[SGW] SGW Lisse 2010 - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

Re: SGW Lisse 2010 - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:41

Bij ons werd bij het springen direct duidelijk gezegd bij een combi die uitgebeld werg dat ze niet mocht starten.
Ook de starter in de box was daar van op de hoogte zie zei:
"Die hier tussen is uitgevallen dus je ben de volgende"

Dus hoe die voor je dan toch heeft kunnen/mogen starten vind ik raar!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:57

Normaal moet je dan je nummer inleveren na het springen, dan kán je niet meer starten.
Wat vervelend dat het zo ging, Zamero. Hopelijk houden jullie er niks aan over.

Jammer Whitje.

Starlover, Beli, Amber, Annika, Freggle, Shanty en Mireille zijn gelukkig met een goed gevoel thuis gekomen. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:07

Mooie en minder mooie verhalen :) :(:)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:28

Lees een heleboel tevreden verhalen, ook wat mindere, klinkt heftig dat achterover in de waterbak vallen, je zal morgen wel veel spierpijn hebben, sterkte daarmee!

Ik heb een heerlijk dagje gehad. Vond het erg gezellig, heb echt met weet ik wie allemaal gekletst, had overal dan ook ruim de tijd voor. Tijdens het parcourslopen zag ik Amber nog voorbijrijden, zag er netjes uit hoor! En wat een leuk beest is die Charlie!

Ik zit nog steeds na te stuiteren op de bank! Na onze domper in WW kwam hier echt de goedmaker.
Ik heb steeds het probleem in de dressuur dat ik niet verder kom dan zo'n 165 punten, dit terwijl ze wel gewoon M2 proefjes op niveau kan lopen. Had bedacht vandaag het tempo wat hoger te leggen en Nikay wat meer uit elkaar te laten lopen. Dit bleek een goede beslissing te zijn want had 202 (!!!!) punten! Ik had het echt niet verwacht en was superblij! Het was trouwens wel heel fijn dat de moeder van "hetismij" me voor wilde lezen, nogmaals dank daarvoor!!

Voor het springen was ik ook wat huiverig omdat dat in WW helemaal niet liep en het inmiddels spekglad was van alle regen, maar dat was niet nodig want keurig foutloos rond (wel midden in een van de enorme hoosbuien).

En toen de cross, het ging gewoon helemaal super! Geen enkele twijfel, lekker door kunnen rijden, overal goede afstanden en een paard en ruiter die enorm aan het genieten waren! Op het water wilde ik haar nog wat terug nemen maar daar was mevrouw het niet mee eens, ze trok er enorm op aan en liep lekker door. Heb trouwens wel rustig gereden, vond een heleboel bochten echt glad. Ik was een seconde of 30 buiten de tijd, maar dat maakt me echt geen fluit uit. We waren lekker foutloos rond!
Had ook nog een 7,5 voor stijl, dus de punten voor het L zijn binnen!

Uiteindelijk nog een derde prijs op mogen halen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:34

Heel fijn Martine! Die opsteker kon je wel gebruiken na WW! Gefeliciteerd met je prijs!
Wel dapper dat je durfde te starten met die gladde bodem (ivm Nikay's oude blessure) kan me voorstellen dat je dan wat huiverig bent.
Binnenkort al L dan? :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:37

Gefeliciteerd Martine. Volgens mij zag ik jou door de waterbak heen gaan. Het zag er goed uit ( en je was heel enthousiast ;) )

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:41

Thanx! Ik ben ook echt blij en weet nu weer hoe gaaf ze in de cross kan zijn, zo was ze ook voor de blessure! Ik start dit jaar niet meer, vond het genoeg voor dit jaar (ook ivm met de blessure), een paar trainingen, 2 oefencrossen en 2 officiële. Volgend jaar in ieder geval Chaam in het B en als dat goed gaat wil ik Etten Leur in het L proberen (zo denk ik er nu over, misschien dat ik nog wel wat meer in het B start).

Ik moet zeggen dat de bodem van de cross best redelijk was, niet zwaar in ieder geval, alleen de bochten waren glad en daarom daar heel veel gas terug genomen. Door naar mijn idee zo heel verantwoord te rijden durfde ik het wel aan!

edit: zou heel goed kunnen Heleenxx, ik was daar erg enthousiast, vooral omdat ik iedereen altijd hoorde over de waterbak van Lisse en ze er zo makkelijk in ging!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:57

Ik ben blij dat het zo goed is gegaan martinev! En als je nog een keer een voorlezer nodig hebt, mijn mams vind het helemaal niet erg ;)

Ik ben ook weer terug na een laaange dag, vorig jaar woonden we nog lekker dichtbij, maar dit keer moesten we toch wel een eindje rijden om voor ons een 'thuis' wedstrijd te starten.. Maar wat een dag, zit nog steed met een big smile op mijn mond :D voor mij ook na de domper in WW (168 pt voor de dressuur for no good reason) voor mijn doen heel relaxed aan de dressuur begonnen, het begon te stortregenen toen ik moest losrijden en op de een of andere manier ontspan ik dan en gaat het goed ;) Dus 194 pt en een 2de plek, superblij natuurlijk alvast!

Daarna het springen, ik schijt hem echt om op gras te springen, maar toch maar gewoon gereden en ging super, wel een beetje geprutst maar iig foutloos dus door naar de cross, en man man wat ging dat goed zeg heerlijk tempo gewoon de hele tijd zelfde tempo gehouden nergens getwijfeld zelfs voor het eerst vanuit draf een sprong het water in (andere crossen altijd in stap de waterbak ingereden) dus ik was al helemaal happy, toen de laatste paar hindernissen helemaal super en binnen de tijd (5 sec voor ideale tijd) dus ik dacht als ik nu geen prijs heb snap ik het ook niet meer ;)

Gewacht op de prijsuitreiking bleek dat ik gewoon 1ste was :D ben echt zo superblij! En ik was ook nog eens als enige binnen de tijd (van de B paarden dan) en had een 7,1 voor stijl, waar ik ook heel blij mee was aangezien meer dan de helft van de deelnemers een onvoldoende had voor de stijl!

Al met al voor mij een hele geslaagde dag dus :D

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:05

Wow, wat netjes hetismij! Echt top gedaan! Zal je mams zeker in gedachten houden als ik weer eens in de penarie zit, ze heeft me in ieder geval aan fantastische punten geholpen!

Pfoe, waren er zoveel onvoldoendes voor stijl? Iemand enig idee waar de stijljury's zaten? Er zal er vast 1 aan het eind van de cross gezeten hebben omdat ze daar nog een paar hindernissen tegelijk konden zien. Ben wel benieuwd.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:17

zoiezo zat er 1 bij de laatste hindernissen ja, vanaf de 'haag' tot aan de laatste hindernis heeft die gecontroleerd. Volgens mijn moeder zat die andere ook op dat punt maar keek die naar de bollenmanden, ze wist dat alleen niet zeker.. Er waren iig echt veel mensen met een onvoldoende en bij de pony's helemaal. Die mensen bij de B paarden waren best in shock dat je dan geen winst had, best zuur ook eigenlijk denk je dat je het heel goed gedaan hebt en foutloos hebt gecrosst en vervolgens heb je geen winst (ik heb het zelf ook 1 keer gehad, maar wel heel veel van geleerd wat nu al tot 2x boven de 7 heeft geleid ;))

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:31

Dat is inderdaad wel zuur dan, snap dat die mensen balen, maar vind het toch ook wel heel positief dat er zo naar gekeken wordt, je ziet af en toe mensen op een heel bijzondere manier door een cross rijden en dan is het toch wel prettig dat die niet zo snel in het L komen. Fijn dat het bij jou wel goed was, je hebt een net cijfer. Ik heb helemaal niet naar de cijfers van de anderen gekeken, maar denk dat ik dan wel erg trots mag zijn op mijn 7,5!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:33

Ja daar mag je zeker trots op zijn, dat was volgens mij het hoogste van beide B-paarden rubrieken bij elkaar ;) En blijkbaar was de jury erg kritisch dus ik zou jezelf maar een schouderklopje geven!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:34

Bij deze gedaan, haha! Maar het ging ook gewoon heel lekker, alles liep volgens het boekje, heb m'n paard ook al héééééél veel schouderklopjes gegeven vandaag!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:56

Zamero schreef:
Even mijn samenvatting van vandaag ;)

Bij mij ging vandaag dressuur voor fijn zijn doen beter dan normaal :D
Springen ging ook super helaas door slordigheid omdat het niet al te hoog stond en hij dan laks word 1 balkje.
Cross ging ook goed, tot de waterbak.
Ik een paar keer geprobeerd en toen wou ik wegrijden en kwam hij op het randje van de waterbak recht omhoog, en hij verloor zijn evenwicht, waardoor we samen achter over ging en ja hoor de waterbak in.
Kwam wel samen met hem beroerd in het water terecht, maar kon me van hem weg duwen voordat hij terecht kwam.
Daarna hebben omstanders heb gepakt en heb ik hem gecontroleerd, en ben naar de finish gelopen.
Dus helaas was voor ons daar het einde.
Maar gelukkig hebben we allebei niets.

Wat wel erg raar was, en waardoor fin waarschijnlijk voor de waterbak een beetje geirriteerd is geweest.
Was omdat ik al na hindernis nummer 5 bij mijn voorganger was die in een normaal handgalopje reed, die niet aan de kant ging.
(en niet alleen dat deze was ook uitgesloten in het springparcour, en had dus niet haar cross mogen starten dus allemaal erg raar, want deze was wel gaan starten en reed onwijs in de weg).
Waardoor ik fin elke keer uit zijn grondtempo van de cross moest halen en hij erg onrustig werd.

Maar goed, daarna bij de nakeuring was alles bij fin goed.
Fin goed na verzorgd thuis en lekker na huis gegaan.
Heb alleen zelf nu wel last van mijn benen en rug.
Maar goed dat komt helemaal goed.
Wie weet zijn er nog spectaculaire foto's van gemaakt :P

Jij was dan vast nummer 59?

Kimenventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:57

Ik startte BB Paarden. Was mijn eerste keer, maar Ventura heeft het super goed gedaan!

Springparcourtje was ik foutloos, hij werd wat lang aan het eind dus gingen we te snel.. Cross was ik er bij de eerste hindernis afgevallen, werd nog rond geslingerd door me paard omdat ik de teugels niet los liet. Doe ik eigenlijk nooit want ik weet dat hij da weg rent. Heb de cross wel helemaal uitgereden, maar een pijnlijke enkel en spierpijn door heel me lijf er aan over gehouden. Het was zijn tweede keer, maar de eerste keer samen met mij. Dus ben alsnog super trots op hem! De waterbak deed hij ook super netjes terwijl hij eigenlijk als de dood is voor water. Hij vertrouwde mij volledig en dat was ook te zien! ik moedigde hem de hele tijd aan haha. Je hoorde me al van ver waarschijnlijk.

Ik was trouwens startnummer 26. En jullie?

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:00

Gister heb ik BB paarden gestart, startnummer 25. Had voor het eerst in mijn stiftgaten een soort schroeven gedraaid, voor het gemak dacht ik. Echter deze waren zo samen gesleten met de ijzers dat ik er nog maar 3 uit kreeg, daar baalde ik echt van. Losrijden is daar altijd wat krapjes en Go word daar een beetje opgefokt van, dus rustig aangedaan en een beetje suf foutloos springparcourtje gereden.

Toen de cross in, ik verwachte geen problemen, rijd al jaren de oefencrossen met hem (alleen de waterbak is bij ons altijd een stop en dan zet ik hem er achterwaarts in). Helaas stonden er op 3 hindernissen voorgangers stil voor de hindernis waardoor ik onmogelijk in 1 keer door kon springen. Onder andere de finish-hindernis en die heeft mijn vriend gefilmd. Echt een knullig beeld, de jongen voor me weigerd en blijft een beetje droog staan, ik kom eraan en moet zelf ''opzij'' schreeuwen, er klinkt pas een fluitje (die van dat ik er aan kom) als ik inmiddels op het paard z'n kont inrijd. De hindernisjury daar zei dat ik er inderdaad niets aan kon doen, maar dat ze toch een weigering aan moest rekenen. Ik voelde me behoorlijk machteloos en baalde er van, hij sprong alles wel, maar voor mijn gevoel kon ik gewoon niet lekker mijn rondje maken. Had verder eigenlijk weinig trek om er achteraan te gaan of er boos om te worden. Zonde van mijn energie en had waarschijnlijk toch weinig opgeleverd. Het is dan wel een oefencross en de mensen waren allen vriendelijk, maar de hindernisjury's hadden van mij iets meer oplettend mogen zijn en wat actiever mogen handelen.

Iedereen die nog moet veel plezier en succes! Marlies gefeliciteerd, gaaf!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:16

Ik hoor toch eigenlijk alleen maar goede verhalen, wat fijn !

In de BB was ik nummer 35 en nummer 66.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:52

Had je nog door dat ik naar je riep toen je richting de heg reed, Amber?

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:19

Ik heb nadat mijn dochter had gereden in de L pony's (dressuur 181, twee weigeringen in het parcours en een foutloze cross waarin de pony erg fijn aanpakte en goed voelde) heb ik een tijd bij de stijljury (vlak voor het eind van de cross) mee staan kijken bij de B paarden. Er werd vaak gewoon niet goed gereden. Weinig mensen die in verlichte zit konden blijven zitten. Veel mensen die in de bochten niet recht boven hun paard bleven maar er half naast hingen en zelfs mensen die de boom probeerden te springen die voor het M klaar stond. Om maar te zwijgen over de lijnen die werden gereden bij de hindernissen 4 naar 5 waar velen echt niet voor 5 uitkwamen en waar ze gelukkig nog niet op stijl werden beoordeeld. Wel intressant om zo mee te kijken met anderen en vooral heel leerzaam, maar niet geheel onlogisch dat er niet veel hoge punten werden gegeven. Degenen die netjes doorkwamen Vielen gewoon echt op.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:10

Wisselende berichten hier.

Hier mijn verslagje van de zonovergoten dag in Lisse :D

Ik kom aan bij de dressuur, zie ik mijn voorganger al in de baan.... Het liep ontzettend in! Toen de ring in en een matte proef gereden voor 190.
Springen liep ook ontzettend in en er werd gewoon doorgestart. Bodem hield het goed en hindernissen waren gisteravond nog verzet. 1 balkje op 1 en verder niets. Paard was wel ontzettend heet. Kreeg nog tips van Corbst55 op het einde :D
Cross liep wederom ontzettend in. Ik heb echt niet sloom gedaan en ik had nog maar 1 minuut tot mijn start :oo Paard voelde ontzettend safe, maar heb wel in een stevige handgalop gecrosst (57sec te langzaam). In een lijntje twijfelde hij iets, maar kon er goed aan rijden. Water was even pittig, met een onverwachte rechtsomkeert. Uiteindelijk twee weigeringen aan mijn broek op 't water. Al met al een +:)+ debuut. Ik ga er maar een mail aan wagen of ik PH ook B kan starten :=

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:20

martinev schreef:
Had je nog door dat ik naar je riep toen je richting de heg reed, Amber?

:)) Jaa haha
Was dat met Toot of Charlie ?

Wow Mootje, super debuut :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:27

Zo, even reageren op iedereen:
Whitje, Balen dat het niet goed ging :(:)
Mireille, Gefeliciteerd. Dat hectische wordt vanzelf minder met de ervaring die Zoncorde (en jij ;) ) nog moeten krijgen!
Shanty, Lieve hindernisjury, leuk dat je het zo leuk vond!
Amber, Gaaf dat Toot het zo goed deed! Het aanduwen in MB had dus geholpen :=
FE, The Edge is echt heel erg leuk! Gaaf dat het zo goed ging.
Annika, Fijn dat het na H1 zo goed ging! Tijd is voor nagenoeg iedereen niet te halen in Lisse.
Zissely, Zulk mooi weer was het toch niet om verkoeling op te zoeken in de waterbak ;)
Beli, Leuk dat het zo goed ging!
SL, Fijn dat het deze keer wel goed ging.
Zamero, Balen van je val. Degene die voor je startte, kan een boze brief van de KNHS verwachten! Altijd jammer dat sommigen zich niet aan de regels houden.
Martinev, Top! GEfeliciteerd
Hetismij, Mooi dat het zo goed ging, en nog eerste worden ook :D
Kim, Flink smeren met spierzalfjes dus ;)
Magicsanne, Bij welke hindernis stond de jury... Er stond namelijk niets op het formulier! Je bedoelt de boom voor het L want Lisse heeft geen M ;)

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:07

Zooo, nou ook mijn verslag dan maar :)

Wars liep met dressuur ontzettend fijn, hij vond alleen de jury auto ontzetten eng, omdat de ruitenwissers heen en weer gingen, haha! Evengoed nog 191 punten!
Springen stond te laag voor hem, hij struikelde er bijna over. 1 balkje!
Cross ging ontzettend fijn, hij twijfelde op 1 en 2. Pakte daarna goed op! Ging ontzettend fijn.
Op het water stopte hij even, maar liep er uiteindelijk zo in! Werd niet gerekend als weigering!

Desondanks zijn we toch nog 6e geworden 8-)

ZilverLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:21

Mootje schreef:
Zissely, Zulk mooi weer was het toch niet om verkoeling op te zoeken in de waterbak ;)

Het viel best mee hoor :D
Het enige wat mij opviel was dat het water aardig warm was :P
Pas op weg naar de keuring werd ik helemaal koud :}

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:42

Nou dat geloof ik graag ! :))

(*Vooral sterke :+) Tootje
Afbeelding

Die toch super ze best deed met springen <3
Afbeelding