[SGW] Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Verslagen Ysselstein 1 en 2 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 05:31

Ik vroeg me al af waarom er "uit" achter je naam stond Marieke. Kon me niet voorstellen wat er fout gegaan is. Maar nu snap ik het.
Paul, jij ging met Costa echt keurig op de afsprong en over de boom er achter! Paard laat zich mooi zakken!
Ester, gefeliciteerd met je goede debuut!

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:25

Ik weet niet of een hindernisjury zich mijn rit / sprongen kan herinneren..... Had nummer 121 en was in het oranje/bruin. Zat achter Lielle. Ging ik echt zo langzaam????

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:43

@ Marieke: +:)+ dank voor de vriendelijke woorden.
@ Ingrid: goed waargenomen wat ik ook voelde: balans en ritme kwijt; ik vond het overigens (ook met Rose) geen plezierige sprong.
@ Simone: ik vond de afsprong met Costa spannend; hij heeft die alleen nog in trainingen gedaan. Maar hij ging inderdaad super: beheerst maar voorwaarts.
@ Ester: wat je aangeeft is dat je moeite hebt om tempo te rijden: weten hoe hard je gaat en dat kunnen regelen; je denkt al snel dat je vliegt; uit ervaring kan ik je vertellen dat het ook even duurt voordat je je het gevoel voor tempo eigen hebt gemaakt.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 08:53

Heej Sim! Zat jij bij 5?? Jaq heeft ook bij die hindernis gestaan, en had niet gezien dat jij daar zat.
@ Esther: gefeliciteerd met je debuut!! En proficiat met je 2 wp!
@ Marieke: Wat jammer van het missen van de hindernis. Al vond ik ook dat ie niet echt fijn stond. Kan me voorstellen dat je m zomaar voorbij rijdt, of de verkeerde zou hebben gesprongen.
@ Paul mooi dat t een goede leuk dag was!! We hebben je stukje in de cross gezien met de schimmel en dat zag er fijn uit!
@ ulaantje: jij ook gefeliciteerd met je cross debuut!
@ Heleen proficiat! (zeg maar tegen Owen dat ie een likblok heeft gewonnen :j )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:02

Zal ik tegen hem zeggen :9 Nog eens dank.
Ben wel benieuwd wat er nou op mijn stijlcoupon stond over die finish.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:11

_Sim_ schreef:
Lielle, Angela en Heleen jullie gingen alledrie superstrak door het lijntje 5a en b, in tegenstelling tot heel veel anderen....

klopt! Geen idee waarom hij dat nu opeens weer deed... Doet die vaker in een dubbel, maar goed geen winst voor mij maar wel een goede oefening geweest! Weer een hoop bijgeleerd, dat is altijd fijn!
Ik dacht een dis te hebben, maar had dus 2 weigeringen en tijdfout door die weigeringen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:12

@ Pol
Dat je niet gefinisht bent...
Best knap dat je daarmee toch prijs haalt :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:07

Ik ben niet gestart, had 70 (!) strafpunten in de dressuur. Echt belachelijk laag gepunt!!!!! Ben echt pissed!
Ga niet starten als ik geen winstpunten krijg. Als hij nou echt zo slecht liep maar dat was absoluut niet zo.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:10

Hoeveel punten had je dan?? En ging het ook echt zo slecht??
Dat vind ik idd wel heel raar dat je door je dressuurproef niet door mag!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:20

eef: aan de andere kant. Je bent er nu toch.....

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:23

EvelienH schreef:
Ik ben niet gestart, had 70 (!) strafpunten in de dressuur. Echt belachelijk laag gepunt!!!!! Ben echt pissed!
Ga niet starten als ik geen winstpunten krijg. Als hij nou echt zo slecht liep maar dat was absoluut niet zo.

Dan is je dressuurscore 160 punten (van de 300) en dat is inderdaad onder de 55%, niet voldoende meer om winstpunten te halen. En ik begrijp de boosheid maar ik zou dat niet vertalen in "niet starten"; je kunt altijd voor jullie zelf en voor het wedstrijdresultaat gewoon springen en crossen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:27

Nee, helemaal niet slecht en er zaten geen echte fouten in. Was geen 200 punten waard maar helemaal geen 159. Er zijn 6 mensen die geen wintpunten krijgen door de dressuur.

Pol, paard hoeft het crossen niet meer te leren dus dan spaar ik hem liever.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:50

Ik zou zeker crossen. Geld ben je toch kwijt, en als het gewoon mag..
Gaan met die banaan. Dan maakte ik er een mooi trainings / ervarings rondje van :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:52

Idd CD, het is toch weer leuk om een rondje cross te rijden :)

Onwijs balen van je dressuur Evelien... -O- is de jury er niet nog dat je kunt navragen?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:57

Nee, dressuurjury was er niet meer. Helaas....

Staan nu bij de Mac :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 13:49

Tjemig Evelien -O- . Wat een absurd verschil met de 230 punten van gisteren. Niet dat die van jou waren, maar meer dat er gisteren achtelijk hoog gepunt werd en nu dus heel erg (en ook achterlijk??) laag. Pfff, dat je dan niet start, vind ik wel een heftige beslissing.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:37

Ja, echt achtelijk laag! Het is geen dressuur paard maar hij loopt altijd zo tussen de 185/195 punten. Zelfs toen hij nu super heet was en veel fouten maakte had ik nooit lager dan 176. Ben trouwens niet de enige die niet is gestart. Ik vind het niet meer dan logisch, waarvoor rij je dan? En als je paard krom uit de cross komt sla je jezelf helemaal voor je kop.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:37

Vroeg me al af waar je was, maar dan snap ik het nu. Balen zeg, ik zou persoonlijk wel gecrosst hebben, omdat je er toch ook zelf wat van leert, ook al heeft je paard meer ervaring.

Ik ben iig supertevreden. Dressuur zit vooruitgang in, had nu goede stukken en een paar missers maar wel tevreden. Springen was minder, ze vluchtte wat en dat resulteerde in drie balken. En de cross was super, ze pakte overal goed aan, incl de greppels. Alleen wat tijdfouten, verder foutloos :+:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:40

Eef, wat ontzettend zuur! Dit was dus zo'n jury die het fenomeen eventingdressuur jureren dus niet snapte of niet wilde snappen :(:) de uitleg van de knhs hierover is toch echt duidelijk zat!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:42

daar zijn er nog een heleboel van Mootje.......

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:02

Super Lielle!

Daar heb je ook wel gelijk in maar dat kan ook bij een andere wedstrijd.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:50

gister had ik 171 punten, hij liep niet je van het, maar heb op dressuur wedstrijden weleens slechter gereden en kreeg dan hetzelfde aantal punten... Maarja heb ook gewoon geen dressuurtalent onder mijn kont, en ben het zelf ook niet.

Wel balen Evelien! zou zelf persoonlijk wel gecrosst hebben, omdat ik graag meer ervaring op wil doen. Maar snap het aan de andere kant ook wel!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:46

Mijn vriend zat bij Evelien in de ring, ook 156 punten zonder echte fouten of rarigheid. Hij was wel gespannen op sommige stukken maar ze is vaak veel gekker en we hebben nog nooit zulke lage punten gehad.
Springen ging ook helemaal niet, 6 balken dus wij mochten na de cross naar huis.

Gefeliciteerd voor de mensen waarbij het wel goed ging
En balen voor de mensen die net wat pech hadden en waarbij het wat minder goed ging.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:09

Motje, ik zat gisteren bij 6, was jij het die tegen me zei "we zullen hier maar verstandig zijn? "of iets in die trand. Wij snapten al niet hoe je die hindernis kon missen want je moest flink sturen om langs het B-element te komen. Er stond een crossbouwer bij en die snapte er ook helemaal niets van en die heeft er later op het secretariaat nog melding van gemaakt omdat hij het echt vreemd vond := Wel zonde dat je daardoor dus geen geode klassering haalde, volgende keer nog beter opletten met verkennen...

Vandaag gegroomd voor EG, ging goed maar ze mag zelf melden hoe goed :D

Wb dressuur, er wordt toch altijd naar geschikte juryleden gezocht en het zijn ook vaak dezelfde juryleden. Maar die punten snap ik ook niet, je kan een combinatie ook laatste plaatsen met 170 ipv 159.

Verder veel bokkkers gemeet, Bokt-foto gemaakt en heel veel gel*ld :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:11

helemaal mee eens Ibonn, mensen die 165 punten krijgen weten ook dat ze er nog lang niet zijn, maar om ze nou direct zo te plaatsen dat ze niet eens meer mee kunnen doen voor winstpunten, vind ik echt jammer.

Was jij ook bij de boktfoto? Zo ja, wie was jij dan?