[SGW] Indoor wanroij 28,29,30 december 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Re: Indoor wanroij 28,29,30 december 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:32

Als je met je paard daar in de buurt wil overnachten, kun je misschien hier terecht http://www.peelhoven.nl bij bokker Noppert.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:34

Ik doe waarschijnlijk in het B-pony's mee met Gracia en heel misschien in het B-paarden met Jenny maar het kan zijn dat ik daarmee nog even wacht :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:25

Wauw Venga dat lijkt me een gaaf plekje! Inderdaad misschien iets voor volgend jaar

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:46

Jennifer! Gewoon doen met Jenny! Oefening baart kunst!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:13

venga schreef:
Als je met je paard daar in de buurt wil overnachten, kun je misschien hier terecht http://www.peelhoven.nl bij bokker Noppert.
Op de manege waar mijn paard staat zijn ook nog zo'n 4 stallen vrij --> http://www.hc-desprong.nl Sint Anthonis is heel dichtbij Wanroy.

Ik kom zeker kijken en hoop op heel wat spektakel! Ik vond vorig jaar vooral de hogere klasses echt doodeng om te zien! :D Haha! Al die scherpe bochten, die hoge hindernissen en dan met een rotvaart daar tussendoor! Heb daar ook een paar hele goede en eerlijke ruiters gezien die een geweldig parcours neer konden zetten, dat hoop ik dit jaar weer te zien!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:42

Wie nog mee wil doen moet snel zijn overigens, de oefencross en de B paarden en B ponies zitten al vol volgens de website, en in de andere klassen zijn nog maar enkele plekken vrij!

Ik heb er al zin in :D !

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:52

mmhh...ik heb nog nooit meegedaan aan een indoor (alleen buiten crossen... :o ), is er iets waar je echt rekening mee moet houden dat anders gaat ?? de winstpunten of iets ?? of is het gewoon een onderlinge...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:07

Je krijgt geen winst Bianca, tis puur voor de lol net als alle andere jaren. Tis ook niet te vergelijken met een buitencross. Heel veel draaien en wenden. Daarnaast zit de klasse B al vol en is er voor de oefencross al een wachtlijst.
Laatst bijgewerkt door Sim op 11-12-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 23:08

Nee je hebt geen winstpunten maar je moet wel in de reglementaire klasse starten, als je hier L start dan moet je in bv Chaam ook L starten en niet ineens weer B dan krijg je een boete of waarschuwing of wat dan ook want het wordt wel geregistreerd bij de KNHS.

Verder is het zover ik weet binnen drs, het losspringen voor het springen is al tussen de cross hindernissen en een beetje chaotisch ;) en dan is voor de cross losrijden en losspringen in de "oude" hal en de cross in de 2 andere hallen.

Het parcours is voor veel deelnemers heel lastig te onthouden wat leuke staffelen met zich meebrengt, vragende gezichten dwalende ruiters. De bodem kan in de loop van de dag op sommige plekken behoorlijk mul zijn, omdat het nou eenmaal door al die hindernissen niet overal gesleept kan worden.

Verder is het soms een behoorlijk technisch parcours waar de ruiters zich snel op verkijken want het ziet er zo simpel uit....Maar vooralsnog het kan altijd anders zijn ik weet niet wat de organisatie voor deze editie in petto heeft.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:08

vera_pino schreef:
Nee je hebt geen winstpunten maar je moet wel in de reglementaire klasse starten, als je hier L start dan moet je in bv Chaam ook L starten en niet ineens weer B dan krijg je een boete of waarschuwing of wat dan ook want het wordt wel geregistreerd bij de KNHS.

Hierover ben ik het niet met je eens.
Ik ben zelf L-sgw en startgerechtigd in de M. Omdat de indoorcross niet te vergelijken valt met een outdoorcross wil ik hier graag M rijden. Maar ik wil volgend seizoen ook graag eerst nog een keertje "normaal " (dus niet hc) L starten in Chaam om even in te komen.
Daarom heb ik de knhs gemaild om te vragen of ik nog steeds L mag starten als ik in Wanroij M start, en kreeg als antwoord dat ik gewoon L mag blijven starten, omdat dit dus geen officiële cross is.

Wel is het zo dat je allen mag uitkomen in een klasse waarin je startgerechtigd ben, iemand die nog niet de punten voor het L heeft mag nog geen L starten. Maar ik mag bijvoorbeeld zowel L als M starten.
Dus als iemand, zoals in jouw voorbeeld, ervoor kiest om in Wanroij L te starten mag diegene ook gewoon nog uitkomen in de B op de officiele wedstrijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:12

Dat is echt heel raar, het is nl wel een officiële cross. Ik zou die mail maar goed bewaren.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:20

Ik vond het zelf ook nogal apart en twijfelde daarom ook of dit mocht.

Maar heb zeer duidelijk gevraagd of dit mocht:
Citaat:
Ik heb inmiddels 10 winstpunten in de sgw klasse L en wil in het voorjaar (officiële crossen buiten) eerst 1 wedstrijd L starten om in te komen en daarna overstappen naar de M. In december wil ik deelnemen aan de indoor-sgw in Wanroij in de klasse M.
Mijn vraag is of ik wel in maart nog op een officiele wedstrijd L mag starten, als ik in december op de indoor-sgw in Wanroij M start (bij mijn weten niet officieel, alhoewel er wel een echt vraagprogramma bij zit) ?

Graag ontvang ik hierover een verduidelijking.

En kreeg dit als antwoord:
Citaat:
Wanneer u in Wanroij in de klasse M start, wordt dit niet gezien als promotie naar deze klasse. De resultaten van deze indoorwedstrijd worden door ons niet geregistreerd. Het is dus mogelijk hierna nog een keer in de klasse L uit te komen.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 09:15

Wel raar hoor, bij mij staat altijd na wanroij mijn standen geupdate en zo stond er dus vorig jaar ook achter mijn paardon de standen bijgewerkt alleen geen winstpunten toegevoegd.

Maar als je contact gehad hebt met de KNHS gewoon de mail goed bewaren dan kom je er wel uit!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:19

_Sim_ schreef:
Je krijgt geen winst Bianca, tis puur voor de lol net als alle andere jaren. Tis ook niet te vergelijken met een buitencross. Heel veel draaien en wenden. Daarnaast zit de klasse B al vol en is er voor de oefencross al een wachtlijst.

daar is het mij ook het meest om te doen...de lol, gewoon eens kijken voor de plezier en afwisseling in de winter. Jullie antowwrden zijn wel duidelijk. Bull heeft voor B SGW 3 punten, dus helaas mag hij dan geen L, dacht al, als de B echt vol is probeer ik voor de fun wel L, hoef niet op tempo te rijden namelijk en weigeringen zijn alleen maar leerzaam.
Ik zal eens kijken hoe ver het rijden is ed en wat ik dan nou wil of ik me op de reserve lijst laat zetten. Het lijkt me weleens leuk om te doen.. :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 10:25

Wanroij is een pokke-eind en verdeeld over 2 dagen. Dat is wel iets om rekening mee te houden, of je moet er in de buurt overnachten. Dan is het wel te doen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 14:27

Ik heb me toch maar opgegeven voor het L. Mijn baas eindelijk zover gekregen dat ik vrij kreeg.
Nu hopen op beter weer dan afgelopen keer, toen kwamen we thuis met de trailer niet van de plaats af op de dag van de cross, dat was balen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:56

_Sim_ schreef:
Wanroij is een pokke-eind en verdeeld over 2 dagen. Dat is wel iets om rekening mee te houden, of je moet er in de buurt overnachten. Dan is het wel te doen.

Ik kan zelf op twee plaatsen daar in de buurt ong 30km overnachten (als ze thuis zijn.. :D ). Als Bull daar vlakbij de SGW kan blijven is het wel leuk, maar ik ga idd geen twee dagen dat hele eind op en neer voor dat paard. (heb ff gekeken waar alles lag) Dat vind ik te gek.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:44

Nou de definitieve startlijsten voor de oefencross en dressuur en springen voor de indoor sgw staan op wedstrijdplatform.nl (onder vraagprogramma sgw Wanroij en dan de excel-bijlage )

Voor Bam hebben we al een overnachting geregeld, maar gezien mijn starttijden is het misschien handiger als wij daar ook blijven slapen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:58

Maar voor de cross staat het er nog niet op toch? Denk dat ik donderdags kom kijken, ben echt benieuwd naar die indoor cross. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:35

De cross nog niet nee, alleen de dressuur en het springen op de woensdag van de sgw staat er al op.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:33

Ik kom ook .... :D met paard !!!!!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:38

crosstijden zijn altijd pas na drs en spr bekend omdat dan de startvolgorde op plaatsing is. Dus de beste na drs en spr. mogen/moeten als laatste.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:42

Ben je van de wachtlijst af Bianca? :) Dan ga je zeker niet naar het kerstconcours in Kootwijkerbroek die maandag?

Ah, okee. Op die fiets. Dacht al ben ik nou blond! Hoe laat begint het dan meestal op de donderdag, of is dat ook heel verschillend?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:51

Sannnn schreef:
Ben je van de wachtlijst af Bianca? :) Dan ga je zeker niet naar het kerstconcours in Kootwijkerbroek die maandag?

Dat dacht ik ook al; druk weekie voor Bull.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:25

vera_pino schreef:
crosstijden zijn altijd pas na drs en spr bekend omdat dan de startvolgorde op plaatsing is. Dus de beste na drs en spr. mogen/moeten als laatste.

Ik herinner me weer dat dit vorig jaar ook zo was inderdaad, ik neem aan dat ze dan wel dezelfde volgorde qua klasse's aanhouden als op de startlijst voor dressuur en springen?
Dan bedoel ik:B-pony's, B-paarden, L-pony's.......t/m M-paarden?