[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloeske

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:45

Ik heb vandaag weer lekker gereden. Dressuur ging goed, kan beter, maar het was goed. Daarna moesten we springen. Wat was de bodem nat zeg, poe. Maar wel foutloos gesprongen.
In de cross moest ik even rijden op hindernis 1, en bij hindernis 3 stond iemand met paard naast de hindernis te wachten, dus moest even corrigeren, maar daarna lekker gereden. Zelf goed over het slootje. Had niet verwacht dat ze dat in 1x ging doen.
Toen was het wachten op de dressuuruitslag en ik was 1ste. Door mijn foutloze cross binnen de tijd, bleef ik eerste. En nog het leuke, ik ben ook Brabants Kampioen geworden. Dus een goed weekend voor mij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:46

proficiat Marloes! Ik vermoedde het al toen ik de uitslag zag, meende me te herinneren dat je in Chaam ook 1 stond. Goed gedaan!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:52

Open dit topic en lees meteen minder tevreden ruiters.
:(:) voor iedereen die het kan gebruiken.....

Lielle een pluim voor O'jee en een dikke schop onder je eigen kont ;)

Marloes gefeliciteerd

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:33

Lielle; ik heb jou zien springen, ik zat in t springparcours :P.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:44

Dan heb je me zien prutsen :))
thanks roos, alleen zo hard hoefde nou ook weer niet. Hoe moet ik nu werken morgen?

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:47

Haha, ik hoorde zo; blablabla met Ojee, en toen dacht ik; HEE dat komt me bekend voor dus ik kijken en toen dacht ik van hmm, denk niet dat dat de bedoeling was.. Ging je cross beter?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:52

Toen ik na hindernis 3 weer fatsoenlijk ging rijden was ik wel tevreden. Cross ging prima, foutloos en 8 seconden binnen de tijd.

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:55

Oke, ja idd jammer van de eerste 3 hindernissen. Fijn dat je cross zo goed ging!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:33

Netjes zeg Lielle :D Balen dat je zelf even zat te prutsen, maar liever tijdens het springen dan tijdens de cross toch?
Gefeliciteerd Marloeske *\o/* Super zeg :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:35

Netjes Lielle :). Volgende keer meteen aan het begin van het springparcours een schot onder je kont ;).

Marloes: Gefeliciteerd met je kampioenschap! :)

Mark: Balen van je koprol in het water. Volgende keer beter ;).

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:41

Gefeliciteerd Marloes en de rest en de andere volgende keer beter!

Ik heb echt heerlijk gereden vandaag! Heeel erg goed gedressuurd een van mijn beste proeven met haar of beter. Normaal ergens vooraan en nu bijna achteraan maarja...

Springen viel me terrein alles mee, maar wel die rot bocht van 3 naar 4-5. Lijntje dat op voorwaarts stond, maar waar je niet zodanig in kon komen dus een balk op 5 maar wel netjes verder.

En de cross was niet helemaal blij met het begin gelijk zo heftig. Ze heeft het desondanks super gedaan! Water ging uit het boekje en brugetje moest een tikje mee maar verder echt top! onderweg alleen maar genieten met zo'n paard onder je kont :D

Uiteindelijk opgeklomen naar de 4e plaats!

Moet zeggen dat het vandaag een prachtige crossdag was en dat de organisatie op rolletjes liep!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:46

Simmie, balen. Snap dat je er een beetje moedeloos van wordt.
Lielle, netjes gedaan!
MarkdeGroot, balen van de waterbak. Ik vind het zelf altijd wel fijn dat zoiets op film staat. Kun je het nog eens terugkijken en een bevestiging voor jezelf dat het gewoon pech is en geen ruiterfout.
Marloes en Vera-pino, Proficiat

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:51

Gefeliciteerd Marloes, Lielle en Vera, voor jullie goede resultaten.
Mark, balen van je val, maar wel leuk dat je ons laat meegenieten ;)
Enorm balen Simmie, ik weet precies hoe je je voelt nu. Olivier liet mij vorig jaar ook zo in de steek.
Ik ben er nu uiteindelijk achter dat het toch een combinatie was van een kleine blessure bij hem en een verkeerde wisselwerking in ons vertrouwen. Ik hoop dat jij de reden van het weigeren ook gaat vinden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:28

Dat is ook echt balen Simmie, helaas ken ik het. Ik weet ook hoe je je voelt.. Op naar de volgende cross, paard gooit op deze manier zijn eigen glazen in!

Mark, je val ziet er best wel heftig uit idd!

Gefeliciteerd met de goede uitslagen Lielle, Marloes en Vera!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:39

Proficiat Marloeske! +:)+
De rest die goed gepresteerd hebben ook gefeliciteerd!

Markdegroot, dat was een lelijke val. Nu maar hopen dat ie geen deukje in z'n vertrouwen heeft opgelopen :=

Ik was tevreden vandaag.
Stippie deed het eigenlijk heel goed in `t L. Omdat ie vaak wat sterk is had ik vandaag een keer een pelham in, was geen succes.
In de waterbak pakte hij het bit links vast en loopt naar de steen toe en springt hem -:(- Dat mag dus niet want het was voor het M. Verder liep ie wel foutoos rond.

Zellie mocht ik onverwacht starten, was haar 1e SGW. De waterbak vond ze veel te spannend, had heel wat werk om haar erin te krijgen en vervolgens weer om haar van het eiland af te krijgen. De sloot vond ze ook maar niks. Toch braaf gefinisht.

Zazoe deed het weer geweldig! Stond gedeeld 1e na de dressuur *\o/* In de cross liep ie fantastisch! Ik had zelf alleen de tijd van 't L nog in m'n hoofd _-:( dus 28 seconden te vroeg gefinisht. Toch gewonnen dus super blij. Net geen brabants kampioen, stond gelijk met de kampioen, maar de tijd was doorslaggevend. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 07:41

Snoekiej schreef:
Netjes zeg Lielle :D Balen dat je zelf even zat te prutsen, maar liever tijdens het springen dan tijdens de cross toch?

Hm, in het springen resulteert prutsen in een balk, in een cross gebeurt dat niet, en stoppen doet Ojee (muv het water) niet snel. En aangezien deze balken me een 3e plek hebben gekost :x

Vera, goed gedaan, een vierde plek :j Ik vond de bocht van 3 naar 4/5 wel meevallen, de bocht 6/7 vond ik niet erg eerlijk.

Schoentje, proficiat weer! Jammer dat je geen RK bent geworden, dat zou wel heel stoer zijn geweest (en dan had je een bokker opgevolgd in het M).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 07:45

Lielle schreef:
Ik vond de bocht van 3 naar 4/5 wel meevallen, de bocht 6/7 vond ik niet erg eerlijk.

Idem hier. In de wending van 2 naar 3 en van 6 naar 7 was de grond wel wat minder dan in de rest van het parcours. DAt lag er qua bodem echt nog goed bij voor het feit dat er zoveel regen is gevallen.

Schoentje, super van Zazoe! Zonde dat Stip de steen pakte.

Zo ik heb een nachtje geslapen en voel me al ietsjes beter; teleurstelling zit er nog wel goed in. Ik ga maar eens goed bedenken en overleggen met een aantal mensen wat te doen.

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:50

ik had het gezien! ;(
er vielen er echt veel in het water daar!

MARKdeGROOT schreef:
Dressuur ging wel redelijk, alleen wat laag gepunt vond ik zelf.. 173.
Springen ging echt heel fijn!

En ja, toen de cross!
Hindernis 1 2 3 gingen goed! en tja toen de waterbak!
A en B gingen goed toen de afsprong op C, hij sprong gleed denk ik over een steen uit, en toen vielen we samen ondersteboven!
Alles is gelukkig goed, op een paar schaafwonden en beurze plekken na!

Hier een filmpje! :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:51

Sim: wat onwijs balen voor je. Kan me maar al te goed inleven in je radeloze gevoel als zoiets je ineens steeds overkomt. :(:)

lielle had ik al gesproken.

mark de groot: ik heb jou val gezien. Wij waren net door gelopen en zagen jou dus vanaf een klein afstandje tussen de bomen door. We zagen het water zelf daardoor niet dus het was echt een raar gezicht. Zagen jou steeds half in en uit beeld springen en ineens 'floep' uit het niets was je uit beeld. Je hebt je paard wel netjes gerust gesteld ter plekke.

schoentje: klinkt allemaal erg netjes.

Marloeske: proficiat!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:02

Lielle, het parcours was wel veranderd na de L, dus ik weet niet of we het over hetzelfde lijntje hebben. Ik bedoelde die paarse steil met de planken erachter en dan die bocht daarvoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 09:04

vera_pino schreef:
Lielle, het parcours was wel veranderd na de L, dus ik weet niet of we het over hetzelfde lijntje hebben. Ik bedoelde die paarse steil met de planken erachter en dan die bocht daarvoor.

De bocht (voor het L) van 2 naar 3 dus. Daar was de grond idd een stuk zompiger/slechter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:24

dan hebben we het idd over dezelfde bocht.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:38

Wat balen Sim :\ Jammer dat ze je telkens zo laat zitten in het springparcours :\

MarkdeGroot, heftig filmpje :oo Gelukkig niets aan de hand met jullie verder :-)

Lielle, goed resultaat :D Aan Ojee ligt het dus niet :D

Schoentje, met 3 paarden 3 keer een totaal andere rit dus :D. Wel jammer dat eigen paarden initiatief om alvast iets van een hogere klasse te springen niet zo gewaardeerd word :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:42

Het springen idd niet, met de cross is mn het water toch nog wel hard werken om haar te overtuigen, dus we vullen elkaar mooi aan :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:43

Weet iemand hoe het met Bento gegaan is? Heb haar verslag nog niet gezien in het topic?