[SGW] verslagen oefencross enschede.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:49

IRM welk nummer had jij dan ? heb je volgens mij niet gezien.
zag de schimmel met nummer 10 wel, zat idd erg veel te meppen op haar paard

lizaliza jou heb ik wel gezien met losspringen (stond toen aan de kant met mijn vader te kijken) en bij de prijs uitreiking.

mijn wedstrijd ging ook goed, maar de dressuur kon wel wat beter.
ik was nummer 4 met een schimmel.
met dressuur waren we 2e, met springen foutloos en met de cross hadden we 1 weigering.
alles bij elkaar zijn we 2e geworden ;)

MamaMiesje

Re: verslagen oefencross enschede.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:51

+:)+

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:53

askazita: ik had nummer 14 (ik kwam direct achter nummer 10 aan)

lizaliza: zo super man! gefeliciteerd.
en lowara ook gefeliciteerd. mooie prijzen gekregen!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:56

lrm schreef:
askazita: ik had nummer 14 (ik kwam direct achter nummer 10 aan)

ooh oke dat je viel heb ik net niet gezien.
de mensen van het omroepen zeiden ook al steeds ze moet er maar uit

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:58

heb ik de hele dag afgevraagt wie je was Irm!! maar nu weet ik het, jij liep zogenaamd een half jaar met frank maar nu moch ik hem hahaha

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:02

Ik ben ook weer thuis, was nr 29, in de BB paarden. (die zo kansloos voor bijna iedere hindernis stil heeft gestaan)

Afgelopen vrijdag pas ingeschreven, Mieke (nr27) vertelde me dat er nog wat plaatsen op de startlijst leeg waren, dus ik heb Joyce gemaild of ik nog mee kon doen in dat kon :D

Onze dressuur ging goed, we rijden eigenlijk nooit wedstrijden, en vandaag was de eerste keer dat we een winstpunt hebben gereden, jeej!

Springen ging minder, op hindernis 3 had ik 3 weigeringen en zijn we uitgebeld, hebben wel het parcours uitgesprongen maar ook op de andere hindernissen veel weigeringen. Pico en ik hebben regelmatig onenigheid over de noodzaak van het moeten springen, en ik ben dan lang niet altijd handig genoeg om haar direct te overtuigen. Daarnaast ben ik vorige week (weer) van haar af gevallen omdat ze weigerde, waarbij mn nog-niet-helemaal-genezen schouder weer een klap had gehad. Ik ben dus ook nog bang om te vallen als ze weigert ;)
Maar goed, uiteindelijk wel over alle hindernissen heen geweest, en blijven zitten, dus dat was al wat.

Bij het lopen van de cross was ik ernstig onder de indruk van hindernis 4 (die dikke!), en was even aan het twijfelen waarom ik ook al weer mee deed... Maar toen had ik een openbaring... Ik wil al jaren crossen, nu rijd ik een paard waar het mee mag, en ik sta op t punt daadwerkelijk een cross in te gaan. Niet twijfelen, niet moeilijk doen en zorgen maken, het is TOF!

Dus ondanks (nogal) wat weigeringen in de cross heb ik die erg fijn gereden. En hindernis 4... Koekie! :)

Jammer genoeg wilde mijn domme paard t water niet in, en werd ik het parcours uitgestuurd. :( Super jammer, ik was zoveel liever om die bak heengegaan om de laatste hindernis nog te springen en 'echt' te finishen. Klein beetje een anticlimax.

Maar ik heb zeker een fijne dag gehad, en t paard moet er maar aan geloven... We gaan echt meer crossen!

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:17

nou mijn verslag.

zaterdag met mijn moeder parcour verkent en er waren een paar hindernissen waar ik wel tegen op zag.
dressuur ging lekker had 200 punten.
springen ging super kwam alleen verkeerd voor zeven dus die moest ik opnieuw aanrijden.
cross ging heerlijk, sprong alleen over de laatste hindernis raar waardoor ik dacht dat het een weigering was maar hoorde later van niet.

en dat met een herstelende breuk in de elleboog:P

en met de opmerkening van een man tegen zijn dochter, je word iniedergeval niet laatste want er doet nog een fries mee.

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:18

jetty dressuur is ons hoofddoel maar we springen voor de lol :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:18

Oooh wat zaaaaaalig dan dat je iedereen d'r uit hebt gereden _O-

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:30

ik moest al 4e springen, wil ik beginnen moesten de hindernissen ineens hoger :')
vond ik wel fijn want als het laag is stapt me pony er over heen :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:59

Zo, eindelijk tegen half 9 thuis gekomen :=
Onderweg even probleempje dat paard was gevallen in trailer... was glad door zn plas geworden :(:)
Dus hij had zichzelf nog net niet helemaal opgehangen, dus was even flinke paniek, snel zn hoofd van de balk afgeduwt, en toen bleef ie nog ff met lip tegen zijkant hangen waar ik m geduwt had, hij was helemaal kapot :(:) Eventjes 2 minuutjes gelegen ofzo en bijkomen en toen stond ie gelukkig zelf weer op :(:) Arm paard! Gelukkig bleef ie heel kalm en was ook na het bijkomen weer de oude :(:) Heeft gelukkig ook niets al zou ie morgen wel even wat stijf zijn in zn nek denk ik.. ik dacht serieus dat paardlief het begeven had toen ik het trailerdeurtje opendeed (reden op snelweg).. maar gelukkig goed gegaan! Ook weer meegemaakt!

Verslagje;

Dressuur ging wel goed, hij was wel wat kijkerig en dus wat laks aan het been, maar met 197 punten en een voorlopige 4e plaats mocht ik niet klagen :)
Cross gelopen, érg leuke cross :j Ook wat uitdagende dingen dus was wel leuk!
Springen foutloos, hij sprong niet helemaal lekker soepel voor mijn gevoel, pas na de 1e 3 hindernissen ofzo had ie de smaak weer te pakken.
Toen de cross in. Hij kwam op't veld en was nog wel ff spannend :)) Dus maar in draf naar 1, maar meneer zag het water al ~~}> Toch eroverheen geduwd.
H2,3,4,5,6,7,8,9 gingen goed. Toen de opsprong, kwam ie wat op terug waardoor meneer met de achterbenen het dunne balkje meegesloopt heeft haha, nam een flinke sprong eraf waardoor ik even gelanceerd werd, maar sprong weer netjes door over de laatste! +:)+
Verder alles fijn, behalve dat laatste hekje, stopte ie even half en sprong toen na doorduwen alsnog, zn focus was op die lintjes verderop haha.
Balkje voor water ook vanuit stilstand, water is nog spannend, maar, met goed aanmoedigen ging ie er eigs zo in! Was helemaal blij! Laatste Hindernis ook goed. Wel wat tijdfouten want Winnie vond alles nog wel spannend zo alleen in't bos. Maar voor onze 1e echte oefensgw echt niet ontevreden! :+: Op naar SGW Ermelo!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:07

Jee Mel! Dat was wel schrikken zeg! :oo Arme Winnie :(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:11

Ja nou! We hadden 112 al aan de lijn ivm mocht het nodig zijn dat paard eruit moest, de weg af te zetten... Maar gelukkig stond hij daarna toch op... hij lag er echt uitgeput van;'help...'
Dus morgen maar met de trailer naar de dealer en eens vragen hoe of wat, dat die vloer zo glad word. :n
Cameraatje gaat ook nu in de trailer gemaakt worden, want dat beeld wil ik niet nog eens zien :(:) Hopelijk heeft ie er niet al te veel last van, alleen een grote 'scham' (stuk haar weg :+ ) midden op zn hoofd, wat tandvlees bebloed en een stijve nek aan overgehouden. Had veel erger kunnen zijn, hij heeft ook flinke met tegen de wand gegeven toen ie gevallen is want zat toch een deukje int ijzeren gedeelte haha..

Maak je ook eens wat mee!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:16

God nou!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:23

lizaliza schreef:
nou mijn verslag.

zaterdag met mijn moeder parcour verkent en er waren een paar hindernissen waar ik wel tegen op zag.
dressuur ging lekker had 200 punten.
springen ging super kwam alleen verkeerd voor zeven dus die moest ik opnieuw aanrijden.
cross ging heerlijk, sprong alleen over de laatste hindernis raar waardoor ik dacht dat het een weigering was maar hoorde later van niet.

en dat met een herstelende breuk in de elleboog:P

en met de opmerkening van een man tegen zijn dochter, je word iniedergeval niet laatste want er doet nog een fries mee.

heeerlijk kortzichtig dan weer he?
ben blij dat je hebt laten zien dat het niet zo was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:25

Nou, mijn verslag bij deze; ik ben één van degene die als een kip zat te springen. Heb vorig jaar in Buurse mijn eerste wedstrijd gehad, alleen dressuur en nog nooit eerder op wedstrijd gesprongen. Dit was dus mijn 2e wedstrijd en voor het eerst springen :)

De dressuur ging lekker, commentaar van de jury was dat het paard correct liep, alleen de oefeningen beter afgewerkt kunnen worden. Dit is ook zo, soms is het wat slordig omdat ik dan allang blij ben dat hij braaf is en correct loopt en daar dan niet genoeg aandacht aan besteed. Reed in ring 1 en had 189 punten.

Met springen is hij normaal heel braaf en springt eigenlijk alles (op eigen terrein) dus ik had ook niet verwacht dat hij gelijk zou weigeren op 1, te goed van vertrouwen :+
2 keer een weigering, derde keer ging hij eroverheen. Toen sprong 2 gehad en reed ik naar 3 en kwam ik niet goed uit, de bocht te krap genomen dus ben erlangs gereden en heb een volte gemaakt waardoor ik uitgebeld werd. Gevraagd of ik hem uit mocht rijden en dat mocht gelukkig. Toen alles gesprongen met nog wel wat voltes ertussen omdat ik niet goed keek en alleen maar bezig was met dat hij over de hindernissen moest. Hij sprong alles netjes, alleen op de laatste nog een weigering. Goed afgesloten en besloten niet de cross in te gaan. Vond dat onverantwoord en ook niet eerlijk tegenover mijn paard. Was gelukkig niet teleurgesteld en heb een super leuke dag gehad.

Achteraf bedacht ik me dat ik een zweep in mijn handen had, op dat moment totaal vergeten en niet gebruikt. Eigenlijk alleen maar elke keer uitgebreid beloond als hij er wel overheen ging haha.

Ik had vorige week vrijdag wel een privé crossles gehad en toen sprong hij alles, ook gelijk greppels e.d. en dat was onze eerste keer crossen in Boekelo. Vond dit crossparcours wel heel pittig staan en bijna geen verschil met de B paarden. Ook de organisatie liet te wensen over, gebeurde een aantal keer dat deelnemers gediskwalificeerd waren en dat de jury's zelf niet wisten of ze er nou uit moesten of niet waardoor soms paarden elkaar kruisten. Wanneer dat dan wel duidelijk gezegd werd reageerden de ruiters daar niet op en daardoor gebeurden er brokken zoals bij Irm. Dat was wel een beetje een domper, maar al met al een leuke dag en het crossparcours zag er super mooi uit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:25

@ melanie:
oeff dat is niet fijn zo onderweg! wel goed dat het allemaal nog OK is afgeslopen, had heel anders kunnen zijn.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:27

:O

Ik ben net terug van de afterparty! :+

Ik heb iedereen behalve nr 1 op de foto. Die zullen in de loop van de week beschikbaar zijn, dus op dit moment hoef je nog geen Pb te sturen of ik zsm je foto op wil sturen.

Heb denk ik érg veel bokkers gesproken/gezien zonder dat ik het door heb gehad. Zat als hinderniscontroleur op 3/6 (trakehner/boompje) en maakte foto's. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:27

Lowara van harte gefeliciteerd! Je foto's staan op de computer, ben alleen nu op het werk dus ik kan ze je morgen sturen, als je je mailadres zou willen PBen dan krijg je ze morgen :)

@ Irene; dan heb ik je inderdaad gesproken! Ik zat er toen even bij met mijn vriend en vriendin met haar moeder. Diegene die tijdens het rennen de tas vergeten was mee te nemen en later terugkwamen :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:28

Haha Irene! :(:)
Hopelijk heb je mij nog op de trakenher foto ~~}> Mijn vader's foto is niet zo goed gelukt namelijk :))
Maar ik zie ze vanzelf wel verschijnen :P

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:31

petite: haha, dat weet ik nog wel! :j

vast wel, melanie. :j er is niks mislukt maar technische hoogstandjes zullen het ook wel niet zijn.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:42

Hey!!

Hmm ik ben niet goed in verslagjes schrijven dus hier een in het kort :o

Ik had nummer 38 en was niet te missen met mijn tinkertje in het Oranje :P

Dressuur ging redelijk goed. Hij liep wel fijn alleen had een beetje last van zijn ijzer die los zat en moet af en toe hinnikken onder de proef waardoor ik hem een beetje verloor, maar toch 195pnt ;)
Springen ging fijn, ik reed hem twee keer niet helemaal goed aan waardoor twee balkjes, maar was erg blij, want hij komt vaak erg terug op de sprong en dat viel mij vandaag alles mee.
De cross ging super :D In het losrijterein was hij nog aan het slapen, maar toen ik de startbox in ging werd hij helemaal wakker. We hebben fijn gereden. ik hoefde hem helemaal niet aan te sporen en hij sprong alles foutloos. We waren zelfs bijna binnen de tijd volgens Melanie en mijn eigen horloge :P
Ach ik heb een leuke dag gehad met Melanie samen (op dat kleine drama in de trailer van Winni na dan) en mijn schat van een tinker en ik denk dat we wel klaar zijn voor ons B paarden Debuut in Gorssel!!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:04

melanie: wat vervelend van je paard (had je wel iets op de grond ?)
Petite jou heb ik wel zien springen.
Irene2 : Ik ben benieuwd, had niet eens gemerkt dat ik daar op de foto kwam ;)
AmberB : jou heb ik ook wel zien rijden (heb misschien nog een filmpje van je) en zat met de prijsuitreiking meer achter jullie volgens mij.

weet iemand wie er nog meer foto's gemaakt heeft, want ik werd nog een paar keer op de foto gezet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 06:42

Askazita; ik heb nooit wat op de grond, paard gelukkig wel rondom in de beschermers.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:28

Melanie wat schrikken zeg van je paard! Gelukkig is alles goed gekomen zeg! Fijn dat je lekker hebt gereden :) Vond ook dat je echt kon zien dat hij wel wilde :j

Amber ook jou heb ik gezien! Moest namelijk voor jou starte. Dat oranje stond heel gaaf op je tinker :) Gorssel komt vast goed bij jullie! Fijn dat je hier lekker hebt gereden.

Lau echt rot van je vinger :( Wel super dat je weer op bent gestapt en de afsprong nog genomen hebt :D

Marcia echt top gereden! Jammer van die val bij het water maar goed dat je het geprobeerd hebt! Daar is een oefencross ook voor! En daarna ging die er zo in dus top gedaan! Gorssel komt vast helemaal goed!

Lowara ook jou heb ik zien rijden! Wat een manen had die van jou zeg! Jij pakte het fijn aan in de cross ofniet? :)

De andere mensen met prijzen en een goed gevoel ook nog gefeliciteerd! Ik typ op mn mobiel dus weet niet alle namen meer ;)

Mijn verslagje:
De dressuur kon wat fijner. Ze was een beetje kriebelig ;) Toch zag het er voor het oog denk ik wel goed uit want kreeg 198 punten en stond daarmee 3e van ring 2.
Het springen ging niet helemaal lekker. De laatste tijd weigert ze nogal snel. Had een stop op 3 en op 6. Ben zelf rustig gebleven en heb het opnieuw aangereden en toen ging ze wel :) Ze wou na 3 wel richting de uitgang waardoor ze blokkeerde maar na een tijdje ging ze mooi door!
Toen de cross vond 7 en 4 best pittig dus had wat meer problemen verwacht onderweg ;) Ik had een stop op de eerste :? Heel apart haha. Daarna door gegaan 2 en 3 gingen nog wat wijfelend en daarna pakte ze het heerlijk aan! Alleen op de afsprong wilde ze eerst niet maar na gewoon rustig wachten en been geven ging ze er zo af! Verder foutloos uitgereden! Als je iemand joelend aan het eind op een vos door de cross hebt zien gaan dan was ik dat haha :') geniet daar altijd zo van :P

Irene ik zag inderdaad een foto toestel toen ik over 3 kwam! Leuk dat je fotos hebt gemaakt!

Verder best veel bokkers gesproken! Vond het echt een gezellige dag en een super leuke cross :D

Mijn vriend heeft bij de waterbak nog wat fototjes gemaakt van wat mensen. Ik zal die woensdag wel sturen. Ben vandaag en morgen namelijk niet thuis.