[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:16

Ik hoop het wel, en tijdens het lopen zag ik iig fotografen bij de coffin, tijdens mijn rit heb ik er niet op gelet ;) maar ze is idd helemaal terug, onze herintredende mama :+:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:23

Jij rijdt toch in rood/ zwart setje Lielle?
Degene die ik was heeft dan waarschijnlijk foto's van jou van het springparcours.. Cross weet ik niet.
Je gleed wel flink uit voor hindernis 3 daar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:26

Klopt, dat was ik. Daarom werd ik wat voorzichtig in de bochten, en dat hielp niet echt om fijn te rijden. Foto's ben ik heel benieuwd naar :j

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:27

Wij vroegen ons al af wat je aan het doen was Lielle :+
Stond op dat moment bij hindernis 5 en zag jouw onder de bomen vandaan komen richting die wijntonnen. Je remde en keek naar je beugel/voet? Wij dachten eerst nog dat je misschien te snel was dus even ging stappen hihi, maar nu snap ik hem :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:55

Zo, ik ben ook weer thuis van een dagje bakken en braden als hindernisjury bij nr. 3! Heel veel mensen gezien en gesproken. Helaas heeft mijn stem het inmiddels begeven.
Renske heeft haar best gedaan!
Noor, Jij ging idd erg mooi op 3 :j Balen van het water.
:(:) voor Amber en Shanouk
Lielle, Raimaer had er aardig de pas in voor zover ik kon zien!

Zo te lezen heb ik ook nog heel wat bokkers gemist!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:58

Wat een prachtige cross!!!

Mooie hindernissen, uitdagend maar eerlijk, vriendelijke vrijwilligers, en een stralend weertje!!

Helemaal top Vlietlanden!! Ik heb genoten (al rij ik zelf niet en mag ik alleen maar mee om "te sjouwen,en er achter aan te lopen")

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 20:03

Super Renske! Jammer van je langsloper. Gefeliciteerd!
Jammer Noor! Maar wat je van de cross wel hebt kunnen rijden klinkt erg fijn!
Gefeliciteerd Marloes!
;( Shanouk! Echt onwijs balen :(:) hopen dat het morgen wel gaat. Fijn dat je ouders het er nu mee eens zijn dat de DA komt!
Gefeliciteerd Vera! Netjes!
Netjes debuut Chartje!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:45

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over gehouden aan vandaag.

Dressuur ging niet fijn, véél te gespannen. Punten vielen me uiteindelijk nog mee.
Had haar deze keer voor het eerst op wedstrijd kneveltrensje in, dat was geen succes :\
Bij het springen was ze al enorm aan het drammen, kwam uiteindelijk met 2 balken rond. Bij de dierenarts was alles oke en toen op naar de cross. Ik was al bang dat ze net zo enorm zou gaan drammen als in het springparcours en dat deed ze dus ook. Aangezien ik niet in een noodvaart door de cross heen wilde gaan besloten haar zo gecontroleerd mogelijk rond te willen rijden, dan maar een bult tijdfouten. Qua hindernissen sprong ze eigenlijk super, er tussenin was ze wel onwijs aan het drammen. Heb haar dus maar "stom" elke keer dat ze zo ging drammen helemaal terug gereden zodat ík de controle had, niet zij. Afsprong ging ze keurig rustig vanaf (daarna alleen beetje enthousiast over de uitsprong waardoor ik even m'n teugels kwijt was :+), trakhener was geen probleem, bullfin deed ze ook heel simpel en de coffin pakte ze ook super aan!
Op het water was ze een beetje terughoudend op de 2e maar ze sprong toch zo over de dubbel het water in *\o/* Ze wordt echt steeds meer safe op 't water!

Uiteindelijk dus beetje een dubbel gevoel. Volgende keer maar weer wel met pelham rijden. Het is niet dé oplossing, de basis moet gewoon beter bij alles, als dat beter is zal de dressuur beter gaan en dan vanzelf ook de controle bij het springen en het crossen, dus daar gaan we voorlopig heel hard aan werken. Was dus wel foutloos rond, maar wel enorm veel tijdfouten. Heb bij het water ook nog iemand voor gelaten, was dr even aan het stil zetten en hoorde een paard aankomen van achter, dus meteen maar gewacht totdat die helemaal voorbij de waterhindernis was, ik had toch al veel tijdfouten en wil iemand anders niet tot last zijn :) Heb zelf helaas al een paar keer ervaren hoe vervelend het is als je geen voorrang krijgt van je voorganger.

Moest nog wel lachen, toen ik haar daar stil zette zei een lief wat ouder vrouwtje dat daar met een paar mensen op een bankje zat te kijken "Je moet die kant op hoor!" :)) Dat wist ik wel, wilde alleen even degene na me alle ruimte geven :')

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:47

Ik ben vandaag naar het M en Z wezen kijken. De cross zag er heel mooi uit! We hebben wel behoorlijk wat fouten gezien, vooral op de combinatie afsprong-opsprong-punt-punt.
Voor de toeschouwers was het een super weertje, voor de ruiters en paarden zal het wel wat minder zijn geweest met die hitte.

Ik heb aardig wat bokkers voorbij zien komen, morgen toch maar even m'n camera meenemen :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:55

Ik ben net nog even teruggeweest, en na de dressuur stond ik 6e met 197 punten! Het gevoel dat dat fijn ging klopte dus wel!
Heb de cross net weer even gelopen, het is nu echt al behoorlijk laag voor de B! Het springparcours is ook veranderd, maar die lijnen vind ik aan het einde behoorlijk onlogisch. Nouja, ik zie het morgen wel. Moet morgen in het springen al van 1 naar 2 de bocht in die vandaag niet ging, dus ik ben benieuwd.

Gefeliciteerd met je prijs Vera!
Netjes gedaan hoor Lielle! Raimaer is weer helemaal terug :D
Super Chartje! Netjes hoor!
Balen dat Velvet toch weer aardig aan het drammen was Jitske. Wel lekker dat ze verder alle sprongen fijn pakte!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:23

Balen Shanoek en Amber :(:)
Shanoek, wel fijn dat je morgen nog kunt. Hoop voor je dat het beter gaat.

Jammer Noor dat het water niet lukte. Vast volgende keer weer beter.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:25

Mensen twas een super mooie cross voor het Z! stond wel dik. weinig mensen foutloos dus! (2)
In het M ook niet veel foutlozen!

Heb dus vandaag pb geholpen was echt gaaf!! en veeeeel geleerd!!! tanx nog voor je presentje ik ga hem zo gebruiken ;)

Heb heeel veel mensen gezien! noor ik heb je chaps dus vast staan doen en die vrouw met der slippers!! aach!
Snoek balen :+: morgen kom ik je aanmoedigen!!
Lielle ook gezien! lekker gereden dus!
Renske jammer van je foutje!
Jitske jammer van je dubbel gevoel!

De rest veel mensen gesproken, TG, lielle, apple,MJ, snoek, nielsie, madelane, floor, en nog een paar!

Zo ik ga me douche, en lekker tukken morgen vroeg op!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:26

Sannnn schreef:
Jij rijdt toch in rood/ zwart setje Lielle?
Degene die ik was heeft dan waarschijnlijk foto's van jou van het springparcours.. Cross weet ik niet.
Je gleed wel flink uit voor hindernis 3 daar.

Ik voel me geroepen :+ Maar heb maar 1 foto van Lielle en dat is nou niet bepaald mijn beste foto..

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:27

Hij is wel gaaf! Thanks :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:28

Haha, sorry Nouk! :D
We zaten ook te lekker in dat gras :P
Vind het wel gave foto!

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 26-06-10 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:29

Gave foto!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:33

Mooie foto lielle!!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:34

ik ben al weer fff thuis :D

ik reed daar Mponys
met dressuur ging egt super had oook 206 punten :D *D en stond 3de
en 1balk
en cross bij afsprong-opsprong-punt- bij de punt een langloper maar veder echt super fijn gereden :D

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:42

CoriienRN schreef:
Heb heeel veel mensen gezien! noor ik heb je chaps dus vast staan doen en die vrouw met der slippers!! aach!

Ja erg hé van die echt waar hele dure slippers. Wat een beest, Evie reed hem gelukkig achterin vast en kon ik hem pakken.
Maar 'k ben Noor d'r moeder hoor, en dat maakt voor de slippers niks uit.
Was Noor alleen kwijt bij het inspringen, hoor ik opeens... Nu in de ring Noortje Wijdenes, en het mag gezegd worden ..... op 1 sandaal en een blote voet was ik zo bij de ring.
Weet iemand nog de dressuurpunten van Noor, ben ik altijd zo nieuwsgierig naar.
Maar beide dames, erg bedankt voor jullie hulp.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 26-06-10 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:00

Lielle: Gelukkig ben je blijven zitten bij de coffin, en heb je de cross fijn uitgereden
Jitske: jammer van je dubbele gevoel.
Pb: Ik zag je na de Bulfin het veld oprijden en stond te kijken wanneer je terugkwam bij de wijnvaten, maar je kwam maar niet :Y), gelukkig had je dankzij je airbag geen erge last van je val.
Noor: Oeh wat jammer van dat water zeg, je was helaas niet de enige die daar moeite mee had.
Amber: Balen van je springparcours :(:) , ik was aan het losrijden en hoorde het hele publiek meeleven.
Shanoek: Balen zeg :(:) , gelukkig zij je ouders het er mee eens om de da ernaar te laten kijken.
XJoyce Gefeliciteerd met je fijne cross!

Ik ben ook weet thuis, ik was erg blij om heel de cross met een fjin gevoel te hebben uitgerden, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Dressuur ging best wel goed, 192 viel me eigenlijk wel een beetje tegen.

Springen was echt niet fijn, ik kon geen fijn ritme krijgen, weet niet of het de bodem of de warmte was maar Bam was echt zo "lauw" in het springparcours, uiteinedelijk 2 balken in de dubbel, maar de rest was ook niet echt om over naar huis te schrijven ;) .

Cross gingen we fijn van start, geen gemuts bij de eerste hindernissen maar een lekker tempo met controle, hier was ik erg tevreden over. De afsprong ging ik teveel voorover zitten, hij stond stil deed een pas opzij en achteruit en sprong alsnog, toen de put uit en heerlijk over het puntje : 8-).
De rest van de cross ging ook lekker, pallisade reed ik teveel opaf waardoor hij ging remmen en stil stond, vervolgens volte gedraaid en zo over de pallisade en door het water in.
Vond ik wel een beetje flauw van Bam, stoppen op de hindernis ervoor maar vervolgens wel gewoon over het boompje het water in te gaan :7 .
Rest van de cross lekker uitgereden, trakhener en Bulfin gingen erg fijn zelf op de coffin ging hij niet zo "vliegen" maar sprong er gewoon normaal overheen.

Uiteindelijk 19 seconden binnen de tijd gefinisht met 2 weigeringen, had eigenlijk niet het gevoel zo hard te gaan, ik had veel controle, in tegenstelling tot Oudkarspel, en liet hem tussendoor even harder gaan, wat dus toch best snel bleek te zijn.

Met losrijden voor de cross heb ik nog een wilde Jeremy gevangen die, terwijl Noor de laarzen van Shanouk aantrok, besloot alvast naar het crossterrein te gaan :Y)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:01

Ik heb inderdaad een presentatie gegeven in hoe een airjacket werkt!!

Hetje liep een super ruige cross en bij de coffin had ik nog meer dan een minuut de tijd (ondanks een alternatief en niet fullspeed rijden). Ik denk dat ik daardoor net wat te lauw was en flinke beginnersfout maakte bij het aanrijden van coffin. Ik zat teveel mee naar voren op de eerste, meneer duikt iets in de landing met zn kop naar beneden (helemaal niks extreems) en ik maak een hele charmante en compleet onnodige koprol van mijn paard. Gewoon stom en slordig van mij zelf! Heb heel onbehoorlijk staan schelden om mijn eigen stommiteit. Paard liep zo goed in de cross en dan op een van de laatste hindernissen heb ik zo'n actie.... In de 12 jaar dat ik cross was ik in april voor het eerst gevallen en nu dus weer.
Helaas dus ook niet Zuid-Hollands Kampioen geworden....

Gelukkig heeft mijn geweldige zwarte baby monster alles goed gemaakt!!

Dressuur was haasten, rennen en vliegen aangezien ik net uit de cross was met Hetje en al moest dressuren. Dankzij super groom Corien kwam het goed. Bijna niet los kunnen rijden en een proef gereden waar zowel ik als mijn moeder niet blij mee waren. Hij liep ver beneden zijn kunnen. Gelukkig was het beeld nog wel goed aldus Corien. Was ook te zien aan de punten, 208 en volgens mij 3de plek.
Springen sprong hij ruig foutloos.
Cross ging echt super. Eerste 3 hindernissen even inkomen, toen ging hij los en liep super rond. Rob nog halverwege tegengekomen bij de trakehner. Begreep later dat het er heel goed uitzag. Helaas reed ik de flauw aan op het driehoekje en dan is hij echt nog te groen en liep hij er langs. Verder super uitgelopen met wat tijdfouten. Uiteindelijk 9de geworden en 4de van Zuid-Holland.
Kreeg te horen dat ik een héél fijn paard heb, wat super is om naar te kijken in het terrein en ook super aan moet voelen.
Heb de cross met een big smile gereden!!!

Aan Corien heb ik een super groom gehad en het was erg gezellig!

Nu even bijlezen

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:28

@peanutbutter:

Nou ik je profiel bekijk, volgens mij hebben wij elkaar nog getroffen bij het afspuiten.
hebben we nog een klein praatje gemaakt over hoe het was gegaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:31

Ik zie het ja!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:38

Leuke verslagen weer iedereen :) Heb de cross uurtje terug nog even gelopen voor de B en het ziet er goed en duidelijk uit :) Vrijdagavond kon ik er nog niet echt een beeld bij krijgen.

Heb er heel veel zin in, nu snel nog 6uurtjes slapen. Ik zal de bokkers maandag de filmpjes sturen.

Iedereen die morgen ook moet: Heel veel succes!!

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:40

Leuke verslagen weer. Weet iemand wie het Z heeft gewonnen?