Minder goeie verslagen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leliaardje schreef:Wisselende verslagen zo te lezen. Voor de pech-hebbers, anderen: lekker gereden! Fijn!!
Mag je als de dressuur zo in loopt niet op je eigen tijd rijden? Schieten ze toch niets mee op als ze dat steeds verder in laten lopen?
Volgend jaar maar verder met de SGW's..
ook een geweldige aankleding 

kende de stijljury ook al ('uw zoon studeert toch dat en dat, daar en daar? Zit ie niet in het 3de jaar? Ja, daar vertelde u de vorige keer, hoe is het met hem?'
ik ken zijn zoon overigens niet
), maar hadden veel om over te praten en vergaten soms bijna dat we ook nog de paarden moesten beoordelen
(gelukkig konden we ze min of meer aan horen komen via de luidsprekers
)
).

Voor zover ik het reglement ken krijg je bij elke weigering 20 strafpunten?Citaat:Fouten op een hindernis in de cross-country worden, ter beoordeling van de hinderniscontroleur,
volgens onderstaande tabel bestraft.
Ongehoorzaamheid (weigering, uitbreken, volte) in alle klassen:
Weigering, uitbreken, volte 20 strafpunten
2e weigering op dezelfde hindernis 40 strafpunten
3e weigering op dezelfde hindernis uitsluiting
4 weigeringen totaal uitsluiting
dus redelijk dichtbij elkaar wel. 

Maar ik moest echt een minuut daarna de cross in dus kon ook niets meer regelen of het hele borsttuig er af halen. De meesten van jullie weten wel dat Velvet behoorlijk heet is in de cross dus dat was bepaald niet ideaal zeg maar. Ik had al besloten dat ik heel rustig aan wilde rijden vanwege onder andere de bodem en nu had ik maar besloten dat ik echt een heel rustig oefenrondje wilde rijden op controle.
was ik iig niet helemaal op bedacht, maar toch flink been erbij en goed over 3, 4 was ook prima alleen bij hindernis 5B had ik een stop, ben er nog steeds niet over uit hoe dat nou precies kwam. Misschien dat Velvet mij niet helemaal snapte of ik toch net niet genoeg been er aan had
Daarna wel weer goed over B en C. Tot het water ging het ook weer prima, hindernis voor het water heel rustig aangereden omdat ik haar niet te erg wilde overbluffen op het water. Ze schrok wel even bovenaan maar ging daarna keurig naar beneden (weliswaar in stap
) net na het water niet helemaal lekker in ons ritme en dus wat teveel terug op C en op hindernis 10, maar verder wel goed erover. Hindernis 11AB ook heel rustig gereden, de wiebertjes bij 12 pakte ze heel fijn aan, dat ging keurig op 2 galopsprongen
Ik wilde heel rustig van de afsprong af zodat ze niet zo groot zou springen, maar ze sprong alsnog erg groot van de afsprong af, toen moest ik dus binnen een galopsprong weer snel m'n teugels terug zien te krijgen, gelukkig kon je überhaupt moeilijk om de boomstam heen en Velvet snapte heus wel wat de bedoeling was liet ze wel blijken
. Daarna ook verder foutloos t/m de laatste hindernis.
(ik was trouwens degene die naar je nek vroeg bij het losspringen
)
Eef_Bam schreef:NOu ik heb maar een mailtje naar de vereniging gestuurd, blijkbaar heeft men mij 3 weiegeringen aangerkend, terwijl ik er toch echt maar twee had, ze hebben me niet op uit gezet, dus ze zullen wel een andere hindernis bedoelen, maar welke

das ook wat zeg!
Voor Eef, we zagen je staan bij de dierenarts .. het zit je niet echt mee.
hij heeft nog nooit gestop in de cross nu helaas wel; net te weinig impuls en ik niet assertief genoeg gereden ... stomstomstom, maarja de rest van de cross ging wel erg fijn. Door de weigering en tijdfouten (mede door de weigering, zo'n 15sec) gezakt naar de 13e plek.Roxxiejj schreef:En als Jetske hier straks nog komt: ik heb je lieve powny geaaitwat een ontzettende lieve brave pony is dat op de trailer! En wat een mooie deken