat meer zekerheid in het parcours, zodat ik ook beter de afstanden kan inschatten. Cross nog lekker in de B, overgaan kan altijd nog :)

Verder ga ik binnenkort een nieuw paard erbij kopen. Met deze gaan we in augustus flink trainen, ook met crossen, een keer mee op dressuur en spring wedstrijd. In september wil ik met die misschien ook of Gorssel, Heino of Neede starten. In oktober Vasse en Hattem, maar is dus nog even af te wachten hoe die zich gedraagd :)

Karin: ik kom je aanmoedigen als ik er dan weer ben! :j +:)+

Goed, mijn stage in Dubai ging niet door, wegens omstandigheden. Toen naar Duitsland op stage met 2 paarden (nieuwe paard was ondertussen gevonden, voor de merrie een fijne plek gevonden :j ).
Duitsland uiteindelijk na 2 maanden afgekapt, net te laat voor Markelo SGW Snorrewind.
Wat in het begin 'rustig weer met wedstrijden beginnen' was, was al half juli vol weer in de dressuur. M1 bijna alles gewonnen wat los en vast zat, M2 is en blijft imo een rotklasse, maar Nitro kwam er verbazingwekkend goed door. Binnen 2 maanden maar overgestapt naar het hoedje *D
Ondertussen al Z1+10 en gaat de goeie kant op. Z2 komt ooooooit nog wel :')
Springen uiteindelijk wat minder gedaan, maar toch al L startgerechtigd, dus alweer een doel gehaald!
Cross nog in de B gebleven en op een missertje in Neede en een flauwe knol in Barchem daarnaast toch reserve kampioen in de B geworden van Overijssel :)

De nieuwe is uiteindelijk niet geworden wat ik graag wilde, dus die staat weer te koop. Slechts enkele keren meegeweest met dressuur.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:46

Mijn doelen van afgelopen jaar:
Citaat:
Dit jaar ga ik mijn doelen iets bescheidener stellen, ik zit net voor de overstap naar zowel het M-springen als M-sgw en weet nog niet hoe dat gaat uitpakken, Bandido is nog jong en bovendien mijn eerste paard, dus we zijn beiden nog onervaren .
Maar als hij zo goed aanpakt als het afgelopen jaar in de L dan ben ik dik tevreden !

Doelen:
Dressuur: M2-startgerechtigd
Springen: De overstap naar de M maken en hopelijk wat puntjes rijden.
Sgw: De overstap naar de M maken en ook hier proberen wat puntjes te rijden.

Het springen wil ik deze winter aan gaan werken, ik weet dat Bam de hoogte aankan maar ik moet nog wat zelfverzekerder gaan rijden. In het voorjaar hoop ik dit in de Sgw ook toe te passen. De dressuur zullen we waarschijnlijk niet veel aan toe komen qua wedstrijden, maar ik wil hier hard aan blijven werken in de training dus die 6 puntjes moeten te halen zijn!

Om te beginnen heeft Bam in de M zeker zo goed al dan niet beter aangepakt dan in de L, dus daar ben ik zeer tevreden over. Over mezelf ben ik gematigd tevreden, zelf had ik wat meer moeite, elke cross met een redelijk goed gevoel uitgereden, maar met stukken betere en slechtere rijderij van mijzelf, gelukkig was Bam er altijd om mij te helpen op de stukken waar ik tekort kwam en heb ik weer ontzettend veel geleerd dit jaar.

Mijn concrete dressuurdoel heb ik niet gehaald, dan had ik mischien wat meer dan 2 keer dressuur moeten starten :+ , wel is de dressuur dit jaar al veel verbeterd in de training, nu nog zorgen dat dat op cc meer uit de verf gaat komen.
Mijn springdoel heb ik gehaald, omdat ik het zo druk had met crossen ook zeer weinig gesprongen op cc, wel van de zomer tijdens de zomerstop een keer een rondje M gestart, wat echt super ging en meteen het eerste puntje binnen gehaald, daarna geen springcc meer gestart. Ook op de crossen ging het springen zeer voorspoedeig, merendeel van de crossen simpel foutloos gesprongen.
Mijn crossdoel heb ik ruimschoots behaald, gezien wij intussen Z/CIC* startgerechtigd zijn :D !

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:30

venga schreef:
SGW: mijn officiele B-debuut maken, eventueel nog wat BB vooraf
dressuur: we zijn nu Z1 startgerechtigd, ik hoop volgend jaar al een paar wp's te hebben
springen: daarmee zijn we B+4, dat mag zich verder uitbreiden en ik hoop wat meer routine te krijgen in de parcoursen

SGW en springdoelen zijn gehaald, bij dressuur haal ik op een haartje na geen wp's. En voor het komende jaar hobbelen we gewoon lekker verder in alle 3 de disciplines en huidige klasses :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:21

Citaat:
Mijn eerste doel is het rijden van de VSN cup in Ermelo

SPRINGEN - gaan we lekker de hele B door huppelen en wellicht met flexibel springen halverwege 2011 eens wat L proberen. CROSSEN - gaan we in het voorjaar weer lekker de B oppakken, In het najaar wellicht al eens L als Bull het fijn blijft oppakken, anders blijft het B.
DRESSUUR @ verder klaar maken voor de M en een keer starten, in de zomer of het najaar.

Verder zal ik naarmate 2011 vordert Bull in het werk in zijn algemeenheid iets meer oppakken, nu bleef het vaak bij 3 a 4 keer per week ""werken", dat zal naarmate de tijd loopt dan wel naar 5 keer gaan.

De VSN Cup werd een drama... :+ omdat Bull afsloeg en gelijk wat anders meepakte dat dus niet mocht : gediskwalificeerd...

Springen ben ik nu L gestart, dus ook gehaald..
Dressuur ruimschoots gehaald met nu M2 +2
Crossen toch L gestart en een paar mooi wintspunten gehaald, helaas ook wat pech door ook eigen fouten en wel wat ups en downs qua crossen.

en verder gaat Bull niet naar 5 keer lopen per week maar blijft het 4 maal, want hij doet het er super op met dit aantal dus ik vind meer niet nodig.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:36

Citaat:
Paard gezond houden komt met de jaren (14+) toch wel steeds meer bovenaan te staan
dressuur; verder verfijnen, af en toe lekker op concours gaan, Z2 start gerechtigd worden.
springen; lessen weer op pakken en een wedstrijdje mee pikken
sgw: heerlijk nog een jaar B crossen rijden en dat met steeds meer vertrouwen en routine doen. Genieten van het feit dat het eindelijk kan en mag. Heb er nu al zin in.

Is me aardig gelukt maar had dan ook niet van die spannende doelen. Zie alleen dat ik mijn dressuur doel helemaal vergeten was. Ben wel geteld 1 keer gestart.
Vooral het genieten en meer vetrouwen krijgen is me gelukt. Ben daar ook erg blij mee.

manic

Re: Zijn de (sgw)doelen van 2011 behaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:01

Ik had helemaal geen SGW doelen dit jaar en eigenlijk helemaal geen doelen anders dan gewoon veel plezier hebben met mijn guppie. En dat is super gelukt. Ik heb een aantal meerdaagsen gereden, lekker lange weekenden met hem over de hei gereden, het springen weer opgepakt.

Wat ik nooit voor mogelijk had gehouden is toch echt gebeurd... Ik ben B springen gestart en heb makkelijk mijn winstpuntje gereden. En nog stoerder, ik ben gewoon voor het eerst officieel B SGW gestart. Ik ben helemaal trots op mijn knappe paard. Er moet nog veel verbeteren en we moeten alletwee nog iets dapperder worden, maar de kop is er meer dan af.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:07

Mijn doelen zijn ook zeker wel behaald ;)
Met bruine paard erg fijn crossjaar gehad, verder ook helemaal niks gestart behalve SGW's :P

Met schimmel ook begonnen met wedstrijden! Doel voor de dressuur was een wp halen, klinkt niet heel moeilijk maar als je paard overal en nergens spoken ziet in de bak, is dat zo makkelijk nog niet :)) Maar dat is toch nog mooi snel gelukt.
Toen had ik ook wel weer genoeg van de dressuur en vond ik dat we wel BB konden starten in het springen. 3x gestart wat super ging. Crosslesje konden we ook best wel aan en toen hij dat goed oppakte meteen maar ingeschreven voor 2 BB's. Helaas werden deze afgelast, dus toen maar opgegeven voor de B. Deze werden ook weer afgelast en toen zag ik het somber in... Maar gelukkig, Diepenheim ging wel door en direct foutloos in de cross dus kon niet beter! :D
Nu richt ik me op het starten in een B springparcours, misschien dat dat nog net gaat lukken voor het einde van het jaar en anders deze winter zeker nog wel ;)

Op naar 2012! :D

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:07

Ik heb in dat topic geen doel gezet.
Gedurende het begin van het seizoen werd mn doel mn SGW debuut maken met Bente.
Dit ging tot 2 x toe niet door.

Toen mocht ik Venga gaan rijden, daarbij was mn doel het debuut maken en finishen in een cross.
Dat doel is dit jaar 2 van de 2x gehaald, en we mochten zelfs 2 x een prijsje mee naar huis nemen :)

Uiteindelijk het SGW doel gehaald, dankzij Venga en dr baasje.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:38

Spuitelf ziet dit topic nu pas :+

_Noor schreef:
Uiteraard hier ook het doel om alles heel en happy te houden.
Doelen voor 2011 zijn:
Dressuur: Z2 met winst (voor ons stiekeme subdoel ZZ-licht ooit)
Springen: weer hetzelfde doel als vorig jaar haha: KAPPEN MET MUTSEN!
SGW: een aantal fijne, foutloze crossen in het L rijden en verder gaan we vrolijk verder met Jer's opleiding tot zeepaard. Aan het M denk ik nog niet. Technisch is het allemaal geen probleem, hij moet alleen eerst nog meer vertrouwen krijgen!

Nou, ik heb nog 1 kans om in 2011 die wp in het Z2 te halen. Tijdens onze eerste start zat ik er net naast.
Springen heb ik nauwelijks gedaan, maar het gevoel in de springlessen wordt steeds beter.
SGW, zeer tevreden over ons seizoen (ondanks mijn drollige val in Barchem). Ik denk dat ik wel kan zeggen dat onze waterproblemen zo goed als verleden tijd zijn (*klopt af*) en ik kijk toch al stiekem naar het M!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:41

Nickeltje schreef:
Wat leuk om alle plannen te lezen voor het volgende jaar.
Ik heb ook weer SGW plannen.

Nick komt met de kerst in de buurt staan en ik kan dus weer met haar aan het werk. In de winter zal ik vooral bezig zijn met conditie terug opbouwen en de dikke buik er vanaf rijden.

In het voorjaar zou ik graag weer willen gaan SGW trainen, maar Noordwijk ligt niet echt in het les gebied van Rob en ik heb ineens zelf geen trailer (toch een groot voordeel van bij ouders staan), dus hier ben ik afhankelijk van stalgenoten of ik mee kan liften of een trailer kan lenen...

Mijn uiteindelijke doel voor 2011 is om wel weer een L cross foutloos uit te kunnen rijden.
En om ons springen te verbeteren.

Nick is niet met kerst, maar eind januari in Noordwijk komen te staan.
De conditie is aardig op peil, Nickjes buik is voor een groot deel gewoon Nickje.

Ik heb 3 trainingen in Moordrecht mee kunnen rijden, wat heerlijk ging.
De SGW van Lisse heb ik in het L foutloos uit kunnen rijden, dus dat punt is zeer zeker gehaald!

Maar we gaan verder, ik heb op het randje van 2011 ook weer M2 gestart en winst gereden. Dus dressuur is ook op peil.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:17

Voel me ook een spuit-elf!

mistid schreef:
Ik hoop Ultra volgend jaar aan het eind van het seizoen L+5 te hebben. Met springen graag Z met winst.
Met Meno wil ik nog graag een keer M crossen. Wilde graag in Westerbork, maar dan zou hij Markelo foutloos moeten lopen. Heb nu eerst een mailtje naar de KNHS gestuurd met een aantal vragen.
Ook hoop ik volgend jaar een nieuw baasje voor Yoeri te kunnen vinden en in het naseizoen waarschijnlijk voor Meno, en nog een paard erbij kopen.
Ik stel de doelen voor komend jaar niet al te hoog, omdat ik in mijn eindexamenjaar zit. Dat is dus een persoonlijk doel, slagen. En een passende opleiding vinden, dat is het allermoeilijkst.
En natuurlijk de paarden gezond en blessurevrij houden, en zelf ook eens een jaar zonder botbreuken door komen :+

Van mijn doelen is niet zoveel terecht gekomen :') . Ultra heeft een andere ruiter, en heb de doelen ook niet gehaald.
Meno heeft M gecrosst in WB en foutloos gelopen in Markelo en het doel om Z springen te starten is wel gebeurd, maar daar bleef het bij 'door de startlijn rijden'. Maargoed hebben nog een paar kansen, en we hebben er ook een poos uitgelegen door een blessure. Dressuur mag ik L2 starten dus ook nog een doel gehaald.
Yoeri is niet verkocht, maar daar rijdt mijn kleine zusje inmiddels ook op. Meno ook niet verkocht, maar die hebben we ook niet aangeboden. Heb er wel een nieuw paard bij. Die loopt inmiddels ook L met winst (springen) en heeft ook al 2 oefencrossen gelopen die fijn gingen, dus de doelen die ik had gesteld bij aankoop zijn ook gehaald (wat rondtuffen in het B springen tot 'ie het spelletje snapt). Dressuur is er niet van gekomen.

Mijn persoonlijke doel, slagen, is niet gehaald :') opleiding ook nog niet echt gevonden, maar denk dat ik mijn voorlopige keuze ook maar als definitief beschouw.
Paarden blessurevrij houden ging dus niet helemaal. Heb zelf volgens mij niets gebroken dit jaar, maar dat houd ik niet meer bij. Heb door een ongeluk vorig jaar wel wat probleempjes met mijn rug.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:05

Helaas geen doelen behaald vanwege een peesblessure bij mijn paard...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:55

Jaaaaa nog een spuit 11 :D

Topic nooit eerder voorbij zien komen.
Vorig jaar geen doel opgeschreven. Maar dat zou vast Zeus heel krijgen zijn geweest.

Dat is half half gelukt.

Voor dit jaar wil ik graag in het na jaar wat crossen rijden. Verder zien we het allemaal wel.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:57

Mijn doel van een jaar zonder botbreuken is mislukt op een paar dagen na _O- dit jaar dus maar in de herkansing!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:01

Carmen85 schreef:
Hoofddoel is m'n paarden en mezelf heel houden, vooral genieten en doorontwikkelen.

Arany wil ik nog 1x B starten om in te komen aan het begin van het seizoen en daarna gaan we L. Als alles goed verloopt misschien de laatste 1 of 2 cross(en) M, maar dat is nog wel erg ver vooruit.

Zenith is nu in opbouw na een peesblessure, als dat allemaal een beetje gaat en zij goed hersteld, wat oefencrossjes aan het begin van het seizoen. Na het veulen (in mei) rustig onderhouden weer verder opbouwen en hopelijk nog een paar B/L crossjes meepakken aan het eind van het seizoen.

Zarana lekker blijven spelen op de crosshindernissen, zolang ze er nog is gewoon springwedstrijden starten L en M. Misschien een keer een oefencross. Ook een beetje afhankelijk hoe het gaat met Zeniths blessure of zij weer geschikt is voor de sport. Zo ja, dan gaat Zarana een x weg, zo niet, dan starten we SGW.

Mijn hoofddoel is helaas niet helemaal gelukt, waardoor ook de andere doelen nogal in de knel zijn gekomen :+ In juli ben ik helaas van Arany gevallen tijdens het springen thuis, gevolg: gescheurde kuitspier.... niet fijn. Al met al zat ik pas begin oktober weer op het paard en kon ik pas november weer serieus aan te trainen. Weg SGW seizoen dus. |(

Toch is het wel gelukt om L SGW te starten met Arany, heb ik Zenith inmiddels weer onder het zadel en topfit. En omdat Zenith weer helemaal goed is, hebben we Zarana verkocht (aan een bokker :D )

ojeesaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:04

Hoi,
Ben nog niet zo lang actief op bokt bezig en ook met SGW ben ik tot nu toe alleen wat recreatief aan de gang geweest. Mijn doelen voor afgelopen jaar waren:
* een crosstraining rijden in Minderhout (vanwege de leuke heuveltjes)
* een oefencross rijden
Heb een hele leuke training in Minderhout achter de rug. Heuveltjes waren geweldig +:)+
De oefencross in Vlietlanden (mijn eerste keer, paard rijdt al M onder iemand anders) ging echt super. Springen was foutloos en in de cross 1 weigering en tijdfouten. Lielle heeft daar haar benen onder haar lijf vandaan gerend om alles mooi op de video te krijgen.
Verder heb ik een leuke crosstraining in Renswoude gehad, waar ik samen met paardlief heerlijk heb gezwommen.
De oefencross in Helden ging helaas niet zo lekker. Paardlief keek naar de strobalen en besloot daar bovenop te springen i.p.v erover :)* Verder was ik zelf al snel buiten adem en kon ik op een gegeven moment alleen maar meeliften, maar we hebben samen toch de finish gehaald. Al met al een succes.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:02

Oeh, ik lees in jou post ook een belangrijk doel voor mezelf: uithoudingsvermogen/conditie trainen! :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:13

Ik kan je de lessen van Evy gruyaart (vlaanderen sportland) aanraden. Ben ik ook gaan doen na de oefencross in helden waar ik halverwege helemaal op was met verzuurde benen en een wit gezicht. (en stiekem hoopte dat het bijna afgelopen was...)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:11

Ook hier al fanatiek bezig met mn eigen conditie, als ik straks 2 (en wellicht 3) paarden willen uitbrengen in de cross mag ik ook wel een beetje conditie krijgen :P Dus ik ben begonnen met hardlopen, ben benieuwd of dat gaat helpen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:42

Ik Ben ook fanatiek aan mijn conditie bezig. Heb 2x in de week een uur sportschool onder begeleiding van een fysio. Is echt gericht op kracht, uithoudingsvermogen en balans. Merk nu al echt verschil :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:44

Ik wil eigenlijk ook meer aan mijn conditie gaan werken, maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Nu is mijn conditie op zich niet heel slecht, maar vooral mijn kracht en balans mogen wel wat beter.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:20

Wat een goede voornemens allemaal! Ik ben ook begonnen naar aanleiding van het 'op' zijn tijdens en/of na de cross.
Ik loop nu 3 keer in de week met een stalgenootje hard en we zijn echt met een schema voor mietjes begonnen, maar we houden het daardoor wel vol! Iedere week 1 stapje verder, met als doel straks een half uur te kunnen lopen. Tot nu toe gaat het heel lekker.
AntheaV schreef:
Ik wil eigenlijk ook meer aan mijn conditie gaan werken, maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.

Als je met een rustig schema begint, ben je nog geen half uur kwijt aan je rondje per keer. Dat is toch wel in te passen ergens? Twee keer in de week is ook wel goed, maar als je eenmaal merkt dat het lekker gaat en dat je er baat bij hebt, wil je ook wel tijd maken voor het derde rondje die week! (en ik heb eigenlijk echt een hekel aan hardlopen...)

Je moet alleen wel zorgen dat je iemand hebt om mee te gaan, heb je een stok achter de deur als het weer niet zo lekker is buiten :)