[SGW] SGW Maarsbergen - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:09

saskiaojan schreef:
Tjeetje heftig hoor,
beterschap...naar mijn weten hoef je als je de cross niet uitrijdt niet naar de da....doen wij niet in ieder geval...

En voor de rest, top!

Dan doen jullie het altijd verkeerd ;)
Je moet je paard aan bieden voor de tweede keuring 10 minutenna finsh af zo spoedig mogelijk na het tussentijds beeindigen van de cross. (citaat reglement)

saskiaojan

Re: SGW Maarsbergen - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:11

Ok weer wat geleerd!
laatste keer gingen we ook over de kop, nou dan vergeet je net als nu de da snel....
Ga het onthouden, maar beid hem liever aan als de cross uitgereden!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:14

rob gebeld.. en hij had het al geregeld voor me, is dus geen probleem :) fijn :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:15

Dat is lekker Nessah :-) Goed dat er mensen als Rob fijn meedenken :-)

Kun je nu met een gerust hart naar bed ;-) (of moet ik beter zeggen ~~}> )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:22

Thumbs up voor Ruud. Heerlijk man!
Marloesje gefeliciteerd!
Nessah :(:)
Yvetjes jammer van 4.
Lielle heb ik de hele dag bij op de lip gezeten, maar nogmaals lekker gedaan vandaag!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:33

Netjes Ruud! Fijn dat het allemaal zo goed ging
Goed gedaan hoor Yvetjes! Jullie gaan lekker zo!
Lekker dat jullie weer zo fijn gingen Lielle!
Gefelciteerd met je foutloze cross Marloesjuh!
:(:) Nessah. Dat is wel onwijs schrikken zeg! Gelukkig is het relatief goef afgelopen, en doe rustig aan met die hersenschudding!

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 16:48

Ik ben ook weer terug van mijn eerste cross bij de paarden met mijn pony. Ik heb er super van genoten ondanks het heten weer! :D
Dressuur ging niet zo fijn maar toch tevreden had 176 punten wat ik toch wel tegen vond vallen. Sparkie was erg druk met het springen je merkte echt dat die het weer leuk vond om op wedstijd te zijn! Foutloos gesprongen, toen ik aankwam bij het inrijden voor de cross mocht ik meteen het starthok in. Hij ging wat twijvelig op hindernis 1 af, maar sprong hem braaf toen had hij de slag te pakken en was die niet meer te houden! We hebben er allebij super van genoten. Cross ook foutloos ik zat een beetje tegen hindernis 5 op te kijken en omdat ik daar een beetje begon te kloten omdat ik goed uit wou komen kwamen we juist niet goed uit.. Maar hij hielp mij er uit :D Ik heb niet op de uitslag gewacht door de hitte en mijn moeder wou optijd terug zijn voor het voetbal :O , heb denk ik wel aan aantal tijdsfouten want ik heb gewoon lekker rustig aan gereden omdat het weer onze eerste cross was en door het weer.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:01

Moet een correctie doorvoeren, ik had 2 balkjes :P

En Agnes sterkte.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:10

Nessah, sterkte. Hopelijk ben je snel weer op de been.

De rest allemaal lekker gecrosst, goed gedaan dames en heer.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:18

Volgens mij heb ik Lielle ook nog gezien bij de dressuur, dekje met Canter erop toch?
Tantecay: mooi dat je fijn gereden hebt. :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:32

Jeetje Nessah, sterkte :(:)

Was het vandaag wel goed te toen qua warmte?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:41

Dat klopt Marloes. Lielle zat op een heel knap schimmeltje.

Hilde, het was goed te doen, warm, ja, maar gelukkig stond er een aangename wind en was het afwisselend bewolkt.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:42

Mooizo. :)
Dan zal het morgen nog beter te doen zijn denk ik.
Nu maar hopen dat het droog blijft. :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:43

Simmie: Ja die schimmel vond ik ook een erg gaaf beest om te zien. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:14

HEERLIJK! Lekker zweten, lekker afzien, ik houd er wel van!

Otto heeft zich ook goed gehouden en zijn best gedaan.
Voor de dressuur zo kort mogelijk losgereden en hij liep een redelijke proef, 184 ptn.
Daarna héél snel de cross gesnelwandelt, ik moest binnen een uur al weer op m’n paard zitten en alles ligt daar ook nog behoorlijk op afstand.
Ik vond het een beetje vreemd dat je niet in de omgeving van de waterbak mocht komen. Ik bekijk toch graag de lijnen die ik ga rijden en daarvoor moet je wel in de cross zelf staan.
Toen gauw opgezadeld voor het springen. Even een paar hindernisjes losgesprongen en toen het parcours in. En Otto deed het heel goed. Wederom geen weigeringen, alleen twee balken.
En toen wachten voor de cross. Op dat moment werd de cross ook stil gelegd. Ik had al het idee dat ik Nessahs paard (zonder Nessah) voorbij had zien komen en nu lees ik hier dat het inderdaad zo is. Ik hoop dat het goed met je gaat Nessah.
Omdat er tijd voor was heb ik hem nog even lekker afgespoten tijdens het wachten.

De cross ging gewoon hartstikke lekker. Tot we bij het water kwamen en ik met mijn suffe hoofd na de B-hindernis de L-hindernis aanrijd. Gelukkig houdt Otto ook de bordjes in de gaten en hij weigerde. Toen riep de hindernisjury: die hoef je niet te springen! Pfjoew, had Otto me gered, als hij wel gesprongen had lagen we eruit wegens het springen van een verkeerde hindernis. Dus gauw erlangs en door, en verder de cross lekker uitgereden.

Ikzelf heb nooit zoveel problemen met warmte, vind het alleen vervelend voor m’n paard. Maar die heeft zich er ook goed doorheen geslagen. Zijn hartslag was zowel na het springen als na de cross 54 !!! Nog lager dan vorige week, en dat met die hitte!

Ik vond het goed georganiseerd en fijn dat ze zo flexibel waren. Ik heb zelfs dressuur gereden in een oranje shirt. (heeft niets met voetbal te maken hoor, als jullie dat soms dachten :D )

Nu ga ik eerst even onder een lauwe douche en straks meer verslagen lezen.

Succes voor degenen die morgen mogen!

Oja, en een tip voor iedereen:
Leer je paard welke kleur bordjes hij moet volgen. Dat kan altijd van pas komen!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:21

Fijn dat je zo lekker hebt gereden Marieke! En Otto geeft dus duidelijk aan dat hij eigenlijk toch weer L wil gaan lopen. :D
Niet mogen verkennen bij het water hadden wij ook last van. Stiekum toch gedaan.... :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:27

Ik ben inmiddels terug op mijn vakantiebestemming 10 minuten bij Maarsbergen vandaan!

Nessah, Heel veel sterkte met alle blessures. Ik zag de bui al hangen toen Velvet door een ander iemand werd uitgestapt en de cross stillag!
Voor de rest heeft iedereen fijn gereden, geloof ik :D
Yvet, Ik ben voor de prijsuitreiking weggegaan en ben dus helemaal vergeten je stijlpunten mee te nemen. Je was er morgen zelf toch?
Ik heb nog de cross gelopen met Laura, Lielle en Simone. Ik kwam bvw ook nog tegen die mij herkende aan mijn polo.

Nu mijn verslag:
Meneer was enorm druk en opgefokt. Het springen ging redelijk. Twee balkjes door mijn stuurfouten, maar aangezien ik nog nooit zo'n parcours had gestart, was ik erg tevreden ;)

Gelukkig hadden ze de reglementen aangepast en moest je na drie weigeringen door naar de volgende hindernis ipv de cross uit! Hindernis 3 ben ik niet bij in de buurt gekomen. Paard kwam recht overeind... Daar maar doorgereden. Op de sjoelbak 1 langsloper. Verder nog een paar miscommunicaties tussen de hindernissen. Hij ging wel zo het water in. Al met al ben ik super tevreden voor de eerste keer.

Zowel mijn paard als ik (was 4 dagen ziek geweest) vinden deze hitte niet fijn, dus dat weten we voor de toekomst. Hartslag na het springen was 84 en na de cross 90. Na koelen en 10 minuten stappen gezakt naar 84. Daar is nog wat op te winnen!

Jobke en de rest van de vrijwilligers: Bedankt voor de mooie cross (en het aanpassen van de reglementen in de oefenklasse)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:48

Jeetje Nessah ik vroeg me al af wat er precies aan de hand was, ben wel nog bijna omver gelopen door je paard maar gelukkig bedacht hij zich op tijd om maar niet naar de weg te rennen maar naar de trailers. We stonden daar gezellig met onze armen te wapperen x) Het was ontzettend warm, heb wat foto's gemaakt bij de waterbak, maar ben nu net thuis. M'n vriendin die mee reed is uiteindelijk 4e geworden, ze had 191 in de dressuur 2 balken met springen en was met de cross iets te langzaam dus een tijdsfout. Maar goed dik tevreden dus en een hele leuke (lange) dag gehad.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:03

Ik ben ook weer terug, pfffffffffff wat een hitte... :+

Ik en mijn zus hebben ook nog geprobeerd jouw paard tegen te houden Nessah, maar toen hij 5m van tevoren niet afremde ben ik ook maar gauw aan de kant gesprongen. Heel veel beterschap iig :(:)

Mijn dressuur ging wel goed, 186 :)
Met het springen had ik een stop op de dubbel en 2 balkjes (en 13 tijd :+)

De start van de cross ging belabberd, 1 kreeg ik hem nog net overheen, maar ik moest wel héél overtuigend rijden. Toen een stop op 3, 4 en 5. De smalle dubbel (7) ging super! :j op het picknicktafeltje helaas wel een stop, maar ik wist even niet meer hoeveel stops ik nu had, ik meende van 3 maar was dus al 4 dus doorgereden :oo
Bij de waterbak heb ik hem ruim van tevoren naar stap teruggenomen, en hij stapte er zo in! :D Zodra hij zijn 1e voetje erin zette ging hij ook meteen in draf :D Dus dat ging super!
Toen op 12 nog een stop, ik kwam de bocht niet goed door dus dat was echt mijn eigen stomme schuld ;) Toen kon ik mooi binnendoor naar de dierenarts :+ Na het springen had ik 72 en na de cross 48 :=

Al met al heeft hij weer heel veel geleerd, het water ging super waar ik erg blij mee ben, en voor deze temperaturen heeft hij toch nog heel goed zijn best gedaan :j

http://ww.zusjesvanderlei.nl/vmb1.jpg
http://ww.zusjesvanderlei.nl/vmb2.jpg
http://ww.zusjesvanderlei.nl/vmb3.jpg

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:46

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor de leuke dag. Het was warm, chaos (aan de telefoon tenminste), maar toch zoooo erg leuk weer. Ik heb weer zin in morgen.

Ik heb de uitslagen, op papier, van ring 1-3 hier liggen. Ring 4 en 5 natuurlijk weer ergens laten liggen. Sorry zusjes van der Lei.

@Agnes: Hoop dat je een beetje ok bent. We zijn ons rot geschrokken, je wist echt niet meer waar je was. Als je het ongevallen rapport een keer wilt zien moet je het maar zeggen. De jury heeft je woorden letterlijk opgeschreven ;-)

Veel bokkers gezien en ik hoop er morgen nog meer te zien. Startlijsten zijn bijgewerkt, dus kiekt u maar.

En nog iets. Ik heb een geweldige hulp gehad van een ruiter die zich voor vandaag had afgemeld. Zij heeft mij zo goed geholpen met de ringen voor morgen klaar leggen. Ik kwam nergens meer aan toe door de telefoon. Dus K. als je dit leest: Nogmaals super bedankt!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:56

Hoi Jobke.

Bedankt en je had de boel goed onder de duim! +:)+
( ~~}> )

Succes morgen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:09

Zag al een aantal goede uitslagen voorbijkomen +:)+ gefeliciteerd!
En in het speciaal voor Ruud, fijn dat je springen goed ging :D

Nessah schreef:
en ik heb de cross even stilgezet door vol tegen een boom te knallen, en 10 minuten buiten bewustzijn.. Ambulance erbij en naar het ziekenhuis.. Schouder zwaar gekneusd, linkerkant van mijn gezicht helemaal kapot en open, nek onder de bloeduitstortingen en mijn schouder is super dik en een zware hersenschudding.

dressuur ging goed,springen gin foutloos en na een weigering op H5 ging velvet keihard rennen, ik wil haar terug sturen,ze luistert niet, springt naar rechts en ik knal tegen een boom..
Blegh..

:oo Dat is balen! Beterschap :*

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:11

Rianne balen van de weigeringen! Ik zag je weigeren bij h3
Mo, was hij weer stout :Y) wel fijn dat het regelement was aangepast, nu heeft hij veel geleerd!
Marieke, handig zo'n paard die bordjes leest!
TanteCay, netjes gedaan!
MArl0esJuh, gefeliciteerd met je prijs!
yvetjes, langsloper is toch altijd een weigering, ook al kruis je je lijn niet?
Ruud wat super :D
Nessah wat een toestand! Hoop dat je snel weer wat opknapt!

Nu mijn verslagje, dressuur was veel te simpel en met een paard die vreselijk op de hand hing. Ik heb geen idee wat mijn punten zijn. springen liep ze heel fijn en hadden we een foutloos rondje. De cross starte ik wat te rustig en ze stopte al meters voor h1 :o
Vervolgens liep ze heel fijn maar hadden we nog een stop op h5. Merkte daar dat wanneer ik voor de sprong ga zitten dat ze dan gaat twijfelen. Heb de rest van de cross voor de sprongen amper gezeten en dat vond ze prima, ze liep vol vertrouwen verder! De waterbak vanuit stap maar ze liep er wel in en heeft nog even wat gedronken ;)
Uiteindelijk twee weigeringen dus heel erg blij! Volgende keer niet te veel willen regelen voor de sprong en dan gaat ze gewoon prima!
Oh ja bij de da had ze 56 en 66

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 20:13

Ruud, fijn dat het zo goed ging ! Toppie.
@ Bvw: fijn dat het zo ging, dit paard had toch problemen met water! Super dat je zo de tijd hebt genomen :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:18

Jeetje Nessah! Ik heb je paard nog wel langs zien komen en vroeg me al af wat er was gebeurd..... beterschap!

Eerst moest ik met Wendel, dressuur ging niet geweldig, 183 punten. Springen ging fijn, foutloos. Had ik van te voren niet verwacht, ze was namelijk erg druk met losspringen oa doordat hindernis 3 naast de inspringring lag en heb welgeteld 1 kruisje en 1 stijltje gesprongen, daarna ben ik gaan stappen en hop, zo de ring in. :P
Cross ging fijn, ze trok overal aan! Heb alleen zelf een domme fout gemaakt op hindernis 13, de wal. Ze sprong ze heel fijn op, maar ik corrigeerde haar niet waardoor ze langs de vlag naar beneden sprong. Daarna ben ik doorgereden, het is niet in me opgekomen dat ik die hele hindernis opnieuw moest nemen. :o? Kon mezelf wel voor mijn kop slaan.... Ben wel super tevreden! Dit was de eerste keer dat ze van het begin af aan super op de hindernissen aantrok ipv terug kwam.

Capri was een drama, dressuur ging beter dan Vlietland maar hij was erg druk. Springen foutloos, had iets meer controle maar lag er voordat ik aan het parcours was begonnen al bijna af. Meneer was het er niet mee eens dat hij moest wachten totdat de voorganger klaar was en sprong eerst als een debiel met 4 benen in de lucht en bokte daarna nog. Maar goed, ik heb hem rond kunnen sturen. Was niet makkelijk maar het is gelukt. :D
Cross was helemaal erg.... Ik had tot hindernis 5 helemaal geen rem, daarna ging het ietsje beter. Hindernis drie sprong hij over de vlaggen, half over de M hindernis, half over de B terwijl ik met heel mijn gewicht aan links hing. Ik weet dat ik had moeten stoppen, heel slecht.
Ben er nu wel een beetje klaar mee, hij gaat van het brok af, alleen nog pianissimo en ik ga maar een echte pelham halen. (had nu een 5cm pelham).
_-:(