[SGW] Verslagen SGW de Bollert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Re: Verslagen SGW de Bollert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:26

Jammer Evelien. Maar het was ook ineens weer warm. Ik zag je nog bij het smalletje en de driesprong van picknicktafels zeg maar. Was toen de cross aan het lopen. :)
Hopelijk is het eenmalig.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:30

Balen dat hij zo aanvoelde Evelien :(:), hopelijk eenmalig inderdaad.

Het was idnerdaad best warm ineens, lijkt wel of Bam juist altijd een lagere hartslag heeft hoe warmer het is :Y) , vandaag had 56 voor en 60 na :) .

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:34

Sann, die picknicktafels waren ook niet echt een succes :o Voelde me ook zo'n debiel, echt een dag dat niets lukt.

Eef, Bam is gewoon een beetje gek :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:39

Vond het wel meevallen hoor Eef. Heb veel minder gezien, zelf had ik ook k*t sprong bij die 2 puntjes. Allemaal hebben we wel eens onze dag niet.
Komt vast goed in Ysselsteyn! Of ga je daar niet heen?

Bam moet maar gaan crossen in een warmer oord ofzo. ;)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 24-09-11 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:46

Nou ook als het koud is is zijn hartslag meestal ook behoorlijk laag, maakt voor Bam denk ik niet uit of hij in Siberië of de Sahara loopt :Y), het is altijd wel een beetje een aparte, lijkt op zijn baasje zeggen we maar :+ . Ik vond die puntjes voor het L eigenlijk ook een lastigere sprong dan dat smalletje voor de M, hij was wel hoog en smal maar hij stond zo makkelijk aangeleund tussen de bomen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:50

vanmiddag even wezen kijken, vond t een leuke cross. heerlijk weer erbij :D
als je van de kant van neede/borculo komt moet je afslag noordijk pakken, die weg een heel eind inrijden (GL rutgersweg) en dan staat het wel aangegeven.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:54

Daarom, op naar Ysselstein. :)

Evie, dat vond ik ook! Dat smalletje voor het M was erg simpel, puntjes waren moeilijker. Vond het water voor het M ook vrij simpel, helemaal nu Caap gewoon normaal insprong. Hij leert het nog wel eens. :))

Vond de cross wel erg leuk en goede afwisseling tussen bos en gras.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:56

Eef het zal vast aan het weer gelegen hebben. Het is zulk raar weer en nu gewoon echt warm ( merrie was ook niet vooruit te branden aan de longe) Hopelijk een eenmalige actie en ik hoop dat scheren hem net een beetje extra lucht geeft.

Bianca, lekker gereden dus. Mooie opsteker na je praatje op Texel ;)

Joyce, gefelicieerd

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:02

Evie: Jammer van je dressuur, net naast de prijzen.
Sannn: Jammer van je startprobleem.

Wij kwamen via tom tom er ook niet :(
Evelien: Jammer dat caap niet fit aanvoelde, heb je in de verte nog zien rijden.

Nou mijn verslag, dressuur weer drama zoals gewoonlijk. Maar voor gevoel niet heel anders dan vorige week(174). Dat vond de jury anders. 148 :x en 160 dus doei winstpunten kon ik weer zeggen. Gaan komende tijd hard met oplossingen zoeken want dit moet anders kunnen. Verder springen weer heerlijk, foutloos. Toen nette hartslag van 60 :)
Cross ging heel fijn, wat terug houdend in begin en eigenlijk wat te gretig op het eind. Maar wel foutloos. Netjes binnen de tijd, 4.09 min :D En gemiddeld 6 voor stijl.
En ook na de cross weer heel netjes 60 :)
Maar helaas had het allemaal geen zin.
Was nog 2e van Utrecht _O- deden er ook maar 3 mee :+

Wie zat bij hindernis 4, iemand riep helemaal jehh sanne, goedzo ga zo door :P Maar zo druk, echt totaal niet iets gezien van de persoon die er zat :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:14

Ik ben ook weer thuis! :j

Dressuur ging drama, paard werd onwijs spastisch in zn hoofdhalshouding door de kleine vliegjes rond zn oren en kon er nog geen normaal B proefje uitrijden :o Dat word dus toch maar oornetje opdoen volgende keer.. :+ 181 en 182, maar er waren onwijs lage punten in de B GK :oo zelfs in de 130 en 140..!

Daarna springen, foutloos en binnen de tijd.
Daarna DA, Hartslag van... jawel, 48 :') Paardlief doet dus geen moeite om zich in te spannen ofzo? :))

De cross, veel weigeringen bij de B paarden op 1 (en val..), ik had helaas een domme langsloper op 1, kwam er even niet lekker in :o
Daarna vond ie het bos in ook ineens eng. Toen ik eenmaal over 2 was liep ie zo onwijs fijn, heb heel erg genoten :+:
Picknickbankjes gingen heerlijk.
Op 4ab kwam ik totaal niet uit, maar de schat sprong 'm toch. :)
Hindernis voor het water sprong ie vrij moeizaam want boven de hindernis zag ie het water haha.
Hij liep er zo in *\o/* zonder eerst te kijken.
Onwijs tevreden, wel wat tijdfouten maar daar zit ik zeker niet mee. Is een goede ervaring voor ons beide!
56 hartslag na de cross :+

Stijlpunten vat ik niet... 7,7, 6 van de ene jury.
En de andere 4,6,3...??? Beugels véél te lang' staat erop :? Ik kan ze niet korter, heb ze al op zn kortst dat mn knieen tegen de wrongen aan zitten.. en impuls..? maargoed. Even chagrijnig over gemaakt, maar ik zag dat de beste meneer bij heel veel onvoldoendes heeft uitgedeeld... vreemd.
Maar, ik ben onwijs tevreden met een heerlijke cross! :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:21

@bianca, er gingen meer daar rechtdoor de bosjes in... (je bedoelt bij die opsprong/opstap :+ ).. was een naar bochtje!
Mooi dat het verder goed ging en Bull de sloot goed nam!

@Evelien, balen dat je geen fijn gevoel had en dat paard hoge hartslag had, hopelijk bied het scheren wat verkoeling, het was ook érg warm, ik gok dat mijn hartslag érg hoog was geweest haha

@Joyce, super! Gefeliciteerd!
@Eef_bam, mooi gereden :D
@Sann, balen van het starthok probleem, mooi dat het verder goed ging :D

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:26

Voor mij waarschijnlijk geen Neede meer volgend jaar... Voor een paard van ong. 1.80m is het geen doen dat geslinger door die bossen. :?

Dressuur ging voor m'n gevoel wel aardig, toch vond jury dit niet; 170 en 173 punten ;(
Springen ging lekker, helaas een balk op de laatste sprong. In de cross moesten we beiden opgang komen, aangezien we vanaf Maarsbergen niet veel meer geoefend hebben was het allemaal weer ff wennen. Bij H9 hadden we een lichte afwijking naar links waardoor hij vol over het midden van de sprong ging, teveel naar links landde en sprong B niet meer konden halen. Opnieuw aangereden en bij beide sprongen weer vol over het midden (hoezo puntjes :o)
Op een klein incident in de bosjes achter H10 na ging het verder lekker.

Uitslag maar niet afgewacht en lekker naar huis gegaan...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:29

Hoi hoi

@ Sanurie *D IKKE :D :D
@ Melanie B dat klopt, je had geen mooie afstand maar doordat Winnetoe nergens heen kon liep ze toch door. Fijn braaf paard heb je daar aan! (ik zat als hindernisjury) Van welke stijljury had jij zulke lage punten? Mijn instructeur zat namelijk op het weiland voor het water en die houd wel van korte beugeltjes :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:33

Waar zit je morgen Marijke?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:36

Dat heb ik wel gevraagd aan de gene die over de indeling gaat maar zij had het uitbesteed aan de crossbouwer omdat hij weet wie bij welke sprong zou moeten zitten. En hij had het al druk zat dus heb het niet meer gevraagd. Ik heb dus geen idee :)
Maar volgens mij kan ik met mn tel. op internet dus als ik het red zet ik het online. :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:37

dan ben ik ws ook al weg :D haha. Dan roep maar onderweg!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:38

Goed debuut Melanie! :) Weet je wie de B paarden regio Gelderland gewonnen heeft? Ben wel benieuwd, reden veel bekenden mee.
Jammer van je langsloper bw.

muts_marijke

Ik heb alle bokkers die ik zeker wist aangemoedigd op 4AB of 4 voor de B pony's

tientjeh

Sannn, de uitslagen staan al op startlijsten!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:41

muts_marijke schreef:
@ Melanie B dat klopt, je had geen mooie afstand maar doordat Winnetoe nergens heen kon liep ze toch door. Fijn braaf paard heb je daar aan! (ik zat als hindernisjury) Van welke stijljury had jij zulke lage punten? Mijn instructeur zat namelijk op het weiland voor het water en die houd wel van korte beugeltjes :D

Al kon Win nergens door zal ie nog wel doorspringen, heb gewoon een onwijs braaf paard :+: Had daar gewoon geen fijne afstand, had m wss dan wat meer terugmoeten rijden want ik kwam nu op 1,5 sprong uit :))

H 7 - 6,6, 7 had ik trouwens (dus een 7 voor houding en beugels op maat....). (waren dus de picknick, die gingen ook wel fijn!)
En die andere die zo laag puntte zat begin/eind, dus ik gok bij H1 en laatste hindernis (en miss water)

Ik hoorde je idd nog roepen haha :D Was alleen zo gefocussed op de sprong dat ik niet keek haha

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:43

dan is dat met die lage punten wel mn instructeur geweest. Hij wil graag dat je met hele korte beugels rijd en is heeeeel precies over houding en zit enz.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:45

Jeetje die zijn snel dan met de uitslagen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:53

muts_marijke schreef:
dan is dat met die lage punten wel mn instructeur geweest. Hij wil graag dat je met hele korte beugels rijd en is heeeeel precies over houding en zit enz.

Kortere beugels dan ik nu heb gaat gewoonweg niet.... dan heb ik mn knieen in de neus hangen zegmaar... :+ maargoed, jammer, maar heb iig een lekkere cross gereden :))

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:46

Ik lees al mooie positieve verslagen!

Hier ook even mijn verslagje, Debuut van ons in het M-paarden. Vrijdag werd ik allereerst al uitgelachen door een mederuiter dat ik mijn debuut wilde maken vlak voordat ik wilde verkennen. Toen zonk de moed wel even in de schoenen. Dressuur ging erg fijn voor onze eerste L2 proef, 187 pt en 4de. Springen ging wat laks voor haar doen, 2 strijkbalken :S. Toen de cross; waarvan ik dus al superblij was dat de trakhener eruit was! Classic had er enorm zin in. Ze pakte super aan, heerlijke afstanden en ritme. Het smalletje (15) kwam alleen toch nog iets te vlot na de opsprong waardoor ze het niet goed kon inschatten, even opnieuw aangereden en hup eroverheen. We hebben echt genoten en als jonge combi , vind ik dat ik best trots mag zijn dat we M sgw +1 zijn :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:48

Waarom en door wie werd je uitgelachen Aerizz??? En hoezo voor je wilde verkennen?