[SGW] Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: Einde seizoen (winterstop) - wat doen jullie in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:45

De winter wordt voor ons zorgen dat hij nu echt helemaal weer hersteld en z'n rug weer goed wordt.
Wellicht proberen de SGW rit door te laten gaan en verder zien we wel wat de tijd ons brengt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:25

Ña de blessure van het najaar mocht ik er vandaag weer voor het eerst 5 minuutjes op het harde stappen. Helaas dus niet het hele sgw seizoen uit kunnen rijden. Had wel een vakantie gepland maar hij heeft nu al 6 weken vakantie gehad. Dus meer is niet nodig want meneer is behoorlijk baldadig. Had graag dit winter L1 doorgereden en willen voorbereiden voor de L2 maar nu gaat dat dus allemaal langzamer. Wil wel proberen hem nog een paar keer L1 te starten en in Maart April wil ik hem graag weer klaar hebben voor Chaam en Markelo. En het is voor ons (vooral voor mij) verstandig om te blijven springen anders begin ik weer te miepen als ik het de hele winter niet zou doen!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:31

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele offtopic berichten verwijderd. Denk eraan dat het hier niet om een algemene winterstop gaat, maar die van het SGW-seizoen. :) Trainingsdata en dergelijke bespreken hoort vanzelf sprekend ook niet in dit topic thuis. Graag weer ontopic dus.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:28

Normaal doe ik altijd een winterstop (december - februari) maar we gaan flink trainen op het springen dit jaar. Hoop tegen februari weer wat sgw te gaan trainen.

Maar misschien kan ik best maar even het weer afwachten want lager dan -4 is voor mij niet zo prettig om te trainen en als ik dan aan vorig jaar denk, vrees ik dat er wel wat trainingen zullen wegvallen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:35

The Edge heeft gezien zijn jonge leeftijd wel wat rust verdient.
Ik hou hem uiteraard wel in beweging en wil nog een paar oefenparcourtjes mee rijden.
Hij heeft nog zeer weinig parcours ervaring, dus daar wil ik nog wel even wat verandering in aan brengen.
December/Januari nemen we echt ff gas terug verwacht ik. (beetje weers-afhankelijk)
En dan van het voorjaar weer klaar zijn voor het nieuwe cross-seizoen.
En waarschijnlijk wil ik in 2011 officieel gaan starten met hem.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:30

Wij hebben al lekker wat springwedstrijdjes op de planning staan. Focus deze winter ligt op springen en dan vooral met Zarana, die is tijdens het cross seizoen nummer 2, dus loopt dan wat weinig wedstrijden. Hopelijk kan ik haar deze winter M starten. Arany mag gewoon mee om een beetje bevestigd te worden in het L springen, maar indoor vindt ze tot nu toe nog niet zo'n succes. Veel te druk met al die andere paarden.

Echt een winterstop vind ik in het geval van Arany niet handig, om haar sterk te houden trainen we lekker door en voor het wedstrijdritme af en toe op concours. Misschien plan ik nog wat dressuurwedstrijden om dat ook scherp te houden.

Als de bodem het toelaat in februari crosstraining weer oppakken en dan zijn we weer paraat met de eerste cross wedstrijd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:18

Winterstop is al een tijdje bezig, Gorssel was ons laatste cross dit jaar. Helaas door blessures niet meer de andere crossen kunnen rijden maar nu wel weer aan het opbouwen.

Planning is om vooral met de dressuur aan het werk te gaan en misschien een paar keer L en M springen dit indoor seizoen. En dit jaar lekker op tijd beginnen met de crosstrainingen.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:42

Winterstop is eigenlijk al sinds SGW Barchem. Pony kreeg daarna bijna anderhalve week rust ivm operatie. Momenteel zijn we rustig aan het verder trainen en pakken we hier en daar een dressuurwedstrijdje mee om een beetje in het wedstrijdritme te blijven. Ook probeer ik wat vaker een galoptraining mee te pakken. Verder is de planning om op tijd beginnen met crosstrainingen zodat we hopelijk in Chaam weer goed van start kunnen.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:30

Deze winter ga ik samen met mijn "co-rider" m'n nieuwe topper Wiseguy voorbereiden op het SGW seizoen in 2011. Dat betekent voornamelijk veel dressuurmatig trainen, veel lessen, en in januari en februari wat spring- en dressuurwedstrijden starten (hij heeft nog nooit een dressuurproef gelopen, dus wel handig om dat even te testen voordat we hopelijk in Chaam van start gaan). En als de weersomstandigheden het toestaan, zullen we ook nog een paar terreintrainingen meenemen.

Senwood wordt deze winter weer omgebouwd tot springpaard. Het eerste L parcours is inmiddels weer foutloos volbracht. Ook gaan we deze winter M1 dressuur starten. Hopelijk is ie dan volgende zomer M-springen en M-dressuur en vinden we een geschikt nieuw baasje voor deze superlieve all-round black beauty met een te klein hart voor de SGW. :(:)

Verder hoop ik dat ze alletwee goed gezond blijven en dat ik vooral veel van ze kan genieten! <3

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:25

Mijn winterstop was eigenlijk direct na Diepenheim, daarna ben ik zelf op (werk)vakantie geweest en heeft Bull vrijgehad en heel licht wat getraind door de molen ed. Nu vanaf november ga ik het ritme in springen echt oppakken en met dressuur ga ik het ook iets opschroeven in de lessen. Wil zo ongeveer vanaf februari weer een terreinlesje pakken, maar het loopt zoals het loopt, ben daar vrij makkelijk in. Als het mooi droog weer blijft kan ik een springles ook omzetten in terrein les dat maakt mij niet zoveel uit.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:16

Ik ga lekker veel springen met Hetje en Amati. Hopelijk kan ik aan het eind mijn Z debuut maken met Het en M debuut met Maat.
Maar met Hetje heb ik er ook een nieuw doel bij (ok niet allemaal in lachen uitbarsten :D ) ik wil graag Z1 dressuur met hem worden. :Y)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:52

Gaaf Laura!!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:32

ik heb men 1e doel al gehaald :D M springen startgerechigd zijn :))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:50

Dit jaar wil ik ook tijdens de winter (voorzover dat gaat ivm het weer natuurlijk) Jer met enige regelmaat water blijven voorschotelen! Zodat we aan het begin van seizoen weer een stap verder zijn in zijn 'zeepaard-opleiding' ;) .

Verder heeft hij al een wat rustigere periode gehad in oktober i.v.m. mijn vakantie. Hoop in de dressuur de punten voor het Z2 te pakken en verder ook regelmatig te springen, dat moeten we wel doorzetten nu!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 09:56

Mijn paardje mag vooral verder met dressuur. Dat gaat de laatste tijd zo fijn in de training, dat wil ik graag zo doorzetten.
Springen hoop ik haar deze winter fijn rond te krijgen in een B parcours, zodat we in het voorjaar kunnen crossen. Zolang ze niet safe is in een springwedstrijd, ga ik ook niet crossen.
Aan het eind van het winterseizoen hoop ik nog wat crosstrainingen mee te pakken.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:38

Nou, winterstop is bij mij op dit moment wel heeeeeeel letterlijk een stop. Bodem is knetterhard bevroren en er ligt flink sneeuw en geen binnenbak in de buurt waar ik terecht kan. Rijden kan ik voorlopig wel vergeten. Hoe gaat het bij jullie?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:39

Hier zelfde geval. Maar lekker veel op wedstrijd en tussendoor wat kachelen recht uit over die bodem. Alleen als er sneeuw ligt houd het op.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:42

Ik heb gelukkig een binnenbak O:)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:46

Mootje schreef:
Ik heb gelukkig een binnenbak O:)

Jaloers!! :#

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:48

Ik zit helaas al noodgedwongen anderhalf week in een winterstop :+

Maar onze buren hebben een binnenbak, dus daar kan ik ook trainen

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:30

ik heb ook een binnenbak

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:05

Hier geen binnenbak, maar een fanatieke vader die elke avond met mij en 2 paarden naar de binnenbak gaat :D.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:05

Waardeloos he die sneeuw! Bah. Vind ook zo nutteloos om naar de manege te gaan om 15 minuutjes te stappen en 1 rondje te mogen draven. We zitten nog in de opbouw fase na een blessure. Gelukkig wonen wij langs de rond weg waar een B-weg langs loopt. Die strooien ze altijd direct. Ben vorig jaar ook elke keer over die weg naar het naastliggende plaatsje gereden. Beetje draven en los werken recht uit ging best goed.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:17

Ik ben ook erg blij met de binnenbak. :D Verder komen ze alle 3 dagelijks een aantal uur op de wei.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:05

@ Evenlien, jullie doen de paarden ook met sneeuw naar buiten? Die van ons staan vanaf het begin met vriezen en sneeuwen buiten en lopen best ''oplettend'' ipv galoperend bokken is het nu stilstaand bokken maar ze vinden het toch lekker. Wij worden altijd heel vreemd aangekeken als we zeggen dat de paarden buiten zijn geweest in de sneeuw.