Qua datum ben je vaak erg afhankelijk van terreineigenaren, zo kunnen wij een groot gedeelte van onze route pas gebruiken wanneer de mais er af is, dan is het dus geen optie de cross te willen organiseren tussen half april en eind september!
Alleen maar leuk als er een nieuwe cross bij komt Qua datum ben je vaak afhankelijk van grondeigenaren. Maar ik hoop toch dat er een datum gekozen kan worden in een periode dat er geen andere crossen zijn. Dus niet in een weekend met andere crossen.
ja zeker leuk er is alweer veel geregeld in de tussentijd. Ik heb een team kunnen samenstellen met wat eventing ruiters, een vrouwtje dat jaren georganiseerd heeft en dit super goed deed wilt ook weer mee doen ze heeft zelf ook eventing ervaring, daarnaast heb ik Ton Kruithof hij is van het mennen met name ook de sgw die wilt ook graag helpen. maandag heb ik een afspraak met Ton Kruithof op Flevo on Ice dan gaan we kijken wat er staat en hoe de waterbak aangepast gaat worden, hiervoor moet ik alleen nog een parcoursbouwer hebben. Deze heb ik al in mijn hoofd zitten. Ik wou eerst de parcours bouwer van hattem maar die kan niet wegens prive redenen. Maar dat komt wel in orde. Billy 1 als je wat informatie voor me hebt kan ik dat hard gebruiken, ik heb ook al een aantal organiserende sgw verenigingen gemaild of ze mij een voorbeeld kunnen sturen of desnoods een afspraak maken hoe ze dit allemaal voor elkaar krijgen, Vlietlanden daar krijg ik na het cross weekend een afspraak mee met de voorzitter van de stichting die het organiseert. Dus er word al hard aan gewerkt.
Een crossbouwer vinden is denk ik nog niet het gemakkelijst... Ik ben nu ook crossbouwer en weet daarom ook hoeveel tijd er in het bouwen van ee cross gaat zitten. Als advies zou ik je willen geven dat je het best iemand kan zoeken die mometeel geen andere cross bouwt en die dicht in de buurt woont, want tijdens de bouw moet de crossbouwer er ook steeds bij zijn en dan is het niet handig wanneer de crossbouwer aan de andere kant van het land woont. Meer dan 1 cross per jaar bouwen lijkt mij erg lastig! Pb me maar even welke info je zou willen hebben (ik zit in de sgw ci van bathmen)
perfect bathmen is ook altijd erg mooi, ik heb nu de Gert lozeman in mijn hoofd die moet ik alleen nog even vragen, hij bouwt volgens mij geen crossen meer en hij bouwde wel altijd in Ede. in juli wordt er al aan de waterbak gewerkt ik heb nu net een aantal vrijwilligers ervoor geregeld, en nu nog even afwachten of gert lozeman wilt gaan bouwen.
mariellev89
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-10 08:26
Graag hoop ik dat nog meer eventing ruiters laten horen of ze dit een goed idee vinden, graag wil ik weten waarom wel, waarom niet? en nog een aantal aandachtspunten dat jij als eventing ruiter belangrijk vind dat je op een wedstrijd tegen komt.
sfranken
Geplaatst: 18-06-10 08:54
Het is goed om goede commisies te maken. (zoals Billy ook al zegt) Wij werken met verschillende commisies. (horeca, crossbouw, secretariaat, vrijwilligers, indeling terreinen en sponsoring) In ons draaiboek staat heel duidelijk welke commisie wat wanneer moet doen. Het echte werk begint al vanaf april (dan zijn de aanvragen voor verguningen etc al gedaan) terwijl de wedstrijd pas in oktober is dus realiseer je dat je er veel werk mee hebt. (voor elke cie) Bij ons wordt er dan maandelijk vergaderd om te kijken of iedereen op schema loopt en wat er nog gedaan en besproken moet worden. Het is fijn om buiten de crossbouwer een enthousiaste groep helpers voor de crossbouw te hebben die bijvoorbeeld een vaste dag in de week aan de slag gaan. Ik hoop echt dat het door kan gaan, veel succes ermee!
Super idee en de locatie van flevo on ice lijkt mee een hele goede!
Qua datum denk ik ook dat ergens in de zomer wel een goed idee zou zijn. In het najaar zijn er al vrij veel crossen en ander zul je daar misschien mee in de knel komen. Misschien zelfs een idee om het 3 of 4 weken voor de KWPN paardendagen te organiseren, het zou een mooie voorbereiding zijn op de 5-jarigen eventingkampioenschap.
Ik heb zelf geen ervaring met de organisatie van een cross, maar wel met een groot nationaal pony en paardenindoor (PAARD 2008 t/m 2010 in Hardenberg). Daar werkten wij ook mer commissies, met ieder z'n eigen taak. Zo voorkom je dat alles door elkaar gaat lopen en kan iedereen zich concentreren op z'n eigen taken. Afhankelijk van de tijd voor het concours vergaderen de commissies eerst eens per 3 a 4 weken en later iedere week. Eens in de zoveel weken kwamen we met alle groepen een keer bij elkaar om te horen wat de stand van zaken was, zodat je wel op de hoogte blijft van de andere commissies.
Ik denk dat je de meeste kans van slagen hebt als je de cross richt op de beginnende SGW ruiter. Dus BB, B en L, dat is de grootste groep ruiters. Mocht dat een succes blijken dan kun je latere jaren nog wel weer zien of je er hogere klasses bij organiseert.
Nee rutger heb ik niet gevraagd, mede omdat ik al 6 personen heb gevraagd en die hebben allemaal veel ervaring met de eventing en die allemaal binnen de verening van de flevoruiters zitten. Anders ben ik bang dat de commissie te groot word en er veel onenigheid komt. Verder kan ik de andere wedstrijd commissie gebruiken als secretariaat, is er een sponsor commissie zit ik ook in die sponsoren gaat zoeken. En er nog iemand is uit de wedstrijd commissie de de vrijwilligers lijst kan maken ik geef zelf door hoeveel vrijwilligers we nodig hebben en wie ik daarvoor geregeld heb. Verder zijn er al een aantal flevoruiters geregeld die de waterbak gaan verbouwen. Er is in 1 week tijd al heel veel gebeurd maar dit is nog maar het begin. Ik hoop echt dat het een succes wordt en ik ga er alles voor geven om er een succes van te maken.
reeskees
Geplaatst: 19-06-10 15:33
mariellev89 schreef:
Graag hoop ik dat nog meer eventing ruiters laten horen of ze dit een goed idee vinden, graag wil ik weten waarom wel, waarom niet?
Goed idee! Vooral voor ons, als bewoners van het hoge noorden
Top idee. En idd niet nog 1 in het najaar, dat zit redelijk vol. Zomer en voorjaar zijn rustiger.
Als je Alice in het team hebt, dan heb je volgens mij ook al een heleboel contacten.
Succes en tot volgend jaar
jenga_8
Geplaatst: 23-06-10 09:21
Hey Marielle,
Goed initiatief! Nog een fanatieke regelneef nodig??? Crossbouwer lijkt me wel te vinden. Jammer dat Rutger de cursus niet heeft afgemaakt al zou hij constructief een goede bouwer zijn! Heb je hem al benaderd?
Locaties genoeg rondom Lelystad! Het manegebos als het bosje bij jullie is geschikt (Roggebotbos kan je ook overwegen). Wil je het meteen groots opzetten of klein beginnen? Ik zou eerst gaan voor een solide en overzichtelijke 1-daags B en L-cross. Een cross met alle klassen is voor een vereniging(of een samenwerking tussen verschillende verenigingen) waarvan de meeste leden geen kaas hebben gegeten van SGW een hele kluif! Laat staan het werven van sponsors en vrijwilligers.
Je hebt mijn contactgegevens toch? Ik help graag mee!
Hey merel top dat je mee wilt helpen ik kan alle hulp natuurlijk gebruiken. Ik moet iets rustiger aan doen want ik loop te veel op de zaken vooruit. De locatie is waarschijnlijk flevo on ice ik ben er maandag geweest maar er zaten me toch een paar dingen tegen. Ik wil meteen 1 groot evenement neer zetten van het b t/m Z pony's en paarden. Het roggebotbos is geen optie daar moet je alles plaatsen maar alles moet ook meteen weer weg na de cross. En als je meerdere jaren achter elkaar een cross wilt organiseren is het fijn als er wat kan blijven staan. Op flevo on ice is dit mogelijk. Maar veel mensen weten natuurlijk dat we bezig zijn met de nieuwe manege en misschien is dat ook een optie daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik wil een evenement neerzetten niet voor 1 jaar maar voor meerdere jaren. Dat er elk jaar een mooie cross word neer gezet wat leerzaam is voor de paarden en waar de eventing ruiter uitdaging inziet maar dat niet oneerlijk is tegen over de paarden. Zou je misschien alleen je mail adres even door willen sturen dan kan ik je informeren. Over een paar weken komen we met een groep bij een en gaan we echt aan de slag. Ik moet eerst mijn plan voor een wedstrijd en hoe ik dat wil gaan bereiken aanpassen en wat uitbreiden. Bedankt alvast dat je mee wilt helpen;)
Marielle, heel ambitieus maar imo niet haalbaar om het eerste jaar een evenement te organiseren voor alle klasses. Je moet er ook rekening mee houden dat er regels zijn over maximaal aantel keer veranderen van een hindernis op 1 dag. Wanneer je voor het erst een cross bouwt kan je beter een goede BL cross maken dan een cross die het allemaal net niet heeft. Voor en BL cross kan je namelijk veelal dezelfe hindernissen beruiken, maar wil je en B pony's en Z paarden doen dan zul je echt heel erg veel verschillende hindernissen moeten maken, wat heeeeeeel veel tijd gaat kosten.
het is denk ik ook eerst beter om een goede B/L cross neer te zetten. Is voor jullie beter haalbaar en wanneer de cross goed gaat en je krijgt meer bekendheid kan je altijd nog uitbreiden
Met Billy1 en bvw eens dat het wellicht beter is om een goede B/L cross neer te zetten.
Je kunt je beter concentreren op een paar dingen en dat ECHT goed doen, dan dat je alle energie moet verdelen over veel onderdelen en daardoor het misschien half doen. Een volgend jaar kun je altijd nog uitbreiden!
Daar ben ik het ook mee eens. Meteen alle klassen neer zetten is bijna niet haalbaar. Je kunt je beter richten op een paar klassen die ook dicht bij elkaar liggen waardoor je voor een groot deel dezelfde hindernissen kunt gebruiken. En als je na de eerste keer een goed en enthousiast team hebt, kun je gaan werken aan één of meer hogere klassen voor het jaar daarna.
Jullie hebben een punt. Maar wat ik daar tegenover wil zetten is dat namens de flevoruiters al eens een aantal crossen zijn georganiseerd alleen dat is alweer een hele tijd terug. Door gebrek aan vrijwilligers moest dit gestaakt worden. De ervaring binnen de flevoruiters is er dus eigenlijk al om een cross van B t/m Z neer te zetten.
Maar gebrek aan vrijwilligers is wel een punt geweest om eerder te staken dus. Dan zou ik toch echt eerst een wedstrijd neerzetten met een basis parcours voor basis klassen dat verhoogd of verlaagd wordt en hier en daar een andere sprong in plaats van meteen al te mikken op alle verschillende klassen en dus heel veel verschillende hindernissen waar heel veel vrijwilligers voor nodig zijn om dat te bouwen.