[SGW] Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Re: Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:28

Het is een groot voordeel dat het een oefencross is. als je een hindernis niet ziet zitten, dan rij je er gewoon omheen. Ennuh... als ik zo in je profiel kijk... kan jouw paard er nog vanuit stilstand overheen ;-) 60 cm is voor hem een halve stappas!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:30

Carmen, 60cm is niet overal de hoogte van. Het zijn de klasses ;)

Ik zou ook 60 doen, is hoog en moeilijk zat omdat je zelf nog wat bang bent :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:34

Waarom wil iedereen zo hoog springen? Als je het eventing-reglement bekijkt is de B voor D-E pony's de hoogte max. 60 en voor en voor paarden 90cm. Sommigen hier hebben nog nooit een oefencross gereden en wat door meer mensen wordt gezegd: Een training is verre van hetzelfde dan een cross zelf!

Je kan beter (te) laag starten dan te hoog. Je kan beter 'simpel' rondkomen dan bij hindernis 2 uitgebeld worden omdat je te hoog hebt ingeschreven. Zie dat vertrouwen in je paard maar weer terug te krijgen!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:41

MelanieB schreef:
Carmen, 60cm is niet overal de hoogte van. Het zijn de klasses ;)

Haha ja ik snap het... maar het was vooral de vergelijking met een paard van 1.84 m van daffodil

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:44

Ja maarja, mijn pony is maar 1.40.
Het gaat niet om de hoogte van een paard of pony, maar wel om het vertrouwen en het goed samen kunnen nemen van een hindernis.
En het is gewoon lomp als je hoger start dan je aankunt ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:46

Het is inderdaad een megagroot dier....had zaterdag onderlinge springwedstrjid en daar huppelde hij zo overheen. Overigens kreeg ik mooi een balk aan mijn broek vanwege het simpel huppelen...geen uitdaging!

Crosshindernissen echter zijn wel een uitdaging, vooral voor mij. En ik vind het echt al snel hoog zat hoor.......

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:47

daffodil schreef:
Het is inderdaad een megagroot dier....had zaterdag onderlinge springwedstrjid en daar huppelde hij zo overheen. Overigens kreeg ik mooi een balk aan mijn broek vanwege het simpel huppelen...geen uitdaging!

Crosshindernissen echter zijn wel een uitdaging, vooral voor mij. En ik vind het echt al snel hoog zat hoor.......

Over crosshindernissen springen paarden vaak veel beter dan springhindernissen. (mijn pony ook)
Maar omdat je niet echt cross ervaring hebt raad ik het je sterk af om hoger dan 60 te doen ;) Alleen al voor het vertrouwen :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:48

Enne, ik ga sowieso wel voor die tijd naar de baan en weer foto's maken van alle hindernissen.
Ik heb vorig jaar zelfs mezelf die avond ervoor om laten zetten van klasse ;) :P

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:48

@ melanie: jaha. je punt is duidelijk. Het was als grapje bedoeld....
En inderdaad helemaal mee eens dat je niet hoger moet gaan springen dan je aankunt. Daarom heb ik ook besloten het bij 60 te houden. Lijkt me voor een tweede oefencross meer dan genoeg. Helemaal als ik hier de verhalen over het terrein hoor.

@daffodol: Je paard lijkt het wel super leuk te vinden aan de foto's te zien! Tof hoor als ze zo enthousiast zijn.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:50

MelanieB schreef:
Enne, ik ga sowieso wel voor die tijd naar de baan en weer foto's maken van alle hindernissen.
Ik heb vorig jaar zelfs mezelf die avond ervoor om laten zetten van klasse ;) :P

Ben trouwens wel zeer benieuwd naar de foto's van de hindernissen! Wil je die hier plaatsen zodra je ze gemaakt hebt?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:52

wat leuk, kun je hier aan deelnemen zonder de trainingen te hebben gevolgd? Mel wat vindt jij ? Iets voor Troy en mij??

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:53

Ja hij wordt er superenthousiast van, maar ik ben zo'n dweil! Vorige keer met crosstraining durfde ik de coniferen niet te springen, dus ik zeg zo van ja als ik nou zou zien dat ie niet iets raars doet, durf ik het ook wel. Met iets raars bedoel ik een noodsprong....

Toen is zijn vriendinnetje die bij mij in de les reed,even opgestapt en heeft het hele rondje gereden! Geweldig om te zien.

Donderdag heb ik weer les dus ga ik vol goeie moed op de coniferen af!

Vorig jaar had ik overigens erg veel moed verzameld maar ben te pletter geslagen in Nieuwveen, dat heeft ernstig veel indruk gemaakt, letterlijk en figuurlijk!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:55

Zoefff schreef:
wat leuk, kun je hier aan deelnemen zonder de trainingen te hebben gevolgd? Mel wat vindt jij ? Iets voor Troy en mij??

Denk dat je de 60 wel aankan hoor Mirt :j
En anders kom je een keer hierheen en gaan we daar keer trainen? ;) Ik weet wel zo ongeveer wat voor sprongetjes er elk jaar bijzitten. :)
Maar dat kunnen jullie wel. Lj

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:57

en kan je gewoon 'los' inschrijven? heb je niet de trainingen enzo voor hoeven volgen?
Lijkt me wel weer leuk voor de ervaring!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:58

Nee, je kan gewoon alleen voor de oefencross inschrijven ;)

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:43

zie alleen net in mijn agenda dat ik al een cross heb... de zwarte :) eens even kijken vanaf hoe laat we daarheen gaan!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:14

Gisteravond weer crossles gehad en ik heb de knoop doorgehakt. Ik heb me ook ingeschreven voor de oefencross. Deze kans wil ik niet aan me voorbij laten gaan! :)

Gewoon Max. 60 cm paarden. Een héél parcours met niet eerder gesprongen hindernissen zal toch wel wat anders zijn inderdaad ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:17

Leuk! Gezellig! :D
Jullie kunnen dat echt wel :j

Kerwin helemaal in orde weer dus?

Wat ik me trouwens afvroeg.. Weet iemand vast wel. Staat dat heksenoog achtige ding met greppel erachter er nog steeds in?
Ben er jaar of 5/6 geleden geweest en vond dat ding toen niets.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:53

Die stond vorig jaar in de 80 en 100. :n
Belachelijke hindernis, gelukkig gingen de meesten er langs, maar heb er ook een pony over zien gaan, en dat scheelde 1 cm of die lag erin :n

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:22

Ben ik gelukkig niet de enige die het niets van die hindernis.
Als die er dit jaar in staat ga ik er ook langs..
Mijn paard vond het pas al 'raar' dat er na afsprong ineens 2 galopsprongen verder een hindernis stond, laat staan zoiets. Niet te doen.. :n
Dacht dat ze hem inmiddels wel weggehaald zouden hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:26

Nee maar denk dat 9vd 10 bokkers het met mij en jou eens zijn wat betreft deze hindernis. :n

Bonny schuift er echt doorheen, een haag, dus dat gaat gegarandeerd fout.. :n
Ik spring 'm ook zeker never nooit! :n

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:39

Das wel fijn. Snap dan niet dat hij er nog steeds in staat als zoveel hem niets vinden..
Heb net de crosstrainingen in Renswoude achter de rug en gaat goed. Maar als er ineens iets staat schrik Vero zich rot. Is ze zo d'r vertrouwen kwijt..
Daarbij komt dat ik het geen fijne hindernis vindt dus dat ik dan al twijfel, voelt Vero ook. Nou dan is het helemaal niet slim.. :n
Ik doe hem ook niet! Liever lekker rondje rijden op mijn eigen manier :)
Oefenen zodat het vertrouwen er nog meer komt en dan naar Gorssel!

Ga er misschien nog keer trainen binnenkort! Benieuwd hoe het terrein veranderd is of niet :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:43

Inderdaad een belachelijke hindernis. Wie die bedacht heeft.....
Maar, het zal je verbazen hoeveel mensen dat ding nog springen en er zijn zelfs instructeurs die hun leerlingen dat heksenoog/greppel laten springen. Onbegrijpelijk, zijn echt 2 totaal verschillende hindernissen....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:49

Simmie schreef:
Inderdaad een belachelijke hindernis. Wie die bedacht heeft.....
Maar, het zal je verbazen hoeveel mensen dat ding nog springen en er zijn zelfs instructeurs die hun leerlingen dat heksenoog/greppel laten springen. Onbegrijpelijk, zijn echt 2 totaal verschillende hindernissen....

Klopt idd. :n

Doe vorige keer dat meisje, ik wist van haar dat ze bijna geen cross ervaring had, gaat ze er keihard op afscheuren met dat beestje, nee, echt stommiteit. Ging maar net goed.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:13

Ik snap dat ook echt niet. Vind het ook een wonder dat er nog nooit ongeluk gebeurd is daar..