[SGW] Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:41

Was er dit jaar geen alternatief op die hindernis dan (die met die greppel eronder) Meen me te herinneren dat die er vorig jaar wel was?
Balen voor degene bij wie het minder ging. :(:) Voor degene bij wie het wel fijn ging, top!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:43

texelse schreef:
dus jullie karren lekker heen en weer over de afsluitdijk. Stonden jullie een poosje langs de weg voorbij de inrit, met een groene (beetje doffe) trailer?

Ja klopt :j We kwamen net toen die traumahelikopter verwacht werd (kreeg spontaan herinnerinen aan Texel haha), dus we moesten hem daar maar even neerzetten. Ik moest al redelijk gauw dressuren dus eerst maar opgezadeld voor de dressuur en daarna pas auto+trailer op het parkeerterrein gezet.

Goed gereden Rox_Basil, landiamo en Damelza :D

_bloempje01_

Re: Verslagen SGW Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:47

Staan er ook al ergens uitslagen? Ik had al gezocht op internet maar kon nergens wat vinden!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:48

Sannnn schreef:
Was er dit jaar geen alternatief op die hindernis dan (die met die greppel eronder) Meen me te herinneren dat die er vorig jaar wel was?
Balen voor degene bij wie het minder ging. :(:) Voor degene bij wie het wel fijn ging, top!

Ja daar was wel een alternatief op :j Ik was zo kwaad op mezelf dat ik niet was blijven zitten en ook op m'n paard dat hij voor zo'n simpel hindernisje waar hij vorig jaar niet naar keek ineens zo stopte, dus heb nog 1x keer aangereden maar hij had er geen zin in. Weet dat dat niet mag, hindernisjury heeft het me ook wel duidelijk gemaakt, maar ik vind het echt zo vervelend om met een weigering te stoppen...
Mocht nog wel het alternatief springen wat hij met een beetje tegenzin wel goed deed.

Denk dat de uitslagen in de loop van de week wel komen, ze hebben nu nog genoeg drukte voor morgen.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:48

@ Rox_Basil, landiamo en Damelza goed gereden!. Dan zal je vast nog wel in de prijzen zitten landiamo!

@ Sannnn er was bij die hindernis inderdaad wel een alternatief!

Ik hoop dat de uitslagen er zondag opkomen! Ben erg benieuwd naar mijn dressuur punten.

arrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:52

Damelza schreef:
een koud biertje? :o

ik heb ook nog even bij de B paarden gekeken, waren inderdaad veel uitgevallen

Ja waar onder Falery,
Moest na 1ste hindernis stoppen omdat hindernis 5 stuk was ... duurde iets telang volgens onze 4 voeter /3 en dacht doe het zelf maar. :P
Na een aantal weigeringen (toch doorgereden :o ) nam hij tussen 8 en 9 een raar huppeltje en boink daar lag ze :(
Dus weer een finish minder bij de B paarden.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:00

Ik rij zelf niet de cross maar rij bij Beukers en ga morgen nog even kijken. Ik hoop wel dat het goed gaat met de amazone waarvoor de trauma heli is gekomen!
Riannhuh : Ik vind je "val" toch stiekem wel een goeie hoor. Je blijft staan, verliest half je evenwicht maar red het toch nog.
Verder iedereen die hier al heeft gepost; netjes gereden!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:13

Leuk om alle verslagen te lezen.
Ik was vandaag kijken bij de cross.

Was wel even schrikken toen dat meisje viel. Ik stond naast het inrijterrein een paard te zadelen.
Ik hoop dat het goed gaat met het meisje. Hopelijk horen we snel hoe het met het meisje gaat.

landiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:40

Ze zeiden tegen mij dat de uitslagen er morgenavond op zouden komen!! :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:43

Ik ben ook weer terug. Dressuur 192 en daarmee bijna laatste. :+ Ging te braaf en kon er niet echt aan rijden. Maar ja niks aan te doen. Springen ging erg simpel en bijna saai foutloos. Cross idem dito. Slingerde nog wat voor 5 en bij de haaientanden, maar was meer een kwestie van waar moeten we heen?? Helaas voor jan doedel gewacht en geen prijs. Kreeg ook maar 1 stijlprotocol. Dus die zouden ze nog opsturen of iets dergelijks.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:07

t duurde allemaal eindeloos op het eind... ben wel tevreden :D dressuur 202, springen een onhandige uitzwaaier uit de dubbel en de cross foutloos en redelijk prima qua tijd. exact weet ik het allemaal niet maar ik was iig volgens de dame aan de telefoon (we zijn weggegaan omdat we nog naar groningen terug moesten rijden en ze om 19:15 met de mededeling kwamen dat het nóg minstens een half uur ging duren) ben ik tweede geworden! nait slecht!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:49

@ Damelza: misschien kun je stukjes draven tussendoor, zodat je meer controle houdt en hij niet verwacht dat elke cross een lekkere racepartij wordt.

riannhuh schreef:
Ja daar was wel een alternatief op :j Ik was zo kwaad op mezelf dat ik niet was blijven zitten en ook op m'n paard dat hij voor zo'n simpel hindernisje waar hij vorig jaar niet naar keek ineens zo stopte, dus heb nog 1x keer aangereden maar hij had er geen zin in. Weet dat dat niet mag, hindernisjury heeft het me ook wel duidelijk gemaakt, maar ik vind het echt zo vervelend om met een weigering te stoppen...
Ja, dat is echt vervelend, als je met een slechte afsluiter naar huis moet. En wat leren paarden dan? >;) Gelukkig kon je het alternatief nog even nemen om af te sluiten.
Leuk dat je het zo sportief opvat en je filmpje hebt geplaatst, ik moest erg lachen toen dat cap-filmpje er achteraan kwam. :=

Goed gedaan M_i_R! +:)+

Een vriendin van me deed mee op Tornado, waar ik ook mee gecrosst heb. Ze hadden een 1e prijs in de BB, dus ben trots op allebei! *\o/*

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:46

Noor, ja inderdaad, hindernissen waren echt een eitje voor hem. Hij trok zelf op de hogere hindernissen aan, maar dat wordt hij gewoon zo enthousiast en dan weet hij even niet wat hij moet, dus dan maar even een volte want met zo'n snelheid over een hindernis heen dat gaat dan toch niet helemaal goed denk ik en als hij al zo zit te slingeren, of we waren zo over die M paarden hindernis gesprongen.

In de trainingen gaan we ook zeker aan de controle werken

Margriet_ , netjes gereden dan heeft de rest vast ook heel goed gereden als je geen prijs had. Bij hindernis 5 en bij de haaientanden waren toevallig de plekken waar ik een volte moest inlassen

Rianne , balen zeg! ik had je nog wel zien rondlopen bij de waterbak toen je parcour aan het verkennen was

M_i_R , super :D gefeliciteerd met je prijs!

Motje11, ik kan het inderdaad wel een keer proberen, maar ik kreeg hem vandaag al lastig naar een rustige/normale galop
en wat netjes van je vriendin!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:55

arrie schreef:
Damelza schreef:
een koud biertje? :o

ik heb ook nog even bij de B paarden gekeken, waren inderdaad veel uitgevallen

Ja waar onder Falery,
Moest na 1ste hindernis stoppen omdat hindernis 5 stuk was ... duurde iets telang volgens onze 4 voeter /3 en dacht doe het zelf maar. :P
Na een aantal weigeringen (toch doorgereden :o ) nam hij tussen 8 en 9 een raar huppeltje en boink daar lag ze :(
Dus weer een finish minder bij de B paarden.

haha, en ik maar wachten bij het water want wilde Fal wel even langs zien komen. Maarja volgende keer blijft ze gewoon lekker zitten en gaat ze super rond :))

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 07:54

Wil even kwijt dat door het ongeluk de cross pas om 17.45 af was. Helaas 2 keer pech met de computer en programma voor uitslagberekening werkte niet mee.

Margriet zag er bij jou goed uit,waren veel paarden die het eind niet haalde,meer dan de pony's.

Even een algemene opmerking voor de B ruiters, pb's over rijstijl beantwoord ik niet meer. Ik ben gisteren nog een uur gebleven en toen naar huis gegaan,moest ook nog naar het vrijgezellenfeest van mijn zus.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:05

komen de uitslagen op jullie website of op startlijsten?

edit: ik zag net dat er foto's online staan op Oypo, zijn dat alle foto's die er gemaakt zijn vanuit jullie of komt er nog meer op te staan?

lionne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:43

Bij mij ging het super :D
Ik heb met mijn c pony meegedaan in de B.
ik had met dressuur 193 punten, springen foutloos, en de cross foutloos.
Helaas was ik erg buiten de tijd, waardoor ik 3e werd.
Toch ben ik super tevreden *\o/*

Sterkte voor de amazone die met de ambulance weggebracht moest worden, ik hoop dat het mee valt..

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:19

Ik heb gisteren ook meegedaan in de B paarden. Met dressuur was ik te laat met alles dus maar 2 rondjes kunnen draven toen ik er al in moest, geen idee wat mijn punten waren maar het was vast niet heel hoog. Springen foutloos en cross 3 weigeringen... 2 op de tonnen en 1 op de keuken.. hij moet altijd even inkomen de eerste paar sprongen daarna deed hij het super goed! Al met al heel tevreden voor de eerste cross van het seizoen en de derde officiele!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:23

welk nummer had je liesR? in mijn capfilmpje van het inspringen van de cross zie je op de achtergrond een paard in de staak voor de tonnen. Misschien was jij dat? fijn dat hij daarna wel gewoon goed aanpakte!
De dressuur was voor sommige mensen idd lastig omdat de paarden weer terug op de trailer moesten ivm de heli en de dressuur wel gewoon op tijd bleef gaan. Wij zijn snel weggegaan van het veld toen ze met die mededeling kwamen en hebben toen voor de inrijbak bij het spring verder opgezadeld.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:47

ik heb echt een oliebol dag achter de rug :+ Verder geen zin meer om er iets over te zeggen, ga geen verslag schrijven want heb er geen zin meer in en is zelfs miss de laatste cross voor mij en Beat geweest, ben er helemaal klaar mee :Y)

Tevens vond ik de organisatie te wensen overlaten;
- er stonden geen papiertjes bij de hindernissen hoe het nog ging veranderen, de ene keer waren de gele bordjes B pony's voor de AB en de andere keer voor de ABC waardoor er erg veel verwarring kwam en veel pony's ruiters op hindernis 16 en 17 fout zijn gereden.
- bij het ongeluk duurde het heel lang voor de ehbo er was, ehbo wist niet waar ze mee bezig waren voor mijn gevoel en 1 begon zelfs spontaan van de zenuwen te lachen >;) (en ja ik stond er naast, had de pony opgevangen zag het allemaal gebeuren, echt verschrikkelijk)
- ook vond ik het slecht dat er niet werd omgeroepen of er toevallig een arts aanwezig was!
- en er werd niet omgeroepen toen er een trauma zou landen, alleen bij de trailers zelf waardoor sommige eigenaren te laat waren omdat het paard daar gewoon stond, of de trailer af stond te breken.
- toen ik 3 uur naar mijn dressuur ging vragen of de dressuurcoupons er al waren moest ik eerst uitleggen dat ik dat gele rose papiertje bedoelde en toen waren ze er nog niet.

Dus al met al, flut dag achter de rug, geen cross die ik nog een keer zou rijden (als ik uberhaupt weer ga crossen) en heb niet meer de moeite genomen om op een uitslag te wachten.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:59

Mijn verslagje van gisteren:
Met dressuur was het net een bommetje, moest alle zeilen bijzetten om binnen de hekjes te blijven. Kreeg toch nog 182 punten voor een hele slechte proef :')
Met springen was ze weer erg heet en daardoor helaas 3 balken in het begin van het parcours, het tweede gedeelte ging gelukkig wel netjes. De cross ging super foutloos!

Ik heb verder niet meer op de uitslagen gewacht, duurde wel erg lang allemaal.
Het ongeluk van dat meisje heb ik ook nog gezien, zag er heel naar uit.
Laatst bijgewerkt door Apocalatch op 05-06-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:00

leuke verslagen en gefeliciteerd voor de mensen die goede resultaten hebben

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:43

Jammer dat je het zo negatief hebt ervaren allemaal Evony.
Gefeliciteerd voor de enkeling met een goed resultaat.

Hier ook een tevreden persoon :)
Dressuur ging goed, 195 punten en daarmee 2e.
Springen foutloos
Cross voelde superfijn! Ik kon lekker gecontroleerd in een vlot tempo doorrijden, mijn paard aarzelde nergens en alles klopte gewoon!
Uiteindelijk zijn we op de 2e plaats geëindigd *\o/*
Ik was ook heel blij met mijn cross-stijlpunten. 2x een 8 en 4x een 7!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:47

netjes Heleen :D ik had het springparcour van jou en je man nog gezien :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:52

Evony schreef:
ik heb echt een oliebol dag achter de rug :+ Verder geen zin meer om er iets over te zeggen, ga geen verslag schrijven want heb er geen zin meer in en is zelfs miss de laatste cross voor mij en Beat geweest, ben er helemaal klaar mee :Y)

Tevens vond ik de organisatie te wensen overlaten;
- er stonden geen papiertjes bij de hindernissen hoe het nog ging veranderen, de ene keer waren de gele bordjes B pony's voor de AB en de andere keer voor de ABC waardoor er erg veel verwarring kwam en veel pony's ruiters op hindernis 16 en 17 fout zijn gereden.- bij het ongeluk duurde het heel lang voor de ehbo er was, ehbo wist niet waar ze mee bezig waren voor mijn gevoel en 1 begon zelfs spontaan van de zenuwen te lachen >;) (en ja ik stond er naast, had de pony opgevangen zag het allemaal gebeuren, echt verschrikkelijk)
- ook vond ik het slecht dat er niet werd omgeroepen of er toevallig een arts aanwezig was!
- en er werd niet omgeroepen toen er een trauma zou landen, alleen bij de trailers zelf waardoor sommige eigenaren te laat waren omdat het paard daar gewoon stond, of de trailer af stond te breken.
- toen ik 3 uur naar mijn dressuur ging vragen of de dressuurcoupons er al waren moest ik eerst uitleggen dat ik dat gele rose papiertje bedoelde en toen waren ze er nog niet.

Dus al met al, flut dag achter de rug, geen cross die ik nog een keer zou rijden (als ik uberhaupt weer ga crossen) en heb niet meer de moeite genomen om op een uitslag te wachten.

hier heb ik de organisatie gister nog op aangesproken. Wilde namelijk graag weten hoe en hoeveel er nog verhoogd ging worden, loop niet met een meetlint door het parcours en wil dat gewoon even na kunnen lezen. ook wilde ik graag alvast eens een l cross lopen maar ik kon er zo toch geen wijs uit worden. commentaar van de organisatie: dat wekt zoveel verwarring dus dat doen we niet en het aangezicht van de hindernis wordt toch niet anders :+ juist ja: ik wil gewoon graag weten wat en hoe ik ga springen.

doordat de paarden op het inrijveld weer de trailer in moesten waren een aantal, mensen aan de late kant bij de dressuur want dat liep gewoon door. dat was ook een beetje een typische contructie. Meisje bij de springring/inspringring had de boel netjes op orde. ook aan het eind wel een aantal meiden gesproken die wisten waar ze mee bezig waren waaronder het meisje dat me haar telefoonnummer gaf zodat ik ha onderweg nog even kon bellen voor de einduitslag. maar het merendeel had geen kaasgegeten van SGW's en waren niet scherp. Had me een kleine moeite geleken om de mensen bij de hindernis een omschrijving van de sprong mee te geven zodat zij iig wisten wat er mee ging gebeuren. Van de 5 mensen die we gevraagd hebben wist niet één wat er zou veranderen en de parcousrbouwer kam vervolgens dus met de vage briefjes verhaal...
Enerzijds snap ik dat het voor scholieren niet niks is om te organiseren maar anderzijds willen ze ook serieus genomen worden als concours dan moet er echt beter georganiseerd worden...