[SGW] Doelen 2011 (SGW!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Doelen 2011 (SGW!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:24

Hier nog 1 := gaat al wel beter maar net de kleine "kneepjes" doen het hem :+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:28

Ik zou graag een foutloze B cross willen rijden

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:29

_Sim_ schreef:
Mootje schreef:
Noor, Het 'stoppen met mutsen' had zo bij mij kunnen staan onder het kopje springen :+

En/of bij mij. 8-)

En bij mij. :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:38

hier dan ook voorzichtige doelen bij mij :o

Dressuur: lekker M1 gaan starten, en M2 startgerechtigt worden.

Springen: 8/9 januari is ons L springdebuut, dus dat gaan we volgend jaar lekker doen. En M startgerechtigt worden :)

SGW: lekker veel trainingen gaan doen. Ik hoop dat ik mijn ouders kan overhalen voor de regiotrainingen. En voorderest een aantal B crossen meerijden, en meer richting het einde van het seizoen misschien wel een L debuut

En het grootste doel is natuurlijk gewoon lekker gezond blijven en lol in alles hebben wat we doen :D

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:10

Leuk topic! Altijd grappig om dan aan het eind van het jaar te zien of je er wat van gebakken hebt :P

Uiteraard moet alles heel blijven en staat het plezier bovenaan, en dan hoop ik met springen eerst maar eens relaxete B parcoursjes in een binnenbak te kunnen rijden en dan ergens in het buitenseizoen naar de L.
Verder hoop ik in 2011 wel wat meer crossen te rijden dan vorig seizoen haha! Stuk of 6. Denk allemaal B, heel misschien als ze het heel goed doet een keertje L.

Daarnaast krijg ik er in 2011 een paardje bij om uit te brengen, in het springen dan. Het is de bedoeling dat die ergens in het seizoen ook L gaat starten.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:21

Leuk zo'n topic.. ben benieuwd wat het voor iedereen gaat worden.
Mijn doel is voor 2011 dressuur matig klaar te maken voor de L2. En in het voorjaar beginnen met het crossen. Mag al een tijd over naar de L maar durf nog niet. Misschien (kleine kans) dat ik eind volgend jaar L wil starten.
Met springen moet ik gewoon eens gaan rijden ipv terug prutsen en het dan onmogelijk maken om te springe.. Heb nog maar 2 winstpunten in het B springen en daar wil ik er 10 hebben :7 :+

En dit jaar was mijn paard geblesseerd... stom genoeg nooit rekening mee gehouden. Valt dan zo tegen. Dus hopen dat alles volgend jaar heel blijft.!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:25

Mijn doel voor 2011 is om L te gaan starten met m'n pony. Eerst nog 1 of 2 crossen B starten voor het vertrouwen om daarna een keer L HC te doen. Verder wil ik qua dressuur L2 startgerechtigd worden. Nog een doel is nou eens een keer echt B springen te gaan starten.

We zullen het allemaal wel zien volgend jaar. Allerbelangrijkste is toch de gezondheid van de pony en de lol blijven houden in het rijden. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:27

Dit jaar ga ik mijn doelen iets bescheidener stellen, ik zit net voor de overstap naar zowel het M-springen als M-sgw en weet nog niet hoe dat gaat uitpakken, Bandido is nog jong en bovendien mijn eerste paard, dus we zijn beiden nog onervaren :o .
Maar als hij zo goed aanpakt als het afgelopen jaar in de L dan ben ik dik tevreden :D !

Doelen:
Dressuur: M2-startgerechtigd
Springen: De overstap naar de M maken en hopelijk wat puntjes rijden.
Sgw: De overstap naar de M maken en ook hier proberen wat puntjes te rijden.

Het springen wil ik deze winter aan gaan werken, ik weet dat Bam de hoogte aankan maar ik moet nog wat zelfverzekerder gaan rijden. In het voorjaar hoop ik dit in de Sgw ook toe te passen. De dressuur zullen we waarschijnlijk niet veel aan toe komen qua wedstrijden, maar ik wil hier hard aan blijven werken in de training dus die 6 puntjes moeten te halen zijn!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:51

Nou mijn doelen voor 2011

Dressuur: eind 2011 wil ik een heel eind gevorderd zijn in de M2, hopelijk zelf Z1 startgerechtigd
Springen: zorgen dat het kijkerige er af gaat en dat ik lekker een aantal wps in de B gehaald heb
SGW: in ieder geval een aantal BB-crossen rijden en dan hopelijk ook nog de overstap naar de B maken

Op zich moet het allemaal te doen zijn, al zal het wel even langzamer gaan met dressuren als ik van de zomer de dressuurconcoursen in ruil voor sgw-wedstrijden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 07:55

MOoie doelen idd!

Evie ik heb ook niet echt hoog ingezet :o

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:42

2011 wordt mijn laatste jaar dat ik bij de pony's start.

Met SGW wil ik iig de overstap naar de Z gaan maken.
Dressuurmatig hoop ik toch wel M2 te kunnen gaan starten en springmatig hoop ik nog wat winstpuntjes erbij te rijden.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:52

Allereerst natuurlijk paard (en mezelf) gezond en heel houden.

Verder wil ik heel hard aan de dressuur gaan werken, dat blijft nog een lastig punt. Heb niet de ambitie om een klasse hoger ofzo te gaan rijden want ben voorlopig nog niet van plan weer dressuurwedstrijden te gaan rijden.

Qua springen zou ik graag Z-startgerechtigd willen worden, maar die 7wp moeten in principe heel goed te doen zijn ;-)

En dan nog SGW. Ik wil komend jaar gewoon lekker in de L blijven rijden en het goed bevestigd krijgen, en wie weet als ze heel fijn aanpakt richting de M gaan denken.

Eerst maar eens gaan verhuizen en zowel paard als ik gaan wennen daar :-)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:20

Jetske_ schreef:
2011 wordt mijn laatste jaar dat ik bij de pony's start.

Met SGW wil ik iig de overstap naar de Z gaan maken.
Dressuurmatig hoop ik toch wel M2 te kunnen gaan starten en springmatig hoop ik nog wat winstpuntjes erbij te rijden.

Ga je niet voor de 3x Z Jetske :D? Moet te doen zijn als ik zie hoe ver je nu bent!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:28

Hmmm ja ... Stiekem zijn dat wel de doelen
Maar misschien iets te optimistisch om zo op te schrijven :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:34

Wel een mooi streven, en niet onhaalbaar als ik het zo zie :j
Moet je alleen wel wat meer gaan dressuren hoor :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:36

Ja, ik zou veel gaan dressuren van de winter ... is er tot nu toe nog niet van gekomen :')
Ik zie ons echt niet in de Z1 rijden met die dressuur _O- maarja misschien komt het er nog wel van }:0

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:05

Ik ga dit jaar maar geen doelen stellen :o
Wil eerst mijn eigen leven weer op de rails krijgen en hoe en wat er met de paarden gaat gebeuren weet ik nog niet. Voorlopig ga ik gewoon lekker genieten van de beesten en we zien wel wat 2011 ons gaat brengen. Natuurlijk hoop ik wel op een veel beter jaar dan 2010!! zowel op paarden als op persoonlijk vlak

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:50

Ik hoop ... ik zou hier iets 'gezondheidstechnisch' voor de paarden neerzetten, maar durf niet :o(bijgeloof nav meest recente geval ... wat kan een leven plots afgenomen worden ;( )

Ik zou het mooi vinden als er komend jaar geen blessures bij de hoppes ontstaan en ik gewoon lekker door kan rijden, en bij de andere juist kan beginnen met rijden.

Sporttechnische doelen dan ook maar, aangezien ik het wel grappig vind om m'n 'ambities' terug te lezen volgend jaar :+
Dressuur: Z1 startgerechtigd
Springen: later in het buitenseizoen L springen proberen, L+1
Cross: Foutloos, binnen te tijd en met een nette stijl rondkomen ... en niet 1 of 2 van de 3 :o
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 16-11-10 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:52

Ik stel geen doelen. Ik hoop dat ik een levend veulen en levende merrie heb in April. Dan hoop ik dat de KNHS nu eindelijk eens wil meewerken en mij wil terug plaatsen, zodat ik met de merrie weer rustig in het M kan beginnen. Als ik W'werf kan rijden zou dat super zijn, maar haar gezondheid en conditie (weet niet of ze erg mager wordt met een veulen aan de voet) gaan ten alle tijden voor. Heb nu al 2 jaar niet gecrosst, kan dat derde jaar er ook nog wel bij.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:12

Mijn doelen zijn natuurlijk om te beginnen mezelf en mijn paard gezond houden en blessure vrij.

Dressuur: L2 zijn, M1 startgerechtigd.
Springen: L springen, M startgerechtigd.
SGW: In mei mijn debuut maken in Castenray in de B en dan regelmatig crossen gaan rijden. Denk dat ik in 2010 wel B blijf, of het moet ons wel heel erg makkelijk afgaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:16

Leuk :-)

Paarden gezond en blessure vrij inderdaad (en mezelf ook). Mocht dat meezitten dan zijn de (voorzichtige) doelen:
B-dressuur (L startgerechtigd)
Oefenparcoursen springen foutloos rond komen
BB cross foutloos kunnen rondkomen

Officieel starten in de B-SGW weet ik nog niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:32

Jitske waar ga je naar toe verhuizen?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:49

Opheusden, mam trekt bij dr vriend in en zusje en ik gaan mee. ;-)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:52

Weer eens wat crossen zou wel leuk zijn, al is het maar een training....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:40

Leuk weer zo'n doelen topic.

Mijn eerste doel is het rijden van de VSN cup in Ermelo

SPRINGEN - gaan we lekker de hele B door huppelen en wellicht met flexibel springen halverwege 2011 eens wat L proberen. Lekker lessen op de club en prive zodat we zonder na te denken een goed ritme hebben en de techniek her en der verbeteren van zowel mij als Bull.
CROSSEN - gaan we in het voorjaar weer lekker de B oppakken, het zal aan mijn rooster liggen welke weekenden ik vrij ben om te zien waar ik kan starten. In het najaar wellicht al eens L als Bull het fijn blijft oppakken, anders blijft het B.
DRESSUUR @ verder klaar maken voor de M en een keer starten, in de zomer of het najaar. Hierin mag ik toch doorpromoveren dus richt de meeste aandacht op de privelessen bij stal Maljaar.

Verder zal ik naarmate 2011 vordert Bull in het werk in zijn algemeenheid iets meer oppakken, nu bleef het vaak bij 3 a 4 keer per week ""werken", dat zal naarmate de tijd loopt dan wel naar 5 keer gaan.