Was inderdaad erg leerzaam. Ook wij hebben geen tijd opgenomen. Was bij ons ook niet echt mogelijk. Ze zat achter 2 paarden die a. nogal een laag tempo hadden. En B het nodige geweigerd hebben!
Lappie_Lap
Geplaatst: 07-08-11 19:16
Had het de afstand ook niet geweten, of moet ik dan naar die van de L paarden kijken?
Ik ben niemand tegen gekomen, best wel luxe eigenlijk. Mss was eentje voor hem, net in z'n gezichtsveld wel goed geweest ... kan die zich daar aan optrekken en leren zelf door te lopen.
Had mijn horloge ook pas op het pad gestart. ow als die lus niet mee telt dan viel het wel mee met mijn tijd.... kon mij ook niet voorstellen dat ik er zoveel telang over deed.
Je bent over een pad langs de waterbak gekomen. En daar gaat de B naar rechts over een hindernis (tenminste dat was vorig jaar!) nu ben je rechtdoor gegaan.
Leek het nou zo of waren er vorig jaar meer hindernissen tijdens de oefen?
De oefencross was nu toch zo'n beetje de route voor het L paarden?
Vond dat er beslist niet meer hindernissen dan vorig jaar stonden, wel dat er wat uitdagendere hindernissen stonden (de dubbel hoge witte hekken, de hoge haaientanden).
Uitdagender was het inderdaad wel. Maar waar nu de witte hekken staan stond vorig jaar de sporweg overgang. Dus was wel zo wat gelijk. Vindt ik. De haaientanden waren wel uitdagender. En omdat we wat extra dingen mochten doen (smalletje, Hoge piano, opsprong na het water) was het inderdaad uitdagender!
Damelza
Geplaatst: 07-08-11 20:27
vond het jammer dat er geen hindernis onder het dakje stond en bovenop de heuvel,
Zo hier dan ook mijn verslagje. Wij hadden het ochtenddeel les van Jan bakker hij deed het erg leuk! Wise was in het begin erg zoekerig ook wat afremmend op de hindernissen niks voor hem. Einde van de les ging het wel.. Had zeer veel moeite met greppels en het water vanaf de boomstam kant. Dit deed hij niet in zijn eentje, andere kant van het water wel! Uiteindelijk de greppels ook alleen kunnen doen.
Toen het rondje alleen, had verwacht dat ik moeite zou hebben met hem weg krijgen van de groep maar dat viel alles mee. Voor niemand van onze groep was alleen duidelijk hoe het rondje nou precies ging omdat we tijdens de training kris kras naar alles gingen. Vooral in het begin. Dit resulteerde dat ik meteen verkeerd reed en daarom wat hindernissen had gemist.. Gelukkig was ik niet de enige. Ik starte in een vrij pittige galop en terwijl ik hem terug reed ging ik door een flauwe bocht om een simpel bruggetje over te gaan het leek niet eens op een bruggetje. Helaas dacht wise daar anders over en ging vol in de ankers en daar lag ik.... Eventjes een boomstronk opgezocht en hup weer verder. Lekker alles gesprongen. Vond het een enorme kick zo'n rondje alleen had dat nog nooit gedaan. Wel vond ik het wat slecht dat er tijdens zo'n oefencross geen posters bij een hindernis staan. Had ik eigenlijk verwacht als leek je bent immers nog onervaren en niemand wist bijv dat ik er naast lag.. Die haaientanden en rietkraag was voor vele best pittig.. Vond dat wel jammer en een puntje om over na te denken
Ik had eigenlijk ook wel een paar posters in het bos verwacht
Luuxje
Geplaatst: 07-08-11 20:44
Vond dat ook wel een beetje vreemd. Had zo her en der wel iemand verwacht. Had voor de zekerheid mn medical card maar om gedaan, you never know. De rietkraag vloog die van mij over......helemaal leuk was deze!
doom
Geplaatst: 07-08-11 20:46
Tja ik vond het ook echt niet fijn en beetje onveilig gevoel gaf het me.. Ondanks als er dingen gebeuren ze vrij weinig er aan kunnen doen, maar goed je kan in ieder geval wel even aangeven als er iemand is gevallen of paard met blessure noem het op.
Ik heb zojuist een filmpje van mij zelf gevonden. Die van mij sprong de rietkraag ook in 1 keer
Beli
Geplaatst: 07-08-11 20:51
Leuk filmpje doom! rietkraag geen probleem Ik dacht idd ook toen ik op de hoge haaientanden aan reed: slik... niemand is er bij als het fout gaat. Idd ook mijn medicalcard om. Hek genoeg reageerde mijn paard alleen op de lage haaientanden, daar werd hij wat zoekerig, maar sprong m wel.
die van mij stopte tijdens de training ook op die lage haaientanden.. daar scheen precies de zon op de hindernis !! ( zei jan bakker haha )
Damelza
Geplaatst: 07-08-11 20:55
Elvis sprong de hoge haaientanden heel braaf, hadden we in de training niet meegenomen (we waren wat aan de late kant) wij hadden de route van achter naar voren gereden, ook erg lastig, gelukkig was de route niet zo moeilijk en volgens mij hetzelfde als vorig jaar. Maar na de haaientanden week hij een beetje uit naar rechts en we moesten naar links dus ik was wel wat uit mijn evenwicht maar bleef netjes zitten. Bij ons stond alleen een man bij die witte hekken. Bij het heggetje ging ik eerst een stukkie de bosjes in en daarna over de heg (in het instructierondje)
Freggle_Edge
Geplaatst: 07-08-11 20:56
Idd die zon erop. The Edge stond daar op zijn achterbenen rondjes te draaien op 20m afstand en was niet van plan er dichter bij in de buurt te komen. Uiteindelijk achter Beli aan, stopt Amaretto en Edge vliegt eroverheen, stoppen en weer terug was blijkbaar ook geen optie.
Ja had ik echt niet verwacht, dat hij daar op zou stoppen. daarna was her klaar gelukkig dus tijdens het rondje sprong hij m (al kwamen we wat zigzaggend aan) wel netjes
Bij mij stond er gisteren ook iemand bij de witte hekken, maar verbaasde me daar vorig jaar ook al over. En de route zou ook best ietsje beter aangegeven mogen worden, dan had ik hem ietsjes terug kunnen rijden voordat ik bijna onderuit gleed in de bochten. En ook ik kon de eerste hindernissen niet vinden
Maar goed, het is een oefencross toch, geen BB...
Puera
Geplaatst: 07-08-11 23:25
Gister in groep 7 meegereden, onder leiding van Wim Grens. Paard was erg blij en heftig, maar afgezien daarvan een een hele leuke les gehad. We hadden een fijn groepje, iedereen sprong goed door.
Het individuele rondje ging stukken beter. Alleen ging de turbo er weer op toen ze in de smiezen kreeg dat er iemand vlak voor haar zat.
Ben heel benieuwd hoe 't zal gaan over twee weken.
Mijn partner heeft foto's gemaakt, mochten mensen bij mij in de groep hebben gezeten, laat 't even weten. Dan zet ik ze online.
Dwyne
Geplaatst: 07-08-11 23:29
Heb ook een leuke eerste cross gehad. Erg gaaf om te doen! Zeker voor herhaling vatbaar, moet dan alleen wel even mijn eigen conditie opkrikken, zware sport dat crossen... Helaas hadden wij niet zo'n enthousiaste instructeur vanmiddag. Vond de groep zelf ook wat groot (8) voor een oefencross, veel onervaren mensen of mensen met nieuwe paarden etc... Mijn merrie vond het niet zo'n goed idee dat er steeds paarden van de groep weg gingen om te springen, in het individuele rondje ging het een stuk beter. Hadden nog wel wat weigeringen maar niet zo gek voor een eerste keer!