[SGW] Voorbespreking SGW Lisse 24 en 25 september 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: Voorbespreking SGW Lisse 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:20

Heb in principe ook L ingeschreven, maar ben er een tijd uit geweest i.v.m. dracht van mijn merrie. Ik kijk het gewoon even aan en anders start ik alsnog B HC.

@broertje: Princenhage gaan we ook heen, dus ik weet wat me te doen staat de komende tijd!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 20:48

@ broertje. Is de B princenhage pittig? Ik ga die namelijk ook na Lisse rijden maar heb daar totaal nog geen ervaringen van gehoord.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:45

@hennydehart: ja de B in Princenhage is best uitdagend, maar niet overdreven zwaar.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:19

Ik heb Lisse L gestart vorig jaar nadat mijn paard een blessure heeft gehad. Ik heb getwijfeld en getwijfeld want had dat jaar alleen etten-leur gereden B en zou Vrouwenpolder dan overstappen naar het L. Na maanden eruit en weinig voorbereiding heb ik de gok toch genomen en het geprobeerd. Dus naar mijn mening kan je daar prima L starten na een 'stopje', er zitten zoals Amber zegt wel wat uitdagingen in, maar het grote deel zijn toch vrij simpele sprongen (vind ik dan..).

Princenhage is in vergelijking met Lisse best een stuk dikker. Ik weet dat ik daar de eerste keer echt moest slikken, nu terugkijkend valt het alles mee in de B. Ik denk dat Merel het goed beschrijft met 'uitdagend' en weet je wat de 1 makkelijk vindt, vindt de ander juist heel lastig dus je kan er eigenlijk weinig van zeggen tot je het zelf ervaren hebt (Lisse vinden sommige mensen ook helemaal niks doordat het een boscross is, persoonlijk rij ik daar toch altijd wel super fijn rond ondanks dat mijn paard nou niet 1 van de kleinste of wendbaarste is dus zo zie je maar ;)).

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:38

Zo is het precies broertje! Ik had precies hetzelfde bij eerste keer Princenhage. Waren wel foutloos, maar moest even slikken na de Trakehner, die er stond voor de B.

Ik hou het gewoon op L en dan zie ik tegen die tijd wel. Ik ben pas 1 keer L gestart bij Beukers, maar heb 30 winstpunten in de B gehaald, dus voelt beetje dubbel om nog B HC te starten dan. Ik ga lekker aan de slag de komende tijd om goed op te bouwen. Veulen is er rustig onder, dus dat is fijn.

Lisse vind ik ook altijd wel lekker rijden, mijn paard is goed wendbaar, maar ik moet wel zorgen daar dat ik goed ritme blijf houden. De paarden komen door alle bochtjes toch iets eerder terug.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 08:59

@ broertje Dat is indd waar! Ik had alleen iets gehoord over een afsprong van 1 1/2 meter! Dat vind ik best wel erg hoog voor de B zeg maar!
Trakener moet ik natuurlijk eerst gezien hebben om te kunnen oordelen maar meestal vind ik die niet zo spannend! Mijn paard springt ze toch! (tenminste normaal gesproken ;) )

@ Merel Claire Ik weet bijna zeker dat je daar de L kunt starten! Heb hem zelf nooit gereden maar denk dat het prima te doen is! Geen gladde stukken alleen maar lekker zand midden in het bos!
Ik vond het de meest ontspanne cross tot nu toe!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:57

@hennydehart: De afsprong in Princenhage is voor de B vrij hoog, maar dat moet lukken! Gewoon hoppa, naar beneden en voor je het weet sta je weer op de grond.

Ja denk dat dat wel moet kunnen. Springparcours moet ik wel nog even goed op oefenen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 13:21

@ merel Claire, hoop nog de clinic in september van Michiel Brons te kunnen meerijden kan ik de afsprong daar nog een paar keer oefenen! Oefen wel in afsprongetjes bij mij in het bos maar dat is max 50 cm! Geen aarzeling in ieder geval daarbij... De afsprong in Etten Leur deed hij ook zo (wel lager dan 1.20)! Alleen was dat die op de brug dus kon hij nooit mee keren... Hmmm niet zeuren Henny gewoon DOEN indd :)

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:37

De afsprong in Lisse.... ow wat was ik vreselijk zenuwachtig toen zeg. Na een tijd eruit geweest te zijn was hij toch wel errug hoog en ik kan me nu niet eens meer herinneren hoe hij precies ging :+ Mijn paard was zo in de wolken dat hij weer mocht crossen, was er al af voordat ik kon gaan zitten mutsen :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 04:00

Ohh meen je niet broertje :P Zit daar ook een hoge afsprong in de B dan?? Dan moet ik zeker meedoen met die clinic in september!

PLEASE laat hij de 17de of 18de zijn.... Haha!

Nee hoor komt wel goed! Ik wist ook niet dat hij in Etten Leur zat! Hij was er ineens en het ging super goed eigenlijk meteen :D

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:23

Ik sta op de wachtlijst voor de BB paarden. Hoop dat die wachtlijst niet al te lang is.....

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:22

Ik doe mee in de b paarden.
Heb er net nog ff met zoonlief samen de hond uitgelaten, het blijft een leuk bos met al die kronkelpaadjes.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:55

Merel_Claire schreef:
@hennydehart: De afsprong in Princenhage is voor de B vrij hoog, maar dat moet lukken! Gewoon hoppa, naar beneden en voor je het weet sta je weer op de grond.

Valt wel mee hoor. Ben er vorig jaar geweest en heb de betreffende afsprong gezien. Daarnaast mag een afsprong voor de klasse B paarden gewoon 1 meter zijn en voor het L 1.20.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:15

Als ik de afsprong nu zie vind ik hem ook nog wel meevallen, maar ik weet dat ik toendertijd de afsprong best flink vond.

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:15

Ik doe ook mee in de B. Heb daar vorig jaar ook in de B gestart en kan me eigenlijk geen afsprong herinneren...
Is altijd wel een fijne cross vindt ik, behalve dan dat mijn paard iet wat bang is voor schaduwen en het is in het bos haha!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:06

Kijk liesR das goed nieuws! Hopen voor ons dat de clinic 17-09 is!
Kunnen we nog even mooi oefenen de week ervoor :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:07

@ Sim dat scheelt toch wel weer 20 cm! Spring zo 140 in de hoogte (normaal parcours) maar afsprong moet ik gewoon nog ff in getraind raken! Komt goed ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:14

Ik heb zojuist een emailtje gewaagd met de vraag of inschrijving in het L nog mogelijk is... :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:40

Leuk Marije. Heb je dispensatie aangevraagd voor het L of start je HC?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:44

Nee, ik mag gewoon L starten. In het laatste seizoen dat ik gestart heb, heb ik 2 wedstrijden M gestart. Dat ging echter zo moeizaam omdat we er niet klaar voor waren dat ik toen al dispensatie aangevraagd heb en daarna ook al weer L gestart heb. Ik weet nu uit mijn hoofd niet hoeveel winstpunten ik in het L heb, maar voorlopig kan ik dat gewoon starten tot we wel echt klaar zijn voor het M.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:51

Oh, dat wist ik niet eens meer. LIjkt echt zo lang geleden dat jij gestart bent. Wieringerwerf met je val toen op de picknicktafel is het laatste wat ik me kan herinneren.
Maar lekker dat je weer gaat starten! Vervoersprobleem opgelost dus?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:07

De laatste wedstrijd die ik gereden heb is Vlietlanden 2009. Daarna nog wel een paar trainingen bij Rob en toen is Nick met zwangerschapsverlof gegaan. Pas nu sinds januari dit jaar rij ik weer. Ruim anderhalf jaar geen SGW dus...

Vervoersprobleem is omheen te werken. Kan trailer in overleg van stalgenoot lenen en voor dichtbij durf ik auto van schoonmoeder te lenen, die mag het echt precies trekken allemaal...

Ik hoop dus van harte dat er nog 1 plekje in het L is, degene van wie ik de trailer leen start BB, als het goed is, is dat op een andere dag en is er dus geen vervoersprobleem.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:51

Da's fijn Marije. Hoop dat je lekker een paar crossen mee kunt pakken dit jaar!

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:20

hennydehart schreef:
Kijk liesR das goed nieuws! Hopen voor ons dat de clinic 17-09 is!
Kunnen we nog even mooi oefenen de week ervoor :D

Jaa inderdaad! Ga wel ook naar Texel dus wordt een druk maandje!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:04

*\o/* Ik heb me nog in kunnen schrijven voor het L!!