[SGW] Oefencross terrein Haarlemmermeer, Intresse?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Is er behoefte aan de aanleg van een cross terrein?

Ja supergaaf! zou er zeker wel eens heen gaan
107 (76%)
Ja lijkt me wel leuk om bijvoorbeeld met les eens heen te gaan
18 (12%)
Ja maar zou er zelf geen gebruik van maken
11 (7%)
Nee want....
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 139

Tallout

Re: Oefencross terrein Haarlemmermeer, Intresse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:47

@ Snoekiej, het gaat hier niet om een onbegeleid terrein. Het gaat hier nog om een terrein in het algemeen. Er is ook al meerdere keren aagegeven dat we er best wat voor willen betalen en dat we allemaal graag begeleiding willen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:52

Basic_ schreef:
Scum schreef:
Een nieuw oefenterrein is nooit weg. Alleen zal ik hier denk ik geen gebruik van gaan maken omdat het aan de andere kant van het land ligt.
Daarnaast moet je zoiets wel maken met hele goede begeleiding van een ervaren persoon. Het zou sneu zijn als er straks ongelukken gebeuren.

Precies! het lijkt ij heel gaaf, maar aangezien ik weet dat er veel meiden met verzorgpony's rijden en ik vaak genoeg zie dat ze nu al ontzettend gevaarlijk bezig zijn zou ik het terrein niet zomaar voor iedfereen open stellen.. Dan gaan er echt te veel ongeljukken gebeuren..

Precies :j . Het lijkt mij ontzettend leuk dat er nog zo'n terrein bij komt, maar er zijn zat meiden die dit even leuk gaan uitproberen en er zo dus flinke opgelukken kunnen gebeuren.. Het zou dan dus niet heftig moeten zijn, wat er moet komen te staan.. en wie zorgt er voor het onderhoud, van bijvoorbeeld het hout en de bodem (daar waar het extreem modderig is, lijkt mij onveilig)? De gemeente zelf?
Lijkt me leuk, maar dan moet er wel een beheerder komen ofso, bij wie je kan opgeven wanneer je het terrein gebruikt en dat er dan ook een klein bedrag komt voor het gebruik van het terrein, want zo kan het onderhouden worden en kan er ook geregistreerd worden wie en hoe laat er gereden hebben.. mocht er wat kapot zijn of een ongeluk gebeuren.. Het moet wel te controleren blijven, zodat mensen niet te pas en on te pas daar rond gaan jakkeren..
Komt onze geliefde sport ook niet ten goede ;) .. We willen het immers veiliger maken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:55

Chantal___ schreef:
@ Snoekiej, het gaat hier niet om een onbegeleid terrein. Het gaat hier nog om een terrein in het algemeen. Er is ook al meerdere keren aagegeven dat we er best wat voor willen betalen en dat we allemaal graag begeleiding willen.

Dat zie ik toch nergens staan hoor ;)
Het park is openbare grond, dus de eventuele hindernissen mogen ook door iedereen gesprongen worden. Of zie ik dat verkeerd? Er zijn vast mensen die begeleiding willen, maar er zullen ook een hoop penny's denken dat ze er wel overheen kunnen scheuren. En dan gebeuren er ongelukken. Als je kijkt wat er bij ons in de Vlietlanden gebeurd, hou je je hart ook vast. Mensen zonder enige ervaring die wel ff een afsprong voor de Z nemen. Uiteraard zonder cap en beenbeschermers.
Als het terrein afgesloten is, en er een beheerder oid is (zoals Lotte noemt) is het een ander verhaal.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:57

Dat is wel wat we willen. We zijn ook bereid ervoor te betalen, tenminste ik en al meerdere reacties die ik gezien heb ;). Misschien heb ik ze wel verkeerd opgevat...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:59

Maar de bokkers in dit topic beslissen daar niet over ;) Als het park openbaar is, verwacht ik dat het crossterrein dat ook zal zijn. Een park wordt toch gebouwd zodat iedereen er gebruik van kan maken? Dat is het hele idee erachter.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:01

Geen idee, zal het eens teruglezen.. ik reageer gewoon op de poll :) . Maar dat lijkt me wel het verstandigste, dat er een vergoeding komt en een beheerder.. Leuk als mensen de picknicktafel ook daadwerkelijk zien om te gaan picknicken en vervolgens hier hun troep op achterlaten of dit als publiekelijke tribune gebruiken.. ik noem naar wat :P ... Het moet niet zo zijn dat mensen er gezellig doorheen wandelen met hun hond.. het zou wel een afgesloten gebied moeten zijn voor veiligheid.. dit zou ik prettig vinden, zeker in zo'n openbaar bos.

We dragen wat suggesties aan, vind het onverstandig om zo een crossterrein neer te planten voor algemeen gebruik.. want dan zeg ik nee :n .

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:02

Beli schreef:
Dus ik dacht via bokt een poll, en met de mogelijkheid van ideeën en foto’s(van hoe de hindernissen er uit zien) aanleveren.

Ik begreep hieruit dat we zouden aanleveren met de ideeen die hier in het topic gesteld worden ;).

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:02

Dat lijkt mij ook niet verstandig, ik dacht dat het om een privé crossterrein zou gaan, in dat geval zou het zeker interessant zijn. Maar een openbaar crossterrein lijkt me inderdaad absoluut onverstandig, de kans dat onervaren mensen daar ook gaan rondspringen is gewoon te groot.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:06

Inderdaad. Vooral de recreatiemensen met eventuele honden die gezellig bij de boomstammetjes hun wandelpauze nemen lijken mij ook niet zo geslaagd... Het moet sowieso afgesloten zijn, dan zouden ze ook wel een betaalregeling kunnen treffen.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:07

Ja goed idee, ik zou best bereid zijn om er wat voor te betalen hoor!

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:08

wel met beheerder enz maken idd, maar apsoluut doen!!!
lijkt me zo leuk om dat n keer te doen! alleen is r (nog) niet veel in NH:(

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:12

Ik denk gewoon dat het geen goed plan is, vooral vanwege onervaren ruiters die denken dat het wel leuk is om te proberen. Een afgesloten oefenterrein zit er gewoon niet in als het in een park komt, lijkt mij. Van het park moet iedereen kunnen genieten, en dan gaan ze vast geen stuk pard afsluiten voor een terrein. Wat me wel een leuk plan lijkt is om een galopbaan aan te leggen, eventueel met wat hele lage (40cm) steeple-hindernisjes.

Voor de Noord-Hollanders: In Wieringerwerf is een oefenterrein, en Moordrecht en Nieuwveen zijn ook relatief dichtbij. Zeker Moordrecht is een aanrader.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:13

Ja, maar dat is toch allemaal net te ver weg...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:19

Chantal___ schreef:
Ja, maar dat is toch allemaal net te ver weg...

Ik wil niet lu.llig doen, maar jij hebt zeker nog nooit gecrosst ;)?
Met crossen mag je blij zijn als je een cross(terrein) op een half uur afstand hebt. Sommige ruiters moeten wel 1,5 uur rijden voor de dichtstbijzijnste wedstrijd of training. Tuurlijk is een oefenterrein erbij altijd leuk, maar het moet wel veilig zijn.
Dat zou het zijn als het afgesloten is en er begeleiding geregeld kan worden, maar hoe groot is die kans nou dat ze dat gaan bouwen in een openbaar park? Jij lijkt te vergeten dat het hier om een openbaar terrein gaat.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:21

Niet op hoog niveau en heb ook nooit SGW gestart nee. Heb daar nooit de paarden voor gehad. Tuurlijk moet het veilig zijn, ben ik het volledig mee eens. Had ik nou een eigen paard, trailer en EB rijbewijs had ik het niet erg gevonden om wat verder te gaan, maar ik mis het wel hier in de buurt ;).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:24

Je moet wel een volledig concept kunnen indienen bij de gemeente met de hoe en waarom omtrent de ideeën.. Willen zij het niet.. dan moet er ook geen crossterreintje komen, punt. Het moet volledig en veilig zijn, anders is het onverantwoord. Dan ga ik liever naar een beheerd terrein dat omheind is en waar van ik weet dat de hindernissen goed worden onderhouden en dus veilig zijn.. Joost mag weten wat andere mensen er kunnen uitvreten op zo'n terrein. Dus het is maar net wat de gemeente hier in ziet..

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:27

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om 1.5 of meer met de trailer te reizen. Ookal heb je nog nooit gecrosst, hoe fijn is het om zoiets in de buurt te hebben, dit staat nog helemaal niet vast, misschien wordt het wel een afgesloten terrein, misschien komt het er wel helemaal niet? Het is net zo gevaarlijk om in ren gallop over een zandpad te gaan zonder eerst in stap of draf gekeken te hebben naar kuilen/gaten oid, toch gebeurd dit ook vaak genoeg. Als het zover komt, worden er mischien wel regelingen getroffen, dat je na betaling voor bepaalde tijd (met begeleiding?) op het terrein mag. Wie weet het... nu nog niemand!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:46

WolinLotte schreef:
Je moet wel een volledig concept kunnen indienen bij de gemeente met de hoe en waarom omtrent de ideeën.. Willen zij het niet.. dan moet er ook geen crossterreintje komen, punt. Het moet volledig en veilig zijn, anders is het onverantwoord. Dan ga ik liever naar een beheerd terrein dat omheind is en waar van ik weet dat de hindernissen goed worden onderhouden en dus veilig zijn.. Joost mag weten wat andere mensen er kunnen uitvreten op zo'n terrein. Dus het is maar net wat de gemeente hier in ziet..

Hier ben ik het absoluut volledig mee eens. Neemt niet weg dat ik hier graag een crossterrein zou willen ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 13:14

Hier ook nog even een azijnpisser.

Een oefenterrein in de Haarlemmermeer, graag. MAAR dan wel een terrein waar niet iedereen op kan komen en alleen onder begeleiding gecrosst mag worden. Een waterbak maken op openbaar terrein is een leuk idee, galoppeerbaan ook, maar vaste hindernissen met compleet onervaren ruiters is vragen om ongelukken....... Iedereen moet het leren en dat kan niet zonder deskundige begeleiding.

En mocht er onverhoopt wel een afgesloten terrein komen, dan ook graag wat hindernissen op M niveau of hoger........

Maar een openbaar terrein, nee daar zal ik niet snel heen gaan. Ik vind het soieso onverantwoord om zonder begeleiding (vanaf de grond, dus niet vanaf een paard) te crossen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:19

Snoekiej schreef:
Voor de Noord-Hollanders: In Wieringerwerf is een oefenterrein, en Moordrecht en Nieuwveen zijn ook relatief dichtbij. Zeker Moordrecht is een aanrader.

Lutjebroek is ook een terrein, en in Ursem bij Chantal Megchelenbrink. En in het voorjaar organiseert Ronald Beukers ook crosslessen op zijn terrein.

Maar een leuk terrein erbij is natuurlijk altijd welkom :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:24

Scum schreef:
Een nieuw oefenterrein is nooit weg. Alleen zal ik hier denk ik geen gebruik van gaan maken omdat het aan de andere kant van het land ligt.
Daarnaast moet je zoiets wel maken met hele goede begeleiding van een ervaren persoon. Het zou sneu zijn als er straks ongelukken gebeuren.

Haha eindelijk dan eens iets bij ons in de buurt Scum, mag toch wel ;)

Goed plan, heb inderdaad ook al genoeg recreatiegebieden hier gezien die zich er best voor gaan lenen, in mn fantasie had ik het rondje al gemaakt :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:27

gr_roos schreef:
Een waterbak maken op openbaar terrein is een leuk idee, galoppeerbaan ook

Ik zou deze mogelijkheden al heel wat vinden, andere hindernissen zonder begeleiding is inderdaad niet verantwoord.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:38

Nouja ik kan het toch proberen bij de gemeente ??
wie weet als ze zien dat er zo veel animo voor zou zijn??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 07:36

Natuurlijk kan je het proberen, alleen is de kans heel groot dat er ongelukken gebeuren doordat de mensen zichzelf en/of hun paard overschatten. Dat is nu niet de reclame die je voor de sport wil hebben.............

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:06

Ik ben zeker voor, maar dan inderdaad wel een terrein waar alleen gecrosst mag worden onder begeleiding.