[SGW] Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:52

@ Nadua: springen stond normaal voor een cross. Niet hoog, maar ook niet abnormaal laag.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:53

Springen was gewoon Nadua. Niet hoog in ieder geval. Wel heel veel lange lijnen. Natuurlijk om omdat je met die boom zit in het parcours.

Dat denk ik dan ook! Er was wel een hele aardige vrouw vooraan, die gelijk klaarstond met sleepkabels en die evt haar paard en trailer wel uit wilde laden/afkoppelen, zodat haar 4-wiel drive auto ervoor kon. Maar toen kwam net die man aan het met trekkertje. Heb haar echt flink bedankt, vond het erg prettig om iemand te hebben die gelijk even doorpakt. Anders had de parkeerwacht ook zitten wachten totdat we weer naar huis gingen geloof ik.

Eruit was geen probleem, we waren zo weg :Y)

Leliaardje, ik heb je zo niet gezien, alleen Sim en Sannn daar zien staan. Maar dat zijn dan ook 'bekende' gezichten.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:19

wat een dag vandaag..! :(:)

dressuur ging wel goed volgens mijn groom ergens in de 185.. moet de uitslagen nog even zien.
springen 1 nare balk die tussen vlinder haar voorbenen kwam we beleven nog net overeind.
cross fijn tot de waterbak. in stap gegaan maar vlinder wilde niet.. tik met de zweep overnieuw aangereden en maar draaien en zeuren.
toen vanuit harde draf, flikt ze het om tog heel snel om te draaien. dus daar lag ik er weer naast. :(
opgestapt en de waterbak na een poos zeuren tog in. toen was het goed.. en dan kan ik er zo vaak in en uit als ik wil.
vlinder is gewoon echt een zeikerd op de waterbak. ben dr echt even zat.

mijn spring filmpje is goed opgenomen tot dat ik ga aangalloperen. dan krijg ik rood beeld.
En met de cross heb ik hem niet goed aangezet denk ik.. echt k*t baal er wel van.. dacht ik nog een leuk filmpje te hebben maar helaas.!
ik moet nog even oefenen met de camera.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:20

Tientjeh: jammer dat je zo'n naar gevoel hebt overgehouden aan vandaag. Volgens mij hbe ik jullie nog zien staan toen ik terug kwam van de dressuur. Ja stond schroeven te draaien naast je gestrande trailer.
Venga: Missie geslaagd zo te zien. leuk!
Lelieaardje: kan me zomaar voorstellen hoe nat jij was. Wij waren toen aan het zadelen. Brrr alleen in een t shirt.

Ik heb een top dag gehad. Zeikende regen bij het opzadelen voor de dressuur en daardoor wat vertraging. Vergeet ik ook nog mijn rugnummer dus ik vraag aan Carolien of ze dat wil ophalen. Bij het lsorijden aangekomen blijk ik al aan de beurt te zijn. Eh, geen rugnummer EN geen voorlezer. Hulp troepen stonden hier echter wel al klaar en dus maar meteen aan de slag. 191 punten een daarmee 2e.
Springen liep lekker wel 2 balkjes maar dat is gewoon het 'risio van het vak' met dit paard. Overigens overal buitenom gereden ivm blote voeten achter en wel gewoon binnen de tijd. Met de nodige goede voornemers mbt de sjoelbak de cross in en meteen heerlijk van start. Goed tempo en nergens een hapering. welke sjoelbak??. Dit keer voor het eerst geklokt en leek erop dat ik binnen de tijd zat. Niet zomaar binnen de tijd blijkbaar maar flink met wat tijdfouten als gevolg. Waar we ineens van buiten de tijd naar te snel zijn gegaan? geen idee maar vind het wel erg grappig. uiteindelijk net binnen de prijzen met een 5e plaats. Watjes kunnen ook iets blijkbaar.

Jobke: geef maar door aan alle vrijwilligers. heb genoten van de cross, de mooie omgeving en de vrolijke hindernisjury's die ik tegen ben gekomen. Jullie hebben er een mooie dag van gemaakt.

muts_marijke

Re: Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:24

Pol013 was jij nr 109 vandaag? Meen je paard te herkennen..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:25

jep dat was ik. Herkende je mijn uiterst sympathieke dikke propje ;)
Wie was/ben jij? Spiek even in je profiel.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:28

hahaha je kunt wel spieken maar ik heb vandaag niet gestart.. Was de groom van nr 110 :D

En je hebt zeker een heel leuk sympatiek paardje!!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:31

Pol, wij waren inderdaad maar alvast punten aan het draaien. Je moet toch wat en anders werd het allemaal wel heel krap. Maar ondanks dat, toch wel een fijne dag gehad hoor. Er zijn ergere dingen dan vastzitten met de trailer.

Overigens toen wij naar huis gingen, zat er een meisje zonder cap op een paard. Met spijkerbroek aan. Ging ineens dat paard er in volle galop vandoor. Meisje stuitert eraf en paard liep los. Snap ook niet dat het meisje geen cap op had.

En ik verbaaste me over een klein jongetje die met zo'n soort quad reed over het terrein. In mijn ogen hoort zo'n klein kereltje niet op zo'n ding tussen de paarden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:32

ah, dan snap ik het. Ik heb het al een beetje opgegeven mensen van bokt zonder hun paard te herkennen. Dan hebben we vandaag vaak op hetzelfde moment op dezelfde plek uitgehangen. Julile zijn dus waarschijnlijk ook aarid g nat geregend. (op eerdre reactie)

Tientjeh: dat jongetje heb ik ook gespot. Maar dat mag denk ik gewoon omdat het prive terrein is. Of het handig is weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 24-06-11 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:32

De uitslagen staan overigens al op Startlijsten!
Proficiat, Pol!
Lelieaardje, ik heb dezelfde buien gehad als jij! Gelukkig had ik droge spullen bij me.
Tientjeh, wat balen dat het zo rot ging op het parkeerterrein.
Marielle, wat super balen! :(:)
Jetske, super gedaan!
Danique, gefeliciteerd!
Annika, volgens mij hebben wij jouw paard gevangen :)
Verder.... ik heb het niet zo onthouden :o Super als het fijn ging! En anders, volgende keer weer beter.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:34

Die had ik inderdaad ook gezien Jantine dat jongetje in dat wagentje, moet zeggen dat ie wel erg netjes reed hoor, hij lette heel goed op als ik eraan kwam/andere paarden en reed gewoon rustig enzo.
Volgens mij rijd hij op en neer om coupons ofzo op te halen enzo.

Had trouwens nog 190 bij dressuur, dat is dan nog het enige positieve aan vandaag :')

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:36

Ja dat zal inderdaad wel zijn i.v.m het prive terrein. Maar hoe en waar hij reed was niet zo handig. Plus dat hij nauwelijk bij de pedalen kwam. In mijn ogen klopt het alleen niet op een terrein met zoveel paarden. Maaroged, gelukkig is dat allemaal wel goedgegaan. We hebben weer een hoop meegemaakt vandaag :D :+

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:42

Haha zeg dat wel!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:46

Sorry, egopost!
Danique had mij al PB gestuurd, maar zie het nu zelf. Ben 6e geworden. Twijfel op het water is niet als weigering gerekend. Of het water was geen hindernis, alleen verplichte passage. Dat kan natuurlijk ook. Ben benieuwd of ik morgen mijn prijs nog kan ophalen....

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:47

Op startlijsten stond dat ze prijzen opgehaald konden worden maar niet verstuurd werden, dus neem aan dat dat morgen nog gewoon kan :j

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:48

Water was wel echt een hindernis, geen verplichte doorgang (of ze hebben het heel raar aangegeven). Blijkbaar waren ze soepel, de hindernisjury's.
Maar wel gefeliciteerd dan, met je prijs!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:57

tog eigenlijk wel knap dat ik 3 jaar achter elkaar bij de waterbak er ben afgevallen. :')

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:00

Ik las over je bericht heen maarre ... dat is inderdaad best knap. Zou je bijna een (troost)prijs voor moeten krijgen :Y)

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:02

ja een: ik ben kampioen in erafvallen troffee ofzoiets.! :')

ik heb je trouwens zien rijden, onder het crosslopen met je blauwe laarzen.! je reed echt netjes zag er goed uit.! complimenten
Laatst bijgewerkt door marielle123 op 24-06-11 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:02

*Specialiteit: Maarsbergse waterbak. 8-)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:03

Zag dat ik bij geen HC rijden, 4e was geweest. Jammer dat er geen stijlpunten bij staan.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:05

De Maarsbergse waterbak troffee.!!!! Jobke kun je die volgendjaar niet regelen.? dan schrijf ik me vast in..! :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:07

Balen Marielle! :(:) Heb je volgens mij nog wel op de foto bij springen dacht ik. :)
Zal ze straks erop zetten en topic maken.

Cross zag er mooi uit, ze waren idd aardig bij het water, veel 'weigeringen' werden niet als weigeringen aangetekend (stoppen, passen achteruit doen) dus dat is voor velen een mooi voordeel geweest :)
Springparcour stond netjes qua hoogte enz.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:08

jeeeeeeeeeeeej me dag wordt weer goed.! foto's *\o/*

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:08

Mel, ik was vlak voor Marielle. Nr 138. Heb je daar ook foto's van?