[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_Claire

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:57

Vast weer een lange dag gehad Roos en was kouuuud vandaag.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:15

Smorgens was het echt koud !

Maar toch daarna heerlijk weer, lekker zonnetje !

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:16

peanutbutter schreef:
Hebben jullie wel allemaal braaf de stijlcoupons opgehaald :Y)

Vriendje heeft heel braaf allemaal commentaar opgeschreven :D

Morgen haalt mijn vriendin deze op!
Zij moet morgen starten in de Z (voor het eerst met haar pony..)Succes Jet!!

Omdat we nog een jong paard hebben, wilde ik haar niet zo lang op de trailer laten staan..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:17

Pff, Ik was net mijn auto aan 't inladen en het was echt fris net!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:17

Rond vriesprunt vannacht :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:50

Het wordt inderdaad goed koud vanacht! Dat wordt dus warm aankleden voor de ruiters/helpers die er morgen vroeg moeten zijn! Ook genoeg dekens mee voor de paarden enz... het koelt echt veel af ineens.

Ik was zelf heel erg benieuwd geweest was voor stijlpunten ik gekregen had. Ik verbaas me er altijd over dat het commentaar 'te korte beugels' gegeven wordt. Ligt dit probleem bij de ruiter, het zadel, of bij de instructeur? En zie je dit echt alleen bij de groene combinaties?

Wel leuk om te lezen dat de ponyruiters wel zo goed waren :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:51

Annetje schreef:
Het wordt inderdaad goed koud vanacht! Dat wordt dus warm aankleden voor de ruiters/helpers die er morgen vroeg moeten zijn! Ook genoeg dekens mee voor de paarden enz... het koelt echt veel af ineens.

Ik was zelf heel erg benieuwd geweest was voor stijlpunten ik gekregen had. Ik verbaas me er altijd over dat het commentaar 'te korte beugels' gegeven wordt. Ligt dit probleem bij de ruiter, het zadel, of bij de instructeur? En zie je dit echt alleen bij de groene combinaties?

Wel leuk om te lezen dat de ponyruiters wel zo goed waren :)

ik denk dat je te lange beugels bedoeld ;) ?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:54

Hehe :') Scherp.
Dat bedoelde ik ja.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:30

Ik net thuis van een gesloopte rit :=.
Vanmorgen om half 9 die kant opgereden. Na 3 uur (met tussenstop) kwamen we aan in Princehagen.
Eerst lekker rustig de tijd genomen om de cross te verkennen en toen dressuur gereden. Vond het een leuke cross. Begon makkelijk en daarna toch wat beste sprongen. De trakhener vond ik erg leuk voor de B :)). De afsprong was ook zeker een leuke sprong. En hindernis 8 natuurlijk ;). Toen we daar aankwamen lopen zag ik meteen dat de witte vlag dus links van de oxer stond. De V sprong vond ik echt niet B vriendelijk en het alternatief heb ik niet eens over nagedacht. Meteen besloten om rechtuit over de oxer te gaan. Hij was niet hoog. Maar wel breed (als je nagaat dat het alternatief er tussen doorgaat := ). Maar ik zag het wel zitten. Je kwam er super mooi op aan. Hindernis 10 vond ik echt onozel!! met verkennen stond er maar 1 sprong. En ik vroeg me af waar de tweede kwam te staan. Dus aan de parcour bouwer gevraagd en die zei dat het een in-uitje werd voor de B paarden op 4 meter nog wat. Okee prima.

Lekker op gaan zadelen voor de dressuur. Ging fijn. Ze was meteen lekker wakker (dat is ze niet vaak voor de dressuur :P ) en we kregen 209 punten :).
Daarna toch nog even bij de hindernis 10 gekeken maar was nog niet opgebouwd omdat de B pony's nog aan de gang waren en die hadden hem als enkel sprong.
Terug naar de trailer klaar gemaakt voor het springen en de cross. Springparcours ging lekker en foutloos binnen de tijd.
Toen de cross. Ze ging super van start en had meteen zin :D. Na hindernis 2 kwam ik erachter dat ik mijn horloge niet goed aangezet had! mooi balen. Gewoon maar lekker gaan rijden. Sofie twijfelde nergens! Afsprong nam ze wel een leuke sprong, maar ze ging wel. Hindernis 8 ging het best van alle hindernissen in de cross (de oxer). Die achterste paal van de oxer merk je niet eens.
Toen kwam ik bij hindernis 10. Sofie nam een mega sprong over de eerste oxer en maakte snel een krabbeltje voor de tweede. Dus niks geen in-uit! ik weet ook niet hoe de parcour bouwer dat had willen hebben maar dat was echt niet mogelijk na mijn idee :=. Sofie redde zich daar super.
Mijn vader stond bij de waterbak en ik riep: ik heb geen tijd. Gelukkig had hij zijn stopwatch op de telefoon aangezet en moest even zijn bril pakken om te kijken wat ik had. Dus toen ik vlak voor ik bij de voorlaatste hindernis was riep hij mijn tijd. Ik kon dus mooi in 1 tempo door naar de finish en kwam super binnen de tijd binnen. 4.38 was de tijd en ik had 4.28 prima dus en foutloos :D. Echt fijn gereden.

4 uren nadat de laatste in de B gestart had was er nog geen uitslag. Het secretariaat had stroom storing gehad en het liep niet helemaal goed. Erg balen, niet alleen voor ons maar ook voor de organisatie. We vroegen of prijzen opgestuurd konden worden als dat nodig was. Dat werd niet gedaan zeiden ze. Na nog langer wachten wouden we toch wel erg graag naar huis met nog 3 uur reizen te gaan. De federatie vertegenwoordiger kwam naar ons toe en zei dat het ook te gek was. Hij heeft met het bestuur geregeld dat ik toch naar huis kon en mijn prijs opgestuurd word.

Uiteindelijk bleek ik nog 2e te zijn geworden!! :D

Tip voor de genen die morgen nog moeten in het B. Neem hindernis 8 rechtdoor over de oxer. Je komt daar zo mooi recht voor.
Het pad van hindernis 10 naar 11 was redelijk vertrapt. Maar ik heb er totaal geen last van gehad met mijn kleintje! :)

Ik heb trouwens mijn stijlpunten dus nog niet. Ik zal zo even een mailtje sturen. Over mijn prijs en stijlpunten (dat hadden we afgesproken).

PB: Ik zag je nog lopen met je vriend in de verte ;).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:06

Netjes kim!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 08:02

ik heb gisteren ipv meegereden een keer een dagje hindernisrechter mogen zijn. We zaten bij de hindernis/verplichte doorgang na het water. Stond ervan te kijken dat er zoveel paarden de draad door gingen of schuin op de hindernis aan kwamen omdat ze gigantisch over de buitenschouder heen liepen. Ook heel veel weigeringen en nog heel veel vallen gezien voor een simpele sprong... Helaas ook redelijk wat gefrustreerde ruiters die niet netjes waren tegen de pony's of niet luisterde naar ons als we ze verzochten de cross uit te gaan. Het was jammer genoeg ook voor de b pa/l po een onduidelijke hindernis om te beoordelen, bijna alle paarden twijfelde toen ze het gat inmoesten... Wij hebben niet zo streng gekeken, maar toch enkele stops en een paar vallen op kunnen schrijven! Ook daardoor daarna nog een klacht gehad over een stop, meisje ging dik 20 m achterwaarts, draaide nog een keer om en hing 2x in de draad, dat was heel duidelijk voor mij...

Maar voor de rest heb ik genoten! Vond die shetlander in de bb po toch wel echt geweldig!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:49

Wij zijn weer lekker thuis ook.
Zazu en ik hebben onze 2e B paarden cross gehad.

De dressuur ging erg lekker en ik had daar 50,00 strafpunten ( score 200 )

Het springen was ik foutloos met een tijd;

De Cross ging erg fijn, helaas going hindernis 7 niet zoals gepland (lag meer aan mij dan aan mijn paard).
En ik kwam voor het eerst de waterbak door.
Daar had een tijd van:

IK KAN NIET TROTSER ZIJN OP MIJN MEISJE.

Ben nu heerlijk aan het nagenieten en we gaan zo even lekker een buitenritje maken

Afbeelding

Afbeelding

ZAZU I LOVE YOU

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:02

peanutbutter schreef:
Hebben jullie wel allemaal braaf de stijlcoupons opgehaald :Y)

Vriendje heeft heel braaf allemaal commentaar opgeschreven :D

_-:(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:34

oeps Paul, ben je het niet eens met de beoordeling, of heb je je stijlpunten niet opgehaald????

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:35

Zie net op de uitslagen dat mijn uitslag niet klopt! Er staat dat ik 16 strafpunten had met het springen terwijl ik overduidelijk foutloos was. Had wel veruit de hoogste stijlpunten met een 7.33. :)
Waren inderdaad weinig voldoendes.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:49

Dat is balen Evelien := Waar staan de uitslagen? Kon ze niet vinden op internet. Of had je het op het terrein gezien?

Ik ben wel benieuwd naar mijn stijlpunten dan...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:54

Zag het net op het terrein. Jij had wel een voldoende, 6,3 of zoiets.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:00

Oh fijn :D. Begon al een beetje bang te worden :P.
Ben wel benieuwd naar mijn commentaar. Jammer dat ik dat niet te zien zal krijgen.
Maar wou gister avond met nog 3 uur te moeten reizen toch wel graag naar huis :+.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:18

texelse schreef:
oeps Paul, ben je het niet eens met de beoordeling, of heb je je stijlpunten niet opgehaald????

niets van dat alles, was een reactie op wat peanutbutter suggereert: "jullie hebben mij en mijn vriendje toch niet een heeeeele dag voor Jan Lantaarnpaal laten werken?" En: ik was gisteren (en ben vandaag) niet in Princenhage.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:51

Fijn dat het lekker ging Venga
Toch wel netjes voor de eerste keer Anne!
Fijn dat Toot zo braaf was Amber
Netjes voor de eerste keer met je jonkie Evelien
Gefeliciteerd met je prijs Kim
Leuk dat je hindernisrechter was Marloes
Netjes hoor Noureyev

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:50

Ik heb gisteren ook BB gestart met mijn grand old lady Silver. Ze is een behoorlijk dagje ouder en heeft niet meer de beste spronggewrichten van de wereld, maar ze springt met hart en ziel en is dol op vertier, dus zo af en toe moet je iets doen dat niet helemaal verantwoord is :P
Het was voor mij 13 jaar geleden dat ik voor het laatst door een officiele "cross" gereden had, heb in mijn ponytijd bloedfanatiek op behoorlijk niveau gecrossed maar in de overstap naar de paarden alleen maar beesten getroffen die het toch echt beter deden in de dressuur. Of waar iets mee was waardoor ze niet meer mochten springen of.... nou ja er was altijd wat, en nu was ik het dus beu en heb toch gewoon m'n oudje gezadeld. En wat was ik er blij om!

Genoooooooooooooooooooooooten en m'n paard ook, ze vond het zalig!!!!! Mooi weer, mooi crossparcours (ik vond het helemaal niks aan de maat staan overigens, echt 'n eitje, heel eerlijk allemaal, volgens mij kwam er echt niks boven de 70 cm uit), eerlijk springparcours, supersfeer (ik heb wat afgekletst met mensen die ik helemaal niet kende, keigezellig), enige vervelende was het lange lange wachten op de uitslag,dus nee, ik ben m'n coupon ook niet meer gaan halen, ik was 14e van de 52 BB-ers en was daar héél héél erg tevreden mee. Zo zielsgelukkig met de manier waarop mijn topknol alles aanpakte, en nog de complimenten kreeg voor haar conditie van de dierenarts, dat het me geen reet kan schelen wat de stijljury er van vond, sorry, ik heb genoeg gecrossed om te weten wat er wel en niet kan en voor ons ging het snel, safe en simpel. Geen seconde het gevoel gehad geen controle te hebben of wat dan ook, madam ging vrij hard maar hield de boel keurig op 'n rijtje, ik mocht sturen en meeliften en dat kan ik voor mijn gevoel uitstekend. Ze is nog geen pas uit balans geweest en ik ook niet, ik was zo verschrikkelijk blij weer 'ns de kick van 'n cross te voelen! Toch 'ns kijken of ik één van m'n andere beesten niet zover krijg dat we zonder brokken over een parcoursje kunnen krijgen want het smaakte echt naar meer...

Die fotografen waren trouwens www.gns-fotografie.nl, ik reed in het terrein zo ongeveer de lens in dus ik zit vol ongeduld te wachten tot de foto's online komen...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:52

Net terug van een heerlijk dagje Phagen met een onverwacht einde.

Dressuur ging braaf en netjes. 2 stalgenootjes waren gekomen om mij voor te lezen. Stond hierna ook 2e. Met los springen hadden we een twijfelachtige start met wat rare afstanden en een paar weigeringen. Gelukkig legde carolien de vinger op de zere plek en bleek ik het contact te verbreken net voor de sprong. Daar beter op gelet en we waren weer helemaal op de goed weg. In het parcours dan ook heerlijk gereden, lekker tempo en alles klopte. Wel een balkje omdat ik hem wat te vlak liet worden van 5 naar 6. Meteen door naar de dierenarts en een hartslag van 72. Best hoog voor zijn doen. Misschien omdat ik zo snel daar was.
Nog even de losrijsprongen gepakt voor de cross. Owen was in eerste instantie suffer dan ik van hem gewend was maar ook dat ging goed. In de cross meteen goed aangepakt en lekker vlot van start. Ik heb geprobeerd in een wat hoger tempo te rijden omdat ik steeds veel tijdfouten heb. Dat liep heel lekker. Ik hem niet zitten meuten op H3,5 en 8 en die gingen dan ook super. Bij de bosuitspring wilde hij wel de bult voor het Z? op springen. Kon hem nog net overtuigen om dat hangende boompje te doen. De waterbak ging al weer beter. in plaats van uit stap er in konden we er nu in draven. OP het witte hekje bij de kuil was ik gelukkig goed voorbereid. Op het lange pad naar achter moest ik nog erg lachen om de fotograaf die heel snel zijn camera erbij grabbelde om nog snel een foto te schieten. Nog even wat gas bij gegeven omdat er toch geen sprogen op het pad stonden. En toen..... zei de tomtom van Owen blijkbaar sla links af de eerste akker op. Hij schoot vliegensvlug en totaal onverwachts links langs de bomen en toen was daar ineens de sloot dus nog een extra linksomkeert volgde. Toen was het bij mij gedaan en vleide ik mijn witte billen in het zand, net naast de bramen en was het voor mij voorbij. Heel jammer omdat ik echt het idee had dat we goed op weg waren met een goede tijd. Die laatste 4 sprongen zouden ook weinig problemen meer hebben opgeleverd.
Kon gelukkig wel om mijn creatieve paard lachen. Wat hem bezielde is me echt een raadsel. Hij ging echt met de oortjes erop heel enthousiast ineens een eigen weg in. Alsnof hij dacht: hier baas, hier weet ik een short cut.

Gelukkig konden ik en alle fans (11stuks maar liefst; die waren komen kijken omdat het zo lekker dichtbij was) er wel om lachen.
En Owen? die staat al lekker weer in de wei zich misschien af te vragen waarom ik besloot daar af te stappen.

Hoe dan ook. Ik heb nu al zin in het volgende seizoen. Bring it on!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:02

Evelien: super dat het zo goed ging met je jonge paard. Je had trouwens helemaal gelijk, die trechter oxer sprong inderdaad erg lekker. Alternatief was inderdaad overbodig.

Licorne: klinkt als een fijne rit. Nu je andere paarden maar eens gaan overtuigen.

Marloes: dat was inderdaad voor veel paarden en erg kijkerig hoekje zo naar beneden met die witte hekjes. Gelukkig heb ik vandaag (tijdens het losrijden) ook een hoop mensen relatief netjes zien passeren.

Ik was wel benieuwd naar mijn stijlpunten maar met een uitsluiting en een heel vieze broek wilde ik eigenlijk gewoon naar huis. Bij het secretariaat konden ze me ze niet alvast meegeven. Ze zouden wel op de uitslagen (op internet) komen begreep ik.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:06

pol013, Ik heb je zien vallen. Was echt zo uit het niets. Moet wel zeggen dat ik nog een paar paarden daar opeens de akker op heb zien schieten. Van mij heb je dus geen stijlpunten omdat je niet meer langs kwam :(:) .

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:08

;( Ben net gevallen in de waterbak. Wendel sprong super in maar struikelde daarna en kwam daardoor voor de hindernis voor het M of Z. Daar sprong ze overheen en toen gingen we samen onderuit.
Wendel is hardstikke kreupel en wil niet op haar rechterbeen staan.
Baal er echt van!