[SGW] Verslagen oefencross Putten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:32

japielover schreef:
Danique1990 schreef:
bedoelde je mijn springschoen?

Geen idee de bokker had een tijgerprint dekje

Dat is ws Marieke (motje11) geweest.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:34

laura_power schreef:
ja vanaf de zijkant was het heel makkelijk te zien waardoor, want degene die het wel lukte, die kwamen gewoon met een vaart aan vanuit de waterbak, en jij liep er rustig op af *\o/*
maar dan is zo'n opstapje wel lastig :P

Je weet het allemaal nogal goed? Jij moet wel een ervaren eventer zijn dat je Annetje een prutser noemt. Doe jij het de volgende keer even voor met een onervaren paard. :P
Kan duidelijk merken dat jij niet veel verstand hebt van crossen; een opsprong rijd je nl NIET met een hoge snelheid aan. Juist gecontroleerd en het paard op het achterbeen. Het lage opsprongetje waar Annetje op aan reed kunnen ze vanuit stap nog nemen.

Annetje

Re: Verslagen oefencross Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 21:53

Ik denk dat l_p het niet zo bedoelt en zelf inderdaad weinig ervaring heeft. :) Geeft niets.
De eerste keer reed ik gewoon vanuit draf aan op het lage sprongetje helemaal links. Ik wilde eigenlijk de op-af doen en daarna doorrijden naar het andere op-afgeval. Dat leek me wel een mooie en logische lijn, maar Vies vond het allemaal niets. Ook de afsprong wilde hij niet, terwijl ik bij Rob hem altijd in moet houden omdat hij het liefste in volle vaart van die afsprongen afknalt.
Achja, je kunt niet alles hebben. Vies vond het gewoon spannend en we gaan die afsprongen en opsprongen nog heel goed oefenen bij de komende trainingen. Komt helemaal goed hoor. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:06

Annetje schreef:
Ik denk dat l_p het niet zo bedoelt en zelf inderdaad weinig ervaring heeft.

Vast, maar het komt wel nogal knullig over, vandaar dat ik er even iets van zei.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:08

M'n zusje heeft nog een paar mooie foto's gemaakt vandaag, ben ook benieuwd naar die van foto4u!

Dit waren wij:

Afbeelding

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:10

Leuke foto's Martine! Wel een beetje een "eng" voorbeen op de oxer. Maar dit is duidelijk een fijnere sprong dan de 2e keer!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:12

Ja, dat doet ze heel vaak, heb heel veel foto's met zo'n hangend ongelijk voorbeen. We zijn er gelukkig nog nooit door gevallen (klopt nu heel hard af). Tweede keer kwam ik inderdaad te dicht, puur m'n eigen schuld.

Zit nog steeds lekker na te genieten van vanmiddag, zo'n fijn rondje heeft me wel even goed gedaan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:15

Er zijn er zoveel die met een hangend voorbeen springen (mijn volbloed deed het ook en was echt supersafe in de cross) maar toch vind ik het altijd een beetje engig op de een of andere manier.

Die opsteker kon je idd wel even gebruiken! Duimen voor Chaam en anders Etten-Leur?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:18

Yep, anders Etten Leur, en Vlietland heb ik ook opgegeven, daar wilde ik L gaan starten, maarja misschien zet ik dat nog wel terug, eerst even kijken hoe het evt in Chaam en anders in EL gaat.
En ik vind het er ook een beetje eng uit zien hoor!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:19

Vlietland moet je makkelijk kunnen in de L! Stond echt simpel vorig jaar en de B was ingegraven. Dat stadium ben je nu wel voorbij. :D

* edit* je zou Oudkarspel nog kunnen starten mocht Chaam niet door gaan. Heb je toch nog 2 keer B gereden voor je in Vlietland L gaat.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:22

Ik had ook al het idee dat Vlietland wel een mooie was om over te gaan. Ik ga eens even kijken bij Oudkarspel, da's misschien wel een goed idee!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:25

Haha leuk om te lezen dat iedereen elkaar heeft herkend of juist niet :P

Mijn eerste ronde ging redelijk, Ziack was nog best onzeker en af en toe beetje te enthousiast :+
2e rondje ging lekker, maar ik heb niet alles gesprongen, ik merkte dat Ziack toch wel moe was en begon te struikelen, dan spring ik liever geen heftige sprongen ;)

Amber, had je mij toevallig ook op de foto? Ik zag je namelijk met een camera staan :o

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:11

Ik heb vandaag ook heerlijk gereden mijn paard heeft soms wat probleempjes om alleen het bos in te durven
Maar ik heb t vandaag helemaal alleen voor elkaar gekregen (dus zonder dat er eerst een ander paard voorbij moet kome)
Dus leen daarover was ik al super trots
Het eerste rondje nogal. Wat weigeringen maar dat kwam. VOoral omdat ze het alleen moest doen tweede rondje was ik erg tevreden over!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 07:55

Zo te zien heeft iedereen een goed gevoel eraan over gehouden :D
Ik zag dat de foto's bij foto4u er al op staan, ik heb er een aantal mooie foto's tussen zitten :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:37

Ja, wauw, super foto's! Maar stonden ze niet bij 2 hindernissen? Bij de punt toch ook of word ik nou kippig?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:43

Daar heb ik idd ook iemand zien zitten, maar ik weet niet of dat ook van foto4u was..

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:49

Oh ik dacht dat iemand dat had gezegd, maar ik begin nu ook te twijfelen :=
Nou ja, wie weet zien we dus nog eens ergens meer foto's komen :)

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:58

Mooie foto's van foto 4u !!!

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:07

_Sim_ schreef:
laura_power schreef:
ja vanaf de zijkant was het heel makkelijk te zien waardoor, want degene die het wel lukte, die kwamen gewoon met een vaart aan vanuit de waterbak, en jij liep er rustig op af *\o/*
maar dan is zo'n opstapje wel lastig :P

Je weet het allemaal nogal goed? Jij moet wel een ervaren eventer zijn dat je Annetje een prutser noemt. Doe jij het de volgende keer even voor met een onervaren paard. :P
Kan duidelijk merken dat jij niet veel verstand hebt van crossen; een opsprong rijd je nl NIET met een hoge snelheid aan. Juist gecontroleerd en het paard op het achterbeen. Het lage opsprongetje waar Annetje op aan reed kunnen ze vanuit stap nog nemen.

ten eerste ik noem haar helemaal geen prutser.... ten tweede, iedereen sprong er in volle galop op, dus jij wil zeggen dat die gene allemaal geen verstand hebben van cross?
nee ik ben er inderdaad niet ervaren in :j daar heb je gelijk in. maar de menigte die wel stond te kijken hadden dat wel. maar ik bedoelde het helemaal niet zo, net als annetje zegt. :(:)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:09

een vriendin van mij heeft nog een coole picknicktafelfoto gemaakt
(ik moet m nog ff uitknippen)
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:17

laura_power schreef:
ten eerste ik noem haar helemaal geen prutser....

Hoe moet ik onderstaande dan opvatten?

laura_power schreef:
en ook nog annetje. (die zag ik toen je bij die soort blokken stond te prutsen na de waterbak :P dat ging niet echt lekker of wel :o )

Citaat:
ten tweede, iedereen sprong er in volle galop op, dus jij wil zeggen dat die gene allemaal geen verstand hebben van cross?

Het merendeel die meereed waren onervaren combinaties. Dat was duidelijk te zien.
Zelf loop ik al een aantal jaartjes mee in de Eventing en heb ik zelf les van een gerenomeerd persoon die zijn sporen in de Eventing ruimschoots heeft verdiend. Ik weet dus wel een beetje waar ik het over heb, ja.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:21

maar hou er maar over op, want annetje weet dat ik het niet zo bedoelde dus wat heeft dit voor nut?
en met dat ik zei ze stond te prutsen was puur een zoekend woord omdat ik niet wist hoe het "aardig" te om schrijven, omdat veelal bokt het verkeerd op vat.
zoals nu dus weer.

je weet nu dat ik het NIET zo bedoel, dus sorry daarvoor. en ik begrijp dat je zeer ervaren bent hoor :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:24

Ok, excuus aanvaard. Soms is het geschreven woord lastig te interpreteren en ik kwam misschien ook wat l.ullig over dan ik het bedoelde.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:28

oke dat is fijn :j
ja ik bedoelde het totaal niet zo! echt waar.
maar ik stond de hele dag al daar te kijken bij de waterbak en daarna die blokken en opstapjes, en het ging steeds heel anders, misschien had ze juist der eigen manier, maar dat is goed :D
sommige mensen zeiden veel ergerere dingen... maar daaar heb ik wat van gezegd, ik zei gaat u zelf maar is daar op dat paard zitten!! :j

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:38

Mijn foto's van foto 4u zijn niet zo heel mooi, maar sprong 2 was voor mij niet zo gunstig. Ik moest er nogal wat zijwind en twijfel corrigeren (dat pak kuil was heel eng) dus ging niet echt fijn, maar ik kwam er wel in 1x over en ik moest op dat stuk echt nog beter onthouden dat ik na de sprong het tempo weer omhoog mocht gooien en in verlichte zit moest zitten.

Verder heb ik wel besloten om dit jaar nog niet de B in te gaan maar lekker BB te gaan starten, zolang ik er nog niet zeker van ben dat ik rond kom heeft het geen zin. Nu ik vandaag met een veel relaxter gevoel reed, ging het allemaal veel lekkerder. Maar ik denk dat als ik weet dat ik maar 3 (of was het 4) weigeringen heb voordat ik eruit moet dat het nog niet gaat werken.