[SGW] SGW Castenray, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: SGW Castenray, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:18

Nou idd.. vooral lange dag haha, Super hoor :))!

Ik was wel ontzettend ziek op de terug weg, ik had smiddags al last van hoofdpijn, maar dat werd dus weer een migraine aanval ;(. Dus ik stond halverwege op de terugweg, op de vluchtstrook, met mijn hoofd over de vangrail..

Alleen niet mogen crossen was niet genoeg :+..

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:47

Simmie heb je springen gezien. Was een mooi rondje. Pakte goed aan en je reed er goed aan. Cross heb ik niet gezien.
Hier regent het al heel de morgen, hebben gister echt geluk gehad met het weer in Castenray.
Mijn 2 paardjes hebben super gelopen. Ik wil ook weer crossen. Over 5 daagjes ben ik uitgerekend dus hopelijk snel weer te paard.
Ibonn ik vond het opvallen dat veel B ruiters als een dolle door de cross heen gingen. (jagen) Bijna zo hard als het kan. Ook bij het water. Die vragen om problemen.
Succes iedereen vandaag.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:52

Amber_ : Dan ben ik teminste niet de enigste die niet heeft mogen crossen! Echt balen zeg!

Derest heeft het goed gedaan zeg! Super!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:01

I_Moondance schreef:
Amber_ : Dan ben ik teminste niet de enigste die niet heeft mogen crossen! Echt balen zeg!

Nee, waren samen de pineut dus ;( Maar er waren er nog meer die geen corss gezien hebben :n.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:24

Bij mij ging de dressuur niet echt geweldig, had 185 punten. Springen foutloos. Cross ging al beter dan EL, heb hem in ieder geval uit gereden. :) Ga voor Vrouwenpolder nog goed oefenen op kijkerige hindernissen, veel huisjes etc springen.
Het is gewoon een kijkerige muts! :+ Heb wel vertrouwen dat het goed komt maar ze heeft gewoon wat tijd nodig.
Ach, het was pas haar tweede cross.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:29

mistid schreef:
IMoondance, wat balen! Weet precies hoe je je voelt!
Goedzo Yvonne, gefeliciteerd!
Masyl, welke was hindernis 11 B pony's? Afsprong denk ik?
Heel netjes Laura! En je stippeltrui is nog gaver in het echt dan op de foto!
Gefeliciteerd Claire!
Ik heb nog gezellig met Ibonn gekletst bij haar hindernis 5!
Goedzo Marit!
Netjes Evie!

Nou ik ben weer thuis. Gister was ik er al heen gegaan, samen met Marit en haar moeder. Cross verkend, even in de springtuin bij de stalling gesprongen en toen wilden we even eten. Het even werd hem niet omdat we werden aangereden bij de MacDonalds. Daarna snel gevlochten en gaan slapen (althans ik :') viel als een blok in slaap, terwijl Marit om kwart voor 4 nog niet sliep _O- ). Vanochtend mooi op tijd naar het terrein, rustig gezadeld voor de dressuur. Meno liep wel okee met losrijden, had alleen geen zweep meegenomen van huis. Hij was in de proef wat te braaf, liep een paar keer door mijn binnenbeen en liep wat op de voorhand, maar had 181 punten.
Toen heel rustig omgezadeld voor springen. Even parcours verkend vanaf de kant, en toen losgesprongen. Ging niet zo fijn, omdat ik niet met een drafbalk kan losspringen dus was vrijwel meteen naar de oxer gegaan. En toen het springparcours, dankzij Yoeri zijn rotgeintje in Markelo was ik zelfs met de altijd gaande Meno echt zenuwachtig voor het springparcours, maar die liep hij gewoon foutloos.
Voor de cross had ik nog wat tips gekregen van mijn instructrice, losspringen ging nog niet zo fijn maar laten wel. Starthok in (heel relaxed dat deze gewoon nog aan een slap teugeltje blijft staan _O- ) en gaan met die banaan. 1, 2 en 3 gingen fijn, bij 4 kregen we de bocht niet en stond meneer dus alweer op zijn achterpoten. Teruggestuurd naar de hindernis en hem vanuit stilstand gesprongen in de hoop dat ze het niet als weigering hadden genoteerd, was echt een twijfelgevalletje.
Rest deed hij goed, afsprong deed hij heel mooi en ging in 1 keer de waterbak in. Was nog een keer verkeerd gereden (verkeerde paadje, moest je heel haaks naar rechts) en die stop had ook tijd gekost, dus was 40 seconden over tijd. Hij was al een stuk sneller.
Had ook voldoendes op mijn stijl, dus weer een puntje.

Ben heel blij dat Meno het allemaal zo makkelijk oppakt :D . Volgende cross is Oudkarspel, en daarna gaat ie L.

Hindernis 11 voor de B-pony's was het bankje ;) En we hebben inderdaad een paar pony's van de verkeerde kant zien komen, dat kwam denk ik doordat de bocht daar redelijk scherp was en de meeste dachten dat ze rechtdoor moesten rijden :P

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:33

Amber_ schreef:
I_Moondance schreef:

Nee, waren samen de pineut dus ;( Maar er waren er nog meer die geen corss gezien hebben :n.

Echt waren er meer ;(

Tja ik ook dus. En ik weet het even niet meer.
Inspringen ging heerlijk, veel vertrouwen en met goed gevoel de ring in.
Echter daar ging het al mis en de rest werd een drama. We eindigde bijna vol in de achteruit in de kraam van Canter. Wellicht had ik daar even een zweep moeten pikken.

Simmie, wat riep je nu eigenlijk vlak voordat ik de eerste keer op hindernis 5 (dubbel) afging? Vergat het je later te vragen.
Iets over m'n teugels.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:17

Ik heb Simmie zien springen. Zag er netjes uit. Fijne opsteker voor je!

Amber heb ik ook zien springen. Jammer dat je niet over 4 heen kwam. Heb nog een brul gegeven, maar mocht niet baten helaas.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:22

Patsmu, dat jagen van veel B-ruiters viel mij ook (negatief) op. Dat was in het springparcours ook al te zien. Daar komen idd ongelukken van. Bedankt voor het compliment over mijn springen. Merel ook bedankt.

Ruud, ik riep "houd je hoofd erbij, concentreer je" Je was nl zo boos na hindernis 4 dat ik bang was dat je je paard naar/over 5 zou jagen ipv je proberen te concentreren op je galopritme en juiste afstand. Sorry als ik je afgeleid heb.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:02

Ah okay, maar op dat moment was ik niet meer af te leiden hoor.
Ik denk dat ik de komende tijd maar even op verschillende plekken wat ga springen.
Het "jagen" is niet iets dat ik normaal doe, meestal juist het tegenovergestelde.
Waar heb jij springles Sim?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:34

wat ontzettend balen Ruud, Amber en Moondance!

Yvonne, EvelienH, PB en Simmie, goed gedaan. Speciaal Sim complimenten voor het springparcours.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:38

Netjes Evie!
Fijn dat Meno het zo goed aanpakte Mirthe!
Gefeliciteerd Tierania!
Jammer dat je uitgebeld werd in het springen Amber! Veel oefenen dan maar!
Super Simmie :D Wat fijn voor je dat het springen weer ging!
Netjes dat je de cross hebt uitgereden Evelien!
Jammer dat je niet mocht crossen Ruud! Jij ook hard oefenen dus

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:40

Super Dianne!
Echt onwijs balen Amber!! Hopen dat hij na een paar lessen weer goed gaat!
Super Sim +:)+ ik heb jou echt niet herkend idd!
Fijn EvelienH!
Ah okee marsyl, bankje. Nou daar kwam ik dus ook via de verkeerde kant aan _O- .
Ruud, ook echt balen voor jou! Hopen dat hij na wat lessen enzo het ook weer goed doet!

Jagen viel mij ook op, bij de paarden zelfs meer dan bij de pony's, maar dat waren er natuurlijk ook veel meer.

GNS heeft echt onwijs mooie foto's van Meno gemaakt :+: . Ik ga de springfoto denk ik kopen, vond hem echt mooi!

Had ook nog een kaartje gekregen van de meneer bij het springparcours, maar ben die even kwijt. Was een Duitse meneer, heel aardig. Heeft onwijs veel foto's van mij gemaakt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:02

ik had gisteren even gekeken met mijn vriend en toen stonden we eerst bij het springen te kijken,daar zagen wij een meisje met een vos pony die zooo verschrikkelijk snel en wendbaar was.
was ook foutloos en binnen de tijd

die zagen we later in de cross en die maakte voor de waterbak de bocht te ruim dus die pony sprong heel stoer maar over de boomstam heen zo het water in.

dat vond ik een gave pony.

ervoor was nog een meisje die haar paard(dacht een schimmeltje) niet in de waterbak kreeg en die moest achteraf iemand anders voor laten gaan en toen die pony die andere zag gaan ging hij gelukkig ook.

vandaag zo,n slecht weer dat ik niet ben gaan kijken maar het was er wel weer erg druk

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:25

Heb ook het idee dat veel ruiter maar gaan crossen zoals ik het gister zag zo van uh dat doen we wel even. En dat is geen reklame voor de sport.
Ook in het springparcour vond ik dat er hard gereden werd en heb er een paar gezien was niet verantwoord was om de cross in te gaan zo'n kromme afstanden, zelf niet balans door veel te lange beugels enz.
Daar tegenover heb ik in het L heel veel goede dingen gezien.
Normaal zie ik bjjna nooit de B rubrieken weet niet of dat idd altijd zo is maar dan mag daar ook weleens iets gedaan aan gaan worden, voordat er meer ongelukjes als gister gebeurden en zoals Ibonn al zei dat ze gewoon hun paard niet opzette voor de hindernis en er maar over heen jakkerde. Dan hoor je bij het inspringen iedereen het erover hebben ligt aan de hindernis, nee het is een combinatie van. Crossen doe je niet met een lang teugeltje en je paard/ pony in 3 stukken laten lopen en maar laten gaan.
Zo moest even mijn fustratie kwijt dat is me echt opgevallen gister en mij niet alleen. Meerdere andere nationale en internationale ruiters ook.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:04

Ik heb wel een aantal ruiters in het springparcours gezien en moet zeggen dat het over het algemeen om te huilen was.
Cross heb ik alleen de pony's gezien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:25

In de B is het meestal niet echt een reclame over hoe er gereden wordt.

Sim: Mooi dat de sporen gevonden zijn! Was ook erg tevreden met Amati's parcoursje. Voelde ook gewoon fijn.
Heb ook je parcours gezien en dat was echt top!

Evie: Dankje!

Ik ben blij dat morgen de zadelmaker komt voor mijn zadels en ik denk dat Hetje er eentje op maat gaat krijgen....

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:27

Ik heb weinig van het springen gezien. Wel vond mijn vrouw er een paar dusdanig hardhandig, dat een jury hier tegen had mogen optreden.

Mijn eigen optreden was idd bedroevend. Temeer daar het inspringen heel goed ging.
Maar kan het niveau van springen ook niet worden veroorzaakt door het niveau van les dat wel/niet wordt verkregen?

Heb momenteel het idee dat je bijna op meer plekken cross training kunt krijgen, dan goede springtraining.

PB, heb jij voor mij nog tips? Inspringen zag er toch niet verkeerd uit dacht ik.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:27

Bedankt voor het compliment PB. Ik heb mijn parcours terug gezien op film en het ziet er idd goed uit als ik dat van mezelf mag zeggen.... :o

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:58

Allereerst: Super dat Sims nu zo fijn aanpakte in het springparcours Simmie! +:)+ Zo te lezen heb je heel fijn gereden :j

En een :(:) voor Ruud, Amber en Moondance, hopelijk gaat het de volgende keer beter in het springparcours..

Las nog een paar goede verslagen van onder andere mistid en PB, goed gedaan :j
Hoe was het trouwens met Hetje gegaan PB?

Mijn L-debuut viel ook niet tegen,
Dressuur was nog niet zo geweldig, springen foutloos en de cross liep ze ook zo foutloos rond *\o/*
Wel nog behoorlijk wat tijdfouten maar daar maak ik me niet zo druk om, tijd is sowieso al lastig te halen in Castenray en het was pas de eerste keer in de L, komt vanzelf :)
Stond uiteindelijk in 't midden ongeveer in de uitslagen, had wel zoiets verwacht. Dus eigenlijk heel tevreden over vandaag.

Dorien en eventinggek nog gemeet :j en even staan praten met PB en Canter.
Was wel blij dat Velvet alweer lekker op de trailer stond met die plensbui :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:00

Gefeliciteerd Jitske! Een foutloze cross voor een debuut is toch hardstikke prachtig?! En er stonden wat tricky hindernissen in het L dus je mag heel tevreden zijn!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:03

Ja was ook echt heel tevreden :j
Water sprong ze ook vol vertrouwen in, dus daar was ik ook erg blij mee!

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:19

Nou ik ben ook weer terug van een lang dagje.
Vandaag mijn M-debuut. Vond dat het na 2 L overwinningen wel tijd werd voor een klasse hoger.
Dressuur ging heel goed, stond ook 1ste met 202 punten, dus daar was ik echt tevreden over.
Daarna de cross gelopen. Ik vond het een behoorlijk pittige en uitdagende cross voor de eerste keer M.
Eerst maar eens springen. De laatste tijd gaat het niet zo op springwedstrijden, dus spanning was er wel. Maar ze liep fantastisch. Heerlijk foutoloos gesprongen.
Toen de cross. Bij hindernis 3, het puntje, had ik gelopen om eerst het puntje te springen en dan de steil, maar ze pakte zo goed aan, dat ik maar 2 puntjes heb gesprongen.
En toen ging het even mis bij de trakhener. Ik reed helemaal naar de verkeerde hindernis, en kom gelukkig nog op tijd corrigeren. _-:( Helaas wel met het gevolg van een weigering, want moest hem voor de L-sprong echt stop zetten.
Daarna was ik even mijn ritme kwijt, maar na 3 hindernissen ging het weer lekker.
Bij de wal met opsprong, kreeg ik weer een weigering. Ik moest crossen in een hoos bui, en er stonden allemaal mensen met paraplu's achter de opsprong. Nou en daar is ze niet zo van gechameerd.
Verder wel super uitgereden, zelf de 2 smalletjes na de berg naar beneden.
Uiteindelijk 13de geworden, en toch tevreden op mijn paardje. Alleen nog even boos op mezelf.

Ik ben alleen benieuwd hoe het met Bianca gaat, want ze was lelijk gevallen in het Z. Gezicht was erg dik en blauw. Hopelijk niets gebroken.
Het viel me wel op dat er maar weinig gefinisht zijn in het Z, maar ja was ook wel een zware cross.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:36

Als eerste simmie: Wat fijn dat het springen zo goed ging!
Ruud_O: Jij was degene die naast ons stond bij de trailers toch?
Echt balen van het springparcours, ik heb het zelf niet gezien omdat ik bijna de cross in moest, mijn moeder had het gezien en vertelde het.
De rest gefeliciteerd met de resultaten, en een :(:) voor Bianca.

Over het springen:
Er werd inderdaad dramatisch gesprongen af en toe , ik kreeg gewoon last van pplaatsvervangende schaamte :o .
Degene die voor mij reed had 32 strafpunten + nog een stuk of 30 voor tijd :oo. Hij brak zowat het hele parcours af en de hindernissen die nog overreind waren gebleven had hij gewoon overgeslagen :') , die man reed echt een fantasieparcours dus ik wist ook niet waar ik heen moest om hem te ontwijken toen ik de ring in mocht :Y) . Die man was trouwens ook zo zwaar dat ik het onverantwoord vond dat zo iemand überhaupt op een paard gaat zitten, en dan nog zo het parcours heen sleuren ook :(:).
Ik hoorde de jury nog verbaasd overleggen wat ze nou hiermee aan moesten .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:46

Gefeliciteerd Jitske! Super debuut toch!
Jammer van je stops Marloes, maar fijn dat ie verder wel goed aanpakte. Zo'n bui vergt toch wel extra inspanning!

Vind het wel een vrij nare opmerking over die meneer Evie, je weet niet wat zo iemand heeft. Misschien was hij wel aan de medicatie of gewoon ziek dat hij zwaar was. Wel vervelend dat hij zijn parcours wat vreemd deed, dan weet je ook niet waar je moet rijden nee.

Ben dan ook wel benieuwd hoe het met Bianca is afgelopen!