[SGW] Wondjes van crossbeschermers? Wat denken jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 10:30

Dank je Kim_Peters. Ik had hem gister inderdaad gezien. Daar doen ze hem alleen over de beschermer heen :? , terwijl de foto op de site de kous onder de beschermer heeft. Blijkbaar kan het allebei, Eventinggek? Hoop dat het er gewoon onder kan, want er overheen is natuurlijk geen gezicht in de cross met mijn blauw met grijze outfit! -O- Wanneer je het er onder doet, moet je natuurlijk wel weer rekening houden met het feit dat je dan weer overlap hebt, of sla je hem dan niet terug zoals op het fimpje?

* edit:
Oplossing voor het esthetische probleem heb ik al in de kast liggen:
Afbeelding

Jeeeej! Ben helemaal blij! *\o/* Nu nog snel even de tendon grip bestellen en dan ga ik voor de methode van het fimpje. Dat lijkt mij het beste, gezien het feit dat ze zo gevoelig is voor drukplekken blijkbaar... Iedereen onwijs bedankt voor het meedenken! Dankzij jullie ideeën heb ik hopelijk een oplossing. Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in dat het gaat werken.

GFans

Re: Wondjes van crossbeschermers? Wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:47

heb je daar de site van?? ben wel geintereseerd...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:48

Het kan ook heel goed zijn dat ze die plekker heeft van de peesbeschermers ipv de crossbeschermers. Je ziet deze plekken heel vaak, vooral bij paarden die bijv ook met peesbeschermers op de wei staan.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 15:24

Gewone peesbeschermers heeft ze eigenlijk nooit om. Springen deed ik tot voor kort alleen met springschoenen of met mn crossbeschermers.
Gister na de oefencross even extra goed opgelet, en zag toch iets van een klein wondje op de binnenzijde van haar been weer. Zeker weten niets geraakt, dus waarschijnlijk toch echt van de beschermer zelf. En weer niet langer om gehad dan strikt noodzakelijk...

@GFans: de tendon grip kun je hier vinden http://www.eventingshop.be/catalog/prod ... cts_id=365 . Als je de vetrap bedoeld, die vind je tegenwoordig overal bij iedere ruitersportzaak. Let wel even op de prijs, want dat verschilt van 2,50 tot 6,95 voor een en hetzelfde rolletje!!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:31

Leuk filmpje! Ga ik gelijk op de webshop erbij zetten :j

Je hoeft de tendon grip niet over de hele beschermer terug te klappen, maar wel een stukje zodat hij zeker niet af kan glijden.

GFans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:16

en kan je ze hergebruiken of niet??

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:48

Ja, ze zijn diverse malen te gebruiken en je kunt ze ook gewoom wassen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:28

Ik heb 1 keer iemand met tendon grip zien rijden maar dat zakte verschrikkelijk af, is het dan gewoon niet goed omgedaan? OF hebben meer mensen die ervaring?

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:30

Je moet de tendon grip aan de bovenkant een stukje over de beenbeschermer heen slaan en liefst met een bandageriempje vastzetten. Dan zakken ze absoluut niet af.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:00

Als je ze zo om doet als op het filmpje, lijkt mij dat ze ook niet echt afzakken hoor. Zeker niet met tape er om. Niet te zuinig stuk afknippen dus!