[SGW] Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:32

Wat een mooie dag. Fijn voor de organisatie dat het zulk lekker weer was. Het was wel warm maar wel te doen vond ik.
Ik kreeg 185 punten voor een matige dressuurproef. (bizar in vergelijking met de punten voor onze GOEDE dressuurproef in Markelo) Bij het springen maakte Otto het weer spannend door 2x te weigeren op hindernis 4 (de wereldkaart). Precies onder Sims neus en aangemoedigd door verschillende mensen (superleuk!) sprong hij de derde keer wel en maakte het parcours af. Pfjoew…! Wel jammer want het ging alweer een hele tijd goed.
De cross ging harstikke lekker. Otto galoppeerde lekker door en sprong alles in één keer. Kleine aarzeling op de eerste van de dubbel maar wel in één keer goed. 14 sec. onder de optimale tijd. Dat is voor ons best bijzonder en toch had ik niet het gevoel dat we heel hard gingen en de bodem was nog best mul. (niet slecht hoor, maar op een harde bodem galoppeer je vaak harder) Oja, wel de binnendoorweg genomen bij de hindernis met de hekken in het midden, 6 geloof ik. Dat vond ik wel een leuke uitdaging om het voor onszelf een beetje moeilijker te maken. Dat heeft waarschijnlijk wel wat tijd gescheeld.
Ik hoorde onderweg veel fotografen klikken. *-:) Ben benieuwd naar de foto’s.

Ik kwam onderweg nog wat voetgangers op een bospad tegen die meteen aan alle kanten de bosjes indoken dus dat ging wel goed.
Wat betreft het roepen, ik roep altijd “Pas ter op! Pas ter op!” Dat vind ik wel vriendelijk klinken… (en dan vaak ook nog even “Bedankt!” of gewoon naar ze lachen)

Het bakje champignons vind ik altijd erg leuk en praktisch, en ik heb een heerlijk stuk kokosvlaai op. Ik wil niet overdrijven hoor, maar ik durf wel bijna te beweren dat het de lekkerste vlaai was die ik ooit gegeten heb! (en ik wilde eigenlijk nog wel de notenvlaai maar die was op :oo )

Heeft iemand Wibi Soerjadi nog zien optreden? Ik was benieuwd of hij iets op de piano of iets op een paard ging doen… En ik had hem nog wel even willen spreken want ik heb nog een appeltje met hem te schillen. ;)

Volgens mij ging het helemaal niet zo slecht Marielle. Als je uiteindelijk wel door de waterbak gegaan bent en de rest ging foutloos en het springen ook, dan heb je het niet slecht gedaan.

Fijn dat het goed ging Vitalis. (Gitaarles := ) Succes in de L. En als je een wedstrijd niet om kunt zetten naar de L kun je ook altijd nog HC in de B starten voor de lol. Maar meestal lukt het omzetten naar een hogere klasse wel.

Anika, leuk verslag!

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:14

Motje11 schreef:
Wat een mooie dag. Fijn voor de organisatie dat het zulk lekker weer was. Het was wel warm maar wel te doen vond ik.
Ik kreeg 185 punten voor een matige dressuurproef. (bizar in vergelijking met de punten voor onze GOEDE dressuurproef in Markelo) Bij het springen maakte Otto het weer spannend door 2x te weigeren op hindernis 4 (de wereldkaart). Precies onder Sims neus en aangemoedigd door verschillende mensen (superleuk!) sprong hij de derde keer wel en maakte het parcours af. Pfjoew…! Wel jammer want het ging alweer een hele tijd goed.
De cross ging harstikke lekker. Otto galoppeerde lekker door en sprong alles in één keer. Kleine aarzeling op de eerste van de dubbel maar wel in één keer goed. 14 sec. onder de optimale tijd. Dat is voor ons best bijzonder en toch had ik niet het gevoel dat we heel hard gingen en de bodem was nog best mul. (niet slecht hoor, maar op een harde bodem galoppeer je vaak harder) Oja, wel de binnendoorweg genomen bij de hindernis met de hekken in het midden, 6 geloof ik. Dat vond ik wel een leuke uitdaging om het voor onszelf een beetje moeilijker te maken. Dat heeft waarschijnlijk wel wat tijd gescheeld.
Ik hoorde onderweg veel fotografen klikken. *-:) Ben benieuwd naar de foto’s.

Ik kwam onderweg nog wat voetgangers op een bospad tegen die meteen aan alle kanten de bosjes indoken dus dat ging wel goed.
Wat betreft het roepen, ik roep altijd “Pas ter op! Pas ter op!” Dat vind ik wel vriendelijk klinken… (en dan vaak ook nog even “Bedankt!” of gewoon naar ze lachen)

Het bakje champignons vind ik altijd erg leuk en praktisch, en ik heb een heerlijk stuk kokosvlaai op. Ik wil niet overdrijven hoor, maar ik durf wel bijna te beweren dat het de lekkerste vlaai was die ik ooit gegeten heb! (en ik wilde eigenlijk nog wel de notenvlaai maar die was op :oo )

Heeft iemand Wibi Soerjadi nog zien optreden? Ik was benieuwd of hij iets op de piano of iets op een paard ging doen… En ik had hem nog wel even willen spreken want ik heb nog een appeltje met hem te schillen. ;)

Volgens mij ging het helemaal niet zo slecht Marielle. Als je uiteindelijk wel door de waterbak gegaan bent en de rest ging foutloos en het springen ook, dan heb je het niet slecht gedaan.

Fijn dat het goed ging Vitalis. (Gitaarles := ) Succes in de L. En als je een wedstrijd niet om kunt zetten naar de L kun je ook altijd nog HC in de B starten voor de lol. Maar meestal lukt het omzetten naar een hogere klasse wel.

Anika, leuk verslag!

Jammer dat je die weigeringen in het springen had, maar super dat de cross zo goed ging!

Mijn moeder en ik hadden nog gevraagd naar Wibi maar hij kon toch opeens niet vandaag dus komt hij morgen.. Jammer maar helaas.

Gitaarles, haha, hoe kom je erbij? :') Ik ga na Markelo alles om proberen te zetten naar het L, Markelo is alleen maar B, dus dat moet dan nog even.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:29

Jammer van die man die in de weg stond Arielle
Super voor je eerste cross met What Sannn!
Netjes hoor Leliaardje
Wat jammer weer van het water Marielle. Misschien een paar oefencrossen rijden? Wie weet is het gewoon het water in combinatie met spanning voor de wedstrijd?
Mooi debuut Vitalis
Fijn dat het lekker ging Annika
Netjes hoor voor de eerste keer met Bo Jetske!
Fijn dat het lekker ging Motje

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:52

Sann heeft een superdebuut gehad met What *\o/* (En die dressuur die viel dus heel erg mee bij jullie ;) beetje meer vertrouwen jij)
Arielle had last van overstekende mensen in de cross....
Leilaardje heeft lekker gereden!
Marielle heeft lekker gereden tot aan het water helaas :(:) Is er bij jullie niet een oefencross in de buurt? En nog bedankt voor het lenen van je klok ;)
Vitalis heeft een mooi HC debuut gemaakt :)
Annika heeft lekker gereden!
Jetske heeft een mooi debuut gehad met Bo voor de eerste keer! Je springrondje zag er in ieder geval netjes uit!
En Motje heeft na een spannend springrondje toch weer lekker kunnen crossen met Otje :)

Gisteren al te vroeg richting Castenray vertrokken, maar mooi op tijd daar. Nog even op 2 vriendinnen gewacht en met zijn allen de cross verkend. Ik vond het een mooie cross, maar wel met wat tricky overgangen licht/donker en andersom erin. Springparcours vond ik vooral heel kijkerig en lange lijnen.
De dressuur ging wel ok, ze blijft zich wat lang maken naarmate de proef dus daar gaan we maar weer eens flink mee aan de slag ;) Uiteindelijk 192 punten. Het losspringen ging eigenlijk wel fijn met mevrouw, maar eenmaal in het parcours liet ik haar na hindernis 4 ook weer wat te lang worden na een paar flinke wappers en toen vielen er wat balkjes :o Ook blijft ze in het springparcours nog te veel met de omgeving bezig (publiek, vlaggen, enz) Door naar de cross, ik had er zin in en Anoesje ook wel volgens mij. We gingen flink slingerend van start :o maar ze gaat wel steeds heel braaf af. Bij hindernis 3 een flinke K afstand, maar madame is zo handig dat ze zich er dan nog zelfs overheen wurmt, haar helemaal de hemel in geprezen en weer verder gereden. Eenmaal op het open veld werd het geslinger nog wat extremer :D maar liep ze uiteindelijk toch steeds wel richting hindernis als ze die in het vizier kreeg. Bij de dubbel van met het heggetje een flinke wapper op B weer waarbij ik nog even flink mijn borsttuig heb vast gepakt :o Het water ging ze ook netjes door en zijn we zelfs vanuit een galopje in gegaan :D En uiteindelijk kwamen we 13 seconden te laat binnen :D Kortom het was weer een super leerzame cross voor ons. Anoesje gaat steeds meer het spelletje snappen, lijkt er net zo veel plezier in te hebben als de baas :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:05

Klinkt als een superfijne rit Benthe! Ik vind dat jij zo'n prettige mentaliteit hebt tegenover je jonge paard! Dat is de manier waarop je een jong paard opleidt voor de cross. Daar kunnen sommige mensen nog een voorbeeld aan nemen.
Zag bv gisteren aan het eind van de cross een prachtig zwart paard (hoorde van omstanders dat het een jong dier was) maar hoe de amazone dat dier door de cross heen jakkerde vond ik echt verschrikkelijk om te zien. := De wijze waarop de waterbak genomen werd was ook op zijn minst tenenkrommend te noemen. _-:(
Mijn man zei nog "jemig moet je die zien! Ken jij die?"

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:25

Netjes debuut Jetske! Zag je nog met Bo bij de laatste 3 sprongen in de cross, je setje is echt super leuk. Je drukte hem ook netjes door bij het water. :)
Ik zat naast Sim Motje. Super dat je lekker gecrosst heb, zonde van het springparcours. Lijkt net of je paard ‘af slaat’ ofzo.
Haha, sorry Benthe. Maar die dressuur was wel echt overgewaardeerd, had zelf rond de 180 verwacht.. Vaderlief heeft ook foto’s gemaakt, nou ziet dat er echt niet zo netjes uit als de punten doen zeggen. Super Benthe! *\o/* Vind het ook super leuk dier Anoes! Wanneer is je volgende weer, ook Markelo de 29e?
Ik denk dat ik wel weet wie jij bedoeld Sim, wijd er maar niet verder over uit.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:38

Goed gedaan Jipje-Niekje (ik neem aan dat jij Benthe ben 8-) ). Zo'n wapper op 8B lijkt me best heftig, want het ging na die hindernis toch wel echt naar beneden. Giga kan haagjes soms zo enorm hoog nemen, dus daar was ik best bang voor: als ze zo'n wapper maken, moet je best ver naar beneden voordat je weer op de grond bent :Y) . Achteraf bleken de zorgen niet nodig, Laurie zei dat ze daar super mooi overheen ging.

Ik heb niet zoveel combinaties gezien en daar zaten geen tenenkrommende dingen bij gelukkig. Ik zag wel een paard bij de veterinaire controle die volgens mij echt volslagen onregelmatig was, maar wel goedgekeurd werd. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om een paard af te keuren, maar dit vond ik echt heel duidelijk.

Ik bedacht me vanochtend ook nog dat ik het zo vreselijk lekker vond dat alles zo dicht bij elkaar lag. Al met al: een cross waar ik met veel plezier volgend jaar weer heen ga.

Oh ja, ik zag ergens staan dat 200 punten in de dressuur 50 strafpunten is. Als dat klopt, had Laurie dus 200 punten. Tsssssssss, bij een gewone B wedstrijd zou ze blij mogen zijn als ze 180 punten had gehad denk ik.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:42

Leliaardje schreef:
Ik heb niet zoveel combinaties gezien en daar zaten geen tenenkrommende dingen bij gelukkig.

Ik vond het niveau in de B deze keer echt een heel stuk fijner dan sommige andere crossen. Daarom viel die bepaalde combinatie mij ook zo op gisteren.

Citaat:
Ik zag wel een paard bij de veterinaire controle die volgens mij echt volslagen onregelmatig was, maar wel goedgekeurd werd. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om een paard af te keuren, maar dit vond ik echt heel duidelijk.

:=

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:01

Leuk om te horen dat de meeste zo tevreden zijn. We hebben ook nog best wat combi's bekeken. Ik weet niet hoe sommige dat springparcours met weinig of geen strafpunten dat parcours door komen. (Maar ja na mijn eigen rondje dacht ik dat ook over mezelf...) Heb er ook nog 1 zien jakkeren vanaf de waterbak omdat ze nog de tijd wilde goed maken, dat ze zo ongeveer verongelukte op de laatste! Maar ja... Alles voor de tijd en punten, rijwijze???

We waren zo als de meeste er al lekker vroeg uit. Van te voren nog de cross gelopen. Toen was het ook nog niet zo warm..

Rustig aan gedaan voor de dressuur, netjes, maar weet mijn punten niet...
Daar verwacht ik nooit veel problemen mee!

Maar het springen. VOnd het niet moeilijk staan, maar ze is ook niet kijkerig dat scheelt... Ik begin meer te schieten als het heel dik staat! Waren een beetje pech fouten en we moeten er echt weer even in komen... Na hindernis 2 gingen we weer, maar het gevoel bleef een beetje ....Springen 1 weigering en een balk, daar baalde ik toch wel stevig van...
Cross: Ik schaam me dood, weigering op 1! Nog nooit gehad... :o :( en later eentje, heb daarna maar rustig gereden.... Dus had veel tijd fouten...
Even een oefenrondje zeg maar...

We zatten allebei niet in ons velletje. Laten we het daar maar op houden. Gelukkig waren alle hartslagen wel goed, na het springen 52 en 60 na de cross...
Volgende x beter... en maar weer gaan oefenen...

Hopelijk lees ik nog meer positieve verhalen van jullie!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:05

Citaat:
Ik zag wel een paard bij de veterinaire controle die volgens mij echt volslagen onregelmatig was, maar wel goedgekeurd werd. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om een paard af te keuren, maar dit vond ik echt heel duidelijk.

Ik zat gister zelf ook even te knijpen, want door haar natuurlijk vetjes enzo is het lastig om bij mijn haflinger het te meten...
Maar na drie dierenartsen of in spe, was ze wel goed gekeurd... Maar daar ben al wel een beetje aangewend. Ik heb op meerdere wedstrijden al gehad (en zeker met warmer weer) dat de hartslag en longfrequentie gelijk opgaan...
Tussen door gevraagd "is ze dood verklaard" als flauw grapje }> :Y) , maar je knijpt hem toch elke keer even...

Hopelijk had je het teminste niet over de mijne :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 10:35

Sim, bedankt voor je compliment :)
Sandra, de volgende is inderdaad de 29ste in Markelo ;) Ben benieuwd hoe we het daar weer gaan doen! En ik ben benieuwd naar foto's van jou en What die je vader gemaakt heeft, volgens mij ben je nog wat te kritisch :P
Leilaardje, het was inderdaad een aardig eind naar beneden mijn landing na 8b en met een boom in het vizier kneep ik hem toch wel een beetje := Maar gelukkig is Anoesje zo handig en redde ze ook dat nog weer ;)
KarinL, hopelijk de volgende keer weer een fijner gevoel voor jullie beiden!

Ik heb gisteren ook niet echt hele rare dingen gezien, behalve een ponyruiter die ik wel even flink heb toegesproken -:(- Die was dat dier zo aan het afranselen in het losrijden voor de dressuur dat ik daarbij mijn mondje echt niet kon houden :o Vaders was 'blij' dat ik er wat van zij want hij wist niet meer wat te doen met dochterlief.....
Ik had trouwens ook nog mooie stijlpunten van de 2 bokt stijljury's :P Bij hindernis 4, 5, 6 had ik 2x een 7 en een 6 met het commentaar dat ik meer verlicht moest blijven zitten. Klopte ook, maar met het geslinger op het open veld vond ik dat nog wat lastig en bij hindernis 14 had ik 3x een 8 met als commentaar 'netjes' :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:55

Jammer dat het niet lekkerder ging KarinL (jij had toch numer 52?). Je hebt nog met Laurie gesproken bij het stappen voor de start van de cross.
Het was geen Haflinger waar ik het over had bij de vet.keuring (wel een vos 8-) ).

Het naar zo'n eerste hindernis wegrijden van alle rondstappende paarden is toch best lastig voor een hoop paarden denk ik.

Bij hoeveel strafpunten in het springen mag je nou eigenlijk niet meer crossen? Ik dacht dat dat op 16 lag? Maar ik las hier iemand die 28 strafpunten had (toch?) en wel mocht crossen.

Volgens mij is het vandaag weer warmer dan gisteren. Zal toch wel zwaar zijn om nu te moeten crossen.

Sim

Re: Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:01

Tijdfouten tellen niet mee voor het wel of niet mogen crossen Leliaardje.
20 of meer strafpunten (balken/weigeringen) en je mag de cross niet in. Bij 12 strafpunten tellen je eventueel behaalde winstpunten niet mee.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:03

_Sim_ schreef:
Tijdfouten tellen niet mee voor het wel of niet mogen crossen Leliaardje.
20 of meer strafpunten (balken/weigeringen) en je mag de cross niet in. Bij 12 strafpunten tellen je eventueel behaalde winstpunten niet mee.

Aha, dank je. Nu ga ik het heel hard proberen te onthouden, maar mijn hersencel wil niet altijd alles opslaan :o? .

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:44

Leuke verslagen en goede resultaten bijna iedereen! Fijn.

Ik had gisteren ook mijn eerste cross van het seizoen. En ben supertevreden. Dressuur redelijk (paar stomme dingen zoals aangalloperen ipv aandraven) maar 193 en middenmoot. Springen ging fijn, lange lijnen en te braaf gereden dus 3 tijdfouten (is me nog nooit overkomen dus goede les voor een volgende x). Cross vond ik weer spannend zo'n eerste keer en dan vooral hindernis 4 (kijkerige amazone ;-)). Daar truttig gereden waardoor ik ook op 5 niet zo mooi uitkwam (goed gezien in de stijlpunten sfranken). Daarna kreeg ik steeds meer goede zin en pakte Juul weer heerlijk aan en kwamen we op 4.18 foutloos binnen, 7e plek, net buiten de prijzen maar superlekker begin van het jaar!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:18

@Yvetjes: ik had het idee dat de tijd bij het springen ook wel aan de krappe kant stond! Ik heb nog nooit zoveel foutloze combinaties tijdfouten aan hun broek zien krijgen.

Dat je een kijkerige amazone was bij hindernis 4, kan ik me best voorstellen. Dat ging toch ook best naar beneden na die hindernis toch? Alleen hindernis 5 zat toch een heel eind verder op, kon je in de tussentijd niet meer in een ritme komen? Of heb ik nu 2 heel andere hindernissen in m'n hoofd? 5 was toch in dat kleine bosje aan de linkerkant van het veld?

Weet iemand of de uitslagen online komen te staan? Ik zie die van vorig jaar wel op de site staan, dus ik heb wel goede hoop. Zou eigenlijk wel graag willen weten hoe Laurie en Giga geëindigd zijn (of we de juiste keuze hebben gemaakt om niet op de uitslag te wachten :o ) en wat voor een stijlpunten ze hadden.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:26

Ja, van die sprongen met lagere landingen vind ik nog erg spannend. Ging wel super achteraf, en hadden we gelukkig vorige week met Rob geoefend dus dat gaf vertrouwen! Hindernis 5 was inderdaad een simpel stijltje helemaal links in een bosje, beetje vreemd aanrijlijntje, en ik liep gewoon wat teveel terug prutsen ipv voorwaarts met meer druk te rijden.

Ik vond trouwens hindernis 6 (de kraal) wel een tricky ding, hoorde er veel mensen de mist in gaan, en Juul keek ook erg waar we naartoe zouden gaan toen we erin reden. Paar pasjes draf hielpen mij daar. Tijdens het lopen zagen we nog een amazone de hindernis ernaast (BB) springen (foutje) en op een haar na de camera missen die daar op de grond stond.... (de fotograaf liet ons zijn foto zien waar de hoeven net langs de camera gingen :oo )

Ik ben erg nieuwsgierig naar foto's! De uitslagen komen vast wel op startlijsten denk ik. Ik vind het ook altijd nog wel leuk te zien hoe er overall gereden is.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:42

Oei, je zult zo je camera maar zien verpletterd worden Y;( .

Ik vind het toch zo jammer dat je als groom (of eigenaresse van het paard en anderen als moeder of vader etc.) maar zo'n klein stuk van de cross kunt zien. Ik ben nu bij hindernis 1 blijven staan: kun je hindernis 2 ook zien en daarna hindernis 14 en dan het water in zien gaan. Ik heb ook nog gedacht om naar het groepje hindernis 4, 5 en 6 te gaan (en ik denk dat je 7 dan ook nog kunt zien????), maar vond dat wel weer een eind lopen :o .

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:48

zo, ik ben alweer thuis, vroeg weg en vroeg terug.

mijn dagje ging wel apart..dressuur niet echt lekker - springen foutloos (eindelijk resultaat na weken oefenspringen) - cross super van start, meneer begint alleen nu dusdanig mee te kijken en denken dat hij een beetje overactief wordt wat resulteerde dat hij bij hindernis 9ab de b hindernis rechtdoor nam en de M hindernis sprong!! 8)7

Hij had maar 1 focus..en dat was daaromhoog, ik heb geprobeerd hem naar rechts te trekken, maar moest daarmee ophouden anders waren we vol op de boom geklapt.
ach ja..always look on the bright side of life..hij deed die M greppel/opsprong wel makkelijk, zeker gezien dat ik hem er langs wilde sturen!! kan er wel stiekem om lachen... :=

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:12

Ik heb gisteren mijn debuut gereden en het was super, heb echt de hele dag genoten.
Dressuur ging netjes, 201 punten en stond daarna 4e. Met springen had ik een balk op 4. Mijn eigen schuld, hij twijfelde wat en toen duwde ik hem net wat te lomp door waardoor we die balk kregen.
Super goed bij de dierenarts en een hartslag van 68.
Daarna de cross, alle zenuwen waren verdwenen en ik had er zin in! En Midnight deed het super, heb niet op tijd gereden maar op controle en vertrouwen. Afsprong en waterbak vanuit de draf gedaan, de rest lekker door kunnen galoperen en hij sprong alles in 1 keer, zonder twijfel. Was dus foutloos met tijd van 4.41 (ideale tijd 4.09). Was uiteindelijk 11e.
Ben echt super tevreden voor een debuut en helemaal blij met mijn stoere ventje!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:20

Oh Madelene, dat is ook wat. Wel lekker dat hij zo goed sprong!!!
Jammer dat je dan toch de cross niet af mag maken (of mocht dat nog wel?).

@Marjan: dat klinkt helemaal top! Gefeliciteerd.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:26

nee, de cross niet afgemaakt.. paard stond er ook echt zo bij van..uuuhhh baasje...waarom stoppen we nu??

verder voor iedereen die lekker gereden heeft *\o/*

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:30

Vitalis_ schreef:
Gitaarles, haha, hoe kom je erbij? :')
:D Wij hebben elkaar volgens mij voor het eerst ontmoet toen we naast elkaar stonden in Neede. Later zag ik iemand het springparcours rijden (had niet in de gaten dat jij dat was) en toen verstond ik dat de omroeper zei “Gitaarles”. Dus ik zei tegen m’n buurvrouw: “Heet dat paard nou Gitaarles?”. Het bleek jouw instructrice te zijn :o en ze zei dat mensen dat wel vaker verstonden. :D

yvetjes schreef:
Ik vond trouwens hindernis 6 (de kraal) wel een tricky ding, hoorde er veel mensen de mist in gaan, en Juul keek ook erg waar we naartoe zouden gaan toen we erin reden. Paar pasjes draf hielpen mij daar. Tijdens het lopen zagen we nog een amazone de hindernis ernaast (BB) springen (foutje) en op een haar na de camera missen die daar op de grond stond.... (de fotograaf liet ons zijn foto zien waar de hoeven net langs de camera gingen :oo )
Ik ben benieuwd of meer mensen de korte draai, dus voor de hekken langs, gemaakt hebben.

Bij de trailers stonden we trouwens gezellig naast Pol013!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:02

ARIELLE @ wat balen.....ik heb zelf ook ooit iemand vol geramd in Neede, die liep op mijn aanrijdlijn van de waterbak. Mijn paard stopte toen echter niet....jammer voor hem...maar ik had er geen medelijden mee. Nu voor jou vind ik het wel heel erg zuur dat je paard er van onder de indruk raakt.
SANN @ ik had je uitslagen gezien, netjes hoor !!!! je foto is je gemaild.
MARIELLE @ moeilijk als je paard op wedstrijd zo'n rem heeft op water, helpt het als je in stap aankomt ?? Ik neem mijn paard namelijk ook nog steeds terug op het water dat we even in draf erin gaan en dan verder.
VITALIS @ keurig hoor.
JETSKE @ leuk hoor.
MOTJE @ heerlijk gereden weer, vertel : wat heb jij met Wibi te schillen dan... }> Ik probeer mij voor te stellen wat jij gereden hebt bij H6 maar kan dat niet bedenken, die kraal was toch helemaal afgesloten ??
BENTHE @ lekker gereden. Komt helemaal goed.
SIM @ ik denk dat ik weet welke zwarte jij bedoelt, maar dat was volgens mij geen jong paard, dat kan ik me haast niet voorstellen ?? dat was nummer 87 en geen onbekende. Bij dat paard had ik ook even zoiets van...wouw...wat een schitterend dier....liep ook een schitterende proef.
MADELENE @ hahahaha.....blij te horen dat het nu ook een ander overkomt.... _/-\o_ ik had dat dus in Westerbork.
MARJAN @ lekker gedaan, goed hoor.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:12

Zo, goed en minder goede ervaringen gelezen en wat minder meegemaakt.

De cross vond ik zeker niet zwaar, heb hem daar zwaarder gezien en had er zin in.
Helaas......
Dressuur ging redelijk en met 187 pnt tevreden.
Springen..... inspringen ging goed, lekker te controleren en hij sprong iedere keer super.
Helaas met het openen van de slagboom ging het mis. Meneer schrok zich rot en ging volledig door het lint.
Hanneke Held heeft nog geholpen de ring in te komen maar hij was helemaal van de leg. Iedere hindernis richting inspring terrein werd een drama. Weigering op 4, weigering met enorme sliding stop op 6 (hij liep zelfs even onregelmatig zag ik later op de film). H7ab en 8 uit het boekje, om vervolgens met gierende remmen vooral h9 niet willen springen. --> einde oefening

Ik ga nu even beraden wat te doen. Zondag as nog 2x b springen in Dronten. Gaat dat goed dan laat ik de crossplanning in tact. Gaat dat niet, dan wordt ik de rest van het jaar dressuur- en springruiter.