[SGW] Oefencross Wieringerwerf, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:09

Merel_Claire schreef:
Kylyco schreef:
Ik had aangegeven dat ze niet alleen achter kon dus mocht als eerste. Maar dat was na de eerste hindernis al niet meer zo. En ik had geen zin om steeds gauw voor een ander te gaan. Ik rij liever fatsoenlijk aan dan dat ik al pal voor de hindernis moet beginnen. Dus heb het maar zo gelaten. Als ze als eerste ging was het wel oke.

Had trouwens wel een leuk groepje. Veel bokkers inderdaad En paarden die ook wel wouden dus weinig op onthoud.

Ik zat bij jou in het groepje! We hadden zeker een fijn groepje en wat waren de 2 pony's ook braaf.

Ik ook. :) Was super, alleen jammer van de regen. Thuis helemaal koud..
Oefenrondje ging ook super, pony deed alles weer braaf. :)

Beli

Re: Oefencross Wieringerwerf, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:49

Wat ik trouwens wel apart vond was dat er niemand van de organisatie ofzo bij de moeilijker hindernissen stond.... en nog bijna een mountenbiker onder me paard!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:19

Kylyco schreef:
Ik had aangegeven dat ze niet alleen achter kon dus mocht als eerste. Maar dat was na de eerste hindernis al niet meer zo. En ik had geen zin om steeds gauw voor een ander te gaan. Ik rij liever fatsoenlijk aan dan dat ik al pal voor de hindernis moet beginnen. Dus heb het maar zo gelaten. Als ze als eerste ging was het wel oke.

Had trouwens wel een leuk groepje. Veel bokkers inderdaad En paarden die ook wel wouden dus weinig op onthoud.

Ik was er toch om je te steunen als je als een van de laatste moest ;)

Merel_Claire schreef:
Kylyco schreef:

Ik zat bij jou in het groepje! We hadden zeker een fijn groepje en wat waren de 2 pony's ook braaf.

Je had toch niet stiekem twijfels over de twee pony's he :P whahahah was wel vet gezellig vanmiddag leuk groepje inderdaad!!

Dat er niemand bij die hindernissen stond vond ik ook wel wat raar. Kwam ook twee ponytjes tegen onderweg, wilde ze eerst nog gaan helpen van kom maar mee er achteraan maar niet gedaan eingelijk (egoist die ik da ben (A))

Echt vet stoer die pony van mij gewoon het water door gegaloppeerd tijdens de oefencross zelf. Voor het eerst!!! ik vond het rede voor feestje :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:39

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 08:07

Bijna ons hele groepje op bokt! Gezellig.
Nee joh, geen twijfels over de ponies :+ ! Ze waren super braaf en dapper vond ik.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 09:54

Die twee pony'tjes kwam ik ook nog tegen onderweg.. die heb ik voor de 4e hindernis al ingehaald :o Ze meenemen had ik weinig zin in eigenlijk; pony moet tempo leren maken enzo.. :)
En in het bos idd echt niemand.. Als er dan wat misgaat, tja.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:04

Waar ging de oefencross nou eigenlijk langs?
Bij de officiele wedstrijd moest je met een krap bochtje door de bosjes direct door de waterbak. Maar dan kom je niet meer bij de heuvel waar gister die 2 boomstammetjes op lagen.
Moest je met de oefencross nu wel weer de oude route volgen van helemaal buitenom door het bos en dan voorbij die heuvel over een boomstam 't veld opspringen .. en dan dus die heuvel en waterbak?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:14

Lappie_Lap schreef:
Waar ging de oefencross nou eigenlijk langs?
Bij de officiele wedstrijd moest je met een krap bochtje door de bosjes direct door de waterbak. Maar dan kom je niet meer bij de heuvel waar gister die 2 boomstammetjes op lagen.
Moest je met de oefencross nu wel weer de oude route volgen van helemaal buitenom door het bos en dan voorbij die heuvel over een boomstam 't veld opspringen .. en dan dus die heuvel en waterbak?

Mocht je zelf weten :D
De B cross gaat direct met een scherpe bocht het pad op naar de waterbak.
De L cross gaat via het bosje over de dikke boomstam, het heuveltje en dan het pad naar de waterbak.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:34

Dan heeft iedereen de L route gedaan zeker? :P
Vind dat bochtje voor de waterbak echt een *bochtje :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:55

Dat is zèker een K-bocht :D
Ik heb een braaf en rustig rondje gereden, was tevreden.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:09

whitje schreef:
Kylyco schreef:

Ik was er toch om je te steunen als je als een van de laatste moest ;)

Ja dat klopt. Gelukkig wel zeg. Behalve toen ze met haar achterbenen ging balanceren op die bomen langs het pad. Misschien is crossen toch niet zo geschikt en kunnen we beter naar het circus gaan :P.

Reeskees: Ik heb je inderdaad nog gezien want ik kwam langssjokken toen je aan het los rijden was. Ik kan me voorstellen dat jou paard dat hekje eng vond. Dat was beneden zijn niveau :P

Ik vond het ook wel apart dat er inderdaad eigenlijk niemand ergens stond. Bij de piano heb ik iemand gezien maar ik weet niet of die daar stond te kijken als toeschouwer of de boel in de gaten stond te houden. Want die ponytjes die voor mijn groepje de oefencross in gingen waren niet echt vertrouwd vond ik. Ik heb ze bij de bloembak, greppel en sprongetje even geholpen. Maar als je hoort dat ze er allebei ook ergens afgevallen zijn wordt je niet blij.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:10

Zo, ik ben ook weer terug. Het was weer erg leuk! Paard was superenthousiast. We hadden een leuke groep. 1 onervaren iemand die er onderweg 2x af viel en toen maar stopte, maar verder hadden we een leuke groep.
Het weer zat ook goed mee, perfect weer om te crossen.
Ik mocht even om te proberen of mijn paard nu stoer genoeg is op het water zelf vooruit rijden en de bezembak, waterbak en wal springen. Ging zonder aarzelen, dus ik ben blij. ook de slootjes gingen goed.

Lappielap, vroeger was die lus door het bosje naar de dikke boom ook het B-rondje, maar die was vorig jaar ingekort.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:49

_Noor schreef:
Dat is zèker een K-bocht :D

Je bedoelt zeker een U-bocht :Y) :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:23

Vond het gister weer erg geslaagd, alleen jammer van het weer :7 Paard werd op een gegeven moment toch ook wel heel erg enthousiast en kon niet meer netjes wachten alleen maar stuiteren en dat voor een paard wat eigenlijk nooit echt onder indruk ergens van raakt *D Oefenrondje ging iets minder dan verwacht, toch nog 3 weigeringen... het was ineens toch wel eng zo in je eentje. En stom hoe hij van de hoge tafel af ging :z draai draai toch maar wel, toch maar niet en uiteindelijk scheef er af zodat hij met 2 wondjes en een dik been staat :7 terwijl hij met de hele groep er echt geweldig af ging :(

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:25

Ow dat is wel heel erg balen zeg!!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:27

Bij mij ging het super, instructrierondje alles in 1x gesprongen ging erg netjes. Daarna een rondje alleen, ging goed maar wel erg hard :P Hij kwam wel wat terug op de hindernissen dus de volgende keer even met een spoortje proberen. Foutloos rondje :) Zowel met het instructierondje als met de oefencross de hoge piano gesprongen, vond ik toch wel stoer :))

Afbeelding

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:14

Ik ben ook geweest! Rondje hadden we wat opstart problemen maar alleen op een hekje en op het huisje een weigering. Maar was volgens mij meer door de nieuwigheid zeg maar. Rondje alleen gingen we goed van start, alleen de 2e vond hij ineen eng ofzo? Maar daar kreeg ik hem iig niet over. Die na mij ging er over en ik er toen op gepaste afstand achteraan. Zij stond bij 3 stil, dus daar ben ik haar weer voorbij gegaan. Rest van het rondje ging heerlijk! Alles toen zonder twijfel!

luckydunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:54

Wij hebben per ongeluk nog een neusriem in de auto liggen die we van mensen met een vrachtwagen hadden geleend. Als ze dit lezen kunnen ze contact met mij opnemen of met de organisatie van de oefencross. De oefencross die mijn dochter reed was op zondag groep 11.00 uur. Ze vond het geweldig leuk!! Haar pony Esprit is geen liefhebber van springen maar crossen gaat wel steeds beter.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:07

wel balen dat er dit jaar wéér regen was!
Hopelijk is het nu met de officiele cross ook mooi weer, net als vorig jaar!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:27

Zondag hebben we helemaal geen regen gehad, misschien een heel klein mini buitje?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:36

Op mijn filmpjes lijkt het net alsof er constant een waterval op de achtergrond zit :P

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:57

Ik heb zondag ook mee gedaan. Ik heb heel fijn kunnen rijden, ookal maakte de kleine ,maar o zo grote man zich enorm druk. Hij was aan het einde van de trainingsronde gelukkig ook wat rustiger, zodat we in de eigen ronde er aan konden rijden. Ik had geen weigering, alleen brak wel mijn beugel halverwege het parcours. Ik intussen mijn pony tot stilstand gebracht en er met een knoop wat ervan gefabriceerd. Uiteindelijk de cross uitgereden, en de pony lekker uitgestapt. Daarna op de trailer gezet en hebben wij zelf nog even lekker wat patatjes gegeten. Over 2 weken doe ik zondag mee in de cross klasse B paarden.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:28

De oefenles en cross vond ik ook erg leuk en leerzaam! :D
Voor mijn pony was het de eerste keer oefencross en was erg braaf. Soms nog wel een stop, omdat het nieuw was.
Maar voor de rest erg braaf. :j
Laatst bijgewerkt door Elbrich op 10-08-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:33

Hej elbrich, Leuk dat je ook meegedaan hebt. Heb je je ook al opgegeven voor de echte cross over 14 dgn in Wwerf?

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:40

Heee Ineke!! :D Ik wist niet dat jij ook bokt had!
Helaas niet nee, dan zijn we op vakantie op Terschelling... |(
Wel even flink balen, ben nu aan het kijken welke crossen ik dan ga rijden.
Denk Broekland en Heino. Ga je ook nog naar een cross toe naast Wieringerwerf?
Hoe ging het de oefencross bij jou in Wieringerwerf? Zag je namelijk op de startlijst staan.
Jij in ieder geval alvast heel veel succes in Wieringerwerf!