[SGW] Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:57

Wat onwijs balen Linda en Mandy! Vooral Mandy zag ik als een echte kanshebber! Kan me voorstellen dat je er zwaar de balen in hebt! Voor jou ook echt niet leuk Linda, vooral met een thuiswedstrijd wil je lekker knallen! Dikke knuffel voor jullie

EvelienH gefeliciteerd!!! Knap man!

En wat naar van de ongelukken, hopelijk valt het mee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:58

@ Eef: ik zou erg blij geweest zijn als ik als 1 van de eersten mocht. Bij ons was het losrijden echt drama voor het grootste gedeelte en de baan had ook mega slechte stukken. Moet wel zeggen dat ze het parcours er super netjes op aangepast hadden :j

@ Linda: zelfde gevoel dus als ik in de cross. Zijn we samen zielig :(:)

:+

@ Sue: Had je nog prijs dan? Fijn dat je iig lekker gereden hebt.

@ Anke: ik hoorde al van je zusje dat je het had zien gebeuren. Wat is er precies gebeurd dan? En je weet niet hoe het met dat meisje afgelopen is?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:00

Het meisje reed mooi rustig de trakehner aan (vanaf het zandpad, M pony's geloof ik). Alleen de pony raakte de bovenste balk van de trakehner en struikelde daardoor, verloor zn evenwicht en het meisje dus ook. Ze maakte een salto en viel vol op haar hoofd. Voor zover ik heb kunnen waarnemen is de pony niet op haar gaan staan.

Duurde vooral superrrlang voordat de ambulance er was.
Meisje heeft zo'n 3kwartier stil op de grond gelegen met allemaal jassen over haar heen totdat de ambulance kwam. De ambulance uit Markelo (wrsch maar 1 ambulance) had net iemand bij de waterbak weggehaald waardoor de ambulance voor het meisje bij de trakehner waarschijnlijk helemaal uit Hengelo o.i.d. heeft moeten komen..

Heb er nog een tijd bijgestaan, ze had haar ogen constant dicht maar reageerde wel op de mensen met haar stem, hopelijk is alles goed maar ze bewoog totaal niet en het ambulance personeel heeft haar flink ingepakt met alles zodat ze stabiel zou liggen :(:)

rowo

Re: Nabespreking SGW Diepenheim 22 en 23 oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:04

Jeetje zeg :\ Lijkt me echt eng om te zien. Hopelijk niets ernstigs met haar....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:06

jemig wat poedersuiker linda! Was ze niet onzeker door de bodem?
Mandy ik zag dat je start niet vlekkeloos was en hoorde al dat je problemen had, balen zeg
Evelien, super!
ai_luf_u fijn dat je tevreden was!
Klinkt erg naar van die val! Hopelijk gaat alles goed met het meisje

Ik ben in elk gavel super trots!
De dressuur was alweer beter dan vorige week, was al weer veel minder spanning en liep verder ook heel fijn. Werd beloond met 199 punten en voorlopig eerste. Had een paar 8 en zelfs een 9!
Springen balk op de eerste verder netjes foutloos. Cross pakte hij weer super aan. De opsprong met daarna het smalletje deed hij super vloeiend. Vervolgens pakte hij de twee trakheners zonder twijfelen heel ruig aan. Rest van de cross eigenlijk overal heerlijk door heen en super aanpakken. Ik wou graag de waterval springen maar helaas vond frits dat nog te spannend. Daarom maar de boom + insprong gedaan en dat deed hij ook weer super! De paddestoel vond hij begin dit jaar nog dooeng en durfde hij nog niet eens in de buurt te komen, nu ging hij er als een volleerd eventingpaard overheen! Super fijn gereden dus en super trots op mijn frits! Kan in elk geval wel zeggen dat hij na de trakhener van Hattem en de drie van vandaag wel trakhener-poof is! :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:08

rowo schreef:
@ Sue: Had je nog prijs dan? Fijn dat je iig lekker gereden hebt.

Nee helaas door de balken met springen geen prijs. :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:09

Mooi resultaat Bianca! :)

Jeetje wat is dat een akelig ongeluk geweest...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:11

Jammer Sue dat je door de balken geen prijs meer had

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:12

Ja zonde maar niet meer dan dat. Een fijne cross is me meer waard! :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:15

Precies!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:30

Ik heb inmiddels gehoord (van haar zus) dat het meisje van de val op de trakhener in 't M niets gebroken heeft, en alleen een paar uur ter observatie in 't ziekenhuis moet blijven. Gelukkig maar.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:33

Pff die val verhalen maken me nu bang.. gelukkig is er niks ernstigs met het meisje :(:)

Niet zoveel positieve verhalen, voor die: :(:)
Voor de fijnere rondjes: +:)+
Ik ben benieuwd hoe het terrein er morgen bijligt....

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:37

Ik ben ook eiiiinndelijk weer thuis :z
Dressuur vanmorgen ging wel lekker, toch ietsje tegenvallende punten met 192. Bodem (mais) vond Nitro na een wennen toch wel erg fijn lopen.
Had zelfs op 10 op mijn protocol *trots*. Jury was uiterst gecharmeerd van mijn verschijning, dus had een 10 voor verzorging :))
Springen was jammer van de bodem, waardoor ik absoluut niet fijn kon rijden. Hij was ook te gretig, helaas een pech balk.
Cross liep door de ongelukken een half uur uit. Uiteindelijk 3 kwartier na het springen de cross in.
Begin was ontzettend gretig, had erg veel moeite om hem tegen te houden.
Trakhener ging heftig! Dubbel in het bosje vond ik zelf nogal spannend, Nitro vond het niet zo interresant. Water in naaide hij me ff flink door naar rechts te springen voor de insprong. Toen maar gewoon het water in gelopen waar ie ook nog eens bijna een snoekdoek maakte :')
Voor laatste hindernis op klok gekeken en zag dat ik nog 30 seconden had, dus bijna in verzamelde galop door de finish en 1 seconde te vroeg binnen :D :D

Net te weinig punten in dressuur, maar toch een goeie 2de plaats en reservekampioen Overijssel!! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:37

@ Sue: er waren er ook maar weinig foutloos. Zelfs in de B... maar wel balen die balken.

@ Bianca: had je al ff gesproken. Echt netjes gereden... je gaat lekker in het L zeg! En idd ging het ook na 1 niet zo soepel met Zetje :n

@ Roxann: k hoorde al dat je 2e was geworden, echt super zeg :D Gefeliciteerd!

Gelukkig dat het mee valt met dat meisje...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:38

cross terrein ligt er vast nog wel super bij, het springterrein is het enige wat soppig is. Maar vandaag hadden ze al wat sprongen verplaatst dus dat zal wel weer gebeuren. Alle goede plekken worden dus benut ;)

Fijn dat het goed lijkt te gaan met dat meisje!
Is alles eigenlijk ook goed afgelopen met diegene die vlak voor het water viel?

Rox wat super, gefeliciteerd! En een 10 op verzorging, terecht! <3

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:38

WAUW ROX!!! Gefeliciteerd!!! Goed man!

Wie is er ov kamp geworden in de B??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:40

Martine Harink heeft gewonnen, terecht overigens! Nummer 3 was ook een bokker, die komt zich vast nog wel melden :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:42

Mooi Rox! gefeliciteerd +:)+
Trakehner ging heftig? Hoe bedoel je? :P Ga nu toch twijfelen om daar maar alternatief te doen als ie toch wat moeilijker is, zo safe is ie nog niet op slootjes/vind ie nog spannend :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:44

Gewoon de trackener doen Melanie :j Het gat zien ze niet, je springt alleen wat omlaag. Heb er geen problemen op gehoord of gezien. Althans, niet op die van de B.

GFans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:49

ik startte M pony's: 205 dressuur en stond met 10 punten verschil 1e, ik sprong foutloos en binnen de tijd. toen naar het starthok, H1 ging goed. brugje om staat de hindernisrechter te wuiven dat ik moet stoppen, maar me pony zag de hindernis en wist maar 1 weg en dat was erover! dus daarna gestopt, cross lag stil dus ik moest wachten. ik stond daar dus in het bos, had geen idee waarom ik moest wachten?? komt iemand die ik ken eraan, die vertelt dus het hele verhaal( die gene die bij de trakehner viel was danique giesen volgensmij), heb ik daar dus 45 minuten gestapt.... ik was als enigste nog in het terrein, uiteindelijk mocht ik overnieuw starten. hij ging heel fijn en zonder echt een beslissing te hebben genomen heb ik dus maar wel de normale trakehner genomen, iedereen klappen en me moeder helemaal opgelucht.... uiteindelijk foutloos gecrossed, binnen de tijd en een 1e plaats.
ik vond de spring bodem idd wel wat aan de zware kant.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:50

Als je maar niet twijfelt is die goed te doen. Zag zoveel combinaties er twijfelend op af rijden en hun paard zelf half ervoor wegtrokken toch weer het zandpad af, kostte ze elke keer een weigering omdat ze gewoon niet reden echt superstom.. beslis gewoon of je het wel of niet doet en als je twijfelt beter niet doen, want je moet je paard er wel naar toe rijden.

Nogmaals gefeliciteerd Rox! :)

Wat heb je dan super gereden GFans, van harte gefeliciteerd. Prima resultaat en fijn dat de pony ondanks het lange wachten toch zo de cross opnieuw weer inging :) top.

Misschien heeft dat meisje niks gebroken, maar heeft vast een hersenschudding (hoop voor haar geen zware).

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:50

zo ook weer terug,

had wel fijn gereden, echter niet zo veel punten bij dressuur 176 |( foutloos gesprongen en foutloos gecrost, helaas wel wat te lang over gedaan omdat paarlief dacht het beter te weten }:0

ik zat op paard toen het werd stilgelegd, gelukkig was het mooi weer anders is het helemaal zo vervelend.

wbt de ambulace, je mag van geluk spreken als de wedstrijd verder wel door mag gaan, als er namelijk teveel ongelukken zoals deze gebeuren en er geen ambulances meer beschikbaar zijn moet de hele wedstrijd stil gelegt worden tot deze het weer aankunnen

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:53

Gfans knap dat je na zo'n onderbreking zo goed je weg hebt kunnen vervolgen! Gefeliciteerd met je 1e prijs!
birte gelukkig heb je wel fijn gereden, is toch het belangrijkste!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:53

Birte, jammer van de dressuur maar verder top hoor! :D

Klopt ook, ze kunnen er verder ook niks aan doen dat het lang duurt (daarvoor leven we in diepenheim en ben je gewoon nogal een afstand van het ziekenhuis) maar vond ook de EHBO erg langzaam.
Wil verder niks verwijten maar het is wel handig als je op het veld gewoon een EHBO hebt staan en die niet 10 minuten na de tijd in de auto nog aankomt.. maar dat is gewoon hoe ik er tegen aankeek.

Hoe vonden jullie trouwens de foto's? Heb vandaag voor het eerst met ander toestel gefotografeerd en moest nog wel wennen aan het begin.
Was zelf niet zo tevreden eigenlijk maar op het scherm vond ik ze er nog wel goed uit zien en de man waarvoor ik fotografeerde was erg tevreden (gelukkig maar).

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:57

Sue_ schreef:
Wat jammer Mandy.
Linda wat zonde.
Eef gefeliciteerd!
Jeetje dat ongeluk klinkt echt niet fijn. Hopelijk valt het mee.

Heb een fijne cross gereden. Zonder aanmoediging van Weule helaas. :Y) (ja ok, bij de start eventjes :D )
Springen helaas ook last van de slechte bodem maar verder erg tevreden. :)

maar ik was er wel ;) en nu zag ik je langer als halverwege onderweg... :P daarna netjes op het geluid gevolgd en nummer 70 was altijd goed ;)

@ ankevivaldi: de EHBO zat gewoon in de cross... en die waren ook zeker niet te auto..., ze zaten 1 hindernis van het ongeluk bij de trakhener vandaan, en bij het watergat ook. de arts was wel op een centraal punt en kwam per auto. Ambulance duurde wel langer, maar daar valt weinig aan te doen.