[SGW] SGW ras??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:54

anneliesdj schreef:
Maar mocht ze wel heel ambitieus zijn dan is het beter een paard met ervaring én potentie te nemen, dan weet je iig zeker dat je hem niet meteen weg hoeft te doen mocht je meer willen dan waar je 't paard voor hebt gekocht.

Precies de reden waarom ik dat eerder geschikt acht wanneer het je wens is om echt SGW te rijden. Als je endurance zou willen gaan rijden had ik je een arabier aangeraden. En als je de renbaan op had gewild een Engels Volbloed. Maar goed dat is allemaal afhankelijk van de ambitie en kunde van TS.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:54

MelanieB schreef:
Jessix schreef:
Oh sorry, ik zie nu dat je zelf nog een kind bent. Dat verklaart dan je reactie.

Ja, dat zal het zijn. :j }> :')

Tis toch gewoon sneu als je dat alleen al gaat zeggen. :)

Ik reageer gewoon op wat een ander zei over geen koudbloed nemen. Nee, ze blinken misschien niet geweldig uit, maar dat ligt aan hoe ze gebouwd zijn en trainen en hoe ze springen.

:(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:19

Jessix schreef:
:(:)

Dankje :D

En je zegt nu ook zelf, ligt aan de ts. En de ts is nog niet eens begonen en geen ervaring

anneliesdj schreef:
Maar dat kan net zo goed een 'koudbloed' zijn, als je op B/L niveau rijd maakt het echt niet uit of je een Tinker hebt of een volbloed en zeker niet als je een paard koopt wat al ervaring heeft, dan weet je dat hij/zij het kan.
TS heeft nog helemaal geen wedstrijdervaring dus die zal wel niet binnen een jaar op Z niveau zitten.

Maar mocht ze wel heel ambitieus zijn dan is het beter een paard met ervaring én potentie te nemen, dan weet je iig zeker dat je hem niet meteen weg hoeft te doen mocht je meer willen dan waar je 't paard voor hebt gekocht.

_/-\o_

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:24

MelanieB schreef:
een waar arabisch bloed inzit kan wat pittiger uit de hoek komen.
En waarom geen koudbloed, die zijn meestal wat koeler in hun hoofd, en vaak vinden ze dingen minder eng als arabisch bloedpaardjes :+

ik sluit me hierbij aan,
zeker als je nog maar net begint kan je beter rustig aan doen, dan een bloedpaardje en je vertrouwen erin verliest :)

Jessix

Re: SGW ras??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:16

Je wilt gewoon niet begrijpen wat ik wil zeggen, maar dat geeft niet. Mijn advies is ook gericht aan TS. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:47

@ MelanieB, wij maken ons druk en TS heeft gewoon al een arabier gekocht aldus d'r profiel!! Haha!! Dus einde onderwerp, denk ik zo.. ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:46

Jessix schreef:
@ MelanieB, wij maken ons druk en TS heeft gewoon al een arabier gekocht aldus d'r profiel!! Haha!! Dus einde onderwerp, denk ik zo.. ;)

:z En jij was volwassen? :))

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:01

:=

de pony stond volgens mij al eerder in het profiel :) misschien was dit een algemene vraag of als voorbereiding op een overstap ofzo :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:17

Jessix schreef:
anneliesdj schreef:

Precies de reden waarom ik dat eerder geschikt acht wanneer het je wens is om echt SGW te rijden. Als je endurance zou willen gaan rijden had ik je een arabier aangeraden. En als je de renbaan op had gewild een Engels Volbloed. Maar goed dat is allemaal afhankelijk van de ambitie en kunde van TS.

Maar als je nog nooit wedstrijden bent gestart zit je echt niet zomaar in het M of Z sgw hoor, dat is nog wel een tikkie moeilijker dan bij 'gewoon' dressuur of springen en dan moet ze ook nog eerst het hele wedstrijdgebeuren uitvinden en een beetje wennen.
Jessix schreef:

Hoor ik daar een 'ik heb gewonnen' ondertoon? Klinkt wat onvolwassen ;)

Als ik het profiel en de reactie van TS zo zie heeft ze dat paard al langer. Maar waarom zou die niet geschikt zijn, als ik het verhaal zo lees lijkt het me een wat ouder en algemeen wat meer ervaren paard dus je kunt het altijd proberen. Misschien een goede test om te kijken of sgw echt wat voor jou is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:13

MelanieB schreef:
Jessix schreef:

:z En jij was volwassen? :))

Wederom begrijp je me verkeerd. Jammer, want ik bedoelde het goed. Ik wilde alleen maar zeggen dat wij een discussie voeren over welk paard geschikt is voor TS en dat allemaal terwijl ze er volgens mij een heeft. Hier moet ik om lachen, ja.. Omdat ik de grap daar wel van in zie, niet omdat ze voor een arabier heeft gekozen!! Als het een Tinker was geweest had ik dezelfde reactie gegeven. Maar blijkbaar kan ik hier geen goed meer doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:16

anneliesdj schreef:
Hoor ik daar een 'ik heb gewonnen' ondertoon? Klinkt wat onvolwassen ;)

Als ik het profiel en de reactie van TS zo zie heeft ze dat paard al langer. Maar waarom zou die niet geschikt zijn, als ik het verhaal zo lees lijkt het me een wat ouder en algemeen wat meer ervaren paard dus je kunt het altijd proberen. Misschien een goede test om te kijken of sgw echt wat voor jou is.

Nee dat "hoor" je verkeerd, maar dat is dan ook vaak de pest met lezen. Jammer..
Volgens mij staat er dat deze arabier over 2 weken komt. Dus ik nam aan dat dit d'r nieuwe wedstrijd pony is aangezien de andere te klein en niet geschikt zou zijn. Daarbij keek ik in haar profiel omdat TS niet meer reageert sinds begin mei.. Vandaar! En vandaar dat ik schreef "einde onderwerp, denk ik zo.."

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:01

Aangezien deze onplezierige discussie er niet beter op wordt met persoonlijke sneren, sluit ik dit topic.