[SGW] Nabespreking SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 20:26

Ik kan er echt niet over ophouden hoor...
Mijn paard was gewoon echt vastbesloten het blok of rotonde heet hij geloof ik van de M paarden op te gaan! Oren gingen in racestand, blik strak op dat ding en er vol op aan trekken!
Heb toch de slingerboom harder geraakt dan ik dacht...
Blauwe plek op m'n scheen :=

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:28

fatal_flower schreef:
@mamabird: heb een grote kater overgehouden aan deze cross, maar dat lag absoluut niet aan de organisatie. Super geregeld allemaal en aardige mensen! :) dikke pluim hoor!
Als de toiletdeur door mij nog verder ontwricht is: sorry, die kreeg je echt niet op een normale manier open en dicht dus dat ging nogal lomp!

henny: goed gedaan, helemaal over jouw verslagje heen gekeken, terwijl je de eerste was!

Ik kan me goed voorstellen dat je hier een flinke kater van hebt! Balen zeg...

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:30

mamabird schreef:
Ik vind trouwens dat er vandaag beter gereden werd dan vorig jaar in de BB en B. Het ging niet altijd vlekkeloss, maar bijna alle deelnemers luisterde goed naar de posten en reden met hun verstand!

Vond ik ook mamabird, op een paar (pony)combinaties na. Wat ik gezien heb dan...
Volgens mij heb ik jou wel een paar keer voorbij zien "vliegen"

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:30

Ik heb ook een absolute topochtend gehad, BB gestart met mijn blije muppet Joy *\o/*
Voor mijn paard was het de allereerste keer in haar leven (ze is 10) dat ze uberhaupt crosshindernissen zag, springen doet ze, sinds ze in januari voor het eerst 'ns een balkje liep, inmiddels wel zo'n beetje (ze is niet de handigste maar ze vindt het gelukkig inmiddels WEL heel erg leuk :') ) maar ik had GEEN idee wat ze zou vinden van die rare obstakels in het bos... We pakken thuis buiten heus regelmatig een boompje mee en dat is geen probleem, maar er stond nu toch wel echt 'n superleuke ECHTE oefencross. Geen TE doodsimpele flauwekul maar gewoon ECHT een cross-in-het-klein, veel leukere uitdaging dan vorig jaar vond ik! Alleen toen had ik m'n oude rot in het vak mee, en nu een groentje, ik dacht dus wel meteen oei, als ze dit maar doet...
Maar dat deed ze :j
Springen werd ze al snel slordig, we zijn gewoon nog niet handig genoeg en ik kan haar nog niet voldoende aangesloten in één grondtempo houden, maar boven alles, ze weigerde niets. Drie balken, maar wel een superblij enthousiast paard onder me dat overal op aantrok, dus ach, met wat meer ervaring komen de nulrondjes ook ooit nog wel. Ik was allang dolgelukkig dat we mochten crossen! En mijn dame weet nogal goed het verschil tussen een boom en een boom.... Die in de lepels die vallen als je ze raakt, die in het bos niet... slim paard :')

Bij de start werd ze al ongeduldig, vorige week bij de jumpcross had ze begrepen wat er ging gebeuren en ze zag het wel zitten, ze straalde helemaal van enthousiasme. En wat was ik trohots! We gingen dan wel niet zo heel hard (haar benen zijn af en toe van rubber ofzo, ik was toch net te bang om onderuit te gaan met 't gas te ver open), maar ze sprong overal in één keer overheen, zonder ergens verkeerd af te zetten of te aarzelen of uit balans te raken, en we hebben de hele 1400 meter genoooooooooooten! Ze ging heel bedaard in stap door de waterbak.... mijn schuld.... we hebben ellenlange trektochten gereden en alle "groter dan een plas" water moet ze van mij altijd in stap oversteken...braaaaf paard... :')
Ter info, dit paard heb ik als "afgeschreven/onhandelbaar" gekocht.... Met veel geduld herschoold, eerst gaan dressuren, dat ging wel lekker, maar ik ben nogal van de afwisseling, dus ondanks dat ze niet zo héél handig is met d'r benen haar toch 'ns geprobeerd te leren springen afgelopen winter. Toen ik haar kocht NOOOOOOIT gedacht waar ik uit zou komen, dat ik met dit paard OOIT zou kunnen crossen en dan foutloos rondkomen, dat was wel echt even een mooi momentje bij de finish, had de tranen in m'n ogen staan. Ze is zo ontzettend leuk!

Mijn complimenten aan de organisatie weer, topdag! En ja, ook ik vond dat er over het geheel bekeken véél beter gestuurd werd in de BB en B dan vorig jaar, heb echt mooie ritten gezien, fijn.

Ghi, waren we trouwens ondanks alle strafpunten nog mooi in de middenmoot 14e van de 30 man ofzo, vond ik een verrassing :D

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:31

eerst crosste ik op mountainbike door de cross, later te voet... Er staat trouwens ook een leuk filmpje op bokt van een BBer met camera op de cap (kan de link effe niet vinden...)

fatal_flower

Re: Nabespreking SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:34

o ja, die heb ik zien rijden!! Ga 't filmpje even zoeken, kan ik toch nog een beetje de cross "rijden" :P
ja, mamabird, die leek wel overal tegelijk te zijn..Dan weer hier, dan weer daar. It's not a bird, not an airplane, it's supermamabird!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:35

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:35

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:42

FF zwaar poedersuiker. :(:) Hopelijk krijgen jullie snel je vertrouwen terug!
Ik weet hoe je je voelt (en daarom kwam ik vandaag in tranen uit mijn foutloze springparcours :o )

Henny, heel apart dat hij zo op dat blok af ging :oo
hennydehart schreef:
@ splashislief, stoere foto!!!! Jullie zaten trouwens heerlijk te zonnen met je paardje in de paddock ;)

Ja heerlijk :+: Ze stond heerlijk relaxt en wij zaten heerlijk!

Mamabird, alles liep op rolletjes, de organisatie was weer super! En ik heb me prima vermaakt om alle aankledingen van hiindernissen!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:46

jammer ja, filmpje had leuk geweest Splash, had ik de B cross ook nog een beetje kunnen "rijden"...
Ik heb de B cross zo goed in mijn hoofd zitten dat ik bij dat fimpje steeds dacht, neeee niet die! owja, wel die!
Jullie zaten er erg relaxed bij, idd!

Het was een mooie cross voor de B, uitdagend maar naar mijn idee goed te doen. Hadden we best gekund, denk ik, maar helaas niet de kans om dat te laten zien :(

-O- |(

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:57

mamabird schreef:
mijn man (de arts) stond er bij en vertelde net dat jullie zo naar gevallen waren. Gelukkig valt de schade mee...

Oh echt? Ging mijn paard nou helemaal plat, of viel het mee? Voor mijn gevoel gleden we echt samen onderuit, maar ik weet eigenlijk niet helemaal 100% wat er precies gebeurt is, behalve dat hij rechts uitbrak (dat doet hij op zich wel vaker) en ik hem hoorde krabellen op de kalkoenen. Enige gedachte die daarna nog door mee heen flitste was "k*t een auto!", maar die hij heeft hij volgens mij verder wel ontweken.

Ik ben trouwens nog wel daarna bij de dierenarts geweest, maar ik weet niet zeker of dat wel helemaal doorgekomen is, want ik heb mijn nummer verder niet door hoeven geven.

Maar goed, ik ben verder wel okay dus en paard liep ook prima en dat is best een harde, dus ik verwacht niet dat dat morgen anders is. Dus geen zorgen... zag er waarschijnlijk vervelender uit dan het uiteindelijk was :D

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:04

@manic: volgens mijn man ging ie helemaal plat en raakte de auto net niet (gelukkig). Hij brak ook flink uit want zo kort stond die auto niet bij de wegovergangen. Het zag er naar uit, maar gelukkig is iedereen ongedeerd gebleven.

Ik ga lekker mijn bedje in, morgen weer vroeg op!
ps. bedankt voor alle complimenten!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:06

mamabird schreef:
Hier een zeer vermoeide, maar voldane medeorganisator... We hebben een heerlijke dag gehad. Op een paar aparte gevalletjes na alles soepel verlopen. Leuke reacties van mensen gehad, alles alweer klaargezet voor morgen en dan gaan we voor dag 2!

Ook onze complimenten voor de super organisatie!!
Prima bodem en wat zag alles er supernetjes uit.

Mijn dochter heeft vanochtend meegedaan bij de BB en zij had een camera op haar hoofd:
[SGW-ITP] Kijk mee over de oren van Caatje@SGW Princenhage

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 05:46

Ik heb gisteren ook meegedaan in de BB en wat was het heerlijk om weer te kunnen crossen! Wat heb ik dat gemist! Heerlijk weer, mooie leerzame BB cross en een gezellige sfeer. Bo deed het super op haar debuut. Foutloos springparcours (wel 2 tijdfoutjes) en 1 stop op de grote waterbak. Na de stop liep ze braaf met de hindernisjury mee het water in (en dat terwijl ze enkele weken geleden niet bij water in de buurt te krijgen was). Verder heeft ze alle hindernissen foutloos gesprongen. Super dus!

Iedereen die vandaag gaat rijden: Veel plezier en succes!

Yvonne: Wat een leuk filmpje en wat pakt de merrie goed aan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:23

Wat een gaaf filmpje Yvonne! Paardje pakt heel netjes aan. Leuk om die oortjes zo te zien draaien.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:59

Wat ontzettend leuk Vivian! Heerlijk dat Bo zo goed aanpakte! Volgend seizoen voor het echie?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:36

Sim; Ik hoop het. Ze moet op een aantal puntjes nog wel iets meer bevestigd maar volgend voorjaar voor het echie is wel het doel!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:39

Maar dan heb je nog een flink aantal maanden om aan die puntjes te werken. Tot volgend jaar! ;)

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:34

Nou hier dan het eerste verslag van vandaag :)

Met dressuren begonnen we niet zo fijn :n Ze wou niet echt wat ik wou, en na wat aanwijzingen van de eigenaar begon het dan toch ergens op te lijken. Heb het proefje uit mn hoofd gereden zodat het gefilmd kon worden en ik het zelf nog een keer terug kon kijken. Wist dat ik veel te voorzichtig en op safe reed, daardoor hadden we zeker een stuk beter gekund, maar het zag er in elk geval ruim B waardig uit:
5e plaats met 196 pt

Daarna meteen omzadelen en kleden voor het springen. Daar had ik me wat in verkeken en we hebben heeeel lang gestapt. maar uiteindelijk lekker het parcours in, daar geen problemen helaas een dom balkje op hindernis 9 :(

Intussen was de tijd tussen springen en cross wat ingelopen en dus haalden we het net om te keuren, en nog wat hindernissen te pakken om los te springen. Toen werd ik al omgeroepen en mocht ik de cross in. Ze heeft vanaf hindernis 1 heel fijn aangepakt, bij hindernis 4 trok ze aan op de M boom, en kreeg ik haar net op tijd over de goede gestuurd. Bij 5 kwamen we bijna met een boom in botsing, de hindernis rechters hadden t al vaker meegemaakt denk ik, want die riepen nog "sturen!!". Afsprong was geen probleem. Op het veld wat gas gegeven, had het idee veel verloren te hebben in het mulle zand in het bos. Bij 7 had ze een aanmoediging nodig maar ging wel braaf. 8 en 9 waren geen probleem. 10 ook niet. 11 vond ze raar maar liet zich toch doordrukken het water in, 12 ging eigenlijk zonder problemen. 13 was érg veel sturen, maar uiteindelijk hebben we het er goed vanaf gebracht. rot afstand op het landhek. maar gelukkig lette ze goed op en heeft ze goede beschermers aan ;)

Daarna waren de hindernissen op het veld niet echt een probleem meer :n De laatste kwam ze wat op terug, maar met een aanmoedigingstikje was die ook snel overwonnen :)
Een snelle tijd, 4.06... maar wel foutloos :D

En dus vandaag een 2e plaats :D

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Super vet :D :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nu gaat haar baasje haar weer starten van het voorjaar :) en mag ik weer lekker langs de kant meehelpen :) /3

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:37

Gefeliciteerd Angela! Wat ontzettend leuk! Ga je nu niet meer met haar crossen op wedstrijd dan? Neemt Jacq het weer helemaal over?

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:50

super angela, gefeliciteerd!!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:53

Mooie afsluiting dan Angela! Gefeliciteerd

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:19

Fijn dat je lekker hebt gereden en met een goed gevoel naar huis bent gegaan, hennydehart! Dat is toch het belangrijkste!
Bah manic, dat klinkt eng! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen!
Jammer dat ze de verplichte doorgang niet vertrouwde Touschka! Gelukkig verder wel fijn gereden zo te lezen. Gaat het alweer wat beter met je voet?
Super Splashislief! Heerlijk gereden en nog een prijs mee naar huis mogen nemen! Gefeliciteerd! Mooie foto van de hindernis in de 4val!
Weer een hoop geleerd javayo! Jammer van je stops, maar toch lekker alles gesprongen!
Wat balen dat het niet wil lukken met springen op de sgw fatale-flower! Niet fijn als ze zo vervelend stoppen. Hopelijk kun je er een oplossing voor vinden!
Klinkt als een super rit Licorne, jullie hebben beiden genoten! Helemaal knap als je weet waar je vandaan komt!
Ik heb een heel leuk filmpje gezien! Heb je volgens mij nog rond zien stappen voor de cross, dacht nog wat een grote camera op de cap, dat moet een mooi filmpje worden! En dat is het ook geworden; super net rondje!
Fijn dat je lekker hebt kunnen crossen Altos! Klinkt als een super debuut!
Carpediem: Gefeliciteerd met je 2e prijs! Een heerlijke afsluiter!

Zal zo mijn verslag van vandaag plaatsen. Gisteren als groom met mijn vader mee geweest. Springen liep hij te kort onder de hindernissen waardoor het geen fijne sprongen waren, pa was dan ook niet tevreden. 2 Balken dus hij mocht crossen. Cross pakte hij netjes aan, 1 stop het bos in, en een tevreden gevoel bij pa. Paard kwam fit de cross uit en had vandaag weer veel zin om aan het (lichte) werk te gaan.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:30

Vivre schreef:
Fijn dat je lekker hebt gereden en met een goed gevoel naar huis bent gegaan, hennydehart! Dat is toch het belangrijkste!
Bah manic, dat klinkt eng! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen!
Jammer dat ze de verplichte doorgang niet vertrouwde Touschka! Gelukkig verder wel fijn gereden zo te lezen. Gaat het alweer wat beter met je voet?
Super Splashislief! Heerlijk gereden en nog een prijs mee naar huis mogen nemen! Gefeliciteerd! Mooie foto van de hindernis in de 4val!
Weer een hoop geleerd javayo! Jammer van je stops, maar toch lekker alles gesprongen!
Wat balen dat het niet wil lukken met springen op de sgw fatale-flower! Niet fijn als ze zo vervelend stoppen. Hopelijk kun je er een oplossing voor vinden!
Klinkt als een super rit Licorne, jullie hebben beiden genoten!
Gaaf ie film op de Cap! Super net rondje!
Fijn dat je lekker hebt kunnen crossen Altos! Klinkt als een super debuut!
Carpediem: Gefeliciteerd met je 2e prijs! Een heerlijke afsluiter!

^^^^ Eens met bovenstaande!)^^^
Balen Manic!!

Ik heb heerlijk rereden!!!! dressuur was een bommetje,hihi mafkees. OOveral aangaloperen en bokken, doet ie anders nooit... Maar goed 179pnt

Bij t springen moest ik aardig mijn best doen om te blijven zitten na een onzichtbare hindernis maar foutloos, op wat tijd overschrijding na.
Bij het losspringen voor de cross alleen mijn ijzer afgetrapt. Ik had het niet gemekt maar iemand kwam het mij vertellen op het moment dat er was afgeteld en ik moest gaan rijden. kben dus maar gestart maar wel rustig aan op t gras.
1,2,3 en 4 zonder probleem en zelfs met een 8 voor mijn stijl.
de afsprong even een twijvelling maar daarna keurig rustig gedaald.
6,7,8,9,10 prima heelijk!
11 ook even een twijvelling, 12 in stap over de boom :') en daarna een weigering op de sprong in de greppel, ik was te truttig aan het rijden omdat ik bang was dat hij zou uitglijden. Daarna heerlijk de cross uitgereden maar op de laatste hindernis was het wel weer even werken.... Die was ook spannend en hij begreep niet welke hij nou moest gaan springen.
Al met al een heerlijke afsluiting van het seizoen.

Bij de keuring alleen in eerste instantie afgekeurd omdat hij kreupel liep op het been zonder ijzer. ff bij de smit geweest en toen is hij goed gekeurd!

Echt alles was wel top geregeld! t was een eind rijden en vroet op maar volgend jaar kom ik zeker weer terug!
cross 2 weigeringen maar wat was het weer gaaf!!!

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:34

haha ik was zo helder vanochtend om mijn verslag (van mijn rit gister) bij de voorbespreking te zetten :+
Daarom hieronder nog een keertje ;) en met een fototje

AmberB_ schreef:
Vandaag lekker dressuur gereden met mijn tinker. Er zaten wel wat slordige puntjes in mijn proef vond ik zelf, maar de jury was erg tevreden. Ze stak na mijn groeten haar duim op naar mij haha :D ik kreeg dan ook 204punten! (nog nooit hoger gehaald :o , dus was erg blij)
Het springen ging helaas iets minder naar mijn zin. Bij hindernis 1 sprong hij te vroeg, waardoor we uit ons ritme waren en hij te dicht op 2 kwam en een balk eraf ging. Hierdoor twijfelde hij op 3 en kwam ook hier te dicht op, dus ook een balk. de volgende hindernissen pakte hij goed alleen op hindernis 8 liet hij zijn achterbeen hangen waardoor ook balk 3 eraf ging. Ondanks dat ik aardig heb doorgereden had ik ooknog eens tijdfouten in t springen...
De cross hebben we verder super fijn gereden! :D Foutloos met een paar tijdfoutjes, dus was erg blij! het was onze tweede B paarden cross!
Ik heb niet gewacht op mijn stijlpunten of op een uitslagenlijst vanwege de puntjes die ik had in het springen en de cross (en zou dan 2 uur moeten wachten), dus ben lekker naar huis gegaan (was ook 1uur en 20min rijden).

Ik ben erg tevreden over mijn dag, alleen een beetje jammer van het springen. Volgende keer weer wat beter!

Afbeelding