Doelen dus dubbel en dwars gehaald... Helemaal leuk!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MelanieB schreef:Weer starten met Bonny, misschien L
Rustig opzoek gaan naar een ander paard.
Dressuur wil ik met Bonny M1 startgerechtigd zijn/starten(?)
Springen weet ik niet doen we niet zoveel op wedstrijd.

Roxxiejj schreef:Oeh oeh, ik ook weer
Tot augustus zowiezo even stil rond Rox, omdat ik dan op stage in het buitenland zit. Ga kameelrijden in de woestijnen van Dubai
Sammy gaat volgend jaar met pensioen, die kan het gewoon niet meer aan. Die mag lekker als knappe grasmaaier fungeren en lekker buitenritjes makenmisschien voor de leuk als het goed gaat nog een keer Z1, meer zal het niet worden.
Nitro gaat de M1 verder in, gaat weer een paar keer mee met springwedstrijden buiten en vanaf september pakken we weer crossen mee. Op de planning staat voorlopig Gorssel, Heino of Neede (1 of 2 van de) en in oktober Diepenheim en Hattem. Einde van seizoen wil ik hem graag M2 klaar willen hebben, of ik dat ook nog ga starten, weten we nog niet (rotklasse!!). Springen misschien einde van jaar wat meer zekerheid in het parcours, zodat ik ook beter de afstanden kan inschatten. Cross nog lekker in de B, overgaan kan altijd nog
Verder ga ik binnenkort een nieuw paard erbij kopen. Met deze gaan we in augustus flink trainen, ook met crossen, een keer mee op dressuur en spring wedstrijd. In september wil ik met die misschien ook of Gorssel, Heino of Neede starten. In oktober Vasse en Hattem, maar is dus nog even af te wachten hoe die zich gedraagd
Karin: ik kom je aanmoedigen als ik er dan weer ben!![]()
).

Citaat:Dit jaar ga ik mijn doelen iets bescheidener stellen, ik zit net voor de overstap naar zowel het M-springen als M-sgw en weet nog niet hoe dat gaat uitpakken, Bandido is nog jong en bovendien mijn eerste paard, dus we zijn beiden nog onervaren .
Maar als hij zo goed aanpakt als het afgelopen jaar in de L dan ben ik dik tevreden !
Doelen:
Dressuur: M2-startgerechtigd
Springen: De overstap naar de M maken en hopelijk wat puntjes rijden.
Sgw: De overstap naar de M maken en ook hier proberen wat puntjes te rijden.
Het springen wil ik deze winter aan gaan werken, ik weet dat Bam de hoogte aankan maar ik moet nog wat zelfverzekerder gaan rijden. In het voorjaar hoop ik dit in de Sgw ook toe te passen. De dressuur zullen we waarschijnlijk niet veel aan toe komen qua wedstrijden, maar ik wil hier hard aan blijven werken in de training dus die 6 puntjes moeten te halen zijn!
, wel is de dressuur dit jaar al veel verbeterd in de training, nu nog zorgen dat dat op cc meer uit de verf gaat komen.
! venga schreef:SGW: mijn officiele B-debuut maken, eventueel nog wat BB vooraf
dressuur: we zijn nu Z1 startgerechtigd, ik hoop volgend jaar al een paar wp's te hebben
springen: daarmee zijn we B+4, dat mag zich verder uitbreiden en ik hoop wat meer routine te krijgen in de parcoursen
Citaat:Mijn eerste doel is het rijden van de VSN cup in Ermelo
SPRINGEN - gaan we lekker de hele B door huppelen en wellicht met flexibel springen halverwege 2011 eens wat L proberen. CROSSEN - gaan we in het voorjaar weer lekker de B oppakken, In het najaar wellicht al eens L als Bull het fijn blijft oppakken, anders blijft het B.
DRESSUUR @ verder klaar maken voor de M en een keer starten, in de zomer of het najaar.
Verder zal ik naarmate 2011 vordert Bull in het werk in zijn algemeenheid iets meer oppakken, nu bleef het vaak bij 3 a 4 keer per week ""werken", dat zal naarmate de tijd loopt dan wel naar 5 keer gaan.
omdat Bull afsloeg en gelijk wat anders meepakte dat dus niet mocht : gediskwalificeerd...Citaat:Paard gezond houden komt met de jaren (14+) toch wel steeds meer bovenaan te staan
dressuur; verder verfijnen, af en toe lekker op concours gaan, Z2 start gerechtigd worden.
springen; lessen weer op pakken en een wedstrijdje mee pikken
sgw: heerlijk nog een jaar B crossen rijden en dat met steeds meer vertrouwen en routine doen. Genieten van het feit dat het eindelijk kan en mag. Heb er nu al zin in.

Maar dat is toch nog mooi snel gelukt.

_Noor schreef:Uiteraard hier ook het doel om alles heel en happy te houden.
Doelen voor 2011 zijn:
Dressuur: Z2 met winst (voor ons stiekeme subdoel ZZ-licht ooit)
Springen: weer hetzelfde doel als vorig jaar haha: KAPPEN MET MUTSEN!
SGW: een aantal fijne, foutloze crossen in het L rijden en verder gaan we vrolijk verder met Jer's opleiding tot zeepaard. Aan het M denk ik nog niet. Technisch is het allemaal geen probleem, hij moet alleen eerst nog meer vertrouwen krijgen!
Nickeltje schreef:Wat leuk om alle plannen te lezen voor het volgende jaar.
Ik heb ook weer SGW plannen.
Nick komt met de kerst in de buurt staan en ik kan dus weer met haar aan het werk. In de winter zal ik vooral bezig zijn met conditie terug opbouwen en de dikke buik er vanaf rijden.
In het voorjaar zou ik graag weer willen gaan SGW trainen, maar Noordwijk ligt niet echt in het les gebied van Rob en ik heb ineens zelf geen trailer (toch een groot voordeel van bij ouders staan), dus hier ben ik afhankelijk van stalgenoten of ik mee kan liften of een trailer kan lenen...
Mijn uiteindelijke doel voor 2011 is om wel weer een L cross foutloos uit te kunnen rijden.
En om ons springen te verbeteren.
mistid schreef:Ik hoop Ultra volgend jaar aan het eind van het seizoen L+5 te hebben. Met springen graag Z met winst.
Met Meno wil ik nog graag een keer M crossen. Wilde graag in Westerbork, maar dan zou hij Markelo foutloos moeten lopen. Heb nu eerst een mailtje naar de KNHS gestuurd met een aantal vragen.
Ook hoop ik volgend jaar een nieuw baasje voor Yoeri te kunnen vinden en in het naseizoen waarschijnlijk voor Meno, en nog een paard erbij kopen.
Ik stel de doelen voor komend jaar niet al te hoog, omdat ik in mijn eindexamenjaar zit. Dat is dus een persoonlijk doel, slagen. En een passende opleiding vinden, dat is het allermoeilijkst.
En natuurlijk de paarden gezond en blessurevrij houden, en zelf ook eens een jaar zonder botbreuken door komen
. Ultra heeft een andere ruiter, en heb de doelen ook niet gehaald.
opleiding ook nog niet echt gevonden, maar denk dat ik mijn voorlopige keuze ook maar als definitief beschouw.
dit jaar dus maar in de herkansing! Carmen85 schreef:Hoofddoel is m'n paarden en mezelf heel houden, vooral genieten en doorontwikkelen.
Arany wil ik nog 1x B starten om in te komen aan het begin van het seizoen en daarna gaan we L. Als alles goed verloopt misschien de laatste 1 of 2 cross(en) M, maar dat is nog wel erg ver vooruit.
Zenith is nu in opbouw na een peesblessure, als dat allemaal een beetje gaat en zij goed hersteld, wat oefencrossjes aan het begin van het seizoen. Na het veulen (in mei) rustig onderhouden weer verder opbouwen en hopelijk nog een paar B/L crossjes meepakken aan het eind van het seizoen.
Zarana lekker blijven spelen op de crosshindernissen, zolang ze er nog is gewoon springwedstrijden starten L en M. Misschien een keer een oefencross. Ook een beetje afhankelijk hoe het gaat met Zeniths blessure of zij weer geschikt is voor de sport. Zo ja, dan gaat Zarana een x weg, zo niet, dan starten we SGW.
In juli ben ik helaas van Arany gevallen tijdens het springen thuis, gevolg: gescheurde kuitspier.... niet fijn. Al met al zat ik pas begin oktober weer op het paard en kon ik pas november weer serieus aan te trainen. Weg SGW seizoen dus.
)
Verder was ik zelf al snel buiten adem en kon ik op een gegeven moment alleen maar meeliften, maar we hebben samen toch de finish gehaald. Al met al een succes.
Dus ik ben begonnen met hardlopen, ben benieuwd of dat gaat helpen.
AntheaV schreef:Ik wil eigenlijk ook meer aan mijn conditie gaan werken, maar zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.