[SGW] Crossseizoen zit er weer op, gestelde doelen behaald?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dewixx

Re: Crossseizoen zit er weer op, gestelde doelen behaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:44

Hmm mijn doelen zijn half bereikt, ik wilde graag in Heino meedoen maar dat werd hem niet ook wilde ik oefencross Haarle maar dat ook niet. En uiteindelijk maar 1 officiele sgw wedstrijd gedaan in Vasse en dat ging ook nog eens bagger. ):
Ik ben te laat gestart met het crossen 3 oktober pas leuksten waren al geweest of vol. 2011 word helemaal mijn jaar ! :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:15

kimdepim schreef:
Ik heb wel een aantal doelen voor 2010 ;)

Sofie:
M springen met WP-en.
L SGW met WP-en.
M2 dressuur met WP-en.

Jonge paard:
WP-en halen in de L1 dressuur.
B springen met WP-en.

:)

2010 is natuurlijk nog niet voorbij, en nog niet alle doelen zijn gehaald ;).

Maar ik heb een goed en fijn seizoen gehad en dat is me meer waard dan mijn doelen te bereiken :).

Sofie ga ik voorlopig nog niet in de M2 starten ;). M springen gaat wel gebeuren binnenkort := :). En L SGW ga ik in Maart mee beginnen.

Met Bobo heb ik 2 parcoursen gesprongen, en de eerste wp-en zijn ook binnen. Door een aantal kneuzige acties van hemzelf zijn we nog niet echt aan dressuur toegekomen. Maar dat komt wel :).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:58

Hihi wel grappig wat iedereen schrijft :)

CoriienRN schreef:
Nou mijn doelen voor 2010

Dressuur toch wel einde van de L2 zijn :o
Springen fijn rond kunnen komen in de L
Sgw toch ook wel naar de L startgerechtigd gaan!

Dressuur L2+8 ben nog niet klaar dus ik verwacht 31 dec wel M gestart te hebben :o
Springen niet echt veel gedaan maar gaat beter..
Sgw zelfs L gestart + winst :D

kabriolefaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:01

ik ben ook tevreden van mijn paardje dit seizoen. ze heeft een hekel aan grachten springen maar we hadden in cnc diepenbeek tovh 3 van de 4 grachten gesprongen wat vr haar toppie is! het op dat ogenblik in de zon 43°c!!!!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:26

AntheaV schreef:
Mijn doelen voor volgend jaar:

Ten eerste mijn paard gezond en fit houden zodat ik hopelijk het hele jaar door kan trainen.

Ten tweede hoop ik dat ze wat braver gaat worden :Y)

Als 1 en 2 lukken dan zou ik haar ook heel graag in Westerbork starten en nog wat meer crossjes gewoon lekker in het B. Met dressuur hoop ik dan aan het eind van het jaar M te zijn en met springen hopelijk wel de punten voor het L :)

1 is aardig gelukt. Paardje heeft het tot nu toe nog overleefd. Helaas heb ik zelf wel mijn stuitje gekneusd gehad waardoor ik een tijd goed niet kon trainen.
2 is ook aardig gelukt! Oke echt braaf zal ze nooit worden, maar ze is zeker 100% braver dan vorig jaar.

Helaas zijn de crossen hem niet geworden dit jaar. Wel 1x een oefencross gereden. Dressuur is ze inmiddels wel M en springen moet ze nog 2 punten voor het L dus dat gaat heel misschien ook wel lukken. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:52

_Noor schreef:
Doel voor dit jaar (buiten het gezond en happy houden van de paarden natuurlijk) is om de overstap te maken naar de L-SGW, Z-dressuur. Wie weet ook M-springen maar dan zal ik toch eerst de 'knop' om moeten zetten! (springen vind ik om één of andere reden 'enger' dan crossen...).

Verder is mijn merrie drachtig en hoop ik natuurlijk op een gezond en leuk veulentje!!! :)

Euhm, het laatste doel is naar 2011 verplaatst... ;(

Verder heb ik inderdaad de overstap gemaakt naar de L-SGW (redelijk tevreden) en Z-dresssuur (dik tevreden) en ik heb echt veel te weinig gesprongen afgelopen jaar!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:05

Hilde_ schreef:
Ik hoop op een fijn seizoen in de L met Uk. :)
Verder geen doelen, loopt toch altijd anders. :D

Gehaald dus. :D Maar had ook niet echt doelen gesteld natuurlijk.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:53

Rosalie123 schreef:
Ik hoop dat ik dan eens écht een blessurevrij jaar heb, tenminste mijn paard dan. Als dat zo is, moet het wel lukken om L te gaan springen en L2 dressuur te rijden. Daarnaast in het voorjaar nog een paar B crossen rijden en als dat goed gaat, misschien het najaar L crossen.

En ik hoop dat dit alles goed te combineren valt met school. Maar da's denk ik ook een kwestie van goed plannen.

Mijn doelen niet helemaal gehaald, maar moet zeggen dat ik zeker tevreden ben over afgelopen jaar. Tot nu toe ons beste jaar, het hele jaar eigenlijk lekker door kunnen rijden. L springen zit er nog niet in, het springen staat sowieso op een laag pitje. L2 dressuur had ik in augustus willen starten maar toen werd de wedstrijd afgelast, en sindsdien geen dressuurwedstrijd meer gereden. Over 1,5 week gaan we dan voor ons L2 debuut. L crossen begin ik volgend jaar mee! Al met al zat ik er dus toch niet ver naast.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:28

Mijn doelen waren: Mijn Doelen:
Tc M springen (droom van de Z)en M2 dressuur te zijn. We gaan binnenkort M1 starten
White Leva: M springen en M2 dressuur te zijn. Starten binnenkort M1. SGW nog 2x B in het voorjaar en dan lekker L te starten in de SGW en hopen dat het zo blijft gaan.
Daarnaast hoop ik dat mijn fokmerrie een leuk veulen gaat geven en dat mijn paarden en ik zelf gezond blijven...

Behaald in 2010:
TC: maar 1x gestart in het L dus doelen niet gehaald. hij gaat ipv M1 M2 starten.
White Leva: we zijn M spr gestart en starten volgende week M2. Daarnaast hebben wij 1 B cross en 2 L crossen gestart.
Oude merrie heeft in maart 2010 helaas een dood veulen gehad maar is gelukkig weer drachtig..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:19

Ik had er niet in gereageerd zie ik net, maar had ook niet echt een doel, gewoon alles op de rit zetten en van alles wat meepakken als basis voor 2011 en dat is uitstekend gelukt, we hebben overal onze eerste puntjes in en gaan ons nu verfijnen op het springen en dressuur. :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 10:32

mistid schreef:
De doelen die ik had gesteld:
mistid schreef:
Mijn doelen zijn:
Met Yoeri wil ik zo ver mogelijk nog komen met cross volgend jaar, ik start volgend jaar meteen M, en mijn doel is Z+1 winst te worden. Met springen wil ik graag Z+winst worden, en nog een keertje dressuur met hem starten.

Met Yoeri zijn de doelen niet gehaald, omdat zijn springen weer niks was. Westerbork liep hij wel fijn rond in het M, maar wij zijn dit jaar op 2 van de 3 crossen voor 'niets' verschenen, omdat we waren uitgebeld in het springen. Het gewone springen heb ik daarom ook niet meer opgepakt, heb nog een paar wedstrijden in het L gestart en nu is hij helemaal voor mijn zusje. Ook dressuur heb ik niet meer gedaan.

Met Yoeri krijg ik toch nog een kans om mijn doel te behalen wbt het springen. Omdat mijn zusje voorlopig in de lappenmand zit door een zware kneuzing van haar arm, neem ik de training weer even over (tot ze klaar is, dus ergens in januari). De bedoeling is om in ieder geval 2 wedstrijden te starten, 1 wedstrijd L&M, en de 2e M&Z.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:23

Al mijn doelen behaald. Ik had er namelijk geen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 07:50

Scum :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:57

Ik niet... Ik had heel voorzichtig de hoop om aan het einde van het seizoen weer een training mee te kunnen doen met Nick...
Het seizoen is voorbij, ik heb al lang wel weer gereden met Nick maar niet echt iets SGW-igs helaas...

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:27

Nadat in in 2008, na mijn laatste B-cross in Diepenheim, mijn merrie opeens onregelmatig was en na talloze onderzoeken ze helemaal afgekeurd was door de dierenartsen ("haal haar maar uit de sport, aleen nog maar recreatie"), ik nu weer na anderhalf jaar rustig aan doen, 3 van de vier crossen helemaal foutloos was en ze nu blessureloos in de wei staat te grazen, kan ik alleen maar stellen, JA Doelen behaald!! *D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:23

Lielle schreef:
Simmie schreef:
Kort maar krachtig: ik stel geen doelen.
....................................... Het loopt 9 van de 10 keer toch altijd anders.
Ik hoop gewoon dat ik lekker kan blijven rijden!

idem hier. Ik hoop met een stel fijne paarden te kunnen starten volgend jaar en meer plannen maak ik niet.

en dat is gelukt, maar niet zo vaak als ik had gehoopt. Ik heb nog nooit zo'n bizar seizoen gehad, echt absurd. Maar Ukkie doet het heel fijn, Raimaer heeft iig weer wat crossen gelopen, en Ojee pakt net zo fijn aan als vorig seizoen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:54

Eef_Bam schreef:
Citaat:
Ik ga toch met mistid en Corien mee , en stel mijn doelen lekker hoog

Met dressuur zou ik graag M2+10 worden, Z1 startgerechtigd dus.
Met Springen wil ik graag L+10 worden, M startgerechtigd dus.
Met Sgw: Eerst een B-cross foutloos binnen de tijd uitrijden, vervolgens overstappen naar de L en daar enkele winstpunten halen.

Of ik dit allemaal ga halen weet ik niet, maar we gaan er gewoon hard tegenaan en dan zien we wel wat er allemaal van komt !

Mijn dresuurdoel was een beetje erg optimistisch ingesteld :+ , ik heb nog veel te verbeteren aan de dresuur en vooral mijn eigen houding, en aan starten zijn we nauwelijks toegekomen door alle sgw- en springwedstrijden.

Met springen heb ik mijn doel nog net niet gehaald, maar 2010 is nog niet voorbij, dus ik ga proberen voor het einde van het jaar die 2 puntjes te halen O:) !

Mijn Sgw-doel heb ik gelukkig wel ruimschoots behaald, die "enkele winstpuntjes" zijn er 10 geworden wat dus ook M-startgerechtigd betekent :D .Cross binnen de tijd uitrijden is ook goed gelukt de laatste crossen in de B, en zelfs in de L hebben we meer dan eens moeten oppassen om niet te snel te rijden, dus de snelheid en de regeling daarvan zit intussen wel goed denk ik zo :) .

Mijn springdoel heb ik vandaag behaald 8-) !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:58

Lielle, Jij hebt inderdaad een bizar seizoen achter de rug!
EB, Gefeliciteerd, ga je nu verder met je dressuur-doel ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:13

Echt niet, ik ga lekker nog een paar keer springen :D !
ok, en ook 1x dressuren omdat er dat weekend verder geen springwedstrijden zijn

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:19

_lautje_ schreef:
Mijn doel is lekker rijden en plezier hebben.

Het zou mooi zijn als Hetje aan het eind van het seizoen fijn Z SGW en springen loopt
Verder hoop ik met Trakkie Z dressuur te worden en lekker wat crossjes te rijden ter afwisseling.
Amati hoop ik fijn een beetje B/L sgw en springen te kunnen rijden.

maar eerst maar eens kijken of ik niet weer geopereerd moet worden en weer half seizoen aan de kant sta.

Deels uitgekomen.
Helaas toch een operatie, dus weer gerevalideerd.

Hetje helaas geen Z, MAAR wel M2 dressuur. Mede door mijn eigen fouten gewoon geen Z geworden.

Trakkie: moet nog een paar punten en hoop die voor januari toch te hebben.

Amati heeft alle verwachtingen overtroffen :D Hij mag nu M SGW lopen en heeft al mooie punten in het L springen.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:13

Nou, volgens mij zijn mijn doelen nog 1 van de meest mislukte. De bedoeling was halverwege het seizoen overgaan naar de M sgw. Heb echter alleen Markelo gereden, en toen kwam het gezeur. Markelo ging barslecht, ik bleek onwijs keelontsteking te hebben --> bleek ziekte van pfeiffer te zijn. En verder het hele seizoen niets gedaan.
Een beetje dressuur getraint (met nadruk op beetje, eerst ik in de lappenmand, toen instructrice, toen een ongelofelijke dip, en toen verhuisd naar Leeuwarden en geen tijd meer om te rijden.)
Springen wilde ik volgens mij toch ook wel M startger. zijn. Heb welgeteld 1x gestart. Helaas een fout van mij + een ongelofelijke pechbalk (natuurlijk op de laatste hindernis).

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:25

Mijn doelen voor 2010:

Als 1e alles en iedereen gezond blijven.
Als 2e in mei een gezond kind op de wereld zetten
en hopelijk kan ik daarna weer lekker fanatiek sgw wedstrijden gaan rijden met mijn 5 jarige Royal Bravour. Hoop ik aan het einde van het seizoen L dressuur B/L springen en L SGW.

Leuk zeg om dat zo een jaar later terug te lezen..
Mijn doelen zijn opzich ook gehaald.

Heb alweer een prachtige dochter op de wereld gezet, waar het super goed mee gaat. Met de inmiddels 6 jarige Royal gaat het ook prima. L dressuur met wp gaat goed. L sgw met wp heeft goed gegaan dit na seizoen. Heb 3 heerlijke sgw gereden met hem. B springen met wp gaat ook ok.
dus al met al missie geslaagd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:19

bvw schreef:
Frits is hopelijk volgend jaar weer hersteld zodat ik hem kan oppakken en dan een leuk en lief baasje voor hem vinden

Wiso wil ik graag L2 dressuur mee gaan rijden, M springen, en in de SGW prijzen gaan winnen. Ze heeft het spelletje nu door dat moet kunnen lukken!

Helvetia ga ik in 2010 weer starten, daarmee is mijn doel Z springen startgerechtigd zijn, M1 dressuur en wie weet L SGW.

Ik wil in elk geval veel plezier hebben met mijn paardjes en hoop dat ze dat ook met mij hebben. Hopelijk blijven ze dit jaar wel allemaal gezond en blijf ik dat ook! Fokken denk ik dit jaar niet, de paardenhandel ligt echt op z'n gat

Frits is hersteld maar voorlopig blijf ik zijn leuke en lieve baasje :D
Met Wiso heb ik mijn doelen gehaald! :D
Helvetia heb ik helaas maar één keer gestart dit jaar. Ze kreeg in april een dikke pees en staat sinds die tijd op rust! Gelukkig ziet het er nu al weer goed uit!