[SGW] Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:12

Toen wij de cross liepen kwam nr 106 langs. (een bokker???) Wat een onwijs leuk paard! Werd super netjes gereden en paardje keek sprong en ging zo leuk door. Vind het zo leuk om te zien dat mensen hun paard ''op leiden'' en wat leren :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:18

Hmm mijn verslagje dan maar :+

Dressuur ging netjes, niet spectaculair maar gewoon goed en netjes. Punten vielen dan ook behoorlijk tegen 176.
Toen ik ging inrijden viel ik zowat van Beat af van verbazing, ze begon in het begin al als een gek te galopperen (was ik al niet gewend) en toen ik liet merken dat ik daar niet van gediend was gaf ze een mini rodeo weg (ja mijn beat ja was echt super verbaasd). Ze was ook super heet en daardoor niet te rijden in het springen met als gevolg 2 balken en een hartslag van 64 echt hoog voor Beat haar doen!
Toen de cross, ging goed tot h4 ze zat echt te kijken naar de rijksweg dus heb een volte gedraaid om haar weer te focussen. Eerst goed gerekend later hebben ze er toch nog een weigering van gemaakt.
Bij H11 had ik zelf wat problemen, ik rij met bril en zat net in 10 seconden regen waardoor ik dus niks meer zag door de druppels op mijn bril en opeens met mn snufferd op de boomstam zat. Even opnieuw aangestuurd en perfect er over, greppel trakhener puntje water insprong ze deed het allemaal dus baalde behoorlijk van die h4 en h11.

Al met al geen fijn gevoel aan de dag over gehouden, heel erg jammer terwijl er best goede dingen tussen zaten maar ik had hier makkelijk een 0 rondje kunnen rijden.

edit: had een 7,7 op stijl bij 1 jury gemiddeld een 7 *\o/*
Laatst bijgewerkt door Evony op 29-05-11 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:21

Never_Mind: Dat was balen!!! Ik heb je niet gezien tot me verbazing!! Of niet herkend. Stom dat je geen HC mocht starten in de cross!!
Riannhuh: Jammer van de weigeringen. Ik zag je vertrekken bij hindernis 1 nog!!
Tientje: Super van je zusje:
Vitalis: Nogmaals gefeliciteerd, had ik al gedaan :P ga maar mooi naar het L jij :o ( heb ik geen tegenstander meer) O:)
Evony: Jammer van je weigeringen! Ik heb j aantal keer zien rijden!

Nou dan nu mijn verslag.
Ontzettend sterk met dressuur losrijden, Dus 1 bommetje in de ring. Steeds aangalloperen, geen nette figuren meer daardoor. Resultaat: 163 :( (**** jury, doen dan ff 2 puntjes erbij)
Naja, toen ruzie met mij pappa......
Springen foutloos. Wel bijna niet te regelen, hij weet gewoon wat gaat gebeuren en dan wordt hij helemaal gek.
Cross, met 1 weigering door eigen fout. Dat was op de coffin, had verder moeten uitrijden. Maar verder geen enkel alternatief gereden en voelde goed, alleen een goede rem was er niet. Dus slordig en ook onvoldoende daardoor voor de stijl. Wel binnen de tijd, maar niet opgelet eigenlijk. Hoorde na de ena laatste sprong voor de 4e x piepen dus wist dan goed was. Dus weer geen winstpunten voor ons....

En wat nog minder fijn is. Te hoge hartslag na de cross, dus terug komen. Meneer fokt zichzelf altijd beetje op. 2e keer was wel weer goed. Maar hij liep niet helemaal 100 %. Waarom. Hij heeft volgas met ene voet de andere geraakt, precies op de rand van de hoef. Dus een snee en stukje uit de hoef, dus dat was niet lekker dus liep niet goed. Geen idee, of ik dus gediskwalificeerd was of niet. Dat heeft hij niet gezegd. Maar hopelijk heeft hij niet lang meer last van. En volgende keer achter ook springschoenen om!!

Ik ga thuis dressuur ring uitzetten, want meneer moet leren dat niks aan de hand is als hij tussen de bordjes moet lopen!

N0a

Re: Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:25

@sanurie; we hebben geen paarden afgekeurd. Alle paarden (ook die voor de 2x moesten komen) waren allemaal prima in orde. Dus je zal niet gediskwalificeerd worden.

@evony: Dat verhaal was je inderdaad aan de DA aan het vertellen, kan ik me herinneren. Vervelend dat je net in dat mini buitje zat. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:26

nr 106 is Danique1990 met Why so White volgens mij. (stond overigens nog lekker in de weg met losspringen :D )

:(:) voor degenen die geen goed gevoel hadden.
en *\o/* voor degenen met een fijne rit en/of prijs.

Weet niet wie het zei, over de onvoldoende voor stijl wegens te hard rijden, maar de tijd in de B is gewoon goed te halen met een goede galop hoor, je hoeft echt niet te jakkeren. En ik denk dat de stijljury bedoelde dat je te hard op de hindernissen afreed. Ook al is het "maar" een B-cross, je zult toch je paard even op moeten vangen en op het achterbeen zetten voor de sprong, niet als een kamikaze (waar ik er een hoop van zag vandaag) over de hindernis raggen.

Raar trouwens dat degene die uitgebeld was in het springen niet de cross in mocht. Ze lieten nl mensen die een val hadden in de cross, 3 weigeringen op dezelfde hindernis of 4 weigeringen in totaal wel gewoon doorrijden. En er was zelfs een man die na de eerste hindernis was gevallen en aan het eind van de cross gewoon zijn rondje mocht rijden. Leuk voor de ruiters, maar wel raar van de organisatie dat ze dat toestaan. Regels blijven wel regels.

Overigens vond ik de cross leuk opgezet, maar minimaal aan hoogte. Wel diversiteit aan hindernissen en leuke dingetjes voor de B! Tenminste geen boomstammen-cross.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:27

[quote="N0a"]@sanurie; we hebben geen paarden afgekeurd. Alle paarden (ook die voor de 2x moesten komen) waren allemaal prima in orde. Dus je zal niet gediskwalificeerd worden.

Okj, naja fijn om te horen. Maar omdat hij ook niet helemaal 100 % liep, wist ik het niet goed!
Nu maar hopen dat meneer niet te lang last er van houd.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:28

Beterschap met je paard ;-)

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:29

Okee. mijn verslag!
want ik vond het zoo leuk :D

had een keer rustig de proef gereden, 198, dus een fjin begin.
met springen, had ik 8 strafpunten. ging op de hindernis aanrijden, maar fellow kan zelf wel inschatten en springen :P
en in de cross, in dat bosje had ie zoveel vaart dat ik dat puntje niet meer goed kon aanrijden dus dat was een stop.
was onze 3e cross & het is zo leuk! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:30

Sanurie, tip voor de volgende keer, misschien helpt het je om meer controle in de cross te krijgen/houden. Probeer eens om veel rustiger van start te gaan. Je ging echt als een raket het starthok uit en je liet 'm gewoon zelf zo hard lopen. Werk aan je controle, daar heb je straks je profijt van en werkt ook door in de afwerking van je sprongen, hetgeen je weer terugziet in je stijlpunten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:32

N0a schreef:
@sanurie; we hebben geen paarden afgekeurd. Alle paarden (ook die voor de 2x moesten komen) waren allemaal prima in orde. Dus je zal niet gediskwalificeerd worden.

@evony: Dat verhaal was je inderdaad aan de DA aan het vertellen, kan ik me herinneren. Vervelend dat je net in dat mini buitje zat. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.

hahaha dat zou kunnen, neem volgende keer toch maar een normale cap mee met een hardklepje dat help iig meer dan een silk over een crosshelm die helemaal omhoog staat.
Zou er bijna weer lenzen voor nemen jammer dat ik daar 1,5 uur over doe om ze in te krijgen :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:32

_Sim_ schreef:
Sanurie, tip voor de volgende keer, misschien helpt het je om meer controle in de cross te krijgen/houden. Probeer eens om veel rustiger van start te gaan. Je ging echt als een raket het starthok uit en je liet 'm gewoon zelf zo hard lopen. Werk aan je controle, daar heb je straks je profijt van en werkt ook door in de afwerking van je sprongen, hetgeen je weer terugziet in je stijlpunten.

Bedankt voor de tip. Had ik zelf ook al bedacht, Volgende cross ga ik totaal op controle rijden, dan maar ver over de tijd, maar meneer gaat het spelletje een beetje kennen. En zo komt er niks tot zijn recht.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:34

Heel goed, dan maar een keer een bult tijdfouten maar MET voldoende voor stijl en dus winstpunten! Je tempo opvoeren komt later dan wel weer.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:38

@ Sanurie; Ik rij al 1.5 jaar wedstrijden in de B, Rij nooit op tijd maar ga wel bijna altijd met een fijn gevoel naar huis. Vind ik vele malen belangrijker dan dat (domme) gejakker om maar op tijd binnen te zijn maar eigenlijk niet fijn te hebben gereden :)
Gewoon eerst een fijn gevoel kweken en ritme en ervaring opdoen de tijd komt echt wel!!! :j :D

(ik bedoel het zeker niet persoonlijk op jou hoor!!!! )

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:44

Never_Mind wat ontzettend balen zeg. Er heeft na afloop van de cross iemand hem nog wel gereden die er af gevallen was.
Wat super van je zusje zeg Tientjeh! De lijst heeft er idd geen half uur gehangen.
Gefeliciteerd ook Vitalis! Op naar het L.
Leuk dat je er was Marijke, moest eerst ff denken maar toen later wist ik het weer. Al poosje geleden natuurlijk. Gaat goed met je dus? :)
Wat zuur zeg Rowo. Zag je nog op de coffin, stop was idd niet nodig geweest.
Dank je Dienke, heb jou niet gezien. Jammer! Maar het voelde ook echt super! Gaan nu echt combinatie vormen. :+:
Ah wat jammer Sarah, zonde vooral dat je weinig zag door de regen. Maar gelukkig wel fijn gevoel er aan over gehouden.
Jammer Sanurie.

Las hier een opmerking over binnen de tijd en commentaar te hard. Ik heb er vandaag paar zien rijden waarbij ik mijn hart vasthield. Zelfs iemand die van de manege eigenaar een martingaal om moest voor ze de cross in ging anders mocht ze niet starten. Die persoon deed de driesprong ook als inuit, terwijl die ruim op 1 galop stond. Dus dat je wp door je neus geboord worden als je te hard rijdt. Terecht, klinkt hard. Maar zo denk ik er wel over. Snap gewoon niet waarom mensen zonder controle die cross door gaan enkel om binnen de tijd te komen en prijs te rijden. Ga eerst eens lekker met eigen tempo etc de cross door, die tijd komt wel. Maar goed, dat is mijn mening. :o

Zelf heerlijk gereden, echt top dagje gehad! Dressuur ging redelijk, 187 punten. Springen echt super fijn rond gesprongen, foutloos.
Toen de cross in, althans.. Dan moet je eerst het starthok in. :+ What dacht daar anders over, wat mij door zijn steiger actie’s een blauw, en nu steeds dikker oog, bezorgd heeft. Voel me nu ook duizelig beetje steeds, misschein nog naschok van hersenschudding afgelopen december. Dus wat later dan gepland gestart. :o Bij hindernis 1 dus geen fijne sprong maar verder super gevoel aan over gehouden! Overal rechtdoor gegaan en bij het water ook de insprong en uitsprong gepakt. Ging echt lekker. Uiteindelijk nog een 4e prijs gewonnen ondanks de tijdfouten. Ging zo super, durf het L wel aan nu. :D Was ook heel blij met mijn stijlpunten, 7.7 gemiddeld over de 2 jury’s. En echt heel fijn commentaar. Heel leuk om dat te horen. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 29-05-11 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:45

Sann, fijn gereden dus. Jammer van de kopstoot. Met de dressuur stonden jullie met de trailer naast ons toch? Mijn zusje had nr 100.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:48

Jaa, volgens mij wel. Dacht het ook al je te herkennen aan je SGW of life shirt. Maar wist het niet zeker dus zei maar niets.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:48

San: Gefeliciteerd! En ook leuk om zulk commentaar te krijgen :D
Evony: Balen zeg, maar gelukkig zaten er ook hele fijne stukken tussen
Rowo: Balen dat Zetje zo stout was
Sanurie: Wat jammer. Wat Sim ook al aangaf zou ik idd volgende cross wat rustiger beginnen zodat je de controle wat beter kunt houden

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:49

Sannn wij moesten zo lachen hoe What het bos in sprong bij 4? Hahaha zo hoog :D

Jij schreeuwde ook nog iets maar daar heb ik echt niets van begrepen. :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:50

haha ja dat was ik. Ik wist ook niet zeker of jij he was. Vroeg je vader? nu of mijn zusje 220 winstpunten had binnengehaald

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:50

never_mind: ik vond het zo zielig voor je. het was echt niet nodig.
is uiteraard voor iedereen zielig! maar jou zag ik rijden (je moest 2 voor mij) :(:)

kristianneb: jammer van je onvoldoende. maar toch nog top van je 5e plaats!

tientjeh: erg netjes van de organisatie. hadden ze niet hoeven doen. o.a. een eerste aan een 2e plaats geven en iemand anders die geen prijs had een prijs doen. top van je zusje.

vitalis: ik had je al gefeliciteerd. ik zal zo even een foto mailen (ze zijn niet goed verder hoor).. ga je ook naar de L ja. moet ik nog tegen jou :=

never_mind: tja ik vond eigenlijk dat je wel mocht starten. er zijn ook zoveel mensen weer opgestapt terwijl ze er af vielen (ik zou het ook doen! terwijl vorige keer markelo ik er ook gewoon werd uitgestuurd). en tevens mensen die teveel weigeringen hadden gingen gewoon door.

mandy: jammer zeg! terwijl je er zo lekker voor stond na de dressuur. heb je het nog uitgereden?

evony: toch erg netjes gedaan!

sanurie: rot voor je paardje. idd achter ook maar springschoentjes eraan de volgende keer.

Mijn verslagje:

dressuur ging niet top na mijn idee. jury was wel erg tevreden.. en dus met 197 uit de ring gekomen.
lekker gesprongen en een foutloos rondje neergezet. en daarna heerlijk gecrosst. Ze pakte het heerlijk aan. ik ging wel hard naar mijn idee. hindernis 17 ging niet top qua afstand maar de rest was zo leuk. ik heb er vandaag echt van genoten. ooh wat ben ik trots op replay. na het afzadelen mijn stijlpunten opgehaald een 7,8. :D en daarmee was ik eerste *\o/* mams zei dat ik wel netjes reed. maar wie weet heeft iemand me gezien en denkt die iets anders? van commentaar kan je leren..:)

vandaag nog vitalis en bvw ontmoet. en mir gespot..:D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:53

Super LRM gefeliciteerd!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:56

Welk nr had je LRM? welke ring reed je?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:56

Gefeliciteerd hoor LRM. Welk nummer had je?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:00

Wat fijn om te lezen dat de meerderheid van de verslagen zo positief zijn, iedereen gefeliciteerd met zijn prijzen en fijn gereden crossen!
Iedereen voor wie het wat minder ging :(:) .

Leuk om te lezen dat de cross wel heel divers was, met een coffin e.d. , toch wel een leuke afwisseling voor de B en goede oefening voor mensen die een klasse hoger willen gaan starten!

Wat word je eerste L cross met What, Sann?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:04

Haha Marijke, ja! Hij loerde beetje en ik dacht dat die even wou kijken of ik wel wakker was. Dus ik gaf hem even been en toen nam die me een sprong. Zag jullie toen heel hard lachen en zei toen iets van dat die sprong wel wat te overdreven was. :D
Ja, dat was inderdaad mijn vader Tientjeh. Die praat altijd tegen iedereen. :P

Ik heb Maarsbergen al staan in het L Evie. Maar ik hoop Vlietland al L te kunnen starten, maar weet niet of dat kan. Misschien dat ik die anders afmeld, maar moet nog even kijken en overleggen.