[SGW] voorbespreking SGW Princenhage 15 en 16 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mamabird

Re: voorbespreking SGW Princenhage 15 en 16 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:18

GNS fotografie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:50

mamabird schreef:
__Marloes schreef:
Ik kom sowieso kijken en helpen :) mijn oude pony loopt der eerste cross met der nieuwe eigenaar dus dat is leuk :D

Aaike ik kijk morgen gelijk of ik vrij heb, ik heb er iig weer zin in :D

Is goed, ik wacht je berichtje af!

Ik stuur je zo nog een mailtje maar je kan me op 2 dagen inplannen, ik ben lekker vrij! :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:37

Hier ook iets niet helemaal goed gegaan met mijn coupons denk ik, dus ik heb ook de organisatie maar even gemaild :D

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:41

Super marloes!

@SplashIsLief idd verstandig om een mail te sturen!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:49

Kan iemand mij vertellen wat voor soort cross PH heeft? Is het te vergelijken met bijvoorbeeld Maarsbergen of Lisse, of is het zo open als op Texel? Gisteren in Lisse geconcludeerd dat een slingerige boscross (nog) niet geschikt is voor mijn minstens 1.76 m grote vos die zich niet eenvoudig laat sturen ;-) Had in Lisse 3 weigeringen en nergens echt een lekker safe gevoel. Wil in mijn eerste SGW-seizoen niet gelijk een vertrouwensprobleem creeeren bij mijn paard (en bij mezelf). Heb de cross trouwens wel uit gereden hoor in Lisse, maar had in tegenstelling tot Vlietlanden en Maarsbergen niet dat WOW-gevoel na afloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:56

mireilledons schreef:
Kan iemand mij vertellen wat voor soort cross PH heeft? Is het te vergelijken met bijvoorbeeld Maarsbergen of Lisse, of is het zo open als op Texel? Gisteren in Lisse geconcludeerd dat een slingerige boscross (nog) niet geschikt is voor mijn minstens 1.76 m grote vos die zich niet eenvoudig laat sturen ;-) Had in Lisse 3 weigeringen en nergens echt een lekker safe gevoel. Wil in mijn eerste SGW-seizoen niet gelijk een vertrouwensprobleem creeeren bij mijn paard (en bij mezelf). Heb de cross trouwens wel uit gereden hoor in Lisse, maar had in tegenstelling tot Vlietlanden en Maarsbergen niet dat WOW-gevoel na afloop.

Een wisselend bos-land cross. Hij gaat stukjes door bos maar niet extreem slingerig. Ik vind zelf het stukje bos na de waterbak op vlietland veel slingeriger als de stukjes bos in phage..
De cross stond altijd op een lekkere inkomers hoogte, vond het nooit zwaar gebouwt. Lekkere simpele waterbak!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:07

De meningen (voor zover ik ze meekrijg via bokt en van deelnemers tijdens de wedstrijd) zijn erg verdeeld. In een ander topic wordt er o.a. genoemd dat de afstanden niet fijn te rijden zijn. Dit is iets wat ons als organisatie ook ter ore is gekomen en we gaan er dit jaar nog meer aandacht aan besteden (al blijft het de beslissing van de PB en de TA). Het slingeren valt mee. Vanaf de startbox rij je over grasland rechtdoor, wegovergang, grasland en dan met een boog li het bos in. In het bos slingert het wel iets, maar zeker als je je tempo goed onder controle hebt is dit geen probleem. Aan het einde van het bos spring je via een Trakhener het maisland op en met een ruime bocht naar links richting een afsprong (lange lijn). Na de afsprong met grote boog over mais terug richting bos, vervolgens met een dubbel sprong het bos in, daarna weer ietwat slingerend door het bos, rechtsaf grasland, wegovergang, mais naar het volgende bosje met aan het einde de waterbak, daarna een bocht naar rechts richting de val (is een brede geul met een hindernis er in op hoekje vh hoofdterrein). Er zijn regelmatig deelnemers waarvan het paard niet van het hoofdterrein wil en hem dus niet makkelijk die geul in krijgen. Meteen na de geul scherpe draai naar li het zandpad op (lange rechte lijn), aan het einde scherpe draai naar li maisveld op en vanaf daar is het alsmaar rechtdoor met verschillende hindernissen. Er zitten dus een paar scherpe bochten in, maar m.i. goed te doen als je goed kan schakelen in tempo. Hopelijk heb je hier wat aan.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:12

Dat is voor mij wel een duidelijke omschrijving. Klinkt goed! ik kom zeker

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:16

Ik ben er ook weer bij :) deze keer B pony's , vorig jaar de BB meegedaan.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:18

Bedankt voor jullie reacties Marloes en Mamabird. Mamabird: vooral jouw uitleg over de route heeft mij enorm geholpen met het nemen van een besluit. Ik zit er echt mee in mijn maag. Maar heb gisteren vooral geleerd: bij twijfel niet doen. Ga mij dus zo per email afmelden. Ik geef eerlijk toe dat het schakelen in tempo voor mij nog niet eenvoudig is. Dat in combinatie met scherpe draaien naar links (de moeilijke kant van Zoncorde) geeft teveel risico op teleurstelling. Daar waar Zoncorde gisteren vertrouwen kreeg en ik wat bij kon schakelen moest ik gelijk weer ingrijpen omdat er weer een bocht/wending of hindernis aan kwam. Dat is niet goed geweest en daarom maar gewoon de knoop doorgehakt. Pak wat trainingen mee en ga dan misschien Bathmen nog starten.

Iedereen die in PH gaat starten wens ik heel veel succes en plezier en wie weet tot volgend jaar! Beli: op naar de volgende 2 winstpunten!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:27

Jammer dat je niet gaan mireille maar wel zo eerlijk naar je paard toe idd.
Knap dat je dat kan besluiten (kan ik echt niet zo goed)

Maar ik zie je wel in moordrecht want die heb ik ook maar opgegeven.

Ik kom wel naar de B op zondag met mijn paard!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:28

mireilledons: bij twijfel idd niet doen. Als je gevoel van te voren al niet goed zit, dan is dat de belangrijkste raadgever! Het schakelen in tempo is zowiezo erg belangrijk in een cross. Er is trouwens ook de mogelijkheid om BB te starten, is net wat simpeler, maar que route alleen wat korter (dus ook met een paar scherpe wendingen) Er staat trouwens nergens meteen na de scherpe wending een sprong
In ieder geval goed te lezen dat er ruiters zijn die er serieus over na denken. We zien nogal eens deelnemers die de gas open trekken en pas bij de finish de rem gaan zoeken... (we zien natuurlijk ook veel goede combi's, voordat ik mensen onbedoeld beledig...)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:29

@ Mamabird, bedoel je met de geul een stuk naar beneden van een heuveltje en dan daarin een sprong en weer omhoog (soort van dal zeg maar) of is het echt een greppel waar je overheen moet springen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:32

Ben er helaas dit jaar niet bij. Had wel willen komen kijken maar ik ben gestrikt om te jureren dat weekend.
Ik vind de route in P'hage niet slingerig. Er zijn juist veel stukken bij waar je goed kunt doorrijden.
Vorig jaar vond ik in het L wel 2 dubbels niet goed staan qua afstand (oa de badkuip). Maar die zijn nog aangepast voordat er iemand gestart is.

Leuk je weer te 'zien' mamabird. Dat lijkt alleen te gebeuren in een topic over P'hage :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:36

Ik ben er ooit met mijn pony geweest, jaaaren geleden en vond het toen een enorm gave cross. Kan hem mij door de duidelijke omschrijving van Mamabird weer goed voor de geest halen.
Het wordt voor mijn paard pas zijn derde B cross, maar we hebben al drie winstpunten.
Zou wel heel kicken zijn als we er hier nog 1 bij kunnen rijden!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:03

hennydehart schreef:
@ Mamabird, bedoel je met de geul een stuk naar beneden van een heuveltje en dan daarin een sprong en weer omhoog (soort van dal zeg maar) of is het echt een greppel waar je overheen moet springen?

Afbeelding

Afbeelding

Zie de foto's: Je rijdt de geul in naar beneden-hindernis-geul weer uit linksaf

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:05

Kijk dat is nou eens fijn! Super!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:06

Scum schreef:
Ben er helaas dit jaar niet bij. Had wel willen komen kijken maar ik ben gestrikt om te jureren dat weekend.
Ik vind de route in P'hage niet slingerig. Er zijn juist veel stukken bij waar je goed kunt doorrijden.
Vorig jaar vond ik in het L wel 2 dubbels niet goed staan qua afstand (oa de badkuip). Maar die zijn nog aangepast voordat er iemand gestart is.

Leuk je weer te 'zien' mamabird. Dat lijkt alleen te gebeuren in een topic over P'hage :D

heej Scum! Ik lees wel mee in allerlei SGW topics hoor, maar reageer zelden... Ik kan eigenlijk ook alleen maar iets zinnigs zeggen over 'onze' eigen cross dus hou wijselijk mijn mond (toetsenbord) als het over andere crossen gaat.....
Jammer dat je moet jureren, maar is ook leuk toch?!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:35

mamabird schreef:
Scum schreef:
heej Scum! Ik lees wel mee in allerlei SGW topics hoor, maar reageer zelden... Ik kan eigenlijk ook alleen maar iets zinnigs zeggen over 'onze' eigen cross dus hou wijselijk mijn mond (toetsenbord) als het over andere crossen gaat.....
Jammer dat je moet jureren, maar is ook leuk toch?!

Ik wend mijn vraag maar aan jou omdat je schrijft onze cross :P
Komen er net als met bv SGW Lisse ook foto's online vooraf van de cross?!
Ik vind dat altijd wel fijn dat ik weet wat ik zoal een beetje kan verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:39

hennydehart schreef:

Ik heb vorig jaar bij die hindernis gezeten trouwens en niemand had er echte problemen mee, met de hindernis zelf dan. Vaak was het grootste probleem dat je langs het springen kwam en daar hebben sommige paarden moeite mee.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:49

Ik heb me voor de BB paarden ingeschreven.

Ik heb van 't weekend ook Lisse gereden, onze 1e BB cross, en viel in zoverre tegen dat mijn paard erg op de handrem naar de hindernissen liep, kan niet door een gebrek aan trainingen komen, want daar hebben we ons deze zomer juist volop op gericht. Hij moet gewoon nog veel ervaring op doen denk ik. Want in een training krijgt hij toch beter de kans de hindernis al te zien voordat hij er overheen moet springen.

We zijn helaas in het mulle zand voor de waterbak samen onderuit gegleden, ik liet hem iets te veel lopen denk ik, dus ons doel voor Prinsenhage is de cross uit rijden en daarbij te proberen wat beter ons ritme te krijgen.

Moest je vooraf al betalen trouwens? Dacht dat ik nog niets daarover voorbij heb zien komen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:14

Je moet vooruit betalen anders is je inschrijving niet definitief, zie:
mamabird schreef:
Opmerking van het secretariaat:

Als de coupon(s) EN het inschrijfgeld binnen is (zijn), is je inschrijving definitief. (Voor de klasse BB zijn er geen coupons nodig, dus dan geld alleen dat het inschrijfgeld betaald moet zijn). Indien de inschrijving niet compleet is kom je op de lijst: 'inschrijving voorlopig, nog niet volledig'. Inschrijvingen die later binnen komen maar wel volledig zijn, krijgen voorrang op de niet volledige inschrijvingen. Op de site van P&PSV Princenhage zijn de deelnemerslijsten te vinden. Zodra een klasse vol zit (met defenitieve inschrijvingen) kom je automatisch op de wachtlijst. Hier geld wederom dat volledige inschrijvingen voorrang krijgen op niet volledige inschrijvingen.
Op de deelnemerslijsten is ook te vinden hoe veel startplaatsen er zijn per klasse (let wel: onder voorbehoud).

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:13

@ Marloes! Okay nou normaal gesproken reageerd mijn paard daar niet op!
Maar je weet het nooit heh?! Ga extra alert zijn daar dus ;)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:24

Aangezien het stressgehalte van de organisatoren dit jaar (vooralsnog) een stuk minder is, hopen we de hindernissen op de site te zetten. Er wordt momenteel nog veel gebouwd en de maïs akkers zijn nog niet leeg, dus het zal niet morgen al op de site staan, maar het komt eraan. We hebben afgelopen weekend al een paar foto's gemaakt van de hindernissen die klaar zijn en die komen met de routes op de site. Onze webmaster is rete handig, dus volgens mij gaat het er eindelijk eens een keer van komen...

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:26

Zoals op het vraagprogramma vermeld staat moeten alle deelnemers vooraf per bank betalen