[SGW] SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:37

Enenenene? :):)

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:46

Hier een tevreden debutant! Eerste winstpuntje is binnen!

Dressuur was rommelig in de aanleuning en niet zo fijn als thuis. Als laatste lijntje moest ik B-E afwenden en dan naar rechts en ik draai rustig naar links.... De jury was zo aardig mij erop te attenderen dat ik verkeerd reed en kon dus weer afwenden maar dan wel naar rechts en vervolgens groeten :roll: . Toch nette punten 192-2, en met 190 gedeelde 5e plek.

Springen ging prima, wel iets heet, maar ik heb nu een yankeebitje en dat werkt best pittig in. Parcours stond vreselijk laag (denk 70 max), dus rondje 0 was snel gelopen.

Toen naar de cross. Eerste paar oefensprongetjes prima, geen twijfels, pakte fijn aan. Toen uit de startbox, mooi middengalopje, alleen erg truttig naar hindernis 1, dus stond ik dan.... stil . Rondje draaien, galopje, beetje stem en hoppa we hadden de gang. Op de volgende hindernissen ging ze prima (met wat stemhulp).

Op de kering kwam ze mooi uit, maar het heuveltje over het bos in was plotseling eng en draaide ze vliegensvlug naar links, daar hing ik dus aan de linkerkant van m'n paard. Gelukkig stond Juul daarna stil en klom ik er weer op en kon dus doorrijden. Paddestoelen wat wijfelend maar goed en toen bruggetje, maar gedraafd..... Het water in in draf ging prima, maar Juul kon de eend niet goed inschatten en ging veel te vroeg enorm groot af waardoor ik in haar nek belande (zonder beugels). Toch weer blijven zitten en uitgereden. Alles voral op rust en controle gedaan dus meer dan een minuut te laat (en dus laatste gezien alle tijdstrafpunten).

Maar we hebben het gedaan! En het is gelukt *\o/* ! Was een hele reis, maar hebben veel zin in de volgende stappen. Dan kijken of we meteen hindernis 1 kunnen overwinnen en kijken of we tussendoor al iets meer tempo kunnen maken. Hartslag was overigens voor de cross 40 en (ik zag achteraf nogal kort) daarna 62.

Jammer dat er geen enkele opmerking van de stijljury bij was geplaatst. Had uiteindelijk 5X een 6 maar ook een 5. Als "beginner" zijn dat soort opmerkingen helemaal waardevol.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:12

Leuk debuut Yvett , gaa helemaal goed goedkomen...maarre..hoe zit dat met de stijlpunten en winstpunten, was het niet een minimaal 6,0 ?? dan heb je met 1 vijf ertussen dat niet of is er nog iets veranderd daarin?? B is voor mij alweer zo lang geleden.... :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:19

Mijn weekend was hardstikke leuk, maar mijn wedstrijd was but. Ik had net zo'n domper als Shanouk, maar dan al in het springparcours (what's new :roll: )
Keurig van start, passende afstanden op 1, 2, 3 en 4a. Naar 4 b was het wat ruim maar kon makkelijk. Sim dacht daar anders over, ging weer vol in de ankers en ik stond er letterlijk naast. Einde wedstrijd.
Iedereen die fijn heeft gereden, super gedaan! Voor de anderen volgende keer beter.

Er moet me nog wel van het hart dat ik enorm ben geschrokken van onsportief gedrag van een bekende, dat had ik nooit verwacht. Ook weer gezien dat iemand na 4 weigeringen gewoon doorreed in de cross.
Natuurlijk heb ik jullie nieuwsgierig gemaakt, maar ik ga er niet over uitwijden.... :x

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:20

Zo, even de tijd genomen voor jullie verslagen...

Lielle, ik had je al even gesproken. Echt balen maar respect voor je gevoel en keuze!
Marloeske, gefeliciteerd!!
Snoekiej, wat een baaldag zeg. Zo heb je een goed gevoel en zo zit ze in de stop. Moeilijk zeg. Kon het misschien ook de bodem zijn? Of toch wat onder de indruk van het bit??
Evie_Bandido, zonde, maar inderdaad, wel een wijze les. Volgende keer overkomt je dat niet meer
Mark, Van harte met je geboortedag en resultaat!
Madelene, ook jou even kort gezien/gesproken en ondanks de kleine haperingen keurig gedaan! Komt helemaal goed!
Netjes Steef20! Gefeliciteerd!
EvelienH, nette punten voor je dressuur zonder losrijden! Jammer van die ene stop, maar misschien iets te makkelijk gedacht (laatste sprongetje?)?
Sim, :(:)

PS: Nog bedankt voor de emmers, heb er 2 gescoord, kwamen (en komen) goed van pas.

Van mijn stijlpunten zie ik alleen wat er onderaan staat bij gemiddelde cijfer Juryleden. Daar staat een 6. Met vijf 6-en en een 5 kom je eigenlijk lager uit maar denk dat ze het afronden op 0,5 punten. Iemand die het officieel weet?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:23

Het is het totaal eindcijfer gedeeld door 3. Afronden gebeurt normaliter niet, kijk maar op andere uitslagen met stijlbeoordelingen.

yvetjes

Re: SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:30

Dan heb ik 5,83, maar op de uitslagen en op mijn lijst staat 6... Hmmm, vreemd. Ben benieuwd wat de KNHS hier dan mee doet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:36

Als het secretariaat de lijst opstuurt met de afronding, dus een 6, weet de KNHS niet dat je eigenlijk een 5,83 had, want er worden geen kopieen van de stijlprotocollen zelf gemaakt. Alleen de uitslagenlijsten worden naar de KNHS gestuurd (en de dressuurcoupons).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:49

ik heb een topdag gehad! Ga zo even al jullie verslagen lezen.
Dressuur ging niet zo fijn, vinet was veel te heftig, daardoor kwam ik in galop binnen en had ik veel domme fouten gemaakt. Toch nog 3e met 198 punten!
Springen was hetzelfde, er stond een pacour van niets, werd echt bang dat ze keihard wou gaan en daardoor over bijna elke hindernis ging struikelen toen ik het zag, maar in het pacour ging het heel fijn, kon der mooi overal terug rijden en der plaatsen! Foutloos. Toen de da, hartslag was 44.
Toen de cross, vind het nog steeds erg spannend! Alles ging heel fijn, ik reed ook erg hard maar met controle. en ze ging overal zonder twijfel over! Voor ik het weet was ik bij de waterbak, ging van tevoren draven, daardoor keek vinet even en twijfelde, ik had der beloond en toen liep ze er zonder twijfel in :):) dus toen lekker door de waterbak gestapt en daarna weer gereden en daar was de finish alweer haha. Ik was foutloos en had nog een 3e prijs gewonnen door een paar tijdfoutjes, als ik die niet had was ik 2e geweest!
Mijn stijl was trouwens boven verwachting goed. Had van de ene jury drie 7ens, van de andere (die dus bij de waterbak stond) drie 8en!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:16

Verslagje van ons L debuut:

Ik mocht vandaag als eerste van de dag. Heb de cross en het springparcour mogen openen :))
Dressuren ging niet goed, 188 punten maar niet tevreden. Springen ging wel lekker. Hij gleed een beetje weg na 8, maar verder prima gereden en foutloos.
Toen de cross: Die ging wel lekker. Helemaal foutloos met een kleine hapering op de eend (onze wateruitsprong).
Las stond stil vlak van te voren ik gaf hem een tik en opeens sprong hij hem -uit stilstand dus-, maar zo schuin dat hij over het hoofd van die eend sprong en er half op bleef hangen en toen er overheen gekrabbeld := Dus vlaggetje geknakt en de nek van de eend gebroken :(:)
Afbeelding
Zie het geknakte vlaggetje (links) en de scheur in de nek + het schuine hoofd (die stond eerst nog recht)

Maar dus wel onze eerste 2 winstpuntjes in de L binnen :D

Ik ga zometeen even rustig de rest van de verslagen lezen :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:31

Nou mijn cross zit er ook op :D

Dressuur Ging met los rijden niet zo, reed ik richting de waterton (omdat we er gister even gereden hadden) wou meneer niet meer terug! dus paar x flink de remmen uit gegooit en niet meer terug willen richting ring 1 :=
Dus ben ik maar naar mijn ring gereden en heb naast ring 1 los gereden, kreeg te horen dat ik dus nog 1 iemand voor me had en dus een voorlezer moest hebben (millie was jetske aan het helpen := ) Nou ja goed voorleester geregeld, en rijden!
Ging niet slecht!! :D
Wat resulteerde in 206 punten en meneer was lekker te rijden (ondanks het korte los werken)
Springen stond echt laag := had het L parcour voor de pony's gelopen dus dacht nou mooie hoogte rij ik de losspringbak ik had ik echt zo iets van huh :roll:
Nou ja goed foutloos gereden op naar de cross!
Da hartslag 67 :)

Nog even lekker gestapt, los gaan galoperen in verlichte zit en ben naar een boompje gereden en meneer had geen twijfel dus dat ging lekker! heb ze alle 3 gereden en dat voelde super!
Cross in en dat ging ook als een speer! op het bruggetje na hindernis 2 kwam bij beetje terug door het zand daarna ging het ook super!
Watterbak uit maakte ik me beetje zorgen dus ik heb me zweepje maar in 1 hand gedaan voor de zekerheid maar het was niet nodig want meneer was er al uit := :):)
Dus Ik kwam in een tijd van 4.25 binnen *\o/*

Dus ik was super tevreden hartslag was 72 en daarna nog lekker uitgestapt!

Had tussen tijds geen dressuur punten gezien (maar goed ook) en ik was dus echt verast dat ik 1ste stond :D

Dus kon ik vandaag met een mooie 1ste plaats naar huis met een dikke stijl van een 7 dus weer 2 winstpunten rijker en een super stoer paard!!!!!!! :D *\o/* _/-\o_

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:34

Goed gedaan Corien! Gefeliciteerd. Je hebt al L-plannen dacht ik gehoord te hebben?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:35

Yvet, Jetske en Corien: Gefeliciteerd met de super resultaten *\o/* !
Die eend is wel een beetje sneu zo met een gebroken nek := .

edit:
Ow heb over jou bescheiden post heen gelezen simmie, balen zeg dat het weer fout ging in het springparcours :(:) .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 23-05-10 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:44

Lielle: wat jammer zeg, maar goed dat jij je gevoel heb gevolgt!
Marloeske gefeliciteerd!
Shanouk, dat is klote zeg :\ nu maar hopen dat hij Oud-Karspel wel goed doet..
Evie jammer van die hindernis, maar voor de rest heb je dus fijn gereden!
Mark knap gedaan hoor, gefeliciteerd!
Madelene goed dat hij het zo fijn deed :)
Steef gefeliciteerd!
Evelien ook goed gedaan hoor!
Yvetje had dus een fijn debuut gehad :j
Simmie wat klote zeg, heb je trouwens volgens mij wel naar het springen zien stappen. Toen was ik op aan het zadelen voor dressuur.
Jetske had een super debuut, jou had ik al gesproken over de eend haha. Moordenaar jij :P
Corien had ik ook nog gesproken, nogmaals gefeliciteerd *\o/* super joh!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:44

Mwah ik weet niet, ik vind het eigenlijk nog niet eerlijk voor hem om over te gaan (voor me zelf ook niet)
Denk dat ik gewoon dit seizoen lekker uit rij en train naar het L toe en dan volgend jaar in Chaam of etten leur nog B rij en dan Vrouwenpolder mischien L :)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:47

Jee wisselende resultaten hier. Als eerste een dikke :(:) voor Sim en Snoekiej. Jullie trainen er allebei zo hard voor en dan toch die teleurstelling. Echt heel jammer.

Corien gefeliciteerd met je eerste plaats! Erg goed gedaan!
Marloes gefeliciteerd met je derde prijs!
Jetske, toch een mooi debuut, wel een beetje sneu voor de eend ;)

En verder voor iedereen die tevreden was +:)+ en voor mensen die teleurgesteld zijn :(:) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:52

Had ook nog een hoop bokkers gesproken leuk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:53

CoriienRN schreef:
Had ook nog een hoop bokkers gesproken leuk !

ik had eerst niet door dat jij mij aansprak die eerste keer, maar was even wat aan het regelen met de da, daarom reageerde ik zo bot die 1e keer haha :o

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:54

Super gefeliciteerd Corien!!

:(:) Voor de mindere ritten.

Jetske gefeliciteerd met je mooie debuut!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:54

Nette cross EvelienH!
Wat een goed debuut Yvetjes! Die stop op 1 zal vast niet meer gebeuren, nu je doorhebt hoe het werkt. Ik zal voor je duimen dat je stijlcijfer doorgegeven wordt als 6 aan de KNHS! De bodem heeft het niet aan gelegen, dat maakt haar echt absoluut niet uit. Het bit ben ik nu aan het uitzoeken, alhoewel ze daar eigenlijk eerder doorheen liep dan van onder de indruk was. Misschien werd ze later wel vervelender omdat ik mijn hand te vast hield.
Nogmaals echt heel erg klöte Sim. Echt rot dat ze je zo laat zitten! Ik ken je gevoel echt helemaal.
Netjes Marloes!
Pfjiew Jetske, wat een geluk dat jullie overeind zijn gebleven! Wel super gefeliciteerd met je geslaagde debuut :D
Gefeliciteerd Corien! Wat onwijs goed van jullie zeg :D! Het is je gegund!
Hey MJ, gezellig om je weer eens te spreken! Hoe is het met jou en de paardjes? Hoe harder je traint, hoe minder het gaat lijkt het wel helaas -O-

@ Mark, klopt! Jij was niet die in de gestippelde outfit toch, ofwel?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:57

Tanx snoek!!

Ga vanavond even een topic maken :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:59

Lielle: Jammer, maar goed dat je ervoor gekozen hebt te stoppen.
Marloeske: gefeliciteerd!
Shanouk: Wat verschikkelijk balen, dat ze je weer zo liet zitten :(:) !
Evie: Jammer van je eigen rijden en dat de rem een beetje kwijt was. Hihi die foto := flinke sprong neemt ie!
Mark: gefeliciteerd!
Madelene: Mooi dat je lekker rond hebt gereden met je jonkie.
Steef20: gefeliciteerd!
Eef: jammer van je stopjes, maar wel rondgekomen.
Yvetjes: Mooi dat je rondgekomen bent en je eerste wp'tje hebt! Gefeliciteerd ermee!
Simmie: Balen weer zeg :(:)
Marloes: Super joh! Gefeliciteerd :D !
Corien: ook super. Gefeliciteerd 8-)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:01

Jijj ook he met je debuut!! :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:09

Als eerst even een dikke :(:) voor Shanouk en Simone.

Prijswinaars en alle tevreden ruiters gefeliciteerd.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:18

Voor degene die prijs hadden en fijn gereden hebben: Super en poficiat!
Voor degene die geen fijn gevoel hadden :(:) Gewoon weer lekker trainen en dan komt de volgende keer alles goed!!

Ik vond de dressuurringen ook erg glad, had wel stiften onder maar Learn Teqgam gleed af en toe nog uit. Vond hem wel lekker lopen met dressuur, 190 punten en gedeeld 5e met nog 4 andere :P
Springen foutloos. lk vond het ook erg laag staan en was daardoor bang dat hij minder op zou letten, dat was gelukkig niet het geval.
Cross stond hij te popelen in het starthok, hadden geen problemen met hindernis 1. Bij hindernis 2 kwam hij wel super erg terug, en van links naar rechts naar links. Hij was heel erg aan het zoeken en daardoor kwamen we niet meer voor de smalle middelste uit, dus heb een volte gedraaid en toen vanuit draf gesprongen. De rest ging super, pad langs de beek was erg fijn, lekker steeple ;)
Op het open veld rijden zoals nu bij 1/2 en 10 tm 15 had ik zo nog nooit gedaan in een cross en ik moet zeggen dat het moeilijker is dan dat t lijkt. De paarden gaan dan veel meer zoeken en slingeren ipv rechtdoor. Of hoe hebben jullie dat ervaren?
Waterbak en laatste hindernis gingen ook goed, uiteindelijk was ik super 4 seconden binnen de tijd ondanks mijn weigering op 2.
We stonden 8e in ring 2. Was dus wel tevreden en ben helemaal verbrand op mn armen en mn nek.