[SGW] Oefencross Broekelo 8/9 okt - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:02

Mijn paardje en ruiter hebben het ook top gedaan, zullen zich vast nog melden voor een verslagje

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:10

cids gefeliciteerd met de 2de prijs

ekeif96 fijn dat je toch tevreden bent. Jammer van je val.

rianceles14 wat vervelend van je oog, maar toch lekker gereden

bar fijn dat het lekker ging en een mooie foto

never_mind super gereden en jammer dat er iemand echt zo stond te wachten voor zijn prijs.

daann fijn dat het zo goed ging

leonieswenny super gereden!

wwr gefeliciteerd met de derde prijs.

Nou dan nu mijn verslag. Toen ik er aan kwam bedacht ik (ja lekker op tijd :+ ) dat Ferrose nog nooit op zo een groot concours was geweest, geen luidsprekers, vlaggen of reclameborden kende. Nou toch rustig opgestapt en ondanks dat ze wat springerig was op het losrijdterrein, viel het me eigenlijk nog wel mee. Nog even met Gomir gepraat. Toen rustig losgereden en daar weigerde ze de lage boomstam; dan moet ze uit stilstand erover heen als het laag genoeg is en dat deed ze. Houtstapel sprong ze super. In het starthok stond ze ook braaf.

Hindernis 0 ging heel lomp uit stilstand en ik voelde dat ze niet zeker was.
Hindernis 1 toch gekozen voor laag en die sprong ze
hindernis 2 ze vond de tent en huifkar erg spooky maar sprong laag keurig. Tussen het mais in hoog tempo doorgedraafd; ze vond het te eng om te galoperen.
hindernis 3 een weigering op hoog. Ze kwam heel slecht door de greppel daarvoor en reageerde toen niet op mijn been. 2de keer zonder problemen. Tussenstuk heerlijk gecontroleerd kunnen galoperen.
hindernis 4 ze zag hoog en ik voelde haar haar vertrouwen verliezen. Dus meteen gekozen om naar laag uit te wijken, maar ze had niet verwacht dat daar een hindernis zat dus een weigering. 2de keer aanrijden vol vertrouwen erover. Daarna weer net zo gecontroleerd verder kunnen galoperen.
hindernis 5 vond ze ook laag te eng (en ze had niet verwacht opeens naar rechts te moeten draaien) dus ook een weigering. Eerst even moeten wachten voor een inhaler en toen heel simpel over de lage. Maar de bocht achter de lage was echt niet goed en ik voelde haar achterhand wegschuiven en hoorde de hindernisrechter ook behoorlijk schrikken maar Ferrose herstelde zich.
Daarna rustig doorgedraafd naar hindernis 6 en de lage deed ze zonder enige twijfel. Verder in een handgalopje.
Voor hindernis 7 toch maar terug genomen naar draf en ze sprong de lage bomenwagen zonder enige twijfel.
Doorgedraafd naar het stro en ook hier voor de lage gekozen omdat ze met de lage duidelijk weer zelfvertrouwen kreeg.
Het pad naar hindernis 9 was best wel slecht (of mijn paard en ik zijn miepen): heel mul. Ferrose kon er niet galoperen en wilde er eigenlijk helemaal niet lopen. Ook hier ingehaald zonder problemen. Hindernis 9 laag zonder twijfel over de lage. Hierna doorgegalopeerd.
Hindernis 10 laag zonder problemen en ook hindernis 11 laag zonder twijfel. Ik was zelfs op tijd met stappen. Dat vond ze zeer eng omdat ze het paard voor ons iedere keer net aan het einde van het pad de bocht om ging als wij erop kwamen.
Hindernis 12 wilde ik toch weer hoog proberen omdat ik die laag vond, maar hier weigerde ze toch en sprong de tweede keer probleemloos.
Toen besloten hindernis 13 laag te pakken. Ik ben omlaag gestapt en toen wat been en veel aanmoediging van het publiek en ze sprong uit stilstand. Daarna nog bijna gevallen op weer zo een soort greppel. Daarna rustig doorgegalopeerd.
Hindernis 14 heb ik lang over getwijfeld wat ik zou kiezen maar op het laatste moment toch gekozen voor laag en die sprong ze super.
Hindernis 15 ook lang getwijfeld maar ze trok op laag aan dus laag genomen. Daarna verder gedraafd want het pad vond ze te smal om te galoperen.
Hindernis 16 piano hoog rustig op gedraafd en uit stap de afsrpong gedaan.
Hindernis 17 piano af rustig afgestapt, wat de hindernisrechter heel vreemd vond :=
hindernis 18 ik wilde toch het waterinspringen en ik deed toch al niet mee voor het klassement dus boeide het me ook niet maar Ferrose verdomde dat toch echt. Ze stond naar het publiek te kijken en af en toe wat te hinniken maar voorwaarts ho maar. Uiteindelijk via de lage door het water gestapt en dat deed ze meteen. Stom van me hier had ik meteen voor moeten kiezen.

Toch ben ik heel tevreden over mijn cross want ik kon er voor zorgen dat ze hele stukken fanatiek bleef en vertrouwen had, zolang ik maar laag nam. Met de bodem had ze wel op veel stukken moeite dus heel veel gedraafd dus mijn tijd was vast niet goed maar dat boeide me toch al niet. Ook herstelde ze heel goed na de cross, waar ik heel blij om was.

Weet iemand of de foto's ook online komen, ik had geen tijd om te gaan kijken?

AnkeVivaldi

Re: Oefencross Broekelo 8/9 okt - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:12

Graag gedaan :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:13

jammer dat ik net niet tussen je foto's sta anke. Het zijn wel echt heel stoere foto's geworden

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:28

Foto's komen denk ik wel online op www.fotowvd.nl
Joki: Toch goed gedaan, verstandig om voor het vertrouwen af en toe laag te nemen! :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:27

leonieswenny schreef:
ja als 1 weigering Marije :)
had trouwens 20 strafpunten, had ergends gedribbelt ipv van gestapt haha..

:oo krijg je 20 strafpunten als je dribbelt in het verplichte stapgedeelte?? oh help :')

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:38

Ik ben er ook weer...

Leuke verslagen allemaal zeg! *D

Nou, hier komt hij dat!

Met inrijden was Isis een beetje fanatiek, maar dat vond ik niet zo erg!
De eerste paar hindernissen moest ik haar wel overtuigen maar, toch alles gesprongen.
Alleen hindernis 4(of 3 weeet niet meer) die met die houtblokje, ging niet helemaal goed.
Ze kwam met haar voorbenen op de hindernis maar, alsnog er over heen! toen ff een stukje gedraaft.
Verder alles foutloos en hoog gesprongen behalve de waterbak, maar die heb ik de eerste keer direct laag gedaan omdat ze de hoge toch niet in 1 keer zou doen! Dus dat waren 10 strafpunten Maarja die kon ik nog wel hebben!
Ik heb ook een eindje voor de waterbak stil gestaan omdat ik nog 2.23 min op min klokje had, dus ik heb ff heen en weer gestapt...
Dus was uiteindelijk maar 19 sec, te vroeg binnen!
En uiteindelijk een 3e prijs mee naam huis mogen nemen!:)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:39

hahaha ja dat wordt je aangerekent! :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:19

Nowie was supersuperbraaf vandaag! Moest helemaal alleen op pad, maar dat is prima gegaan :j

Met zadelen en losrijden was Nowie ontzettend braaf. In het bos vond ze het allemaal wel errug spannend ;) Witte hekje ging uit stilstand, daarom op 1 maar laag genomen, ook uit stilstand. Bij het indianendorp al in de bocht in de stop dus ook laag gesprongen. Sprongetje zelf ging super! Daarna drie en vier laag aangereden en in 1 keer gesprongen. Op vijf daarom hoog gepakt, lag er direct bijna naast, omdat ze zo lomp hoog sprong en daarna aan de verkeerde kant langs een boom wilde :+
6 laag genomen omdat ze erg keek op het publiek en heel erg terugkwam, wel in 1 keer simpel erover. De bomenwagen weer hoog gesprongen, ging super! Direct daarna in stap, want ze durfde niet door dat greppeltje het bos uit :o
8 ook hoog zonder problemen, pad naar 9 maar rustig gedraafd, dat vond ze wel heel moeilijk in galop. Wel de dubbel hoog kunnen springen. Op 10 een stop op de hoge, ze verschoot van de hindernisrechters erachter. Tweede keer wel heel goed. Daarna de paddenstoelen ook maar gewoon aangereden met een beetje bluf, ging super! Na het stapgedeelte was Nowie even uit het ritme dus een stop op 12, tweede keer goed. 13 de lage genomen, maar omdat daar al een paard aan het weigeren was stond ik ook stil. Vervolgens kwam ik het bos even niet in ivm de greppels :+ 15 hoog genomen, ging wel een beetje komisch, Nowie zag de greppel ineens toen ze in de lucht was en sprong toen nog helemaal naar rechts :D 16 de lage genomen, ze was toch wel even geschrokken en wilde slecht richting het donkere bos lopen. 17 ook heel rustig in stap gedaan (die hindernisrechter had het dus al gezien Joki :P ). Water ging super. Ze stond uit de bocht even stil toen ze het publiek zag en hoorde, maar daarna stapte ze superbraaf het water in. Had nog wel even een flinke aanvaring met de amazone die weigerde op de insprong en mij vervolgens even dacht in te halen toen ik het water inliep. Paard zwaaide uit en knalde met zijn heup echt hard tegen mijn knie :=

Ben super tevreden ondanks de weigeringen. Nowie heeft een hoop geleerd vandaag en de hindernissen gaan makkelijker dan de stukken ertussen. Het springen vond ze onderweg steeds leuker worden, maar heb vooral in het bos hele stukken gedraafd, omdat ze niet wilde galloperen. Veel te eng :P

Anke heeft mij nog heel mooi op de foto staan! (en nu zie ik dat die rare ogen op de foto's van wvd dus gewoon zweetogen waren ;) )
Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:16

Ik heb ook heerlijk gereden! :D
alles hoog en foutloos gereden, tot het water.
Hij schrok, ik denk van het publiek en had hierdoor 2 weigeringen.
Meestal is hij vrij makkelijk op het water, maar nu dus helaas niet.
Ik had nog ergens een weigering opgelopen die ik niet kan plaatsen, maar dat is dan misschien in het stapgedeelte geweest.Als ik lees dat je daar ook strafpunten op kon krijgen, denk ik dat dat bij mij ook zo was.
Maar voor een 4-jarig paardje heeft hij meer dan goed gelopen!
Helaas liep hij met trailerladen enorm te kl....
Dit ben ik echt niet van hem gewend, maar hij was al enorm opgefokt toen hij van de wagen af kwam.
Dat lange wachten in een stilstaande trailer is niet zijn ding ben ik bang.
Morgen maar even zijn lunch en een goed gevuld net met vers gras aanbieden in de trailer. :Y)
Maar decross was de zeer lange trailer-rit meer dan waard! ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:15

+:)+ Goede resultaten en ook mooie foto's hier zeg! :D

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:03

iedereen gefeliciteerd met jullie prestaties. zo te lezen heeft iedereen gisteren net zo,n geweldige dag gehad als ons. voor de mensen die vandaag gaan, heel veel succes en veel plezier

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:34

even een kleine impressie van de cross van lievelingen. wie weet heb je ze gisteren ook gezien

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:57

fijn dat het lekker ging gomir!

weet trouwens iemand hoe het is afgelopen met het paard van nr. 222? Volgens mij kwam die met tying-up syndrom uit de cross. Toen ik wegreed moest ze nog iets van 2 uur wachten voor ze weg kon, is het daarna goedgekomen?

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:14

ik zie goede resultaten en soms iets mindere, maar toch hebben de meeste mensen de cross met een fijn gevoel afgesloten! & dat is fijn en het doel van een oefencross :) hetzelfde geld voor mij!

valyra zag kabouters en spoken in het bos, ze voelde niet fijn aan en was erg schrikkerig, toch gewoon overal voor hoog gegaan en dit ging goed tot hindernis 8, ik kwam uit het bos van 7 op het land uit en daar wilde ze gewoon niet meer, ze wilde niet meer vooruit (dat is noujuist het probleem waar we tegen aan lopen, de angst om van de andere paarden weg te zijn) ik kwam dus al remmend richting hindernis 8 en daardoor is ze hier ook 2x gestopt, uiteindelijk de 3e keer erover heen gekregen en beloond en weer verder gegaan (en alleen zonder een ander paard het probleem dus opgelost *trots*) daarna begon ze wat fijner te lopen, alles hoog genomen en in het stap gedeelte had ze er zin in, daarna nog op de brug 2x een stop maar gewoon geduldig en rustig gebleven en uiteindelijk is ze er mooi af gegaan! had koekjes meegenomen in mn zak en heb haar daarmee beloont ;)
Ondanks de 2 stops op hindernis acht de strobaal en de 2 stops op de brug alles hoog genomen en foutloos gesprongen!
Het was dus zeker een goede oefening voor ons :D

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:08

Zag al een paar goede resultaten

Mijn verslagje:
Kruim was super braaf met losrijden. Niks geen gekke passen (normaal vliegt die echt alle kanten op, en dan krijg ik hem pas rustig na 10 minuten) en vlaggen waren ook niet eng.
Parcours (de hoge route) vond ik best pittig, dus had besloten om te kijken hoe die het aan ging pakken en dan te beslissen of ik de hoge of lage sprong ging nemen. Uiteindelijk bijna overal (zelfs paddenstoel, die ik met verkennen echt niet zag zitten) over de hoge gegaan. 1 stop bij een hindernisje naast de hoge brug (hij wou de bult niet af :+ ), een stop op het heksenoog en 3 stops op het water.
Dus erg tevreden.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:12

rianceles14 schreef:
Foto's komen denk ik wel online op http://www.fotowvd.nl

De foto's van zaterdag staan er al op onder 'bestelgallery' :j

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:27

Zag het inderdaad. :)
Bij mijn foto van het heksenoog heb ik m'n oog half dicht door die zweep in m'n oog haha :')

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:59

Pooeeh ik ben zoo trots op mijn ouwetje <3

Ik wist van te voren echt niet hoe hij vandaag zou zijn.. en of ik de hoge wel zou durven, ik was al bang voor hindernis 0 het WITTE hekje (wit is vaak een probleem..).
Maar we gingen van start, hupsakee hekje over, toen dacht ik al, nou dan ga ik toch maar de hoge eens proberen.. Vlak voor hindernis 1 moest ik al iemand inhalen, en toch sprong die hem :D Hindernis 2 vond ik ook van te voren best spannend, maar vol goede moed erop af, die ging ook goed, jeej ik was al helemaal blij.
Maar toen ging ook gewoon ALLES goed, we gingen in 1 keer over alle hogen heen :D
Hij vond het ook zo leuk om te doen! En tussendoor een lekker ritme kunnen houden.. ook de brug mooi in 1 keer af, en de trakhener, goh hij keek nergens naar ineens, t was ineens een crosspaard heerlijk haha <3

Tot de waterbak, toen 1 stop en maar meteen de lage gedaan. Hij was gewoon ondersteboven van het publiek daar zegmaar, haha.
Maar ik was al zo blij! En toen kon ik later nog een 5e prijs ophalen ook, heel leuke dag gehad dus!! :D

Behalve dat hij voor het eerst sinds 4 jaar de trailer NIET in wou, half uur lopen prutsen.. Nah.. eigenwijze knol vond het ineens té leuk denk ik..
Maarja hij heeft super zn best gedaan in de cross <3 2 jaar geleden heb ik ook mee gedaan, een ramp al om over lage heen te komen soms. Zo zie je maar weer dat ook een oud peerd nog best leren kan :Y)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:38

mijn verslagje ;)

Proef hindernis: Foutloos was best laag.
1: Foutloos hoog, kende hij al van neede
2: Foutloos hoog.
3: Foutloos hoog.
4: Foutloos laag, pony was een beetje te druk.
5: Foutloos hoog.
6: Foutloos hoog, vond het een leuk bedachte hindernis.
7: Foutloos laag, ik had het parcour niet gelopen en had bij de hoge niet gezien.
8: Foutloos hoog, vond het een erg leuke hindernis
9: Foutloos hoog.
10: Foutloos hoog, ging super.
11: Foutloos hoog, hij keek iets maar ging er goed over.
12: Foutloss hoog.
13: Foutloos laag, vond de afsprong erg hoog en me pony kent dat nog niet, vandaar de lage.
14: Foutloos hoog.
15: Foutloos hoog.
16: Foutloos hoog.
17: Foutloos hoog.
18: Foutloss hoog.

Het was een leuke cross en idd goed georganiseerd en we hadden super mooi weer.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:29

Wat een fantastisch mooie dag was het weer, en een TOP organisatie natuurlijk. Heb een fijne foutloze rit gereden en een mooie plaats in de top 10, dus al met al, dik tevreden!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:07

IK VOND HET GEWELDIG! Echt genoten. Foutloos en zelfs vierde geworden (zondag -eerste groep).
Echt een top wedstrijd.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:40

Goede resultaten allemaal zeg! :j

Bij mij ging het ook super :D Paard was met inrijden een beetje dribbelig, maar gelukkig niet heel extreem. Cross ging echt top, de eerste paar hindernissen ging die nogal hoog overheen, maar hij trok er wel echt op aan. Alles hoog genomen, rot afstand op H5, maar de rest gingen echt top, oortjes erop en gáán! :D Heb wel alle afsprongen en opsprongen uit draf gedaan omdat hij anders gewoon doordendert. Was ze het niet zo mee eens maar deed wel alles braaf, zelfs de brug gewoon zonder twijfel (al was het wel een hele grote sprong naar beneden :o) Waterinsprong deed ze ook gewoon, na een kleine twijfel (nooit eerder gedaan) Dus foutloos en 8 seconden buiten de tijd wat goed was voor een 2e prijs :D Echt supertevreden voor haar eerste (oefen)cross, zaten echt een paar ruige sprongen tussen, o.a. het heksenoog waar ik echt een hele mooie foto van besteld heb! :j
En nog drie mensen die naar me toe kwamen om te zeggen dat ik een supergaaf paard had haha :o

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:45

Wie waren er te fotograveren?
www.fotowvd.nl dus, die stond vandaag bij het heksenoog + strobalen
Maar zag heb ook een gezien bij de waterbak en bij de dubbel..

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:08

Oh, dat is leuk, zat er ook een bij de waterbak en de dubbel? Ben benieuwd of iemand weet wie dat is!