[SGW] SGW Heino-Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:35

ik ben ook net terug. Erg tevreden

dressuur ging niet zo netjes, was erg zwaar maar wel 198 punten dusja.. wat zit ik dan te klagen!

springen foutloos

de cross... tja... met wat problemen ben ik heelhuids bij de finish gekomen
ze wilde het bos niet in (een meisje van mn club was dr ook en die pony is bekend dus daar wilde ze niet bij vandaan)
hindernis 2 kwam ik niet verder dan 20 m voor de hindernis, kreeg dr niet meer voor of achteruit ze ging alleen nog omhoog.
dus ik had zowiets van zo werkt het ook niet, maar ik wist dat mn clubgenootje na mij moest dus heb aan de hindernisjury gevraagd of ik daar achterna kon en dat mocht. daarna sprong ze alles!!!! alleen tja.. hindernis 11.. daar had ik de lage laurier gesprongen en je moest de hoge springen dus gediskwalifiseerd. stond erg onduidelijk aangegeven tijdens het lopen voor iemand zonder cross ervaring :P. maar ben super tevreden en het was de eerste keer.

nu op naar diepenheim en dan de cross nog beter lopen!!

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:40

Wow, wij zijn ook terug hahahaha, ik moet nog steeds lachen van de zenuwen :7

Inrijden dressuur ging wel netjes maar proef echt bagger, pfieuw zware bak!! Falk kon zich niet echt staande houden, slungelde dus behoorlijk... 183 pt.

Inspringen ging bagger, ik vond het zelf gewoon eng! Parcour daar en tegen ging super, trok lekker op de hindernissen aan, foutloos alleen iets over de ideale tijd heen, dat maakte me niks uit.. wou gewoon op safe spelen aangezien meneer ook geen ijzers heeft. Ja ben trots op hem!

Cross, begon allemaal heel mooi... ik was beetje zenuwachtig op de afsprong maar dat ging goed. Toen kregen we verderop die hindernis en daarna die voerhok oid..? Nou drama, ging helemaal fout! Kwamen er echt pontifikaal in, doodeng!! Meneer er half over heen en met z'n benen tussen de stammen, brrr eng!! Ik dus schreeuwen "Falk!" en toen ik iets aan de teugels hangen zodat Falk wist dat die wel naar achter moest in plaats van er ook nog over heen, dus toen kwam die rustig naar achter... pff.. toen ff rustig worden, mevrouw heeft z'n peesbeschermers even weer goed gedaan en Falkor kreeg een koekje haha... Geen wondjes, alles was goed, ik zag alweer spoken en dacht echt (ogod die breekt z'n benen!) Toen moest ik me hele zelfvertrouwen weer natuurlijk opkrikken want was immens bang nu voor die hindernis maar gewoon op af gereden en sprong hem super! Rest ging weer top tot de waterbak offcourse daar moest meneer ook weer in de remmen, is toch belachelijk hier zwemmen we altijd met mooi weer in het meer... }:0
Ja, was wel leuk... Maar wel pittige cross...

En hele ervaring rijker en weer veel geleerd!!! :Y)
Ben wel benieuwd naar de foto's, onze zijn allemaal mislukt. Jammer.

Ben benieuwd naar de rest :D

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:51

had mijn paardje voor de tweede keer gestart vandaag.

dressuur ging redelijk, alleen de grond was wel slecht, vooral de hoeken. 186 punten.
Springen zat ik zelf wat te prutsen maar deed ze toch maar wel even braaf..
En de cross foutloos! :D
ben echt super tevreden!
ze liep super, al helemaal vergleken bij de vorige week. toen was ik niet verder gekomen dan hindernis 4..
en nou gelijk foutloos :D

super tevreden over mijn dagje! <3

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:04

Spannende verhalen en mooie resultaten.

WIj zijn ook weer terug van het crossdebuut van zoonlief.
Dressuur vond ik niet echt lekker gaan maar ook niet echt slecht, 193 punten :7
Met inspringen wilde Koss helemaal niet springen, ik denk dat ie wat onzeker werd van de bodem. Hij heeft nog nooit in zulke nattigheid gesprongen. Dus ik was al bang dat ie uitgebeld zou worden maar hij sprong netjes rond met één balk, dus het 1e doel, starten in de cross was iig gehaald. De eerste 4 sprongen gingen heel erg fijn maar op 5 kreeg hij 3 weigeringen. Pony is nog niet echt bevestigd met op-en afsprongen. Zoon baalde wel omdat het eerste stuk zo fijn ging maar eigenlijk zijn we best tevreden voor de 1e keer.

9 oktober oefenen in Broekelo, 17 oktober de tripalon in Laren. 23 oktober nog een crossles en dan in Bathmen maar s kijken of het al weer wat beter gaat.

Nog even een vraag, heeft hij nu gelijk 2 verliespunten te pakken omdat hij eruit moest met weigeringen?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:06

In de B doen ze niet aan verliespunten.

PS
Weet je zeker dat je op 17 oktober de tripalon hebt: dan is ook de Connemara cross dag!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:12

Leliaardje schreef:
In de B doen ze niet aan verliespunten.

PS
Weet je zeker dat je op 17 oktober de tripalon hebt: dan is ook de Connemara cross dag!

Pff dat scheelt alweer. :D

Je hebt gelijk, de tripalon is 16 oktober en dan nemen we Easter mee naar de crossles de 17e! *\o/*

TheHorseInn

Re: SGW Heino-Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:18

Jmmr voor sommigen en top voor anderen!

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:25

ben ook alweer terug, en heel moe....

maarja, dressuur ging slordig, 192 was verdiend, daarna springen foutloos. bij de dierenarts controle hat ie trouwens een hardslag van 52!!
toen crossen, alles sprong ze mooi, overal de hoge en geen alternatief genomen, had ik dat maar wel gedaan bij 13 (greppel) had namelijk een weigering. toen bij de waterbak ook maar alternatief genomen, voor de rest foutloos, hartslag nogsteeds 52. toen mochte we nog drie dagen wachten voor de prijsuitrijking, maar ik was toch nog 8ste :D

had ik niet verwacht en kon toen moe maar voldaan weer naar huis :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:32

Gefeliciteerd! :D
Ik had bij de greppel meteen alternatief genomen, ik was vorige week in bussloo en toen hadden ze daar bijna hetzelfde, ook nat. Toen durfde hij het ook niet, dus dan maar het alternatief :)

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:43

Laat ik ook even verslag doen van ons L debuut. :)
We kwamen vanmorgen om 9 uur aan, toen heel snel cross gelopen daarna opgezadeld, ingereden en de dressuur in. Baan was erg slecht, dus shadow probeerde zoveel mogelijk de zware stukken te ontwijken wat er voor zorgde dat we half buiten de baan reden en we zo af en toe nogal hard gingen. 180 punten was ik dan toch best wel heel erg blij mee! :D Daarna springen, had maar halfuurtje tussen, dus snel omgezadeld en ingesprongen. Parcoursje ging heerlijk, foutloos en binnen de tijd. Nou en toen mochten we dus crossen. :):) Ging allemaal super fijn, tot natuurlijk hindernis 11, ik stuurde wat krap en had wat meer been moeten geven, daardoor dus 1 weigering. Verder wel weer heerlijk de cross uitgereden, met 25 seconden langzamer dan optimale tijd.
Uiteindelijk nog eerste geworden ook! :D Is ook niet heel moeilijk met 1 tegenstander die wordt uitgesloten in de cross, hihi.
Dus het was echt een heel geslaagd debuut, met meteen 1 winstpuntje erbij! :)
Ik vroeg me alleen af wat het prijzengeld was dat je kon winnen, aangezien ik dacht dat het 45 euro was en er 'maar' 25 euro in mijn envelop zat. Heb het daar nog wel even aan de organisatie gevraagd, maar die zeiden dat ze bezig waren en mijn chauffeur wou graag naar huis, dus heb het verder maar gelaten.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:47

aah, was jij heel toevallig nummer 21?
gefeliciteerd in ieder geval! :D
Laatst bijgewerkt door _Daphne op 19-09-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:49

gefeliciteerd!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:49

Babsiej123: Wat jammer, ik denk dat er weinig crossen nog zijn. Maar moet je even in het kalender topic kijken anders.
Daphne: fijn dat de eerste 10 wel goed gingen alleen dan jammer dat 11 er stond ;).
Never Mind: super van je cross!
Wwr: Gefeliciteerd! Netjes gecrosst dus. Wel balen van die tijd. Ik weet niet welk nummer je had maar misschien was er wat mis gegaan omdat ik gehoord heb dat ze de cross stil hadden liggen en toen uiteindelijk weer wat anders gestart zijn. Maar ja niks aan te doen.
Celine: slimme oplossing. Maar wel balen dat ie niet alleen durfde en jammer van die fout op de laurier.
Furytje04: Tje wat eng. Kan me voorstellen dat je geschrokken was. Fijn dat Falk het daarna wel weer oppakte
Ilovejamai: Super, geen prijs of niet gewacht?
Bar: wat jammer als het eerste gedeelte zo goed ging. Hopelijk volgende keer niet zo’n opsprong en dan gewoon lekker rond.
Ai_luf_u: gefeliciteerd. Tja achteraf is altijd makkelijk praten dat heb ik zelf nu ook :P

Dan mijn eigen verslagje:
De dressuur ging wel oke. 200punten. Springen vind ze die open jurwagens eng. Hindernis twee er naar toe springen ging goed, toen ergens een stomme balk. Maar hindernis zes er langs galopperen en dan erover was veel te eng. Beetje jammer een weigering. Daarna wel goed.
Crossen ging eigenlijk best aardig. Lag er aan het begin twee keer bijna naast. Bij die laurierhindernis hing ik erna scheef en mistte de beugel bij die opsprong. Maar gelukkig deed het paardje dat braaf. Toen kreeg ik mijn voorganger in het viezier. Die, toen ik het vroeg, wel aan de kant ging. Alleen was het moment voor Zissi niet echt handig. Die is kudde dier en houd er niet van om voorop te gaan. Net bij de waterbak! Dus tja een stop op de insprong. Toen uiteindelijk het alternatief met veel twijvels maar genomen. Dat was echt balen. Maar ja eng water en een soort genoot achterje was genoeg om het niet te doen. Volgende keer beter.
Laatst bijgewerkt door Kylyco op 19-09-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:49

ai_luf_u schreef:
toen mochte we nog drie dagen wachten voor de prijsuitrijking
Das wel erg lang hoor! :P

Iedereen een pluim voor het rijden van de wedstrijd!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:52

Ben er ook weer.
Super dagje gehad.
Dressuur ging fijn, 192 punten.
Springen even een keer de handrem er op getrokken. Dus 4 strafpunten plus 1 voor tijd. Cross was ik ook nul. Alles rechtuit. Full power gereden, maar helaas toch buiten de tijd.
Had geen prijs. Wel erg tevreden!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:55

Buena vista: Net resultaat

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:03

Nou ik ben er ook weer. :P Weer lekker hele dag voor niets geweest. :') Nouja laten we zeggen dat het voor Norge en mij voor niets was. Mijn zusje( nieeenkeee) had dus wel goed gereden. Maargoed dressuur ging best wel klote. Ze was al er slecht aan mijn been en gewoon erg sloom. 183 punten viel me dan ook 100% mee. Maarja daarna het springen... Inspringen ging alweer fout, we kwamen gewoon niet vooruit. :') Ik kon weer been/spoor/zweep geven wat ik wou, maar ze ging gewoon niet sneller. Nog wel over hindernis 1 gekomen, maar daarna dus 3X stil. Dus opzich baalde ik wel flink. Springen ging laatste tijd wel weer beter, vertrouwen was weer wat terug, maar helaas hielp het niet. Dus helaas weer geen cross voor ons. Denk dat ik vasse ook maar ga afmelden, want dit is toch elke keer wel flink poedersuiker. := Maar het blijft moeilijk aangezien ze ook dagen heeft dat ze het springen wel leuk vindt en het dus wel doet, dus ik weet het eigenlijk niet zo Goed meer. :P

Echt balen voor al die stoppers op 11! ( en natuurlijk op de rest ) Vond zelf toen ik de cross liep dat dat inderdaad een moeilijke lijn was, maar sowieso leek het me best wel een pittige cross. Bij degene waarbij het wel goed ging, gefeliciteerd. :D

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:06

_Daphne schreef:

Hihi ja klopt. Jij was nummer 22 toch? :9
Dankjewel :)

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:11

Ah Jammer Nette, jou heb ik idd nog zien springen! Echt zonde, viel ons nog op dat je lachend de ring uit ging :P

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:14

als ik het zo allemaal lees was 11 de ongelukshindernis had beter hindernis 13 kunnen zijn :P

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:17

Kylyco, toch netjes gereden. t blijven toch kuddedieren dus dat kan wel s lastig zijn. :(:)

Nette, wat jammer :(:)

Nienke, gefeliciteerd!

Volgens mij stonden jullie precies achter onze trailer, tenminste daar stonden een Fjord en een C/pony lekker hooi te knabbelen. :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 18:21

Jmmr voor de meesten!

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:22

Nieeenkeee schreef:
_Daphne schreef:

Hihi ja klopt. Jij was nummer 22 toch? :9
Dankjewel :)

jaa klopt! haha leuk! :D

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:37

zo ik ben ook weer terug,

even een verslagje,

met inrijden voor de dressuur liep ze aardig goed, maar in de ring wou ze heel slecht vertrekken (lag aan de bodem denk ik), ik vond het zelf niet zo'n goede proef maar we hadden wel 193 pt.

later met springen was ze weer super braaf, zeker met het slechte terein (ze heeft ook geen ijzers) in de ring was ze alleen niet echt wakker waardoor de eerste 2 hindernissen heel raar gingen maar daarna kwam de dubbel dus ik had haar toen nog wat extra aangespoort en toen werd te wel wakker en ging de rest van het parcours ook een stuk fijner. we hadden een foutloosparcours alleen 1 strafpunt voor tijd.

toen naar de cross. in het starthok wou ze totaal niet stil staan. het parcours ging heel fijn, ik kon ook heel fijn schakelen in thempo waardoor ik nog een aardig scherpe tijd het gereden van 4,27 (was de snelste tijd in mijn ring) en de cross was helemaal foutloos.

we zijn uiteindelijk 2e geworden, met maar 0,8 pt. verschil met nr. 1

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:39

Netjes Birte!!