[SGW] Oefencross Renswoude 7 augustus, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:32

Ik denk dat ik dan wel meer bokkers gezien moet hebben, was ook beetje aan zelfde tijd aan het losrijden als Bianca.
Ik zag je gaan en vond het er netjes uit zien! Stoer en mooi paard heb je ook!!

Klinkt idd goed FE!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:29

Klinkt goed allemaal - iedereen heeft er in ieder geval weer veel van geleerd. Ik ben zelf met een beetje dubbel gevoel terug thuis gekomen, want na een heerlijk oefenrondje waarin Senwood ook echt fijn aantrok op de sprongen, heeft ie in de trailer z'n linkervoorvoet opengehaald....

We zouden net het deurtje dicht doen om naar huis te gaan en hij hing ineens met z'n voet aan de scherpe rand van de deurpost. Dat is me in 2 jaar nog nooit overkomen! Hij had kennelijk enorm uitgehaald met die voet en zat ineens vast, en dan terugtrekken. Een enorme snee, megadiep, bloed spoot er uit. Heb gelukkig meteen veel hulp gehad, en Ria heeft dierenarts gebeld. We hebben het afgebonden en toen omhoog gehouden en maar wachten... Uiteindelijk is het gehecht. Zes hechtingen en voet helemaal ingezwachteld. Het leek wel of we een koe geslacht hadden achter het huis bij Gert, zoveel bloed! Was nog even klusje om het weer schoon te spuiten. Senwood staat nu in Renswoude op stal op rust. Moet weer snel goedkomen als de wond netjes geneest. Er is gelukkig niets vitaals geraakt. Hij stond er vandaag goed op en was vrolijk. Volgens de DA zouden we Gorssel weer kunnen rijden (daar is hij dan ook); aardig dat ie me zo weer beetje opbeurde!

Ga deze week meteen een rubberen strip op die rotrand laten zetten. Dat zal me nooit meer gebeuren! Senwood is altijd heel druk na het crossen door de adrenaline, en dan gaat ie maaien met de voorbenen. Het kan dan dus flink mis gaan in een trailer als het deurtje openstaat... Heb zelf een Henra Amazone trailer, dus als jullie die ook hebben, een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Ben nu alweer beetje over de schrik heen - had wel de hele nacht het beeld door m'n hoofd hoe hij met die voet om de rand hing... argh... Was blij dat ie er vandaag weer zo vrolijk bij stond. Hij heeft een krentenbol en appels van me gehad. Hij doet een moord voor een krentenbol... ;) En we houden toch ook en fijn gevoel over aan de cross zelf. Met even een hapering op de greppel, verder alles super gedaan, ook de hoge kant van 7, de trakehner, water door, hoefijzer, dikke bloembak, dubbelsprong, echt fijn. <3

Mootje

Re: Oefencross Renswoude 7 augustus, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:32

Jeetje Astrid :oo Fijn dat het beter lijkt te gaan met Sen! Wat Sen is overkomen, ben ik ook altijd bang voor... Daarom staat bij mij nooit het deurtje open!
Bianca, Klinkt als een geslaagde oefencross :j

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:36

Jemig Astrid, wat een verhaal!
Veel sterkte met Senwood, ik hoop voor je dat hij snel weer helemaal de oude is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:56

Wat een nare afsluiting voor jou en Sen, Astrid! Wat zul je geschrokken zijn.
Wel fijn dat de DA je gerust kon stellen en het leed snel geleden moet zijn!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:00

Astrid @ jee wat een schrik en wat ontzettend fijn dat ze je daar zo goed geholpen hebben. Mocht je hem vanwege infectie en sedatie niet naar huis meenemen ?? Maar evengoed staat hij daar natuurlijk ook super verzorgd, maar lijkt me toch een rotgevoel om je paard dan te moeten laten staan, ik hoop dat de wond idd een beetje snel heelt en dat het geen littekenweefsel en zo teweeg brengt.
Succes.. :(:)

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:05

Dank voor jullie medeleven! Hij moest in R'woude blijven omdat ie zo min mogelijk moet bewegen nu, anders kan de wond weer openspringen. De DA is vandaag ook nog langs geweest om te controleren of alles goed is. Ik laat hem dan liever daar staan, dan kan deze DA het mooi afronden en hoef ik er niet iemand anders bij te halen. In de trailer kan Senwood nogal onrustig worden, en dat is dan niet goed voor die wond. Dus mooi laten staan maar! Fijn dat het kan zo...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:09

Dat is schrikken!
Fijn dat de DA je beetje gerust gesteld heeft en dat hij daar nu kan blijven staan. Hij is daar in goede handen.
Sterkte! Ik hoop dat hij snel en goed herstelt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:01

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:27

Astrid, wat ontzettend vervelend zeg!! Hopelijk geneest het snel en goed. Heel fijn dat hij in Renswoude kon blijven!!

Whahaha, op die laatste site staat echt een komische serie van de waterbak. Erin, paniek omdat er een ton in het water ligt en daarna nog een paar keer erin :)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:48

Astrid wat ontzettend vervelend!! Wel fijn dat je m daar kunt laten staan en dat ze je zo goed geholpen hebben! Hoop voor je dat ie snel geneest!!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:22

Dank jullie wel Melanie, Noor en nacho_lein. Met al die positieve energie komt het vast weer snel helemaal goed. Er is gelukkig niets vitaals geraakt, gewoon een vleeswond die moet genezen. Je kunt dit beter hebben dan een peesblessure! (Afkloppen...)

Wat een leuke foto's staan er op de site van Cees van Engelenhoven! Dank voor de link Melanie!

doesc003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:50

Wat fijn dat je paard daar gewoon kon blijven staan Astrid! Dat soort wonden genezen vaak snel, alleen de eerste paar dagen zijn even 'cruciaal'! Wat zou jij geschrokken zijn!!

Inderdaad mooie foto's staan er op die site van Cees van Engelenhoven!
Ik snap alleen niet hoe ik het steeds voor mekaar krijg om er níét op te staan :P! In Lunteren ook al niet! Zouden de fotografen niet zo gecharmeerd zijn van mn paard misschien |( :( ?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:54

Haha, moest jij ook al vroeger? Volgens mij hebben ze pas vanaf uur of 2/ half 3 foto's gemaakt. Ik sta er ook niet op :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:11

Van mij ook een kleine spam :D

Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:09

Sannnn schreef:
Haha, moest jij ook al vroeger? Volgens mij hebben ze pas vanaf uur of 2/ half 3 foto's gemaakt. Ik sta er ook niet op :P

Ach, ik reed om 15.45 uur en sta er ook niet op.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:16

Fijn dat je paard er weer zin in heeft Nacho
Klinkt als een superervaring voor Anoes en een hele blije Jip Benthe :D
Leuk dat Bull het goed deed Bianca
Getver Astrid, wat een pech! Wel fijn dat je rondje zo goed ging, maar nu even balen van zijn voet!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:30

Sannnn schreef:

Kan wel ja, want hij ging daarna door naar gelderse kampioenschappen ;) Want zijn dochter deed daar mee (cees is vader van een vriendin dus :P )Mooie foto Noor!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:03

hey noor leuke foto en je kijkt al heel geconcentreerd naar de volgende hindernis.. ;)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 06:02

Nice foto Noor! Vriendin van mij staat zo ongeveer bij alle fotograven wel een paar keer super op de foto, maar die heeft dan ook een zeer opvallend paard (vos, met een wit hoofd, gaat kei en kei hard en heeft altijd de oortjes erop :D)

Ik heb ook nog geen foto's gespot van mij hoor..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:08

Van mij zijn ook flinke series gemaakt bij het water omdat ik die een paar keer heb genomen ;)

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 08:44

Het gaat heel goed met Senwood. Gisteren is verband gewisseld en de DA was heel tevreden - je ziet er straks niets meer van zegt ie. Hij heeft nog weer wat antibiotica gehad, donderdag weer verband wisselen, en dan mogen volgende week dinsdag de hechtingen eruit en kan ie weer mee terug naar huis. Dat zal hij wel fijn vinden, want hij verveelt zich nu wel omdat ie z'n box niet uit mag. Hij was ook drakerig vervelend geweest bij de DA... Hij had er duidelijk even geen zin meer in! Maar de appeltjes en luzerne gingen er goed in gisteravond - kleine troost. :(:)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:56

Fijn dat het goed gaat Astrid :)
Die van mij heeft vorig jaar z'n poot opengehaald, snee van 6 cm in de kootholte.. ik weet hoe vervelend paarden dan kunnen worden als ze er niet uit mogen!
In welke stal staat ie? kan ie wel lekker naar buiten kijken?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:27

Fijn Astrid, hopelijk zet het herstel zich zo voort! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:43

Astrid, Fijn dat het herstel van Sen zo voorspoedig gaat!