[SGW] Regiotrainingen regio West 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: [SGW] Regiotrainingen regio West 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:44

Ga eerst lekker een paar keer naar Moordrecht en zie daarna wel verder. Heb overigens wel in oktober de tripalon gereden en lekker slim, dat was dus het eerste wat ik deed sinds die rotklap, maar het was helemaal geweldig dus helemaal klaar ben ik er nog niet mee maar ik denk dat deze trainingen gewoon net iets te hoog gegrepen zijn voor iemand met zo weinig ervaring als ik.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:45

@ Daffodil: Je kan ook de trainingen op maandag/woensdag volgen, die zijn echt voor beginners.

Doet die van jou het ook alweer wat fijner met springen nelis?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:01

nelis schreef:
Ik kreeg net bericht dat ik als 6e op de wachtlijst sta (B, M zal nog ruimte zijn neem ik aan :D ), dus ik zit te balen!

Ik start de 1e cross ff rondje L hc om in te komen :)[/quote]

Aha! Ik baal wel hoor.. hopelijk kom ik er nog tussen. Maar dat hor ik pas na 1 maart. Waarschijnlijk ben ik dan ook te laat met opgeven voor Markelo (als ik er dus niet bij zit voor Chaam) en ik wil naar Westerbork dus ik zit even te dubben.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:07

je kan toch opgeven en nog afmelden als je toch naar Chaam kan? Ik denk trouwens dat er voor Maart nog wel veel afmeldingen komen, en dat je wel mee kan rijden.

Ik las trouwens dat ruiters uit de regio zuid holland een korting krijgen op het cursusgeld (eigelijk had ik er overheen gelezen en zag een vriendin het :+ ) :
"Regio Zuid Holland ondersteunt de SGW cursus financieel. De ruiters uit deze regio ontvangen een korting op het cursusgeld waarvan de hoogte afhankelijk is van het aantal deelnemers uit deze Regio. "

Dat geld heb ik wel voor de trainingen over, maar wel mooi intiatief van de regio en korting is natuurlijk altijd leuk ;) .

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:44

Snoekiej schreef:
cobrst55 schreef:

Heey, een nieuwe aanwinst? En pony, is ie zo klein dan :D?

Nou ja vergeleken Ravel (was ca. 1.75cm) is alles pony maar we hadden al besloten "wat kleiner" te gaan, ik zal ook eerdaags wel gaan krimpen :D maar Mientje haalt denk ik de 1.60 met moeite := maar ze heeft wel errug veel overeenkomsten met Ravel o.a. qua karakter )

Wat betreft die klasse indelingen , dat is mij ook niet helemaal duidelijk, ik heb me ook daardoor maar bij de gevorderden opgegeven, ik zou niet weten waarbij ik vorig jaar (1e keer dat ik meedeed) was ingedeeld, had tegen Pleun gezegd dat hij het maar aan Michiel moest vragen waar ik thuis hoorde, omdat die wist hoe ik rijd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:32

Evie_Bandido schreef:
je kan toch opgeven en nog afmelden als je toch naar Chaam kan? Ik denk trouwens dat er voor Maart nog wel veel afmeldingen komen, en dat je wel mee kan rijden.

Ik las trouwens dat ruiters uit de regio zuid holland een korting krijgen op het cursusgeld (eigelijk had ik er overheen gelezen en zag een vriendin het :+ ) :
"Regio Zuid Holland ondersteunt de SGW cursus financieel. De ruiters uit deze regio ontvangen een korting op het cursusgeld waarvan de hoogte afhankelijk is van het aantal deelnemers uit deze Regio. "

Dat geld heb ik wel voor de trainingen over, maar wel mooi intiatief van de regio en korting is natuurlijk altijd leuk ;) .

Zo is het ook weer. Doe ik dat wel.
Las het ja, alleen jammer dat ik niet bij die Regio hoor ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 17:41

Klinkt leuk Corbrst! Maatje Vorstin dus ongeveer :)

Ik wilde Pleun ook al een mailtje sturen over de groepsindeling. Ik had een super groep, maar ik had af en toe net iets meer moeilijke dingen willen doen. Soms miste ik net dat beetje uitdaging.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:21

Snoekiej schreef:
Klinkt leuk Corbrst! Maatje Vorstin dus ongeveer :)

Ik wilde Pleun ook al een mailtje sturen over de groepsindeling. Ik had een super groep, maar ik had af en toe net iets meer moeilijke dingen willen doen. Soms miste ik net dat beetje uitdaging.

Precies. Wij moeten maar samen in een groep ;)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:25

Ik heb me ook weer opgegeven voor de zondag voor beginner met spring en eventing-ervaring.
Heb er al weer zin in :D

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 21:37

Ik ben chauffeur en groom op de zondagen wanneer mijn dochter Anne met haar in het crossen groene paard gaat trainen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:30

Ik heb me bevestiging binnen van Pleun ! :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:05

Ik ook! :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 12:55

Ik had hem gister al binnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:16

Ook ik en mijn partner zijn weer ingeschreven.
Wat betreft indeling in klasses is denk soms heel moeilijk.
Onze paarden even als voorbeeld nemend, kunnen op de training een veel hoger niveau aan dan de wedstrijd klasse waarin we zitten (B dus), reden is dat ze beidde veel moeite hebben om alleen rond te rennen en laten het beidde op de wedstrijden tot nu toe iets te vaak afweten. Ik zelf ben af en toe niet helemaal zeker en heb nog steeds wat last van greppelangst, ik weet wel dat we afgelopen seizoen geweldig gegroeid zijn en zonder problemen alle hindernissen in Ursem hebben gesprongen en ook in Ede op een veel hoger niveau getraind hebben.
Maar nu de winterstop weer langer gaat duren dan ingepland kan het best zijn dat de opstart ook weer wat moeizamer wordt.
We zien het allemaal wel, tis fijn als je in een gelijkwaardige groep zit met niet teveel oponthoud maar zolang ik geniet van de trainingen vindt ik het best, we zijn gelukkig niet zo heel ambitieus, lekker rijden vindt ik belangrijker dan winstpunten halen.
Jammer dat Baarle Nassau afgevallen is, van mij had lunteren af mogen vallen en Biddinghuizen heb ik ook niet zo,n goede herrinering aan, sla de greppel daar dan ook maar over.
Wel leuk dat we Ursem erbij hebben, fijn terrein met genoeg uitdagingen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:47

nelis schreef:
Evie_Bandido schreef:
Ik vind eigenlijk dat ze de groepen ook beter naar klasse's zouden kunnen indelen, een beginner met ervaring ligt wel heel ver van gevorderden af, ik vind een gevorderde iemand die M/Z rijd, maar iemand die in de L zit of bijna de overstap gaat maken naar de L niet echt een "beginner"

Vorig jaar was het af en toe best frustrerend om met B combi's die groen waren te moeten trainen, ik ging het m in en de dingen die ik moest trainen daarvoor waren te hoog gegrepen voor mijn mede cursisten en of paarden.

Denk dat er idd beter ingedeeld kan worden naar Klasse

Nelis, niet l*llig bedoeld, maar dat heb ik ook een jaar met jou gehad. Jij moest nog L starten en ik was Z stargerechtigd. Kan dit jaar niet mee trainen, maar dat is ook de reden dat ik vori jaar niet meer heb opgegeven. Bedoeling en indeling was laatste jaar goed, alleen door de vele geblesseerde paarden uit mijn groep was ik de enige ruiter die zich moest voor bereiden op het Z en ik kreeg zeker bij Rom niet meer te springen dan B niveau. (omdat de groep anders moest wachten, dat ik soms 20 minuten stond te wachten en tig keer met een zooi beginners over greppels hupte ne door het water badderde werd dan maar even vergeten.) Paard werd er ook alleen maar slechter van

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:59

Ik denk dat we allemaal wel eens in een groep hebben gezeten waarvan het gemiddelde niveau lager is dan je eigen niveau. Dat kan idd wat vervelend zijn, maar daar kunnen die mensen zelf ook niet echt wat aan doen. De indeling wordt toch door de instructeur gemaakt en dat kan soms best lastig zijn!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:33

Dat is ook zo Simone, alleen gebeurde het mij 2 jaar achter elkaar en dat heeft mij doen besluiten om zelf trainingen te regelen. Daarbij klikte het ook niet met 1 van de instructeurs en dan moet je gewoon je conclussies trekken en wat anders gaan zoeken.....

Heb het de ruiters en de organisatie nooit verweten. Het is nu eenmaal moeilijker om een M of Z groep samen te stellen dan een B of L groep. Wie weet komt er ooit wel weer een tijd dat ik ook met een jong paard aan de gang moet, dan ben je ook blij met de hulp die je krijgt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:35

Ik geef me dit jaar helaas niet op :\ Even afwachten hoe het gaat met Kev. Ik denk dat het wat losse trainingen worden of wellicht af en toe aanhaken op de maandag of woensdag :-)

Over de niveau's: over het algemeen ligt het niveau op de zondag hoger dan op de maandag/woensdag. Dan nog kun je hebben dat er 'zwakkere' combi's in de groep zitten danwel dat het niveau erg uiteen loopt. Dat is volgens mij ook niet te voorkomen, vaak bellen er ook mensen af waardoor de vrijgekomen gaten weer moeten worden opgevuld.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 21:17

Jammer Apple :(:) Hoe lang duurt het tot je weer mag crossen? En mag je nu wel gewoon rijden?

Zouden er mensen hier trouwens ook interesse hebben in een keer cross lopen met Rom/Michiel? Bijvoorbeeld in de Vlietlanden of een andere centraal gelegen cross? Ik wil het bij Pleun voorstellen, omdat ik denk dat ik er heel wat aan zou hebben (dus misschien meer mensen).

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 09:14

gr_roos schreef:
Dat is ook zo Simone, alleen gebeurde het mij 2 jaar achter elkaar en dat heeft mij doen besluiten om zelf trainingen te regelen. Daarbij klikte het ook niet met 1 van de instructeurs en dan moet je gewoon je conclussies trekken en wat anders gaan zoeken.....

Heb het de ruiters en de organisatie nooit verweten. Het is nu eenmaal moeilijker om een M of Z groep samen te stellen dan een B of L groep. Wie weet komt er ooit wel weer een tijd dat ik ook met een jong paard aan de gang moet, dan ben je ook blij met de hulp die je krijgt.

Roos dat weet ik ook, jaar waar jij aan refereert was mijn 1e training jaar, paard had wel al Z gesprongen maar al die bomen waren nieuw ;)

Denk ook dat er minder m/z combi's zijn aan deze kant dus dat het ook moeilijker is om een groep daar van te maken, echter vorig jaar waren er zeker een paar m combi's maar die waren over allemaal verschillende groepen verdeeld.

Dat zal idd wel zo zijn gedaan om die paarden het voortouw te laten nemen maar ik heb het vorig jaar wel zo ervaren dat je paard daar niet beter van wordt net zoals bij jouw destijds.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:41

Snoekiej schreef:
Jammer Apple :(:) Hoe lang duurt het tot je weer mag crossen? En mag je nu wel gewoon rijden?

Zouden er mensen hier trouwens ook interesse hebben in een keer cross lopen met Rom/Michiel? Bijvoorbeeld in de Vlietlanden of een andere centraal gelegen cross? Ik wil het bij Pleun voorstellen, omdat ik denk dat ik er heel wat aan zou hebben (dus misschien meer mensen).

Lijkt me zeker heel leerzaam!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:09

Snoekiej schreef:

Het lijkt me erg leuk om dat een keer te doen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:12

Simmie schreef:
Ik denk dat we allemaal wel eens in een groep hebben gezeten waarvan het gemiddelde niveau lager is dan je eigen niveau. Dat kan idd wat vervelend zijn, maar daar kunnen die mensen zelf ook niet echt wat aan doen. De indeling wordt toch door de instructeur gemaakt en dat kan soms best lastig zijn!

ik weet er alles van hoe moeilijk het is om een goede indeling te maken. Soms zijn mensen niet eerlijk of niet volledig over hun niveau en/of problemen, ens soms heb je gewoon niet voldoende mensen op hoger niveau (of juist een laag niveau) om een goede groep samen te stellen. Ik vind het wel prettig om per training in te delen, dat geeft meer flexibiliteit (en veel meer werk).

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:14

Lielle schreef:
Simmie schreef:

ik weet er alles van hoe moeilijk het is om een goede indeling te maken. Soms zijn mensen niet eerlijk of niet volledig over hun niveau en/of problemen, ens soms heb je gewoon niet voldoende mensen op hoger niveau (of juist een laag niveau) om een goede groep samen te stellen. Ik vind het wel prettig om per training in te delen, dat geeft meer flexibiliteit (en veel meer werk).

Ik begrijp het ook echt hoeveel het werk moet zijn voor jouw of bv Pleun. maar misschien is idd per training indelen wel de juiste manier, zeker als een combi even het vertrouwen kwijt is, of naar een hogere klasse wil toewerken.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:46

Hallo, ik kom mij hier ook even melden! :)
Ik wil dit jaar voor het eerst gaan inschrijven voor de avond-trainingen van regio West. Nu maakt het mij qua dagen niet veel uit, maar zag dat er twee instructeurs waren. Is er een verschil in lesgeven tussen hen, ondanks ervanuitgaand dat zij beide goed lesgeven natuurlijk?