[SGW] Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:47

Ik heb vandaag ook mn debuut gemaakt!
ik vond het zoooooo leuk! _/-\o_
had 203 met dressuur, 1 balkje met springen en een foutloze cross.
wel veel tijdfouten. hij werd echt moe na het water.
die laatste 3?! waren net beetje te veel.
maar een 8e plaats. :D

wat ben ik trots op mn pony! <3

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:48

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote onder andermans account geplaatst en daarom verwijderd.

oh.. dat had ik ook op mn papier.
was bij de waterbak.
ik doee maar geen verlichte zit als er grote kans is op een stop.
ben woensdag met de training er 2 x afgevallen.
maarr dat ziet niemand die mij voor t eerst ziet natuurlijk:P
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 04-04-11 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:49

haha, ik moest even goed kijken Dienke, omdat je reageert op Jeroen zijn boktnaam! haha. Inderdaad veel bijzondere ruiters en paarden gezien. Viel me in de B paarden ook enorm op, dat menig paard al met zn snuffert op de knieen liep vanaf hindernis 8. Volgens mij allemaal mensen met een instelling van, doen we ff. En niet voortijd de nodige trainingen en conditie opdoen. Kan me daar altijd heel boos om maken. Zo niet eerlijk tegenover het paard. :(

Inderdaad heb ik ook veel van die ruiters gezien. Wij kregen nog een rondje van de zaak van een jongeman. Die ook het pad kwijt was. Dus zusje en ik platgedrukt tegen een boom, waar een heel klein rondje omheen werd gereden. Vervolgens is jongeman balans kwijt, hangt eerst links naast het zadel, dan rechts om vervolgens voor het zadel terecht te komen en het paard nog een rondje draait. Met een plof zakt hij weer terug en vervolgt zijn rit :Y)

mistid

Re: Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:53

Jantine, haha nee moest niet naar de wc maar trok wel wit weg volgens mij. Toen even helder gaan denken en bedacht dat Vos zelden stopt, en toen ik maar in het parcours zat had ik nergens last van.
Jeetje wat een *censuur* die jongen!

Dienke, vond het gezellig ff te kleppen!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:19

Wil morgen nog wel graag ff komen kijken..
Doen meer bekenden mee dan vanmiddag..

Jantine: Wat een 'mafkees' die jongen...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:25

Hoor goede resultaten en een aantal hebben wat kamikazepiloten gezien lees ik wel.
Ik ben vorig jaar volgens mij na hindernis 7 door de bosjes naar beneden gegaan :+ om vervolgens bovenop een bult te stranden (paard durfde niet meer voor of achteruit := ).

Mirthe, goed gereden!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:31

Mijn man heeft vandaag een hoop foto's gemaakt, de link staat in het fotografentopic.

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:31

net weer terug, wat een hitte :P

dressuur ging lekker, 196 en 7e(?). springen foutloos, maar wel een beetje ongeconcentreerd van mijn kant.
cross ging super, ook de bosjes ingevlogen na 7. boven aan het water kreeg ze bijna een hardaanval, maar moedig stapte ze door :) toen had ik nog 40 sec over ofzo, en toen kwam ik foutloos over de finish met nog 12 sec op mijn klokje :)
en toen was ik 3de :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:53

Allemaal nette resultaten dus! Super! Ben benieuwd!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:02

De cross was super leuk!! Was wel pittig met die bulten op en bult af de waterbak in, en dan die draai van 7 naar 8.. pfoe..

Maar het was een top dat! 200 in de dressuur en foutloos in het springen en foutloos in de cross :) ik zette hem na de finish pas uit toen ik door had ohja de klok en toen had ik 3 sec :P uiteindelijk had ik 4 sec onder die ideale tijd en dat leverde een super 1ste plaats op!! Zo trots op mijn jonge pony :D en dat in de 3e cross :D

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:09

Bij mij ging het ook super met Bartje (de tinker). :D
Ik had met dressuur 182, was iets minder maar goed.. springen door eigen foutje 2 balken op 7a en 7b. Hij kwam er te dicht onder door mijn foutje hij kon eigenlijk onmogelijk springen, maar hij sprong toch, superknol! +:)+
Cross was foutloos! Zware cross maar hij heeft zich er weer goed doorheen gewerkt. Ben trots op m'n knol! Niet gewacht op de prijsuitreiking. Lees uitslagen op startlijsten.nl wel! Weer een superdag gehad! Goed gedaan allemaal hoor! ;)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:52

Mirthe, ik heb nog wat filmpjes van jou! :)

Ik ben heel tevreden met vandaag :j Dressuur ging heel rustig en braaf :P 186 en volgens mij maar 5 boven me. Springen had ik hem niet goed opgesloten, langsloper op 7 :oo daarna even goed aangepakt maar daardoor wat hard en vlak dus nog 2 balken meegenomen.
Ik had thuis nu eens echt op tempo getraind, dat ging nu ook veel beter in de cross, het begin ging ook direct fijn. Afsprong had hij zo snel niet gezien, dus toen kon hij niet meer stoppen haha. Ik ging alleen na 7 wat te hard naar beneden waardoor hij voor 8 helemaal op de voorhand was en gewoon niet omhoog kón springen en daarom knalden we er bovenop ;( Ik zat echt achter z'n oren maar kon blijven zitten omdat hij z'n hoofd weer omhoog deed. Gelukkg wees de hindernisjury van 7 me er nog even op dat het hoofdstel voor z'n oren was gekomen anders was ik zo verder gereden haha. Toen dat weer goed zat 8 opnieuw aangereden en nu wat rustiger, hij sprong hem daarna super :)
Ik kon daarna heel mooi de bulten op galopperen, op de bult wou hij stappen en naar beneden kregen we weer tempo, hij wou alles even goed bekijken :P

Ergens in de cross hoorde ik nog KGSSTS, ik dacht al; als ik nou maar geen ijzer kwijt ben... ja hoor, ook nog om gezocht maar niet meer gevonden.

En Linda, je was vandaag niet de enige die jarig was. Mijn paard ook, kwam ik net achter haha :+ en dan moest ie ook nog een cross lopen, zielig he ~~}>
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 02-04-11 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:53

Ah Motje/Marieke ... dan zijn wij elkaar vandaag regelmatig tegen gekomen vanaf moment van 'hoe moeten we nou verder na H8?' :P

Ben op zich wel tevreden, paard was alleen niet super enthousiast. Last v/d warmte denk ik?
Dressuur ging inrijden op gegeven moment fijn, proefje was 1 groot drama .. hoe de jury daar nog 184 punten van heeft weten te maken weet ik niet :+
Daarna snel snel omkleden/tuigen voor het springen ... vind het toch fijner als er min. 2 uren tussen zou zitten, kun je er wat meer van genieten, dat gevlieg steeds :)
Springen trok ie ook niet super op de hindernissen aan, in het pc 1 weigering op H2 en 1 balk op 7b ... beide onnodig :o Vond het overigens niet super hoog staan, wel veeeeeel breder dan wat ik in het Noorden gewend ben :P Daarna chipcontrole bij het verlaten v/d springring ... is ook voor het eerst dat ik dat met deze mee maak. Bij de DA een hartslag van 68, is iets hoger dan wat ie tot nu toe na het springen had. Cross na 2 glibberbochten maar iets langzamer gaan rijden ... zo snel ging ik daarvoor nou ook weer niet := Wederom niet echt super aantrekken op de hindernissen, maar gewoon rustig tempo ... ik schoot dus ondanks recht voor de hindernis aanrijden ook rechtdoor bij H7 :+ dat wilde paard althans, verder dan met z'n snufferd voor 't bosje staan kwam die niet. H8 was dan wel wat apart zo diep de 'afgrond' in haha. Daarna grote ogen bij het zien van de 1e motercross bult en bovenaan wederom grote ogen voor de op planning staande rit naar onderen :wow: ... zulke bulten had ik ook nog nooit gezien, wat zijn die dingen allemachtig hoog en stijl! :Y) Enfin, net voor H9 weer in galop kunnen zetten en de weg vervolgt ... de bulten begonnen te wennen. In galop erop en in draf naar beneden, harder durfde die ook niet naar beneden. Kun je die eigenlijk wel in galop naar beneden nemen?
Die van mij heeft moeite met de 'conditie' in galop in combi met de sprongen op een crossroute ... dat was op zich vandaag wel weer beter geworden dan vorig jaar. Geen stuk bewust gedraafd deze keer :D Na die spannende paddenstoeltjes begon het springen wel lastiger te worden. Was foutloos en een minuut te langzaam ... de dag moet nog komen dat ik op de optimale tijd binnen kom :P Hartslag was na 5/6 minuten overigens 72, niet dramatisch veel meer als voor de tijd dus. Maar das normaal voor hem.
Waar ik vandaag het meest blij mee was, was zijn vooruitgang in conditie tov vorig jaar .. en dat ondanks al die hoge bulten :j

Stijljury's zaten bij de piano/afsprong en bij de waterbakomgeving. Had 6-7-6 en 7-6-6 ... en bij 1 stond dat m'n beugels korter moeten. Moeten ze idd ook, is under construction :P
Was 10e in de einduitslag.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:59

Dan zit er tenminste vooruitgang in de conditie, en zeker met deze bulten. Ik vernam het zelf ook wel tijdens het lopen dat die bulten toch wel veel van je vragen haha.

Ik heb helaas niet op de uitslag gewacht, maar ben wel benieuwd naar de stijlpunten en tijd :) zal tzt wel op startlijsten komen hoop ik ;)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:01

Ik heb na de cross nog zo lang met paard omgekeuteld ... dat toen we bij het hoofdterrein kwamen de uitslagen er al hingen en de stijlbriefjes een half uur/3 kwartier later. We reden daar 3 uur weg, dus toen waren net de stijlbriefjes vrij gegeven (prijsuitreiking B paarden was al geweest).
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 02-04-11 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:09

Gefeliciteerd Zoe, netjes!
Top Ryanne, gefeliciteerd!!
Netjes Marsafuba
Oeh filmpjes altijd leuk Rianne! Stuur maar op :P . Balen van het ijzer!
Netjes Ingrid! Wat fijn dat de conditie al is verbeterd!

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:16

oh, mihrte, ik heb nog een foto van je bij de paddestoel hindernis! was toevallig dat je toen net langs kwam :) zal em je wel ff pben :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:23

Oh leuk! :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 00:04

Ik zie veel goede verslagen :) Iedereen is tevreden zo te zien.
Heb ook wat foto's gemaakt sochtends en begin middag. Staan wel op mn site (en in het fotografentopic :o )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:08

ben benieuwd naar wat foto's ;) Ik heb me heerlijk vermaakt op het strand met paard, alhoewel hij niet bij de zee in de buurt kwam, het bewegende schuimbekken was iets te spannend... :P

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:54

motje11, jou had ik nog even gesproken! :o

degene die slecht reden in de cross, zijn ook gestraft, als je die stijlpunten zag :(:)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:00

Mijn stijl weet ik nog niet, we hebben wel gewacht op de uitslag, maar daarna niet meer aan de stijl gedacht. Toen ik keek waren er alleen nog maar de formulieren t/m 60 ongeveer. Dat waren idd niet zulke hele hoge cijfers, dat wat ik zag..

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:12

Zo ook mijn korte verslag maar.
Werd vrijdag op zaterdag zwaar verkouden, keel ontsteking en dus nauwelijks geslapen.

Heerlijk losgereden met dressuur, maar gras is niet ons ding dus rustig gereden, 177 pntn.
Springen ging niet verkeerd, geen rare akties, wel een balk en 1 weigering (door glibberen).
Cross lekker gestart, maar met een gammele kop, dito balans ging de bocht van 7 naar 8 wat abrupt en lag ik een meter of wat lager op de grond.
Les: ga niet crossen met de zwaar verkouden kop :P
Maar verder geen slecht gevoel, vond de hindernissen voor de B wat aan de lage kant overigens.
Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Mijn stijl heb ik niet opgehaald, als daar op had gestaan, korte beugels, dan bakken ze zich maar een ei.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:24

Gister nog geen tijd gehad om mijn verslag op te schrijven.
Ik heb een aantal bokkers gezien en sommige gesproken waaronder Mirthe en Bianca(bvw)
Inrijden dressuur ging wel goed, vond het wel erg druk, daarom reed ik Mirthe ook nog bijna voor haar sokken, sorry nog daarvoor !!!!!

De ring in, het 1e deel heel gespannen en zaten wel fouten in. Het 2e deel ging beter. Ik had 171 punten, ik was er wel blij mee maar later op de tussenstand van de dressuur zag ik dat ik daarmee onderaan stond :Y)

De cross verkent en dat zag er wel goed uit. Rustig nog even gezeten bij de trailer en gaan zadelen voor het inspringen.

Me parcour was echt bagger, ik lag er nog bijna af omdat meneer al de bocht om ging, gelukkig zit ik tegenwoordig erg vast dus kon ik me zelf er weer ophijsen. Toch was ik foutloos rond, vraag niet hoe maarja, denk beetje zenuwachtig voor wat nog ging komen.

Naar de keuring en dat was goed, hij had hartslag van 52.
Naar de start gelopen van de cross en me paps ging alvast het parcour in om me te kunnen zien en filmen. Zelf ingesprongen en dat deed hij super. Hij stond stil in de starthok :D en dat kan heel moeilijk zijn voor meneer dus kon me horloge makkelijk aanzetten :) En we gingen van start.

De eerste paar hindernissen gingen goed, horloge begon wel al snel de eerste keer snel te piepen dus volgende keer wat meer door galopperen de eerste paar hindernissen. Verder vond ik de bocht van hindernis 5 wel irritant, je kon niet makkelijk door galopperen.
En toen helaas stopte hij op 6, daarna ging hij wel door maar telde dus als weigering helaas. En toen op 7 zag meneer het gat naast de hindernis en dat was heel eng, dus ook een stop. De 2e keer sprong hij wel maar schoten we heel ver door. Daarna liep hij super over alle bulten :D En zo door het water. Laatste stuk flink door gegaloppeerd want me horloge had ik al 5x horen piepen. En ik ben dus in 5 min nog wat gefinisht. Dit was de eerste keer, dus eigenlijk mag ik niet klagen, maar van de weigering op hindernis 7 baalde ik wel erg van.

Ik zal wel laatste zijn geworden :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:28

Wat leuk om al die verslagen weer te lezen! Begin alweer helemaal in de stemming te komen.

Ruud_O balen van je val! Hopelijk ben je snel van je verkoudheid af!
Sanurie, jammer van je weigeringen, maar wel mazzel bij het springen :+ .