[SGW] Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:12

TG @ leuk debuut dus wat gaaf !!! hoop snel foto's te zien van je Austin ( gave naam ook .. ;) )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:13

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:16

Mootje

Re: Verslagen SGW texel 10 en 11 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:20

Zet het geluid maar uit :+
Weinig verslagen nog! Iedereen is moe zeker.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:31

Nee hoor, maar heb alleen mijn mobiel en dat typt zo lastig en moet natuurlijk wel even mijn paard en laarzen in actie tonen ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:34

Ik heb jou nog voorbij zien zoefen Roos, maar had niet zo snel in de gaten dat jij het was... Je was onderweg lekker aan het babbelen tegen de posters :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:38

Oh,waar heb je mij dan gezien? Heb ook hele verhalen tegen mijn paard.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:47

Ik stond in het veld, dus zag je eerst over de Mallejan en toen over det greppel (denk ik, heb die hindernis niet bekeken) en toen links richting de visbakken/kanohindernis... En volgens mij had je bijna een heel gesprek met de poster van de greppel :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:51

Nee, dat was tegen mijn paard, 1e greppel ging niet heel soepel :o

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:53

Gefeliciteerd met de goed resultaten, Tody, Margriet, Noor, Manic, Eef, Tg, Mireille.
Leuke filmpjes, TG en EEf!
Jammer Bianca.

Ik heb ook een leuke dag gehad.
De dressuurbaan was echt al helemaal omgeploegd op de hoefslag, ik moest bijna als laatste van de B vandaag. Ik heb de hele proef op de 2e hoefslag geïmproviseerd, maar toch nog 191 punten bij elkaar gesprokkeld. 6e plaats geloof ik.
Springen ging foutloos.
De cross heb ik rustig gereden. Van te voren had ik als doel om hoog te eindigen bij het noord-hollands kampioenschap, maar na het lopen van de modderige cross, had ik maar 1 doel, en dat was mijn paard heelhuids mee naar huis nemen.
Ik heb de hele cross in een mooi beheerst galopritme kunnen rijden, alle sprongen voelden fijn. Ik wist dat we buiten de tijd zouden eindigen, maar ik heb echt lekker gereden :)
Uiteindelijk hebben we nog een 6e prijs mee naar huis mogen nemen.
Mijn man viel helaas van zijn paard na een weigering voor crosshindernis 2. Gelukkig zonder gevolgen.

Olivier en ik vandaag in actie:
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:55

mooie foto Heleen. Nu is je man zeker helemaal ongelukkig nadat je hem eerst al hebt moeten behandelen ?? of valt dat mee ??

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:55

Nou, vooral zijn ego is vandaag gedeukt, verder geen schade :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:56

heleenxx schreef:
Nou, vooral zijn ego is vandaag gedeukt, verder geen schade :+

daar hebben mannen wel vaker last van toch... :P hopelijk blijft het idd zonder schade, de dag erna valt vaak nog tegen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:58

Morgen heeft hij al een afspraak met de osteopaat staan. Dan mag die hem verder oplappen ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:03

Gaaf filmpje Karen! Austin is leuk!
Fijn dat je lekker hebt gereden Heleen en balen dat je man gevallen is.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:17

Evie: Gaaf filmpje, staat veel op! Hij kan wel op groot af gaan zeg ;)

Tody: Gefeliciteerd met je 1e prijs!

Bianca: Jammer dat Bull even aan het klooien was, maar mooi dat de hindenissen geen probleem waren. Vandaag een beetje bijgekomen? Klinkt niet zo fijn van TA...

Margriet: Super van je foutloze cross!

manic: Super toch, komt vast goed in de B :D

Karin: Super van je foutloze cross, mijn zusje heeft nog een foto van jou op 1, ging ie wat groot? :=

Mireille: Netjes gereden :)

Heleen: Gefeliciteerd met je prijs en gave foto! Jammer dat de cross voor je man bij 2 al afgelopen was...

In het voorbesprekingstopic al wat geplaatst met met mobiel, zal nu even een uitgebreider verslagje doen :)
Paard liep direct heel fijn in de hand toen ik opstapte, ik kon direct starten dus een paar rondjes in de ring was mijn inrijden. Had 172, dat viel even tegen. Commentaar was dat ie de gehele proef tdh liep, en dat vond ik juist helemaal niet, hij was echt zo fijn in de hand! Het enige wat ik vond was dat de ring kapot gereden was, en dat komt zijn gangen niet ten goede, maar hij loopt wel heel safe. Ook een stukje geprobeerd echt net naast het ergst vertrapte te rijden, kwam ook direct op m'n coupon te staan dat ie door het binnenbeen viel :+ Maarja niks aan te doen. Springen een balkje.
Met de cross trok ie direct heel goed op 1 aan! Ik dacht dit gaat lekker, maar toen kreeg ik een stop op 2 :P Daarna nog een weigering op 7. Waterbak ging echt super, helemaal zonder twijfel! :D Tijdens het lopen had ik mijn twijfels over de bodem, maar tijdens het rijden bleek het heel erg mee te vallen. Ik heb alleen even gedraafd bij het oversteken van de weg, en vanaf de bocht na de picknicktafel tot na de waterbak want de waterbak doe ik toch niet vanuit galop. Dit was zelfs de eerste keer vanuit draf bij een vreemde waterbak! :D

Ik vond het overigens totaal niet erg dat de katapult er niet in zat, want bleef dat 'elastiek' ook zo zitten tijdens de cross? Als je paard er langsloopt kan hij lekker onder het elastiek door terwij jij er mooi achter blijft hangen...

Hindernis 1 :)
Afbeelding

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:36

Zag goede verslagen voorbij komen! +:)+
De mindere verslagen! :(:)

Ik had mijn dagje niet helemaal...

we kwamen 's morgens op stal was onze Jack Russel overleden...

snel op pad anders zouden we de boot missen.
kwamen mooi optijd bij de boot.

daar aangekomen na een poosje pony gezadeld voor de dressuur.
Pony ging erg fijn in de dressuur!
Ze ging met zulke sprongne vooruit!!
was ik heel blij om alleen ik maakte een heel dom foutje.
verkeerd gereden 8)7
was door een combinatie van dingen ;)

bij het opzadelen van het springen merkte ik opeens dat ik de verkeerde teugels had. ik had die vrijdag uitgeprobeerd maar ze werden glad als pony nat werd. mijn zusje zou dan snel die teugels omwisselen zodat ik de volgende pony snel kon zadelen.
Er kwam iets tussen en daardoor niet gebeurt...

het springen hadden we een balkje.
de cross,ik ben een dik halfuur (!!) later gestart dan gepland.
Ik heb ook gemerkt dat er niks/bijna niks verlaagd was van de Z paarden!!
en de afstanden waren voor een pony FLUT...

in de katapult had ik een langsloper op de 1e omdat mijn teugels gleden ;(

pony hing ook bijna in de draden.

ik heb de ruiter met de zwart/wit blokjes nog wel gezien!
die zat hier op bokt dacht ik :=
en Bianca heb ik ook nog gezien.

ik was wel 1e in het Z pony's! :)

Mijn hengst in zijn M/D Debuut ging ook niet zo fijn...

dressuur had ie echt een hengstenbui!
zat zichzelf te bijten en had te weinig impuls.
resultaat: 196 en 1e plaats
ik had al door dat dit niet echt wat zou worden.
Dan heeft hij zijn kop er gewoon NIET bij,alleen voor merries...

het springen ging foutloos en de cross was ik uit op h2.

hij zat al steeds naar links te kijken en als er dan opeens zo'n dikke h. als h2 staat,gaat dat niet lukken...

balen,maar volgende keer hopen dat hij geen hengstenbui heeft want dan valt ie tenminste te rijden :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:55

Bianca1980: ik stuur je even een pb! maar nu nog niet, even druk om hier thuis de boel weer op te starten.

Fijn dat iedereen toch wel redelijk fijn gereden heeft.
@Margriet, een vervelende combinatie van factoren maakte jouw wedstrijd niet echt simpel! Jammer, dan lijkt wel alles tegen te lopen. Hopelijk de volgende keer weer beter.
Even de verklaring voor het feit dat het verlagen in de cross langer duurde dan normaal. De bouwploeg heeft bijna alles met de hand moeten verlagen omdat de dammen te slecht waren om nog met groot materieel door te rijden, dan had er daarna geen paard (laat staan een A pony) meer doorheen gekund.
De vertraging bij het begin van de cross is ontstaan omdat er toch wat langer tijd nodig was om de weg bij de oversteek goed met zand te bedekken. Het is een doorgaande weg, en die moet zo kort mogelijk afgesloten zijn. Dat hebben we verkeerd ingeschat, excuus.
Verder hebben we alles gedaan wat enigszins mogelijk was om iedereen toch op een i.o.o. veilige manier te kunnen laten starten, en ik denk dat we daar gezien de omstandigheden best goed in geslaagd zijn.
Buurman en Buurman hebben deze sgw goed doorstaan. Het biertje gisteravond na afloop ging er in "als Wieger Ketellapper", en het land, "ach, dat zien we wel weer" was de boodschap die ik van een van de buurmannen doorkreeg. Wat een mazzel dat we 2 van zulke landeigenaren gevonden hebben, die het maar allemaal accepteren dat iedereen over het erf en door het land banjert. Hopelijk hebben de deelnemers en de bezoekers dit met respect gedaan. Hoewel wel het hoefijzer van hun eigen paard, dat klaar hing om door de hoefsmid er weer onder geslagen te worden, wel opeens verdwenen was.....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:40

riannhuh schreef:
Karin: Super van je foutloze cross, mijn zusje heeft nog een foto van jou op 1, ging ie wat groot? :=

Ja oeps!!! Ik dacht al toen ik die fotografe zag, oh nee! maar ik ben wel benieuws naar de foto haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:58

Ik was gisteravond ook weer laat thuis van een geweldig weekend Texel, echt super!
Heb inmiddels de foto's van zaterdag online staan en met een uurtje die van zondag ook :j

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:44

Klopt Texelse bij mij zat alles even tegen. Als je onderweg nog een hoefijzer hebt gevonden met proppen erin, die kan van mij zijn. :+ Ik zou een volgende keer wel weer naar texel gaan trouwens. :)

Karen super gedaan!
Heleen gefeliciteerd met je 6e prijs.
Rianne jammer van je 2 weigeringen, maar super dat hij zo het water in ging. Je moet nog een ander shirt voor bij je setje zeker?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:12

EsmeeBlom schreef:
Ik was gisteravond ook weer laat thuis van een geweldig weekend Texel, echt super!
Heb inmiddels de foto's van zaterdag online staan en met een uurtje die van zondag ook :j

Krijg helaas allerlei foutmeldingen op de pagina's waar ik zou moeten staan: 16.15 tot 16.45 uur. Andere foto's kan ik wel bekijken. Zien er goed uit joh!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:14

Ik vond de wedstrijd top georganiseerd hoor texelse :j en beter even langer wachten dan dat de cross afgelast had moeten worden. Elke wedstrijd heeft bijna wel even zijn tegenslagen. En fantastisch dat Buurman & Buurman het allemaal goed vinden, wel een beetje raar en jammer dat iemand een ijzer van hun paard heeft meegenomen...

@Margriet, het is idd niet dezelfde kleur blauw, maar ik vind het eigenlijk wel prima zo :))

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:16

Even vernieuwen en dan werkt het weer, bedankt :D!

Edit; gaat toch even 5 minuten duren voor die map weer werkt :j

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:20

Rianne, ik heb je wel gezien met losrijden natuurlijk! had geen idee dat jij het was.

Aussie :D
Afbeelding