[SGW] Sgw Gorssel Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:19

Snel verslagje van mij.

Ben heel erg tevreden over vandaag :D .

Dressuur kon beter. Toch nog 186 punten. maar was zelf niet te vreden zeker als je weet hoe heerlijk hij kan lopen.

Springen was helemaal super. Hij liep super kon er mooi aan rijden en ritme houden kon hem naar voren rijden zonder hem kwijt te raken en hij was gewoon voorzichtig. Dus we waren ook foutloos.

Cross ging ook top. Hij keek eigenlijk nergens naar. Op de molenwiek kwam hij iets terug, maar kon hem prachtig door duwen. Veder keek hij helemaal nergens op ook zo het water in zonder ook maar een beetje twijfel.

Dus erg geslaagte dag. Niet meer gewacht op de uitslag. We waren het namelijk goed zat. Na al de afgelegde afstanden ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:21

Balen van je dressuur TG! Ik zag je op de Passage du Route (ging best heel hard). Hoorde je me nog? Wilde niet te hard roepen om je concentratie niet te verpesten.

Mistid, balen meid! Ik ken het gevoel (maar vandaag niet).

Jammer van je stops Corien, maar het waren wel stops op de lastigere hindernissen, dus voor een 1e keer L echt niet verkeerd!

Caro, wat jammer voor je! (leuk je even gesproken te hebben). Ben wel benieuwd hoe het puntje ging?

Lielle, jou had ik al gesproken. Jammer dat ze moe voelde.

Gefeliciteerd Skippy.

Ik heb alle drie de onderdelen kunnen rijden, maar matige prestatie geleverd. (Sabien, zet mij maar op de lijst van vrijwilligers op zaterdag 2 oktober.....)
Dressuur kunnen we beter, 183 punten. Terecht, was gewoon wat slordig hier en daar en een beetje matjes.
Springen een stop op 2 en op 9 geloof ook nog een balk en natuurlijk een bult tijdfouten, maar wel door naar de cross.
Eigenlijk heb ik wel fijn gereden; alle lastigere/moeilijkere hindernissen gingen echt heel goed, puntje, molenwiek, trakhener. Jammer genoeg wel 3 stomme stops; 1 op de steeplehaag (sim ging gewoon niet af), op de boom voor het water (op het laatste moment schrok ze van het water, ze had al een been erover maar trok die terug en draaide weg) bij het opnieuw aanrijden sprong ze wel vol vertrouwen het water in. En toen nog op de 1e van de dubbelsprong bijna aan het einde van de cross.
Nou ja, wel fijn dat ze de lastigere dingen aanpakt en haar "angst/kijkerigheid" op trakheners lijkt ook zo goed als verdwenen; ze sprong vol vertrouwen over de trakhener en keek niet eens naar het gat.

Nou, next stop dus Neede ipv IJsselsteijn, maar daar ga ik dus meehelpen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:25

Ja volgens mij wel Sim! Had wat problemen verwacht op de modder ervoor. Tips zijn ter plaatse ook altijd welkom hoor!

Gelukkig heb je fijn gereden, desondanks erg jammer de stops.

Edit; chartje, net resultaat. Zou toch denken dat je daarmee wel in de prijzen zit?
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 11-09-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:25

@teegee, Hopelijk heeft het geholpen om hem even op zijn plek te zetten ;)
@mistid, jee balen zeg :(:)
@corien, Fijn dat je iedergeval je doel hebt gehaalt :D
@ liellle gefeliciteerd succes morgen.
@caro, jammer dat het niet lekker ging. ik vond ook sommige sprongen in het M makkelijker dan in het L
@Skippy Gefeliciteerd
@simmie, jammer volgende keer beter. Ik heb je laatste stop gezien op de dubbel.
Laatst bijgewerkt door Chartje op 11-09-10 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:26

Jammer van je dressuur, wel looi van je foutloze cross TG!
:(:) ;( Mirthe! Ik vond het zo sneu voor je :(:)
Netjes Lielle!
:D Corien
BV: canter staat er idd en nog een wat met wat dekjes en jassen.
Caro: Wat jammer zeg :(:)
Simmie: mooi dat je alles iig hebt kunnen rijden!
Chartje: netjes zeg!
Gefeliciteerd met je goede M debuut Skippy!

Ook voor mij ons M debuut.
Met de dressuur opzich een redelijke proef, dácht ik, punten waren 173 :? en daarmee gedeeld op één na laatste 8)7
Springen ging wel oke, 1 balkje ergens onderweg.
De cross ging foutloos! En dus onze eerste winstpunten binnen :D *\o/*

We waren we flink buiten de tijd, dat hadden we wel verwacht :+ Uiteindelijk nog opgeschoven naar de 7e plaats. (er waren er maar 5 foutloos in de cross, maar door mijn tijdfouten en lage dressuur niet echt hoog meer geëindigd O:) )

Afbeelding

Niet erg netjes op de molenwiek :Y) Normaal springt hij heel simpel schuin, maar nu moest ik toch wel alle zeilen bijzetten om hem binnen de vlaggetjes te houden _O-
Afbeelding

Mootje

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:29

Char, Netjes!
Simmie, Balen dat het niet zo goed ging.
Jetske, Topdebuut dus :D Was jij gewoon rechtdoor gegaan op de molenwiek?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:32

TeeGee schreef:
Mirthe, neeee wat balen!!! :(:)

Ja baal er ontzettend van. Had het eerlijk gezegd ook niet echt verwacht omdat hij ontzettend enthousiast was, hij liep als een tuigpaard over dat lange pad naar het springen zo gek was 'ie, en op dat kronkelpad waar ik jou tegenkwam hebben we een paard half aangereden, toen bijna 2 mensen en toen kwamen we op een haar na bij 2 honden langs (niet zo handig als dat allemaal tegelijk aan 2 kanten van het pad loopt). Met inspringen was hij ook gruwelijk. In het springparcours 2 stops op 4, toen ging hij als een speer, en toen nog een stop op de eerste van de laatste dubbel. Ben dit jaar op 6 crossen wezen rijden maar heb er maar 3 daadwerkelijk gestart... Yoer 2x uitgebeld en Vos 1x kreupel.
Hopen dat volgend jaar een beter jaar wordt, dat is mijn doel voor volgend jaar :+ .

San, met een gewone fiets is de cross ook te doen :j . Wij hadden een normale en een mountainbike mee, maar het ging beter met de normale fiets _O- .

Super Chartje!
Fijn dat jij wel weer door je springen heen kwam Simmie! Jammer van de stops in de cross!

Super Jets! We stonden trouwens niet gedeelde een na laatste, maar twee na laatste _O-

Oja, ik ga morgen weer heen heb ik net met een vriendin afgesproken, ik ga als groom :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:34

Mirthe, Je zou morgen toch Rolde starten, of doe je allebei?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:35

Ik heb Rolde net nog af moeten melden omdat het mis is gegaan tijdens vervoer regelen. Had een poos terug al met een vriendin afgesproken, alleen heeft die mij verkeerd begrepen, en nu hebben we geen auto. Echt balen. Ul was trouwens ook niet echt in vorm.

Ik vind dit weekend nou nog niet echt bepaald voor herhaling vatbaar _O-

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:42

Mo: ja, nouja in een lijn door over beide wieken. Maar hij slingerde tussendoor nogal :+

mistid schreef:
We stonden trouwens niet gedeelde een na laatste, maar twee na laatste _O-

Ooooh, gelukkig maar :') _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:56

@ Simmie Ja leuk om nu een gezicht bij de naam te hebben. Jammer van je stops. Mijn puntje tja bocht om en we lagen er al half op. Kwam er heel dicht om maar paard kreeg zich zelf erover. Dat ding 20m verder was beter geweest voor het aanrijden. De Trakhener heeft mijn paard amper gezien. Die heeft alleen de boomstam gezien haha..
@ TG toen mij dat over kwam wist ik even niet meer wat ik moest doen. Dit was echt nieuw voor mij.
@ Jetske ik heb jou nog een paar keer gezien. Oa bij de da en het afspuiten. Liep ik net langs.
@ chartje in de cross ging alles lekker behalve de molenwiek.

Kwam er bij het water achter dat er niks aan de waterinsprong is gedaan dus L/M was hetzelfde. Paard ging er braaf in. Moest trouwens ook vaak naar toeschouwers en hinderniscontroleurs pas op roepen want die stonden gewoon nog achter of voor hindernissen..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:03

caro29 schreef:
@ Simmie Ja leuk om nu een gezicht bij de naam te hebben. Jammer van je stops. Mijn puntje tja bocht om en we lagen er al half op. Kwam er heel dicht om maar paard kreeg zich zelf erover. Dat ding 20m verder was beter geweest voor het aanrijden. De Trakhener heeft mijn paard amper gezien. Die heeft alleen de boomstam gezien haha...

Het aanrijden was idd stuurmanskunst op de punt. Lijn voor het M was veel fijner.

Citaat:
Kwam er bij het water achter dat er niks aan de waterinsprong is gedaan dus L/M was hetzelfde. Paard ging er braaf in. Moest trouwens ook vaak naar toeschouwers en hinderniscontroleurs pas op roepen want die stonden gewoon nog achter of voor hindernissen..

Ik had tijdens het lopen nog gevraagd of de boom wat verder van het water af kwam te liggen zodat je op het droge zou landen en dan de 1e galopsprong in het water zou hebben (zou meer L-waardig zijn).
Dat is ook wel een nadelig iets vond ik; nergens stond aangegeven wat er zou veranderen voor het L en de hindernisrechters wisten het ook niet. Zo was bij de 2e opsprong bv de boom ook niet weggehaald. Maakte mij niet uit, maar daar dus ook geen verschil tussen L en M, terwijl het imo logischer zou zijn geweest de boomstam te verwijderen voor het L.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:05

Was die niet weggehaald nee, Simmie? Dat hadden wij met lopen wel verwacht. Vond ik ook erg jammer idd dat er geen papiertjes bij hingen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:10

Citaat:

Ik had 's ochtends nog even gevraagd (bij de hindernisrechters) of diezelfde boom er bleef liggen voor de M pony's, toen zeiden ze idd van wel. Ik vond het toch wel een pittige insprong voor de M po/L pa. Bij ons ging het iig heel goed, dus dat is fijn :)

Simmie schreef:
Ik had tijdens het lopen nog gevraagd of de boom wat verder van het water af kwam te liggen zodat je op het droge zou landen en dan de 1e galopsprong in het water zou hebben (zou meer L-waardig zijn).
Dat is ook wel een nadelig iets vond ik; nergens stond aangegeven wat er zou veranderen voor het L en de hindernisrechters wisten het ook niet. Zo was bij de 2e opsprong bv de boom ook niet weggehaald. Maakte mij niet uit, maar daar dus ook geen verschil tussen L en M, terwijl het imo logischer zou zijn geweest de boomstam te verwijderen voor het L.

Ja idd, daar twijfelde wij ookal over. Voor mij maakt het ook niet echt verschil of dat boompje er nou lag of niet, maar het was wel apart dat het niet ergens aangegeven stond.
Mirthe: dat boompje lag er nog gewoon .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:27

Vond het ook niet fijn dat er nergens briefjes hingen. Diverse hindernisrechters waren hier ook verbaast over. Het zou de volgende keer wel een stuk prettiger zijn want dit roept alleen maar vragen op.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:30

caro29 schreef:
@ chartje in de cross ging alles lekker behalve de molenwiek.

O sorry overheen gelezen. Mooi dat het veder dus wel lekker ging ;) .

van de hinderniscontroleurs is mij ook opgevallen. Ook veel te laat fluiten en kijken of de hindernis wel echt vrij is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:38

Een aantal controleurs waren ook wel erg jong.

Als ik mijn ouders hoor ga ik volgend jaar niet meer naar Gorssel maar de grens over. Er zijn nl in september 2 wedstrijden bij mij in de buurt op nog geen 100 km rijden.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:39

Zo, dat was weer een mooi dagje vond ik!
Vanmorgen moest ik schrijven in ring 6, L paarden. Heb daar ook Simone en Lex nog langs zien komen :D Daarna heb ik de rest van de dag gefotografeerd enzo, ik ga vanavond ook nog een topic maken van vandaag dus die zien jullie vanzelf langskomen ;)
@TeeGee: jammer van de dressuur, maar toch lekker gecrosst!
@mistid: dat is echt poedersuiker.. :(:)
@CoriienRN : Klinkt heel fijn!
@Lielle : jammer dat je niet helemaal een fijn gevoel had.. hopelijk gaat het morgen dan fijner!
@caro29 : jammer.. :(:) Idd, op naar Neede dan maar!
@skippy : gefeliciteerd, klinkt fijn!
@Chartje : Gefeliciteerd, klinkt super! Volgens mij zag ik jou nog dressuren in de ring naast ons, kan dat kloppen? ;)
@Jetske_ : Nouja super M debuut! :D Ik heb nog wel een foto van jou gemaakt (bomenwagen ;) ), maar dat was vlugvlug en niet helemaal scherp op de hindernis..

Hierbij alvast een paar foto´s van bokkers:

Simone:
Afbeelding
Jiska:
Afbeelding
Corien:
http://i395.photobucket.com/albums/pp33 ... GP2850.jpg
Hilde:
http://i395.photobucket.com/albums/pp33 ... GP2945.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 11-09-10 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan een topic op ITP geopend worden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:40

caro29 schreef:
Cross ging super tot aan de molenwiek. Paard was er echt bang voor en begreep er niks van. 3x stop op 11a en 1x 11b. Ik vond hem van te voren wel moeilijk om aan te rijden maar had er verder geen problemen verwacht. Paard sloeg er ver van te voren al voor af en kwam in 1e instantie niet in de buurt.

-O- Helaas ook gestrand op de molenwiek, met hetzelfde verhaal als Caro. Jer vond het gaas/zeil onder de hindernissen écht doodeng! Kreeg gelukkig de tijd en ruimte van de heren bij de de molenwiek en uiteindelijk heeft hij wel gesprongen. Toen mijn rugnummer maar ingeleverd en teruggestapt. Baal dat ik niet bij het water ben gekomen, want dat had ik graag willen uittesten, gaat de laatste tijd zo goed!! Nou ja, gewoon jammer. Maar we hebben wel weer wat geleerd (hoop ik ;)).
Dressuur trouwens 193, beetje braafjes en foutloos gesprongen.
Heb alleen Laura & Amati gezien. Caro (bij start) en Simmie (bij molenwiek) heb ik wel zien rijden, maar daarna niet meer gezien.

Edit: puntje ging trouwens erg goed, daar was ik al blij mee :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:42

Wat jammer Noor :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:42

Wat jammer Noor!
Heb jou niet gezien, maar ik was me aan het concentreren.
Muur, bedankt voor de foto. Leuk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:43

Simmie schreef:
Wat jammer Noor!

Je keek inderdaad erg geconcentreerd ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:44

Balen Noor! Ik denk, dat als ze er losse hindernissen van hadden gemaakt (zodat je recht kon aanrijden) het veel makkelijker rijden was. Voor de M pony's vond ik hem wel goed, maar voor de L paarden vond ik het eigenlijk net te moeilijk.

Ik heb best veel bokkers gesproken & gespot :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:45

_Noor schreef:
Simmie schreef:
Wat jammer Noor!

Je keek inderdaad erg geconcentreerd ;)

Gelukkig maar dat daar geen foto is gemaakt dan, want mijn concentratie-gezicht is niet zo fraai. :+
Laatst bijgewerkt door Sim op 11-09-10 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:45

Wat jammer Noor.. :(:) Ik zag inderdaad dat er best veel problemen hadden daar.. Of ze hadden een (of meerdere) weigering op de eerste of sprongen goed over de eerste maar schoten dan langs de tweede..