[SGW] Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:56

Ik was nummer 63 Xsiep. :)
Super gedaan iedereen hier zo te lezen!
Jammer van je aangerekende weigering Evie.
M is idd verdiend gewonnen, echt super gaaf!!! :D

Hier ook tevreden thuis. Dressuur 189 em 184. Blijf me verbazen over de punten die ik krijg voor slechte proeven. Maar goed, dat terzijde. Springen foutloos, verdiende alleen niet de schoonheidsprijs omdat ik zat te miepen vanwege de zenuwen. :o
Had de spanning er goed in zitten na die val in Hattem, stom eigenlijk. Gisteren was ik nog van plan om hindenis 5/ 6 rechts te pakken, maar vandaag nogmaals gelopen en gekeken bij de M combinaties en besloten om voor safe te gaan. Bijna niemand in het M deed het, dus dacht laat ik het ook maar niet doen. Later nog het Z gekeken en daar deed ook lang niet iedereen de rechtse lijn. Degene die het wel deden gingen ook niet allemaal vlekkeloos. Daar dus linksaf gegaan, die ging super. Verder overal rechtdoor en heb echt heerlijk gereden. Gaf een top gevoel toen we over de finish kwamen. Was tijd vergeten in te stellen en dacht na de waterbak dat ik te snel was dus toen langzaam aangedaan. Jammer dat ik dat ik dat gedaan heb want nu was ik 20 sec buiten de tijd. Maar ach, maakt me eigenlijk ook weinig uit. Ben super tevreden dat ik na Hattem zo lekker Barchem gereden heb! Uiteindelijk 23 geworden dacht ik, als ik goed geteld heb. ;) Deden er ongeveer 70 mee, dus mag niet klagen! :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:07

Hier ook weer thuis (en al even in het nieuwe huis geweest :D)

Na de dressuur dus rond de 10e plek, springen super, cross helemaal super tot dus de boom voor het water. Eerst een stop voor het donkere gat. Daarna weer aangereden en een schijnbeweging en toen ging ik wel héél makkelijk liggen. -O- Jammer want ik zat ook nog echt goed in mijn tijd. Tis niet anders.

Etentje was gister ook gezellig, alleen Lisa en ik hadden wel moeite met de oogjes open houden na de vroege start van gister ;) Lekker geslapen in de B&B en heerlijk ontbeten samen met Margriet en haar zus.
Mooi weekend gehad. Jammer van de val, laten we het er maar op houden dat het mijn week niet is wat dat betreft :Y)

Edit, even bijgelezen.
Lielle, jammer van je langsloper! Maar wel tevreden gelukkig :)
Ik heb Sim en Mendy al gesproken in Barchem en de moeder van Sannnn ook. Fijn dat het zo goed ging, Sannn! :D Fijne afsluiter (of rijd je Bathmen nog?).

_Noor

Re: Verslagen SGW Barchem 28/29/30 Oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:19

Ah, ik ben er inmiddels achter wie de kampioen is in het M. VAN HARTE! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:36

Oh jij was het Noor! Mijn moeder zei al dat ze iemand gesproken had die ze wel kende maar dat ze niet zeker wist wie het was. Al die meiden altijd. ;) Kwam denk ik doordat je je bril op had, weet niet of ze die al eerder gezien heeft. :) Ik rij waarschijnlijk Bathmen nog.
Maar ontzettend zuur zeg van je val. Je stond er zo goed voor. :(:)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:43

Hoi hoi

Wat een gave cross stond er weer!
Balen voor de mensen waarbij het net niet fijn ging maaarrrr super voor de hele blije mensen
Schrok wel van een combinatie welke zo onwijs hard reed dat kon niet goed gaan, had ook direct een stop te pakken (op 3 al) paard gleed zo door, kwam half in de sprong en het grietje had zo'n geluk dat het paard daar rechts wegdraaide, als hij dat niet had gedaan had ie op zn rug gelegen want hij zat echt finaal op zn kont! Daarna dom hard door gassen en met een aantal weigeringen EN EEN KREUPEL PAARD over de finish komen! Ik geloof dat mijn instructeur mij er aan de haren af had getrokken!

Sarah ik heb nog een ienie minie filmpje van jou over de bult bijna aan het eind!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:45

dank allemaal, ik ben supertrots op mijn Koekje!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:46

En op jezelf mag je ook rustig trots zijn!

Dames, de M kampioene heeft zich dus gemeld!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:47

SGWuppie schreef:
dank allemaal, ik ben supertrots op mijn Koekje!!

Moet je wel even zeggen dat jij de M-kampioen bent. ;) Anders weten de anderen het nog niet. :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:47

Dat Heb Ik nu verklapt :-)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:51

Ah wat leuk Marijke :D

Even mijn verslagje:
Dress ging niet echt heel fijn. Werd naar de proef bij de jury geroepen die mij even ging vertellen wat voor super paard ik heb. Heerlijk soepel en los in het lichaam en geweldige gangen. Maar dat hij nog te veel op de kop loopt. En dat hij dat normaal wel door de vingers wil zien bij de sgw maar omdat ik zo'n getalenteerd paard heb en daar zoveel meer in zit heeft hij dat niet gedaan :Y) en als ik hem meer bergop zou rijden zou ik allemaal 8 rijden.
Ach op zich nog wel leuk om te horen, maar veel dress gaan trainen ;)
Punten waren 187 en stond daar me 8ste

Springen ging niet super, wel foutloos en binnen de tijd.

Toen de cross, had naar hattem besloten om voor een fijne ervaring te gaan en heb dan ook veel alternatieven gereden maar wel foutloos en het voelde super! Helaas super veel tijd fouten, anders 2e :+

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:58

Zo Marijke, dat is ook een lekkere combinatie zeg :( . Soms zou je ze wat!!

Is Koekje Koekoeroekus? Gefeliciteerd hoor. Echt goed *\o/* *\o/* .

Evony, lekker dat je foutloos gereden hebt! Top! Leuk zulk commentaar bij de dressuur, maar volgende keer wel die punten ja :D ~~}> .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:01

Evony wat ontzettend fijn van je cross. Die opsteker had je na Hattem wel verdiend!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:02

Ik ben ook weer thuis.
@ Evie jammer van de aangerekende weigering. Zag je bij de finish met de martingaal los. Je lijntje voor de waterbak zag er heel mooi uit.
@ Lielle ik zag jou nog over de hoge bukt gaan. Zag er netjes uit.
@ Noor balen van je val.
@ SGwuppie gefeliciteerd met je titel! Top gedaan want er stond een pittige cross.
@ Evony goed gedaan.

Diverse mensen vandaag gesproken en iemand gesproken die ik nog kende uit het westen en 17 jaar niet heb gezien. Dat was erg leuk!
Ik had met dressuur 188/177. Vond de 177 tegenvallen maar ja niks aan te doen. Springen een balkje op 9a. Cross ging lekker. Wat twijfelend op 1 maar daarna als een speer tot het water. Daar een hele aparte actie op de 1e boom maar was wel foutloos. Had wel tijdfouten maar ging puur voor foutloos en plezier. Dat is gelukt.
Ik mag nooit meer klagen dat mijn paard haar best niet doet voor mij in de cross en dan vonden veel mensen. Wat een karakter. Voor de nieuwsgierigen zie onderstaand filmpje (zag wel dat mijn teugels nog steeds een halve meter korter moeten)
http://www.youtube.com/watch?v=yd2X3M0p ... tube_gdata

Paard heeft er niks aan overgehouden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:04

Was er zelf ook erg blij mee :D! Ze voelde in de cross ook meteen fijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:08

Caro, dat heb ik live gezien (sta ook op je filmpje). Wat heb jij een megabraaf paard, dat ze het daar voor je deed zeg!

Evony, zonde van je tijdfouten maar wat een mooi commentaar en top van je fijne gevoel.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:12

Mijn paard twijfeld nooit voor water! Ze zoekt altijd haar lijn en dat laat ik ook toe maar volgens mij twijfelde zij bij de afzet. Geen idee waarom dit gebeurde. In de cross doet zij alles en trekt zij altijd aan alleen met greppels/trakheners moet ik extra opletten. Mijn moeder, groom en ikzelf zijn ook heel trots op haar instelling. Toch maar mooi even bewezen wel het uiterste te willen gaan in de cross.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:15

Dit is een erg lastige waterbak, ik heb ook vandaag weer heel wat problemen gezien. Maar ze pakte het super aan hier, ondanks dat ze twijfelde.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:18

Normaal smeer ik altijd eventcreme maar helaas vandaag niet terwijl het nu echt nodig was geweest. Gelukkig is alles nog heel. Morgen maar even kijken hoe zij erbij loop. Ben benieuwd hoe het in Bathmen zal gaan. Ik heb daar sinds 2003/2004 niet meer gereden maar na vandaag moet dat gaan lukken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:24

Caro: dat is wel heel braaf van je merrie, fijn dat je zo lekker gerden hebt.
Dat lijntje voor de waterbak ging bij mij inderdaad wel fijn, in tegenstelling tot de waterbak zelf wat echt een ruiterfout van mij was die Bam heel braaf voor me oploste :o . Is het jou toevallig opgevallen of mijn borsttuig voor de waterbak al los hing?
Evony: wat fijn dat je zo goed gereden hebt!
Sgwuppie: Onwijs gefeliciteerd!!!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:31

Nee ik kwam net het terrein bij het springen op lopen richting de waterbak. Toen ging jij net door dat lijntje

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:39

Lees een aantal fijne verslagen!

@ SGWuppie: k zag dat je gewonnen had. Echt super! Gefeliciteerd!!!! :D

En lees dat de L'ers hier allemaal erg fijn hebben gereden. Toch diep respect hoor!! Er stond een pittige cross!

@ Evony: wij hebben je gezien op de hindernis met het stromende water, de puntjes en de paddenstoel. Het enige wat me opviel was dat je wel echt heeeeeel erg langzaam ging. Fijn dat je verder foutloos was!

@ Sann: wat super dat je weer zo rond ging. Dat geeft vertrouwen!! Vind het toch wel knap na je heftige val hoor!

@ Marijke: heeft Geert niet mee gedaan?

Ik heb vandaag gedressuurd. Zetje vond er weer niets aan en deed ook niet der best :+ Sta volgens mij ruim bovenaan met 197pnt.... Kan er eigenlijk niet eens blij mee zijn... stom :\
Cross moeten we morgen maar zien wat we doen. Vind hem iig pittig genoeg.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:59

Rowo: tja moeilijk punt nog voor ons, ze durft niet echt harder en het is iets waar wij moeten gaan werken. Maar als ik er tijdens de cross mee bezig ga wordt ze erg onzeker nog. Eerst meer ervaring in het L en dan de snelheid verbeteren, dat is het plan :)
Nette dress punten hoor!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:04

@ Mandy nee Geert miste een WP mocht dus geen NK starten in de M en er is geen open M. :)

Nette punten met dressuur joh! Morgen gewoon lekker proberen te rijden, probeer er wat van te genieten want misschien is het wel jullie laatste cross!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:04

T zag er allemaal heel erg braaf uit, beetje TE braaf eigenlijk. Hij sprong verder wel simpel trouwens, de hindernissen zijn het probleem niet volgens mij. Maar voor het oog kan je nog wel een tikkie meer tempo maken, dat komt denk het nemen van de hindernissen wel wat ten goede. Maar k snap heel goed dat je je verder niet op het tempo rijden richt, dat had ik ook niet gedaan hoor.

@ Marijke:oooh ik dacht dat je daarom ook wat meer dagen vrij had, omdat Geert NK moest rijden. Hoe kom ik daar dan weer bij :+
En genieten probeer ik ook.... maar hoop gewoon dat Zetje fijn aanpakt. Maar met deze cross zal dat wel lastig zijn.

K twijfel overigens over de trackener. Als ze niet fijn aanvoelt en ik kom tot daar, dan neem ik het alternatief. Van verre lijkt het gewoon een boom, maar het gat zie je wel redelijk. En laat mij nou ook wat greppelvrees hebben..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 18:09

@ Rowo ik ben daar voor het alternatief gegaan. die hef ik zo schuin genomen dat ik al zo goed als bij de doorgang zat richting het veld. Ik vond het gat ook aardig goed zichtbaar. Als hij wat dichter was had ik hem gedaan.