[SGW] Najaars trainingen van Rob Janssen 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:37

bianca1980 schreef:
_Sim_ schreef:
Duidelijk. Dat is wel een ander verhaal als complete vakantie voor je paard. Dat had ik nl begrepen. Maar zoals je hierboven omschrijft lijkt me prima.

ik lees nu even mijn berichten terug en heb het woord "pauzeknop" gebruikt.....toch niet complete vakantie..??

Pauze is bij mij complete vakantie. Dus verkeerd begrepen van mijn kant.

Citaat:
Daarbij zijn idd veel zaken op ruimere manieren te interpreteren.

Dat bedoel ik dus.

Citaat:
Maar zomaar ineens echt compleet vakantie is niet goed. Je moet dan altijd eerst afbouwen, datzelfde heb ik ook gehad toen ik op topsport niveau trainde voor mijn fitness challenge.

Ach, de meningen zijn daarover verdeeld. Zelf bouw ik ook altijd af, maar er zijn ook zaken (blessure) waardoor je je paard niet kunt afbouwen en hij van de een op andere dag stil komt te staan. Is nog nooit een paard aan doodgegaan. Liever bouw je af ja, maar ja, dat kan dus niet altijd.

Citaat:
Ik heb het al zo vaak gezegd maar ik les bij Rob en bij een leerling van Edward Gal voor mijn dressuur, dus ik ga uit van de profs dat hun heeeeeeel goed weten wat mijn paard aankan of niet, daarbij weet Rob wat ik met Bull zou trainen en ook voor mijn dressuur zaken overleg ik altijd. Dus ik ben van mening dat mijn 5 jarige Echt niks te kort komt. Juist door mijn kazerne dagen is het "vaak" 1 dag werk 1 dag rust. Dus met max 4 dagen werk staat zijn ontwikkeling er prima voor. ;)

Je hoeft je niet te verdedigen hoor en dat jij en je profs heel goed weten wat je paard wel en niet aankan geloof ik wel. Daar ken je je paard goed genoeg voor. Bedoelde ook niet dat je verkeerd bezig bent, was gewoon benieuwd naar je schema omdat ik dus in de veronderstelling was dat Bull echt vrij zou krijgen een paar weken. :D
Overleg jij echt altijd alles met je instructeurs?! Wat je doet qua training en wedstrijden? Gewoon nieuwsgierig hoor, voor je je afvraagt waarom ik dat vraag.

Ibonn

Re: Najaars trainingen van Rob Janssen 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:33

Plato is 2 jaar geleden opeens op rust komen te staan toen een week na Ysselsteyn die hernia opspeelde. Heeft hij volgens mij geen problemen door gehad maar mijn paarden lopen 24/7 buiten dus dat zal zeker meespelen. Afbouwen zal zeker goed zijn maar er is toch wel een verschil tussen ons niveau en paarden die voor 3/4* trainen ...

Heb nu meer problemen met het zoeken naar een passend schema om paard na 2 jr weer langzaam op te bouwen en blessures door overbelasting te vermijden. Kan wel schema's laten opstellen maar dat vind ik toch te duur :o

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 18:49

Ibonn schreef:
Plato is 2 jaar geleden opeens op rust komen te staan toen een week na Ysselsteyn die hernia opspeelde. Heeft hij volgens mij geen problemen door gehad maar mijn paarden lopen 24/7 buiten dus dat zal zeker meespelen. Afbouwen zal zeker goed zijn maar er is toch wel een verschil tussen ons niveau en paarden die voor 3/4* trainen ...

Heb nu meer problemen met het zoeken naar een passend schema om paard na 2 jr weer langzaam op te bouwen en blessures door overbelasting te vermijden. Kan wel schema's laten opstellen maar dat vind ik toch te duur :o

Ik denk dat je met gezond verstand zelf ook al heel ver komt toch!? Of ben ik dan echt zo naïef??

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:55

SIM @ als je door blessure ineens stopt kun je zeker niet afbouwen, maar dat snapt iedereen wel denk ik. Ik heb zelf ook weleens blessures gehad dat je ineens een spiergroep met rust moest laten, maar ik heb in de weken voor mijn finale (die achteraf nooit kwam omdat de hele zaak failliet ging) tweemaal per week fysio gehad om alles los te maken en te houden en pijntjes te verwijderen.

Wat overleg betreft, Ja, ik overleg eigenlijk alles, in ieder geval veel, als een instructeur al zou zeggen dat iets niet kan doe ik dat ook niet of moet je heel goed nadenken waarom je het wel wil. Met Rob heb ik ook over het NK gesproken, zijn mening, het totaal plaatje, alles. Ik vind Rob daar juist een fijn sociaal iemand in. Rob heeft mij destijds ook wel gezegd dat mijn vorige paard nooit M zou lopen, dat ze me zou laten zitten, toch ben ik wel gestart om het te proberen, maar hij kreeg wel gelijk, maar ik was er toen gewoon nog niet aan toe te geloven dat het echt over was.
Met dressuur kun je weinig echt verkeerd doen, behalve heel slecht scoren... :D maar ook daarbij weet Goffe Nil hoe en wat ik graag wil. Hij weet nu ook dat ik verder niet start, maar we hebben het dan wel over de Sgw proefjes hoe die gaan. Nu de laatste twee maanden puur getraind aan fijne afwerking en rechtgerichtheid zoals ze op de pavo willen zien.
Met springen heb ik aan Ab een heel fijne instructeur, dus in overleg met hem ook geen L gestart, wij waren daar nog niet aan toe begin van deze zomer, nu wel, maar tis me te druk nu incombi NK en WW en dan word het al snel binnenseizoen denk ik. Hij zegt ook dat mijn zadel niet goed is voor mijn balans, maar ja.....daar kan ik even niks aan veranderen ook al zegt iedereen het, rob ook al.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:58

Rob heeft áltijd gelijk Bianca haha!! ;)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:04

CD: gezond verstand genoeg :D misschien teveel :D Sta zelf te popelen om weer te beginnen en hij ook maar ben echt bang om teveel te doen als het goed aanvoelt omdat we allebei makkelijk over onze grens gaan. Met een goed schema voel ik me veiliger, al is het maar placebo...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:54

Oke. dat kan ik me wel voorstellen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:17

ik heb ook een tijdje stil gestaan...maar ik weet bijv. dat mijn paard weer heel snel op conditie is...ligt per paard per situatie anders...denk niet dat er 1 of 2 manieren zijn maar meerdere manieren...
ik ga vaak en kort en een ander heeft weer baat bij wat weiniger en lang...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:47

Ik heb gister al HEEERLIJK getraind bij Rob thuis :) :) Ik heb nu alweer zin in de volgende les ;)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:23

Ik ook!! (ook gisteren lekker getraind bij Rob en ook zin in de volgende les!)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:13

Wanneer komen de tijden voor vrijdag op de site? Dan kan ik kijken of ik mee kan groomen :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:18

We zitten mog met erg weinig deelname even kijken hoe we dat gaandoen

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:25

Oh, da's wel jammer. Maar dan wacht ik het rustig af.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 12:22

Enig idee al??
Das op zich ook wel beetje handig met plannen...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:05

Spuitelf heeft het topic ook gevonden :Y)
Ik heb me opgegeven voor de training van 9 oktober en dan zie ik wel waar het is (ben nog nooit in Hernen geweest, dus dat zou leuk zijn). Overige data komen mij niet uit i.v.m. WW en VAKANTIE!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:08

2 september is de training in Hernen (als ie doorgaat gezien het aantal deelnemers). En volgens mij, heb ik uit betrouwbare bron vernomen, staan de locaties locaties voor de andere trainingen ook al zo goed als vast.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:14

Oh nou dan wacht ik het gewoon rustig af :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:49

pfffffff, ik ben ook erg benieuwd..... Als het gaat lukken kan ik vrijdag ook Nick trainen, maar dan moeten er natuurlijk wel 2 groepen zijn. Zou wel weer even leuk zijn! Zeph en ik gaan sowieso en daar heb ik wel onwijs veel zin in....kwa dressuur en springen trainen we op het moment echt supergoed!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:15

vrijdag lukt me niet, ik moet echt eerst springen...maar heb wel voor volgende week woensdag afgesproken..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:17

Waar is het vrijdag? Ik moet eerst TG wegbrengen maar kan daarna misschien nog wel met een andere een lesje doen :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:29

wsl wordt het Hernen, gezien de beperkte interesse.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:43

hai lielle :wave: alles goed?? we moeten eens bellen in de loop naar beverlo..kunnen we afspreken hoe en wat..ben er nog nooit geweest..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:10

Ik denk dat ik me voor 9 oktober op ga geven. 2 september hangt nog een beetje af of ik op stage kan en of ik nog naar Hernen ga verder. Anders laat ik die aan me voorbij gaan.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:35

Jippie! Morgen twee groepen! Dat betekend dat ik ook met Nick kan rijden....nu maar hopen dat mijn groom dan wel klaarstaat met mn paard, want de lessen zijn direct na elkaar....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:36

yup, en kleine groepjes deze keer, het is erg rustig. Veel plezier morgen!