[SGW] Verslagen SGW Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:52

@sabine, ik zag inderdaad dat je 1 stond na de dressuur...nogmaals jammer van de cross :(:) en proficiat met zodiack z'n verjaardag..volgende keer toch maar een prefeestje bouwen met cocktails..ziet hij de open velden misschien niet zo nuchter }>
@mark, mooie foto's, jammer dat het wat minder is gegaan.
@corien, nogmaals top gedaan hoor! je zult nog wel gedacht hebben, waarom komen die nu niet..maar toen we de fietsen gingen pakken liepen ze met de uitslagen de tent in, dus daarom bleven we in de buurt van de tent.
@EB, redelijk geslaagd M-debuut dus..misschien zelf nog wat veel zenuwen gehad die oversloegen?
@Broertje, netjes!
@Lau, ik had nog gekeken of ik je zag, maar net toen we wegreden zag ik je lopen met hetje, alles heel? :(:) wat was je nog geworden met Amati?
@Marloes, bij jou en paard ook nog alles heel? jammer dat het niet zo goed ging.. :(:) wel super van het L!!

Ik ben ook "zoeper" tevreden, dressuur weer een stapje verder, springen 1 balk, hij werd soms wat enthousiast maar gelukkig door de lange lijnen iedere keer weer bij mekaar kunnen rijden. Van 6 naar 7 wilde hij op de achterkant van 8b aanrijden := , moest ik even snel reageren..daardoor een rare sprong over de triple.
Cross, laatste 10 sec. voor de start werd hij een beetje opgewonden (steigeren en achteruit) dacht ik mijn klok aan te zetten..en aangezien ik op tijd wilde rijden, lekker ervoor gegaan en eens flink doorgereden..op 3/4 van de cross keek ik eigenlijk voor het eerst op mijn horloge..hellup..knopje niet goed ingedrukt..en tijd niet gestart..was ik te snel? te langzaam? op de goede gok de laatste hindernis en naar de finish rustig gegalloppeerd en ik kwam op 5.02 binnen..foutloos en binnen de tijd!! yieha!
uiteindelijk 4de plek, en ik ben super blij, voor de eerste keer in de prijzen met cooper!!

floor, nogmaals bedankt voor het groomen!! altijd gezellig!!

CoriienRN

Re: Verslagen SGW Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 23:17

Madelene gefliciteerd zeg! toppie!
Ja dacht ik al ben toen terug gelopen en zag dat ik 6de was net buiten de prijzen en ben toen snel naar de waterbak gegaan :)

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 06:23

Jeetje zeg wat kun je toch een spierpijn hebben de volgende morgen... Mijn wedstrijd was niet echt top gisteren... Zara was fijn in de dressuur maar in het springen ging madam bij de uitgang na hindernis 1 compleet in de staak! Had moeite om haar te overtuigen dat het toch echt de bedoeling was dat ze over die balkjes heen moest. Uiteindelijk parcours vervolgd met 65 (!) strafpunten waarvan 45 voor de tijd :D Was behoorlijk teleurgesteld maar mocht toch crossen dus op naar de start. Daar wilde Zara voor hindernis 1 weer omdraaien maar toen ben ik zo kwaad geworden dat ze als een speer ervandoor ging en hindernis 1 t/m 5 vlekkeloos sprong. Toen ging het helaas weer mis voor de veekraal... Zara ging weer in de staak en kreeg haar gewoon niet in de buurt van de hindernis. Toen besloten om achter de volgende combinatie aan te rijden waarna ze foutloos de cross verder foutloos uit liep. Was behoorlijk lastig om afstand te houden omdat Zara dan er eigenlijk weer voorbij wil. Al met al dus toch de cross uitgereden maar natuurlijk niet op de manier zoals het zou moeten...

Als ik er nog bij kan rij ik volgende week in Etten Leur nog een rondje B HC.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 06:48

He wat flauw van Zara Kim! Zo is ze normaal toch niet?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 07:12

He Kim, dat is balen! Hopelijk gaat volgende week B HC beter.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 07:16

Haha nou Zara is niet altijd even lief ;) Geloof dat het een beetje puberteit is dus dan gaan we maar ieder weekend crossen net zo lang tot ze wel doet wat ik vraag ;)

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:03

Mijn eerste cross met mn nieuwe crossmonster is redelijk geslaagd. Ze was erg onder de indruk van alle vlaggen en mensen en die grote open velden maar was uiteindelijk nog een redelijk held ;)
Dressuur ging redelijk bagger, erg wiebelig en niet erg geconcentreerd maar dressuur is ook nog nooit mijn sterkste punt geweest.. Springen ging keurig foutloos. Daarna op naar de cross. Paardje had vroeger een aantal B-crossen gelopen dus het was niet compleet nieuw maar ze was dus erg kijkerig op de vlaggen aan het begin en de mensen die langs het parcours staan. Uiteindelijk 4 weigeringen, waarvan de eerste op de bakkersprong geheel mijn fout was (verkeerde aanrij lijn), 1 op het water, 1 op het puntje(dit kwam eigenlijk omdat ik mijn zweepje was verloren net voor de trakhener) en nog een op de sloot die ik gewoon even wou proberen. Op naar de volgende cross ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:05

Jeetje das wel balen zeg! :(
hoop dat je der idd nog bij kan!

San dan was jij nummer 80 :D heb ik met je gekletst haha grappig zeg!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:08

Madelene Gefeliciteerd!!! Kei goed gedaan.
Kim, Ik zag inderdaad dat Zara stout was in de springring en op 1. Knap dat je hem nog zo rond hebt gekregen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:14

Er waren echt veel tijdfouten bij het springen zeg, was het rondje van lau aan het kijken en had nou niet echt het idee dat ze langzaam reed :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:15

Dat vond ik zelf ook :P Als het er nou 1 was geweest, maar gelijk 6...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:26

Ja idd :=

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:04

san hoe kun je van 2 naar 3 in een verkeerde aanrijlijn rijden? was toch rechtdoor? maar veel succes bij de volgende cross

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:04

Hier ook een tevreden groom. In het M een wat mindere dressuurproef maar wel vooruitgang, 1 foutje in het springen en een foutloze cross, toch bijna in de prijzen geeindigd omdat er veel fouten zijn gemaakt in de betreffende ring.

In het Z een leerzame en goede dressuurproef en super goed foutloos gesprongen, ik stond er helemaal van te genieten! Cross zijn we niet meer ingegaan voor het Z, Otto gaat komend weekend mee naar Kamp Lintfort voor een CIC* dus dan mag hij crossen. Wij gaan in ieder geval met een goed gevoel die kant op komend weekend.

Tijdens het M nog even bij de waterbak gestaan en daar wat bijgekletst en gekeken. Dus voor mijn doen veel van de cross gezien haha.

Evie, heb jou op het water zien rijden, wil je nooit meer op die manier een dikke kei aanrijden na een weigering? Het is dat je paard jou (en zichzelf) ontzettend redde hier maar dat was toch wel een beetje link.

Verder niks gezien, maar had mezelf voorgenomen om dit toch even te melden hier.

Lau, kun je mij nog even een PBtje doen met de naam van de klei? Susan was er helemaal vol van, maar wist toen we thuis waren de naam al niet meer zeker....
Laatst bijgewerkt door Yolien op 04-04-11 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:09

klei? nieuwschierig..waarvoor? altijd geïnteresseerd in klei..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:13

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:22

ooh, ik heb echt spierpijn, alles doet zeer. Was even vergeten dat je na een val zoveel klachten hebt de volgende dag. #)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:23

vanavond eruit lopen met hindernissen sjouwen ;)

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:25

gaat helemaal goed komen, mijn scheenbeen is helemaal blauw, toch ergens tegenaan gevallen denk.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:43

effe doorheen bijten marloes.. :(:) ik had het trouwens gisteravond met mijn instructeur nog even over de springparcourbouwer..antwoord instructeur "die tikt niet zuiver" :=

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:56

madelene schreef:
san hoe kun je van 2 naar 3 in een verkeerde aanrijlijn rijden? was toch rechtdoor? maar veel succes bij de volgende cross

Het was idd gewoon rechtdoor, maar had gehoord dat veel een stop hadden doordat als je precies recht op de sprong aanreed dat veld met plastic erachter lag. Dus had ik me voorgenomen om hem schuin aan te rijden, wat dus niet helemaal goed uit de verf kwam.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:13

die uitslag is wel gevarieerd, had hem anders verwacht zeker ook de dressuurpunten van sommige ruiters.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:29

Iedereen waar het goed ging gefeliciteerd *\o/* en de andere :(:) volgende keer beter!!!

Even snel mijn verslagje.

Ik ben aardig tevereden over mijn debuut.

Dressuur en springen was hij echt heel baldadig. Dressuur was niet super... maar ook niet zo slecht dat het 169 punten waard was. Maar goed stond met die punten nog precies is het midden 8)7. (was heel laag gejureerd in mijn ring). Springen ging niet slecht tot hij opeens uit het niets zich over zijn buiten schouder weg liet valen. Half langs sprong 5. Later ook terug gekeken ik heb geen idee waar het van daan komt denk echt dat hij gewoon even opstandig was. Veder fijn parcours gesprongen wel nog 3 balken en 1 weigering dus dat was echt flink balen.

Cross deed hij zoal van ouds helemaal super!!! Het lijntje bij het water was hij een klein beetje in de war maar kon hem toch super mooi recht uitrijden. Het enigste waar hij een beetje kijkerig op was, was het laatste slootje. Maar foutloos over de finisch :D
Ik had weer totaal niet op tijd gereden, Wou hem op safe rond rijden maar toch weer binnen de tijd gereden. Dus ik was tevreden over mijn M Debuut *\o/*

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:08

super chartje, ik heb trouwens heel veel paarden in de problemen gezien op hindernis 5..stond niet echt jofeltjes in de afstand als je gewoon de middelste lijn aanhield.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:10

Afbeelding <3

Afbeelding