[SGW] Verslagen SGW Vasse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:55

@Rowo nummer 51, reed in het rood *D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:56

landiamo schreef:
@Rowo nummer 51, reed in het rood *D

AAh, wist niet dat je een bokker was :o Nog een bokker gemeet dus!
Maar super gereden hoor!

Heb je enig idee hoeveel er uiteindelijk de finisch foutloos hebben gehaald in de B?

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:10

In de eerste groep waren er 6 foutloos door de cross gekomen. Verslagje van mij komt morgen. Ben wel tevreden, had een derde prijs en paardje heeft goed zn best gedaan op de moeilijkheden van de cross :D

rowo

Re: Verslagen SGW Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:11

Hmm, das niet bepaald veel :+

Maar goed, Vasse plaatst vaak pas heel laat de uitslagen. Ben wel benieuwd.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:16

landiamo schreef:
Nou ik ben dus nu weer lekker thuis!

De dressuur ging bagger, had ik nog wel 207 punten, springen foutloos en de cross ook foutloos. lag alleen wel met mn neus bijna in de coffin omdat mn paard die boomstam zo achterlijk sprong :+ DA was verder goed, alleen dacht de DA voordat ik moest starten een hartruis te horen, dus ik zag de grond al bijna onder mn voeten wegvallen |o
Ben verder wel tevreden maar ik ga hier ook niet meer heen.... ben trouwens nog wel 1ste geworden en dat had ik echt niet verwacht :))
@Rowo ik heb jou nog gesproken voor en na de cross :) wel balen dat die de opsprong niet wou doen! volgende keer gaat het vast wel weer goed :(:)

Echt een hartruis??? Hahahaha dat hoorden ze daar ook bij mijn 1* paard, verder hebben ze dat nooit ergens gehoord. Wat een prut cross!
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 02-10-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:17

Mandy, wat jammer van Zetje. Misschien toch plassen in combinatie met het warme weer? Op naar Diepenheim!

Jetske, netjes hoor! Vasse was voor jou wel gigantisch ver of niet?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:20

Je kunt je toch haast niet vergissen in een hartruis of niet? Zoiets is toch hartstikke gevaarlijk? Of verwar ik het met wat anders :o

@ Karen: weet nog niet of ik naar Diepenheim ga. Weet niet of ik nou minpunten heb (dus weer op +2 sta) en dan zou ik naar de zondag moeten. En dan heb ik net een vriendinnendag gepland :\

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:21

Ja, dat kan je wel zeggen. Een kleine 3 uur rijden.
Dit was dan ook wel zo'n beetje de verste voor ons, op Westerbork na.

In de B kan je geen verliespunten rijden Mandy, dus je winstpunten blijven gewoon staan :) .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:22

Je had iig een gezellig buurvrouw Jetske :P

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:24

Zeker en een handige ook nog B-)

Gehe, wel veel bokkers gezien/gesproken trouwens. Ik vond het wel een een gezellige cross. Dat dan weer wel :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:25

Ja gezellig is het er altijd wel. Maar ja, dat overtreft de slechte cross niet.

Haha is het nog gelukt met zakje 2 trouwens??

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:28

Nee zeker niet, wij namen het zonet nog allemaal even door. Er was echt veel mis. Zo zonde.

Hmm die was toch nog redelijk koel geworden, goed genoeg :+ .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:31

Hahaha... die zakjes waren ondingen :+ Handige dingen: als je weet hoe je ze kapot krijgt.

Tja Vasse staat al jaren bekend als boscross zeg maar, maar 2 jaar geleden stond er in de B een leuke cross. Je kunt er echt wat moois van maken, want je hebt er mooi de afwisseling van gras, bos en maisland.

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:43

@rowo, maakt niet uit hoor! ik zit niet zo vaak op bokt en plaats weinig berichtjes omdat eigenlijk iedereen elkaar toch al kent ik die cross wereld:+

Gelukkig werd het wel daarna nog gecheckt of die wel echt een hartruis had.... t kan wel dodelijk zijn ja dus ben wel blij dat er niks mis is met mn knollie :(:)

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:44

Zo ben ook al weer ff terug, foto's zijn al bezig met uploaden :)
Jammer dat de meeste zo ontevreden waren over de cross. Zaten idd wat rare lijntjes in en best pittige hindernissen! Was blij dat ik mocht fotograferen en niet hoefde te rijden haha..
Ik vond het idd wel een gezellige wedstrijd en organisatie was ook hartstikke vriendelijk.

Ook nog wel wat grappige verhaaltjes gehoord :P Was iemand die was niet op komen dagen bij dressuur en springen, maar wel bij de cross. Die gast heeft dus alleen de cross gereden en daar kwam diegene ook nog te laat aan :') K weet niet wie t was maar k hoorde t toevallig :P

Wel goed dat je foutloos rond bent gekomen Jetske!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:53

Er is me nog wel een weigering aangerekend. Ik denk op het smalletje, 13, die op één galopsprong na 12a(boompje) en 12b (greppel) had moeten volgen en waar ik schuin voor dus nog even terug in mijn zadel moest klimmen :+ . Maar ik had ook wel verwacht dat ik die als weigering aangerekend zou krijgen, ook wel terecht.

Ik ben benieuwd naar je foto's! Waar stond je in de cross? Ik heb je verder helemaal niet meer gezien :o

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:06

Ik stond bij de skyjump in het begin, maar kreeg daar echt te veel ruis op mn foto's én er gingen 2 fotografen voor mn neus zitten.. Dus ben toen naar de picknicktafel verhuisd :) K zal zo wel ff een voorproefje plaatsen :D

lruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:13

Heb t l gereden haha, leuke cross hoor. je moest er echt bij nadenken. hier mijn verslag. h1 goed in de wending, 2, beetje fors , 3 terug rijden niet echt lekker aan het begin vd cross, 4 en 5 mooi voorwaards puntje en dan het gat, 6 schuin de houtstapel en dan de pannen, 7 ook schuin gereden, zonder door de mulle wal! past goed, 8 makkie, 9 gaffel goede voet eraan stelde eigenlijk niet veel voor, 10 piano normaal, 11 heksenoog, 12a rustig laten zakken en dan het greppeltje en de smalle, afstand klopte super naar 13!!, 14 goed, 15 rustig aangereden, hoofd iets omhoog en druk gehouden, leuke sprong, 16 schuine balk grappig doordat ze goed ingesloten zit, 17a mooie insprong op t droge, 17b kwam ongelukkig over a dus doordat b laag was kwam t goed, 18 foutloos!! Heb al jullie verhalen gelezen over technische cross e.d.maar vond t allemaal mee vallen. Nu rijd ik nog maar 5 jaar en lees jullie verhalen en mij valt t op dat als men foutloos rijd in een makkelijke cross de cross super is en als er een cross is die wat moeilijker gebouwd is waar je met verstand moet rijden de grond in getrapt wordt. Ik vind dit niet fair tegenover de organisatie, de crossbouwer en ta die er alles aan doen om een goede e leerzame cross neer te zetten.
Ik vond t wel een goede leerzame cross en vind dat de organisatie een pluim verdient!!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:18

Nouuu hij wil de foto's niet uploaden :( Geen voorproefje dus..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:57

X_spirit_X schreef:
Ook nog wel wat grappige verhaaltjes gehoord :P Was iemand die was niet op komen dagen bij dressuur en springen, maar wel bij de cross. Die gast heeft dus alleen de cross gereden en daar kwam diegene ook nog te laat aan :') K weet niet wie t was maar k hoorde t toevallig :P

Er waren er wel meer te laat bij de start. Degene die 2 voor mij moest, ging samen met zijn dochter (die moest direct voor mij) het pad af bij de start richting H6... maar die was wel mooi te laat terug :+

En die man was niet toevallig nummer 61? Die wel gedressuurd heeft, maar daar ook al veeeeeeeeeeeeel te laat was.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:04

Aparte mensen heb je toch :+

Geen idee wie diegene was, ik hoorde het aan het eind van de L pony's. Er kwam iemand langs van de organisatie en die kwam het vertellen aan de hinderisjury van H4 :P

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:14

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:41

Wat zitten er weer een leuke foto's bij :D !
Paardje doet zelfs nog mooi bij de dressuur, zonde dat die amazone zo verschrikkelijk ZUUR kijkt :7 _O-

Deze 2 zijn leuk zo onder elkaar. Als 'serieus' prikkerpaard en als fanatiek crosspaard. Lijkt een heel ander paard :)) .
Afbeelding

Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:56

Wat jammer de wisselende verhalen. Ysselsteyn was heel mooi in het L, technisch maar heel eerlijk en correcte afstanden !!! Daar zou ik volgend jaar weer voor kiezen ipv Vasse.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:13

Nou, ik doe ook maar ff een verhaaltje van mijn lange dag...
Mega vroeg uit bed (oke, niet zo vroeg als Jetske), paard stond gelukkig nog schoon op stal.
Dressuur was best fris, maar wel fijne punten: 204 en 3de.
Toen cross gelopen die op L niveau stond en daar schrok ik toch wel van. Mijn ma en vriend liepen mee die zeiden beiden dat ik dit niveau niet moest gaan rijden, want dan zouden ze doodsangdten uit staan haha :D
Na 3 uur maar eens opgezadelt voor het springen wat ik overigen veeeeeeel te lang vond (4 uur zat er tussen). Paard was gelukkig wel er helemaal klaar voor. Ik kwam er toen helaas zelf achter dat ik mijn springhoofdstel was vergeten, wat inhield dat mijn dressuurhoofdstel er weer in moest: verkeerde bit en geen martingaal...
Springen ging dus ongecontroleerd wat resulteerde in een heeeeeeele domme balk op 2. Springen liep overigens bijna een half uur in, dus losrijden was best kort.
Cross toch maar ingegaan. 1-5 geen probleem, 6 die oxer dubbel was toch wel erg k u t aanrijden maar hij ging wel in 1 x.
Coffin keek ie nog wel ff op, maar wederom probleemloos erover. Water draafde hij in maar sprong eel netjes over de boom. Was volgens mij iets tr laat binnen maar wel foutloos.

Uiteindelijk 4de, maar ga er volgend jaar niet weer heen. Vond het algemeen niet paardvriendelijk (losrijden springen bijvoorbeeld, 4 uur tussen dressuur en springen en enkele hindernissen in de cross.

Mijn ma vond het verre lopen niet heel prettig. En de prijsuitreikingen vond ik om het netjes te houden jammer....