[SGW] Wat zijn jouw (SGW)doelen voor 2010?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:43

Mijn doelen met Fari;
Sportpredikaat dressuur al dan niet met mij, dus Z2+1
Springen met vertrouwen in de L en wellicht nog eens een keer M
Cross; Starten in de L en fijn rondkomen met wellicht een aantal wp's
Ook wil ik haar graag weer bij de hengst doen volgend jaar, dus drachtigheid is ook een doel

Zappa;
Springen fijn in de L en in de loop van het seizoen M
Dressuur vind ik niet zo belangrijk, wellicht een keer L2 starten
Cross vooralsnog geen ambities, misschien wel wat trainingen

Bop;
In de loop van het seizoen klaar om een dressuurproef te starten, wellicht direct in de L1
Springen klaar voor een B parcoursje
Cross aankomend jaar zeker niet

Doelen vind ik juist wel prettig om te stellen, dit houd mij scherp. Wel ben ik makkelijk in het bijstellen van doelen bij tegenspoed. Uiteraard is mijn belangrijkste doel om de paarden fit en gezond te houden :)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:30

Doelen stellen is 'gevaarlijk' idd ... had het haast kunnen voorspellen dat Lady wederom een jaar uit de roulatie bleef.
Vond het overigens zonet wel grappig om terug te lezen wat voor ambities ik vorig jaar wel niet had :P

Bandit: M1 dressuur starten, wp-en voor de M2. Springen en cross: dat ie eindelijk eens het spelletje door heeft en DOORloopt :o

Lady: 'fingers crossed' ... weer dressuur starten dan maar. Hopelijk M1 dan eens uit :)

Voor mezelf .. dat ik eindelijk vind wat ik wil: doorgaan met deze 2e studie of toch weer aan het werk gaan .. en ook eindelijk vrede met die keuze hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 07:27

Simmie schreef:
Kort maar krachtig: ik stel geen doelen.
....................................... Het loopt 9 van de 10 keer toch altijd anders.
Ik hoop gewoon dat ik lekker kan blijven rijden!

idem hier. Ik hoop met een stel fijne paarden te kunnen starten volgend jaar en meer plannen maak ik niet.

CoriienRN

Re: Wat zijn jouw (SGW)doelen voor 2010?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 07:49

Ja dat doelen stellen is idd "gevaarlijk" maar het helpt somige mensen (zo als me zelf) om er flink tegen aan te gaan :)

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 07:55

Mijn doelen :D

L2 dressuur starten en M startrechtig worden. *D
L springen starten en M startrechtig worden.
foutloze crossen gaan rijden en daarin L startrechtig worden. ;)

Nou dit waren ze wel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:13

Mijn doel: proberen te starten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:32

Ook ik heb geen doelen, wsl de komende 5 of 6 jaar ook niet en dan moet het nog mee zitten ook....

Ik hoop alleen dat mijn paard beter wordt dan dat de prognose nu is en dat ze drachtig raakt.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:34

Idd mijn vorige doelen staan al heel lang in de ijskast! Iig beide gezond blijven en met plezier rijden!

Wonderland: M1 starten en hopelijk wpjes, B springen starten (maar dat wil ik dit jaar eigenlijk al doen) en wpjes halen en in april dan eindelijk SGW westerbork starten.

Aline: Lekker rustig blijven rijden en haar veulen laten krijgen. Na haar veulen dressuur starten!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:12

Frits is hopelijk volgend jaar weer hersteld zodat ik hem kan oppakken en dan een leuk en lief baasje voor hem vinden

Wiso wil ik graag L2 dressuur mee gaan rijden, M springen, en in de SGW prijzen gaan winnen. Ze heeft het spelletje nu door dat moet kunnen lukken!

Helvetia ga ik in 2010 weer starten, daarmee is mijn doel Z springen startgerechtigd zijn, M1 dressuur en wie weet L SGW.

Ik wil in elk geval veel plezier hebben met mijn paardjes en hoop dat ze dat ook met mij hebben. Hopelijk blijven ze dit jaar wel allemaal gezond en blijf ik dat ook! Fokken denk ik dit jaar niet, de paardenhandel ligt echt op z'n gat

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:34

Ik hoop op een herstelde Oasis (vooruitzichten zijn goed) en dan wellicht nog 1x B voor opwarmen en dan lekker starten in de L.
Wellicht nog wat dressuur en springen starten, maar dat is dan puur te lering en vermaak.

Maar belangrijkste blijft gewoon plezier hebben en maken.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:37

Mijn enige doel is om lekker te gaan starten met mijn nieuwe pony.

Zowel in de dressuur als het springen en de cross.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:43

Mijn Doelen:
Tc M springen (droom van de Z)en M2 dressuur te zijn. We gaan binnenkort M1 starten
White Leva: M springen en M2 dressuur te zijn. Starten binnenkort M1. SGW nog 2x B in het voorjaar en dan lekker L te starten in de SGW en hopen dat het zo blijft gaan.

Daarnaast hoop ik dat mijn fokmerrie een leuk veulen gaat geven en dat mijn paarden en ik zelf gezond blijven...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:57

Ik ga toch met mistid en Corien mee , en stel mijn doelen lekker hoog ;)

Met dressuur zou ik graag M2+10 worden, Z1 startgerechtigd dus.
Met Springen wil ik graag L+10 worden, M startgerechtigd dus.
Met Sgw: Eerst een B-cross foutloos binnen de tijd uitrijden, vervolgens overstappen naar de L en daar enkele winstpunten halen.

Of ik dit allemaal ga halen weet ik niet, maar we gaan er gewoon hard tegenaan en dan zien we wel wat er allemaal van komt :Y) !

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:48

Nou hier mijn doelen.. dit zou ik graag 31-12-2010 geklaard willen hebben noja of ik ze na gekomen weet ik nog niet maarja zien we dan wel.. op nummer 1 blijft met alle paarden gewoon gezond blijven zonder blessures en mezelf ook graag zonder blessures

Oliver:
M1 dressuur met winstp. of al M2 klaar
M springen met winstp.
M sgw met winst

Zoeff:
wat meerdere groentjes wedstrijden maar veulen in voorjaar/zomer houd toch iets op. en een paar oefencrossjes mee pakken en wat trainingen

Baylando:
B proefje kunnen rijden en groen springen

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:59

Mijn doel: dat Tinus weer helemaal gezond verklaard wordt en dat ik een ritme kan vinden waarin ik en voor m'n kleine meid kan zorgen en weer een wedstrijdje mee kan pakken.
Ik stel mezelf maar niet als doel dat ik in Etten-Leur weer voor het eerst kan starten, maar ik HOOP het wel :D.

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:28

Laat ik ook maar eens voorzichtig mijn doelen gaan stellen.. :+

Met dressuur hoop ik eigenlijk dat we wat hogere winstpunten gaan halen en dat ze de dressuur wat leuker gaat vinden en zich meer gaat inzetten in een proefje. Daarnaast zou het natuurlijk mooi meegenomen zijn als we L2 startgerechtig worden :)

Springen hoop ik dat we in ieder geval weer gewoon een B parcoursje foutloos rond kunnen komen en natuurlijk ook in een gewoon normaal tempo, zonder dat ik haar te veel moet pushen. :')

Cross wil ik sowieso meer gaan doen. Ik vind het zo geweldig :):) Hopelijk kunnen we nog wat oefencrossen rijden en daarna weer officieel proberen :)
Hopelijk komen we volgend jaar gewoon elke keer rond -vooral bij het springen, want dat is eigenlijk ons probleem :+ - We gaan zeker aan onze conditie werken en ervoor zorgen dat het minder vermoeiend wordt :+

En bij zowel Dressuur, Springen en de Cross is voor natuurlijk het belangrijkste dat we er plezier in houden :)
En daarnaast hoop je natuurlijk vooral dat we beide gezond blijven.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:31

Paard en ik heel en blessure vrij blijven :D

Voor de rest stel ik geen doelen, had al nooit verwacht toen ik met de SGW begon dat ik in de klasse M tercht zou komen, dus ben met alles blij :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:35

Ik zal mijn doel iets speciefieker doen:

Met dressuur: Ik begin met starten met hem in de L1 en ik hoop ongeveer in het M1 terecht te komen. Hoger is natuurlijk ook leuk :P

Met springen: L springen.

Met cross: lekker starten en foutloos rondkomen. Ik hoop in het L-cross terecht te komen.

Ik heb hem pas net dus ik weet niet of mijn doelen haalbaar zijn natuurlijk xD

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:42

Dan zal ik mijn doelen ook maar eens even neerzetten, ben erg benieuwd wat er van terecht zal komen aan het eind van 2010!

Zennicq: L SGW starten en dan M SGW startgerechtigd worden.
L springen wat vaker en hopelijk M startgerechtigd en Z1 dressuur starten, selecteren voor FK indoor en outdoor en hopelijk naar het NK mogen.

Bijou: Starten met de B dressuur en misschien eind 2010 een oefencrossje, verder mooi rustig aan.

Natuurlijk dat de paarden en ik gezond blijven, en een mooi sportief jaar!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:00

Doelen kan ik niet echt stellen aangezien ik maar half jaartje heb amper. :+

Maar dan iig:

L Starten in de cross met Bonny
L Springen startgerechtigd met Bonny
Peps M1 startgerechtigd hebben. (voor Maart)
Peps meer puntjes nog in het springen.
Misschien! nog een crossje met Peps (Chaam) maar dat weet ik niet.

En dan in 2011, tja, dan zien we wel weer verder :')

ramona1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:40

Ik heb toch als ik dit lees toch stiekem weer zin om te gaan crossen.

maar eens kijken of ik weer wat tijd vrij kan maken voor volgens jaar voorjaar.
en een geschikt paar dnatuurlijk

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:13

MelanieB schreef:
Doelen kan ik niet echt stellen aangezien ik maar half jaartje heb amper. :+

Ongetwijfeld heb ik weer wat gemist,maar waarom heb je maar een 1/2 jaartje??

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:17

nou mijn doelen zijn duidelijk!! In 2010 maar eens mijn eerste SGW gaan starten!!!!
Dus als iemand tips heeft over welk concours daar het meest geschikt voor is, dan hoor ik ze errug graag!!!!

Liefst via een PB!!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:29

TolineS schreef:
nou mijn doelen zijn duidelijk!! In 2010 maar eens mijn eerste SGW gaan starten!!!!
Dus als iemand tips heeft over welk concours daar het meest geschikt voor is, dan hoor ik ze errug graag!!!!

Liefst via een PB!!!

Dat hoeft van mij niet persé per pb hoor :+ Want ik lees het ook graag :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:36

Leonoor schreef:
TolineS schreef:

Liefst via een PB!!!

Dat hoeft van mij niet persé per pb hoor :+ Want ik lees het ook graag :D

Beter van wel. Dan gaat dit topic niet off-topic. ;)

Dit topic is puur bedoeld om je doelstelling voor komend SGW-seizoen te zetten.
Wat een goede cross is om je debuut te maken is wat anders. Misschien vindje wat met de zoekfunctie want de vraag "welke cross is het meest geschikt om mee te beginnen" is al vaak gesteld.