[SGW] Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:06

oh super.. kan ik ook vast planning maken..

wilde dit jaar eigenlijk graag mee doen aan KNHS-Kampioenschap in ysselstein..maar nu is mijn vraag.. hoe kun je daar aan mee doen..moet je je dan ook selecteren of ligt het aan de winstpunten
(weet niet zo goed waar ik dit moet vragen)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:14

Goeie zaak :j
Ik krijg nu al de neiging om een planning te maken O:) Stel dat we in mei weer volop terug zijn, mis ik eigenlijk helemaal niet zoveel crossen!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:19

Heb in ieder geval even de endurance en SGW kalender gecombineerd uitgeprint.
Plannen doe ik niks, maar wel een paar wedstrijden alvast gemarkeerd :P

Eerst het springen maar weer eens onder de knie krijgen. Ben bijna vergeten hoe dat moest.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:25

Plannen doe ik ook eigenlijk niet, maar ik heb alle wedstrijden die interessant zijn in mijn Google-agenda gezet. Daar kan ik ze ook zo weer uit wissen :)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:06

Ibonn, ben een beetje nieuwsgierig :o maar ik vroeg me af of jij toevallig het secretariaat van Helden gaat doen en vanuit die organisatie naar de vergadering bent geweest?
eerlijk gezegd had pap dat gisteravond bedacht en vroeg dat aan mij.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:20

xxitsmexx schreef:
oh super.. kan ik ook vast planning maken..

wilde dit jaar eigenlijk graag mee doen aan KNHS-Kampioenschap in ysselstein..maar nu is mijn vraag.. hoe kun je daar aan mee doen..moet je je dan ook selecteren of ligt het aan de winstpunten
(weet niet zo goed waar ik dit moet vragen)

Dat komt tzt op de site van de KNHS te staan en ws in het vraagprogramma van de wedstrijd.
Normaliter geldt er een norm van een bepaald aantal winstpunten, in het L 6, in het M 4. Of dit komend seizoen weer gehanteerd wordt weet ik niet, maar de kans is groot.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:39

mooie kalender weer! Ga in Chaam nog 1x L starten en vanaf Markelo in het M, als ik het zo bekijk.

Tenzij ik volgend jaar een nieuwe topper heb

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:33

sfranken schreef:
Ibonn, ben een beetje nieuwsgierig :o maar ik vroeg me af of jij toevallig het secretariaat van Helden gaat doen en vanuit die organisatie naar de vergadering bent geweest?
eerlijk gezegd had pap dat gisteravond bedacht en vroeg dat aan mij.....

ja dat klopt :j Suus heeft mij gevraagd om het secretariaat mee op te zetten omdat ik al wat secretariaatservaring heb met gewone wedstrijden en crosservaring heb. Maar ik zit niet in de stichting, ik help alleen met de wedstrijd samen met de mensen van de stichting.
Suus wordt trouwens wedstrijdlijdster ;) :D

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:50

Leuk en fijn dat je dat wilt doen, dan bereid je maar voor op een lekker stressbaantje.... :D
Onze (nieuwe) wedstrijdsecretaresse heeft het na 1 jaar weer opgegeven. Die werd er gewoon helemaal gestoord van......

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:52

mistid schreef:
Oeps had verkeerd gelezen.

En Bathmen heeft geen M&Z pony's zoals ik het nu zie, jammer. Vond dat ze afgelopen jaar er iets moois van hadden gemaakt :)

Waar maak je dit uit op? Meestal schrijven we die rubrieken wel uit, maar bij zeer geringe inschrijvingen kunnen deze rubrieken niet doorgaan.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:53

sfranken schreef:
Leuk en fijn dat je dat wilt doen, dan bereid je maar voor op een lekker stressbaantje.... :D
Onze (nieuwe) wedstrijdsecretaresse heeft het na 1 jaar weer opgegeven. Die werd er gewoon helemaal gestoord van......

Als je het goed organiseerd hoef je er niet veel stress van het hebben hoor ;) Mijn moeder doet het nl met heel veel plezier :D

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:40

Onze oude secretaresse heeft het gelukkig ook jaren met plezier gedaan, maar ik denk dat je er wat handigheid in moet hebben. De nieuwe (inmiddels oude) heeft er superveel tijd in gestoken maar ze kreeg het gewoon niet geregeld wat haar erg veel stress, bloed, zweet en tranen heeft opgeleverd. Ze heeft nu aangegeven dat ze alles wil doen maar dit nooit meer :D

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 00:56

Heb al jaren het secretariaat van ons CH en de winterwedstrijden gedaan maar nog geen SGW's. Afwachten dus... aan de andere kant ben ik niet heel snel gek te krijgen :o Ben me d'r wel van bewust dat het een hele klus is :j

Moeilijkste lijkt mij het indelen van de ringen. Voordeel is wel dat we klein beginnen. BB, B en L pony's en B paarden. Dat verkleint iig de kans dat 1 ruiter in meerdere klasses meedoet ed. Hopelijk krijgen we het zo in de vingers en dan na enkele jaren proberen we te groeien. We hebben echt niet de ambitie om meteen een wedstrijd zoals Ysselsteyn te kunnen neerzetten.
En de organisatie heeft vorig jaar al proef gedraaid met de oefencross. Dat ging best goed, alleen op het secretariaat liep het te traag. Daar is van geleerd en is er nu versterking van een aantal personen ingeroepen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:30

Tnx voor de kalender Ingrid.
Ik zou graag een planning willen maken maar ik durf niks meer te plannen...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:01

... klinkt bekend ... eerst maar Rose aan de gang houden, een dressuurproefje en een springparcoursje rijden, dán een cross.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:06

@Billy, ik zie de M&Z pony's niet staan op de kalender. Anders moet ik toch maar richting oogarts :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:54

ik begrijp deze wijziging niet helemaal:
Citaat:
Aanvullende regels voor KNHS-leden:

de door de FEI ingestelde qualifying result is alleen geldig als de combinatie in de einduitslag bij de beste 50% van het deelnemersveld eindigt.

Is een qualifing result iets wat bij de FEI hoort, of gaat dit gewoon over winstpunten halen bij de knhs?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:17

Er staat toch FEI ingestelde QR? Dit gaat dus niet om wp's bij de KNHS.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:21

daar ga ik ook vanuit, maar aangezien ik niet weet wat qualifing results zijn of waar ze goed voor zijn :o vraag ik het even, zodat ik dadelijk niet voor verassingen kom te staan, als jij weet wat het zijn wil ik het graag weten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:24

Qualifying results zijn zeg maar de winstpuntenregeling op internationaal niveau, dus vanaf 1*

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:08

Eva met de QR heb jij voorlopig niet te maken, dit zijn idd winspunten die alleen gelden bij FEI wedstrijden.

De KNHS heeft deze extra regel ingevoerd omdat ze de normen die de FEI steld om een QR te halen te laag vind, hierdoor kunnen mensen te snel doorstromen naar een hogere klasse terwijl ze daar nog niet echt klaar voor zijn. Doordat je je via de KNHS moet inschrijven voor internationale wedstrijden kunnen zij nu bekijken of je niet alleen aan de door de FEI gestelde norm voldoet om aan wedstrijd deel te mogen nemen, maar controleren zij tevens of je aan de KNHS normen voldoet.

Ik ben echt niet blij met deze regel :( Voor mij is het erg lastig om in een sterk deelnemersveld bij de beste 50% te rijden (door onze dressuurpunten....)

Trouwens ook de regel dat je na 2x uitsluiting in de cross verplicht in een lagere klasse moet starten is ook ALLEEN geldig voor internationale wedstrijden, dus niet voor nationale B t/m Z wedstrijden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:40

Planning maak ik nog niet ivm mijn eigen blessure maar zoals het er nu uit ziet kan ik er dit jaar 7 rijden ipv 6. Zit alleen te twijfelen tussen Vasse en Diepenheim. Start dan al L. Vorig jaar erg veel negatieve berichten gehoord over Vasse maar vond het een leuke cross. Wel ver lopen naar dr/spr. Nijeberkoop kampioenschappen ga ik niet heen. Vond de B cross te simpel en de L niet mooi plus een organisatorisch zooitje.

Vind de nieuwe regel 2 weekenden een stuk beter dan vorig jaar al is het wel een gepuzzel omdat ik alleen Drenthe, overijssel en stukje Gelderland kan rijden

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:15

Iedereen: bedankt voor de uitleg over QR, daar heb ik voorlopig idd niet mee te maken

Ik ben ook al druk aan het plannen, maar ik zit met een dilemma

Ik ben zelfs zo (over- :+ ?) moedig dat ik zit te kijken wat een mooie cross is om over te stappen naar het L, Ik ben namelijk al startgerechtigd in het L, maar ik ben nog niet zolang aan het crossen met Bam dus ik wil het ook niet overhaasten. Ik wil ook de regiotrainingen op zondag (regio West) gaan doen, zodat we ons goed kunnen voorbereiden.

Ik wil graag Chaam , Markelo en EL in de B doen en daarna overstappen, als het ons dan lukt om binnen de tijd te rijden :o, lijkt mij handig want EL schijnt vrij zwaar te zijn en dat is dus wel een mooie test voor het L.
Wat is dan een betere cross om over te stappen: Castenray of Vrouwenpolder?
Vrouwenpolder ligt vrij dichtbij dat is dus een voordeel, nadeel is dat het 1,5 maand na EL is en Castenray 3 weken.

Oh, en het water is voor ons geen probleem, dus dat maakt verder niet uit qua cross

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:17

Zo zwaar is Etten_leur niet in het L hoor.
Castenray is pittiger dan Vrouwenpolder (alhoewel er in 2009 best een leuke L-cross stond), maar niet moeilijk.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:20

Vrouwenpolder is iig niet zo moeilijk, Castenray ken ik niet.

Ik ga wss voor Vrouwenpolder, voor mijn L debuut.