[SGW] Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_joyce_x

Re: Verslagen SGW Bathmen 5 en 6 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:59

@bar ja klopt anders was ik idd 2x kampioen geweest.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:22

Mijn dochter (Eliane, startnummer 32) deed mee bij de B-pony's. Ze had voor dressuur 170 punten. Dit vond ik erg laag gejureerd. De pony was wel onrustig met haar hoofd, maar verder reed ze de figuren goed.

Met springen was ze foutloos en binnen de tijd.

Bij de cross had ze bij hindernis 13 een weigering en bij de waterbak (14) een weigering. Water is nog een probleem waar we aan moeten werken. Verder ging de cross goed en ze had ook voor stijl een 7,35. Alleen in de einduitslag is ze uitgesloten, terwijl ze wel gefinished is en maar twee weigeringen had. Hier ga ik nog even over bellen, want ik wil wel graag weten waarom ze uigesloten is.

We zijn wel tevreden, dit was pas haar derde officiele cross en de pony is nog erg jong (5 jaar).

Ik zie trouwens meer kinderen met uitsl. in de einduitslag, terwijl ze wel gefinished zijn en een cijfer voor stijl hebben gekregen, ik ben wel benieuwd wat hier de uitleg van is.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:31

Netjes gedaan van je dochter! Idd ff bellen waarom ze dan toch is uitgesloten.

Ik moet haar wel weg hebben zien gaan, mijn zoon had nr 35 met zijn 2e pony maar kan me zo niet herinneren wat voor pony je dochter rijdt. :o

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:52

Bar schreef:
Netjes gedaan van je dochter! Idd ff bellen waarom ze dan toch is uitgesloten.

Ik moet haar wel weg hebben zien gaan, mijn zoon had nr 35 met zijn 2e pony maar kan me zo niet herinneren wat voor pony je dochter rijdt. :o

De pony van mijn dochter is een donker vosje, kleine D pony. Mijn dochter had een roze met bruin springvest, een roze zadeldekje, een roze trui en roze oortjes bij de pony.

Dit is een foto van haar eerste cross in Ysselsteyn. Afbeelding

pino33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:19

Super mooie dag en en goed georganiseerd, maar als toeschouwer van een ruitertje zijn mij wel wat dingen opgevallen.
Zo vond ik het bijzonder dat je de route van de cross moest kopen. Waren er wel degelijk grote verschillen tussen de jury´s (soms wel 20!) en vond ik dat er bij de L wel laag was gejureerd. De cross was niet echt doorslaggevend voor de einduitslag en dat hoort toch wel bij een kampioenschap (of niet). Er was nog discussie na de L-uitslag, men wist niet dat de crosstijd telde bij een ex-aequo.
En wat ik het meest opvallende vond is dat er voor de kampioenen geen dekens oid waren en werden er geen rozetten uitgedeeld.

Dit komt misschien allemaal over als kritiek, maar voor een kampioenschap had ik iets meer verwacht. Voor alle mensen niets dan lof, want die zijn toch dagen in de weer en waren zeer behulpzaam en vriendelijk

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:54

pino33 schreef:
Zo vond ik het bijzonder dat je de route van de cross moest kopen.

Huh?! Kopen??

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:12

Het is altijd dat de crosstijd doorslaggevend is bij ex aequo. Dat staat gewoon in het reglement.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:18

Zo alweer richting huis..
Dressuur was ze behoorlijk zoeffzoeff maar toch 181 punten.
Springen was ze met losrijden ook goed heet (ze vond het spannend dat iemand langs haar komt springen)
In parcours 3 balkjes.
Cross giga rustig in starthok, stap/draf weg. h1 en 2 gingen goed maar 3 wilde ze totaal niet. Helaas volgende x beter.

pino33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:18

Heleen_B schreef:
Het is altijd dat de crosstijd doorslaggevend is bij ex aequo. Dat staat gewoon in het reglement.

maar dat wist de organisatie niet ;)

pino33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:19

_Sim_ schreef:
pino33 schreef:
Zo vond ik het bijzonder dat je de route van de cross moest kopen.

Huh?! Kopen??

bij secretariaat lagen ze voor 1 euro

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:21

Ah oké. Dacht dat er werd bedoeld dat de deelnemers het niet wisten en dat er daarom discussie was :+

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:47

pino33 schreef:
Waren er wel degelijk grote verschillen tussen de jury´s (soms wel 20!) en vond ik dat er bij de L wel laag was gejureerd. De cross was niet echt doorslaggevend voor de einduitslag en dat hoort toch wel bij een kampioenschap (of niet). Er was nog discussie na de L-uitslag, men wist niet dat de crosstijd telde bij een ex-aequo.
En wat ik het meest opvallende vond is dat er voor de kampioenen geen dekens oid waren en werden er geen rozetten uitgedeeld.

Dit komt misschien allemaal over als kritiek, maar voor een kampioenschap had ik iets meer verwacht. Voor alle mensen niets dan lof, want die zijn toch dagen in de weer en waren zeer behulpzaam en vriendelijk

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande. Dit was voor onze dochter de gemakkelijkste L pony cross die wij dit najaar gedaan hebben, wat mij betreft niet kampioenschap waardig. Vorige week waren wij in Barchem, dat was een pittige cross en wel degelijk doorslaggevend voor de uitslag.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:00

Zo, ik ben onderweg naar huis. Hoef niet op de uitslag te wachten gelukkig/helaas.

Dressuur ging vanmorgen errug fijn! Losrijden vond ik erg druk en ging niet zo lekker. Werd om de.paar minuten aangereden of knalde zelf wel bijna tegen iemand op. In de galop was ze erg loperig. Toen de ring in. Nog nooit zo fijn en ontspannen gereden als vandaag, terwijl ik toch wel wat meer gespannen was dan op dressuurconcours... Anyway 191 punten en daar was ik onwijs blij mee!! Alsnog middenmoot, maar ben erg tevreden in ieder geval.
Snel omzadelen kwartiertje losgereden voor het springen. Na afgelopen donderdag een beetje een oxer fobie opgelopen en ik hou haar te veel terug. Staan dus stil boven de oxer, wat mijn vertrouwen niet ten goede komt. Alle stijltjes gingen dus wel heerlijk. 1 balkje op een oxer en binnen de tijd viel op zich nog wel mee...
Controle bij de DA hartslag van 60 zoals altijd. Loscrossen ging redelijk moest meer voorwaarts rijden en toen ging het lekker. Hindernis 1 had ze wat aanmoediging nodig. Hindernis 2 besloot ik.toch rechtdoor te gaan. Iets twijfelend, maar daarna had ik de smaak te pakken! Alleen mn paardje niet meer... Die dacht bij h3 'doe t zelluf'... Dus daar lag ik!
Kreeg tijdens mn val nog wel mee dat ik dwars door het vlaggetje heen ging: krak!! Haha! Flinke klap op de grond en even geen lucht meer. Moest blijven liggen tot de EHBO er was, maar kon gelukkig zo op staan verder. Darna nog even wat sprongetjes gemaakt op het losrijterreintje en toch nog fijn afgesloten. Wel balen dat ik dr zo vroeg af lag want ik heb dus weinig van de cross gezien.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:43

Dressuur vond ik zelf erg fijn gaan, maar had helaas maar 184 punten.

Springen ging wel lekker, hadden nog bijna een balkje, maar bleef gelukkig liggen. :)

Moest 10 minuten wachten door een val (zie verslagje boven deze post :+).

Cross ging heel lekker op hindernis 7 na, daar hadden we een weigering. Hebben ook overal de hogere genomen, bij 2, bij de hooiberg en bij de waterbak ook, want daar was die lijn van de hogere imo ook veel fijner. Door de weigering toch maar niet de insprong gedaan, denk wel dat ze het gedaan had trouwens.
https://lh3.googleusercontent.com/-NghS ... 520034.JPG
Had een beetje het idee dat ze het niet goed zag, want de hindernis zelf vond ze niet eng verder, maar door het licht zie je hem niet zo goed (was nog niet zoals op de foto) en daarna is natuurlijk ook een donker paadje. Daarna wel gewoon gesprongen :) En goed door gereden. Eerste 2 crossen waren we foutloos en dan precies rond de optimale tijd. Nu waren we 4 seconden langzamer dan de optimale tijd en met weigering.

Maar zeker niet ontevreden. Tis haar 3e cross eigenlijk pas en de eerste 2 wel gewoon foutloos.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:09

Ik lees en hoorde vandaag ook dat h3 voor wel meer combi's een struikelblok was. :(:)

@skygirl, ik heb nog een filmpje van je gemaakt bij de waterbak. Met mijn mobiel dus de kwaliteit is niet super maar als je het wilt hebben stuur me dan even je mailadres dan probeer ik t te mailen.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:27

Ik ben ook weer thuis. Dressuur was niet best. Vos schrok van een deur die keihard dichtgeslagen werd op het parkeerterreintje (ring 1) en daarna nog een paar keer spanning. Vond 174 wel wat streng voor een proef tijdens de cross. Maar er werd niet laag gejureerd, ik had gewoon weinig punten. Losrijden bij t springen was Zoncorde echt té heet, maar gelukkig ging het parcours zelf wel lekker. Foutloos!
Vond de cross niet bijzonder pittig of uitdagend, maar had mij daar toch aardig op verkeken. Net als 2 dames hierboven vond ook mijn paard hindernis 3 helemaal niets. Maar vlak daarvoor was hij al geschrokken van de fotograaf. Hadden dus gelijk al een weigering te pakken. Bij de hooiberg snapte Zoncorde mijn aanrijlijn niet helemaal en daar hadden we een rare volte te pakken. Geen weigering wrs, want ik had de hindernis nog niet in 't vizier. Bij de hindernis na het veld het bosje in kon ik m gelukkig doordrukken. Bij het water aangekomen liep er iemand voor de hindernis, Vos raakte ook nog geimponeerd door het water en hupsakee ook een weigering op dat kleine hindernise voor het water. Bij het water voor mijn gevoel een tijd staan twijfelen, maar Vos bleef het gevoel geven dat hij er echt wel in zou lopen. Had eerlijk gezegd verwacht dat er nog 2 weigeringen omgeroepen zouden worden en ik er dus uit moest. Omdat er nog maar 2 hindernisssen te springen waren, heb ik m toch maar uitgereden. Wel met een prima gevoel afgesloten, maar niet goed genoeg gereden vrees ik.
In de winter hard doorwerken aan de dressuur, paar springwedstrijden rijden en dan serieus gaan trainen op de cross. Gewoon echt regelmatig gaan trainen, zodat we in 2012 echt wat punten kunnen gaan rijden.

Pff wat naar voor de dames die de cross al zo vroeg hebben moeten verlaten. Hoorde veel weigeringen op 3. En natuurlijk gefeliciteerd voor iedereen die lekker gereden heeft vandaag!

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:42

ik heb gisteren gereden.
dressuur was echt niet eerlijk gewoon. de gene voor mij had afgegroet, dus ik ging de ring in, werd gelijk bij de jury geroepen dat dat niet mocht. maar ik wist zeker dat het wel mocht, en ik kan er niet tegen als mensen denken dat ze gelijk hebben, terwijl ze dat niet hebben, en dat ook nog tegen mij zeggen. dus ik zei, dat ik zeker wist dat ik had gelezen had dat dat wel mocht. toch over mijn hart gekregen om sorry te zeggen, wat voor mij in zon situatie heeel moeilijk was. verder ging de proef voor mijn gevoel wel netjes. had alleen 173 175, maar er werd over het algemeen niet hoog gejureerd, dus ik weet niet of het er echt aan heeft gelegen.
springen 3 balken, baalde echt ontzettend, kon een goede plaats wel op mijn buik schrijven...
toen de cross, bij hindernis 2 de linker gepakt, hindernis 3 een beetje twijfel, maar ging er wel over gelukkig. bij het plasje op het erf durfde ze er nauwelijks door, dus ik had goede moet voor de waterbak :') hindernis 4 de hoge gepakt, hindernis 5 het alternatief. bij hindernis 7 moest ik echt doordrukken, en werd ik bijna uit het zadel gelanceerd. toen bij de waterbak. ik had van te voren mijn eigen lijntje bedacht, met een volte langs de waterbak, en dan pas over het hindernisje voor de waterbak. iedereen schok zich dood die in mijn lijn stond xd maar daardoor ging er wel overheen, en foutloos over de finish, binnen de tijd.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:06

Citaat:
Moest 10 minuten wachten door een val

Haha, ja sorry!! Komt omdat er eerst een nieuw vlaggetje moest komen! Die had ik namelijk even vakkundig door midden gebroken met mijn heup... :o
Maar hindernis 3 was toch wel erg spannend voor de paarden geloof ik. Had daar zelf weinig problemen verwacht.
Hoorde sowieso al veel weigeringen hoor, ten opzichte van gister. Vooral h6, terwijl die ook niet zo moeilijk of eng leek tijdens het lopen. Ik ben er helaas niet in de buurt geweest om te testen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:11

@mireilledons. K heb je nog zien springen! Die fotograaf stond die in de buurt van h3? Wil de fotos dan wel zien... :D

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:16

Ha Loetie84: jij had die mooie azuurblauwe set zeker? Nog lekker gecrosst? De fotograaf waar Vosje van schrok zat idd halverwege tussen hindernis 2 en 3. Hij zat op zijn hurken en ik dacht er nog aan om naar m te glimlachen.. Maar ja, Zoncorde schrok van hem en maakte een rare slinger waardoor de fotograaf weer schrok. Of hij daar is blijven zitten weet ik dus niet ;-)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:30

Jup, die mooie blauwe set was van mij :D bracht geen geluk vanaag... ;) Bij hindernis drie onvrijwillig afstappen noem ik niet echt lekker crossen nee!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:59

Och stom, jij had dat vlaggetje van H3 gebroken. Had ik wel gelezen, maar niet gezien wie die gepost had. Pff dan ben je wel erg snel weer thuis. Balen joh. Besef mij net dat ik best een aardig 1e seizoen achter de rug heb. Op mijn 41e.. 5 x gecrosst, niet gevallen, allemaal uit gereden en in Maarsbergen foutloos gebleven. Andere crossen wel weigerigen, maar prima te verklaren.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:05

Wat balen dat zoveel mensen problemen hadden op 3, iedereen die fijn gereden heeft: Top! En voor iedereen die er een kan gebruiken een :(:) .

Ik heb vandaag in de M gereden, dressuur ging voor geen meter en had 178 punten, springen ging heel fijn beheerst en een pechbalkje op de laatste hindernis. De cross ging fijn van start, overal de kortste route genomen op 15 na, en dat ging super, het duurde alleen even voordat ik in de cross het goede gaspedaal gevonden had. Toen lekker op dreef en naar de waterbak, ik was me aan het focussen om terug te zitten op de afsprong, daardoor liet ik me verassen op het smalletje ervoor, paard sprong zo ineens naar links de berg op? Niks voor mijn paard om dat te doen maar ik had zelf gewoon beter op moeten letten. Daarna heel rustig in draf het hele lijntje gedaan en de cross simpel uitgereden. Heb wel lekker gereden, beetje sullige fout van mijzelf maar ben verder wel tevreden :).

Punten voor het Z zijn nu binnen, maar ik ga volgend seizoen eerst nog even verder oefenen in de M.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:13

super evie.. jullie kunnen het.

H3 was inderdaad lastig voor de paarden. Denk dat de L/M hindernis makkelijker aan te rijden was omdat je erachter meer zicht had dan de B.

Weet iemand wie er foto's heeft gemaakt bij het springen?
heb namelijk iemand zien staan op de zijlijn van H9

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:16

Gek dat de ponies er geen last van hadden gister ! Moet eerlijk zeggen dat ik de b ponies niet gezien heb hoor, maar l was niks aan de hand op 3...