[SGW] NK 5 jarige 11 augustes ermelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:00

Ik ben er ook bij, samen met mijn camera!

Evony

Re: NK 5 jarige 11 augustes ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 17:55

Bianca: had dat van gert gehoord inderdaad, en ach de rest zie ik van zelf wel haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:19

bianca1980 schreef:
Sim @ ik ken alleen de grote namen op de startlijst en ons groepje bokt, maar verder ken ik er geen een..... :o paarden niet en ruiters niet....zou dus echt niet weten wie wel en niet onervaren zijn.

Op een stuk of 3 na ken ik ze allemaal.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:49

_Sim_ schreef:
bianca1980 schreef:
Sim @ ik ken alleen de grote namen op de startlijst en ons groepje bokt, maar verder ken ik er geen een..... :o paarden niet en ruiters niet....zou dus echt niet weten wie wel en niet onervaren zijn.

Op een stuk of 3 na ken ik ze allemaal.

SOOOOO........ik ga me bijna schamen... :o Ken alleen de namen alice en jan v b. nienke,chantal m, en tim lips uiteraard. Ik zie wel wat namen dat ik denk : is dat familie van....?? of heb ik dat niet eens vaker op startlijsten gezien in hogere klasses?? maar heb er zeker geen beeld of gezicht bij... :D
Ik mag met jan v B in het dressuur groepje rijden... :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:50

Hoef je je niet voor te schamen hoor Bianca. Je kunt nou eenmaal niet iedereen kennen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:53

_Sim_ schreef:
Hoef je je niet voor te schamen hoor Bianca. Je kunt nou eenmaal niet iedereen kennen.

Ja dat klopt ook wel, maar staat wel knullig als er toch wel namen tussen staan die ik niet ken terwijl die wel heel proffi bezig zijn. Eventing is toch wel onze sport natuurlijk, beetje suf dat je dan de profs niet kent... :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:54

Sanne de Jong, Edit Meuleman en Loes van Gils bijvoorbeeld moeten toch wel een belletje bij je doen rinkelen.....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:00

_Sim_ schreef:
Sanne de Jong, Edit Meuleman en Loes van Gils bijvoorbeeld moeten toch wel een belletje bij je doen rinkelen.....

alleen sanne denk ik wel van naam op startlijsten te kennen, maar de rest idd niet.....geen idee welk niveau zij rijden ed...slecht he... :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:00

Edith en Sanne 1* en Loes 1 en 2 *.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:05

Edith rijdt hier ook in de buurt Bianca, dus die ben je op gewone wedstrijden ook wel eens tegen gekomen. :P Komt uit Lunteren.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:08

Sannnn schreef:
Edith rijdt hier ook in de buurt Bianca, dus die ben je op gewone wedstrijden ook wel eens tegen gekomen. :P Komt uit Lunteren.

oohh.... :D :D Nou ja ik kom uit lelystad....das dan nog een excuus... :P Maar ja..ik zal je eerlijk zeggen dat ik dat idd allemaal niet bijhoud. Zou misschien uit wat meer interresse niet verkeerd zijn wel te doen. :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:09

Last van tunnelvisie Bianca? :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:16

_Sim_ schreef:
Last van tunnelvisie Bianca? :D

mmhh....ja....met aan het einde dan hopelijk wel dat :)* .......haha....laten we zeggen dat ik idd gewoon lekker geniet van mijn wedstrijden en de dagen op SGW als vakantie gevoel ( vandaar waarschijnlijk ook dat ik zo vaak verkeerd rijd.... :P ) en verder daar boven heeft niet echt mijn aandacht nee.... :D Vind het heerlijk om paardjes te kijken ongeacht wie er op zit.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:18

Ik ben juist altijd (als ik zelf klaar ben met rijden) heel geinteresseerd in de rest en wil ook altijd graag weten welke paarden en welke ruiters er rijden. Juist ook de hogere klassen om er ook het eea van op te steken. Als het even kan ga ik ook altijd naar Helvoirt, Varsseveld etc. Om te kijken, genieten en te leren!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:22

Ik ken er een aantal van naam en daar kan ik wel een persoon bij bedenken.
Verder de bokkers :P en nog een meisje dat ik via het htc ken.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:34

SIM @ ik ben wel geinterresseerd in anderen kijken, maar niet hoe ze heten.... :P Aken vond ik ook heel mooi en ga nu wel een weekend naar Luhmuhlen, dan ga ik wel kijken uiteraard op de lijst wie er voor bij komt. Michael Jung en meer van die namen ken ik dan wel. Ik ben ook weleens in Boekelo en zo geweest idd. Volgend jaar zou ik heel graag wel met een paar meiden (van bokt desnoods) naar badminton of zo willen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:38

bianca1980 schreef:
SIM @ ik ben wel geinterresseerd in anderen kijken, maar niet hoe ze heten....

Ik wel. Ik wil juist weten wie ze zijn omdat die ruiters ook vaak meerdere paarden rijden etc dus je herkent ze niet altijd aan het paard. Sommige ruiters volg ik dan ook via de media omdat ik daar groot fan van ben. Manier van rijden bijvoorbeeld. Maar ieder zijn eigen interesses en ideeen natuurlijk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 21:27

Ik ben ook zo hoor sim! 1 van de redenen waarom ik hier zit maar ook veel op concoursen werk en kijk, vooral bij het inrij terein!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:32

heb ook brief gehad van de KWPN 5 jarigen.:
dressuur zoals pavo cup, springen is op grasbodem B/L parcours, de cross mag te paard alleen in stap verkend worden ??? en dan alleen hindernis 5 tot en met 9, we mogen door de waterbak stappen van hindernis 6 en die mag als enige hindernis ook genomen worden. De terreinproef bestaat uit ongeveer 12 hindernissen. Er word gevraagd om vanaf de landing vanaf H9 tot aan de finisch een verruimde galop te laten zien tempo 500m/min.

Apart.... :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:51

Ik kreeg hem ook vandaag, erg apart dat er idd een aantal verkend mogen worden, enkel 5 t/m 9, waaronder de waterbak.
Wel erg apart (alhoewel de waterbak al even in, wel erg fijn is natuurlijk :D ), dan vraag ik me af wat is er dan met hindernis 1 t/m 4 en 10 t/m 11 :)) ?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:18

Jetske_ schreef:
Ik kreeg hem ook vandaag, erg apart dat er idd een aantal verkend mogen worden, enkel 5 t/m 9, waaronder de waterbak.
Wel erg apart (alhoewel de waterbak al even in, wel erg fijn is natuurlijk :D ), dan vraag ik me af wat is er dan met hindernis 1 t/m 4 en 10 t/m 11 :)) ?

hahah dat weet ik wel.....aan het einde zit de trakhener :P dus daar gaan ze onze "moed" testen......(meer die van de ruiter als van paard denk ik.... :D ) Ik denk dat het een beetje formaliteit is voor paarden die geen sgw lopen ?? kunnen ze een beetje "kijken" ?? springen mag je ze niet, maar voor sommigen wel fijn dat je je paard al wel natte voeten mag laten krijgen. Alhoewel hoe later je start je al weer droge voeten hebt... :D maar dan kun je water inspringen wel even legaal oefenen....geen idee wat de echte achterliggende gedachten erachter is. Weet ook niet of dat vorig jaar ook zo was .........?? iemand.........??

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:24

Maar zijn die hindernissen die al mag laten bekijken dan niet om de moed van het paard te testen? Ik snap die logica niet zo :P Maar goed, ik ben wel blij dat we iig de waterbak al even mogen testen :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:30

Jetske_ schreef:
Maar zijn die hindernissen die al mag laten bekijken dan niet om de moed van het paard te testen? Ik snap die logica niet zo :P Maar goed, ik ben wel blij dat we iig de waterbak al even mogen testen :D

De hindernissen die je je paard mag laten zien zullen niet de moed testen.. ;) en ik denk zelfs dat als je ze er teveel naar laat kijken het ook " kijkerig " word gemaakt door onszelf....Maar voor jou dan idd wel heel fijn als je even de waterinsprong tweemaal kan aanrijden en springen, dan heb je daar in je cross geen stop.
Zag dat jij ook het heksenoog in BN hebt gedaan, die vind ik ook echt supercool, dus jou paardje is ook niet zo kijkerig. Het zal echt van de beoordeling af gaan hangen als we met zijn allen foutloos gaan.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:34

haha ja dat snap ik, maar ik begrijp niet waarom er 5 hindernissen wel bekeken mogen worden en de overige dan weer niet :P

Nee, ik denk ook eerlijk gzegd niet dat ie het heel hard nodig heeft. Hij wil graag springen, en met trainingen loopt ie vaak rond met een kop van 'welke nu? welke nu?'. Hij springt zowat alles waar je opaf stuurt. Met wedstrijden mag ie dan weer iets brutaler, eerste keer was ie erg afwachtend, maar dat ging op MB ook alweer zoveel beter.
Hij pakt alles zo goed aan.
Enkel water vindt ie nog een beetje spannend, dus dat vind ik wel fijn dat we dat mogen testen.

Ik heb er iig erg veel zin en ben heel benieuwd hoe hij het zo op een 'L cross' gaat aanpakken!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:59

ik heb volgende week vakantie dus als ik me verveel kom ik jullie aanmoedigen :D