[SGW] Seizoen zit er weer op - doelen voor dit jaar gehaald?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:37

Mijn doelen zijn gedeeltelijk bereikt.
Dressuur L2+ wp was mn doel, ik ben nu M1+wp.
Springen wou ik helemaal mee stoppen aangezien hij op wedstrijd geniaal verprutste, uiteindelijk ging het toch wel en ben ik nu M+ wp :D
IK wou graag min. 2 crossen rijden daarvan heb ik er geen een gereden door (familie) omstandigheden. dit doel verplaatst naar volgend jaar. ;)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:23

sfranken schreef:
Tja....twijfel, twijfel en nog eens twijfel. :?
Misschien toch nog een jaartje met Tenda doorgaan nou het gevoel zo heerlijk was afgelopen weekend of zoals gepland Zodiack goed doorrijden en lekker onderaan beginnen met crossen.
Ik weet het...een enorm luxe probleem maar ik weet het echt niet. Ik had niet verwacht dat ik nog het vertrouwen zo ver terug zou krijgen met Tenda dus had eigenlijk al een keus gemaakt maar begin weer enorm te twijfelen. Zodiack is een gaaf paard waar ik mee verder wil maar nog een jaartje doorbevestigen in het Z is ook gaaf...
Allebei lukt niet en levert alleen maar frustratie op heb ik gemerkt....

Uiteindelijk een beetje van beide. Met Tenda nog een heerlijk half seizoen doorgereden en met Zodiack in het nazeisoen een begin gemaakt. Ik kijk terug op een heerlijk crossseizoen.

tientjeh

Re: Seizoen zit er weer op - doelen voor dit jaar gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:54

Ten eerste zelf gezond blijven en het paard ook!

Graag zou ik met Undercover M1 gaan starten in de dressuur. En M springen volgend voorjaar.

Kwa crossen gaan we volgend jaar beginnen in de L en hoop dat dat net zo voorspoedig mag gaan als dit jaar in de B.

Nou mijn doelen zijn grotendeels ook wel uitgekomen! M1 dressuur zijn we gestart en hebben we al een tijdje verder op een laag pitje staan. M springen zijn we nog niet gestart, maar wel voldoende winst gehaald!

en L SGW ging weer als een speer, net zoals de B. Hoe fijn Uk dat oppakt is niet normaal!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:20

Eventinggek schreef:
Voor dit winterseizoen: hopelijk met Pasjha binnenkort de wp'en voor Z1 dressuur bij elkaar hebben en dan lekker in t Z proberen ritme te vinden en n paar keer enigszins fatsoenlijk een M springparcours rondkomen :P (heb de wp'en maar moet me nog ergens voor gaan inschrijven)

Wat crossseizoen 2009 betreft hoop ik nog een paar keer lekker * te kunnen rijden en als dat goed gaat wil ik voor de ** gaan :9 :D :)) :z :Y) :oo

Verder kan ik hopelijk binnenkort Ungaro weer gaan oppakken. Als alles goed gaat met optrainen hoop ik met hem ook weer te kunnen gaan crossen :z :D Verder proberen weer lekker op L2 drs niveau te krijgen en gewoon lekker in t B springen en als dat goed gaat ergens in de zomer naar t L over te gaan.

Maar dan moet eerst ons vosje Clim verkocht zijn, anders moet ik daar maar mee gaan crossen want dat pakt ie ook erg lekker aan :+ Ook niet verkeerd natuurlijk, maar hij moet wel nog veel leren :o :D Maar die moet nog z'n eerste officiële B drs en springproef gaan lopen, heb voorlopig ook nog geen startkaart. Dus: eerst proberen om hem bevestigd te krijgen op B/L drs en B spr niveau ;)

Persoonlijke doelen: rust vinden in m'n werk (óf n andere baan :+ ) en slagen voor mijn instructeurscursus zodat ik officieël ad slag kan met crosstrainingen geven en beginnende crossruiters begeleiden wat ik echt suuuper leuk vind om te doen :)) :D

Met Pasjha is helaas alles in duigen gevallen |( Ben wel 1 keer M gestart met hem en heb toen ook een winstpunt gehaald.

Met Ungaro zijn mijn plannen meer dan behaald :D We hebben in 3 wedstrijden 7 wp gehaald in t L2, B springen gaat heel netjes en ga nu over 2 weken eerste keer L starten. Crossen ging dit seizoen boven mijn verwachting! Heb nog een paar keer L gestart waarvan de meeste met prijs. Daarna 3 x reeks L in België waarvan 2 prijs. Super eerste keer M in Ysselsteyn met gelijk 5e prijs en als mega afsluiter een mega cross afgelopen weekend in Barchem :Y) Het belangrijkste is dat hij nog steeds 100% in orde is en ik nu dus goede hoop heb voor volgend jaar. Maar daarover in n ander topic meer :+

Clim heb ik niet meer gereden, hij is ook nog niet verkocht.

Verder ben ik geslaagd voor t instructeursdiploma en geef ik nu regelmatig les. Crosstrainingen gaan ook super :D Werk is momenteel helaas op n historisch dieptepunt :=

Heb dus eigenlijk n seizoen met gemengde gevoelens achter de rug: met Pasjha was t een drama en met Ungaro boven alle verwachtingen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 00:19

Gut wat had ik een ambities vorig jaar :o
Citaat:
Hier ook idd het spul heel en gezond houden :)
Bandit: L2 dressuur gaan starten en mss heel stiekum aan het eind v/h seizoen wat wp in het M1. Springen gewoon fijn B parcoursen rondspringen, ik heb geen idee hoe snel die zich ontwikkelt voor eventueel het L. En wat sgw-trainingen gaan volgen :D In het najaar dan mss wat wedstrijden daarin starten.

Lady: ehhh, nu mss het M1 uitkomen :o Ook fijn B parcoursen rondspringen, heb met haar geen echte ambities om L te gaan springen .. ze is maar pony tussen de paarden. En weer SGW gaan starten, gewoon fijn B .. kijken hoe het gaat na deze stop van 2 jaar.

Bandit: L2 gestart idd, niet veel dressuur wedstrijden gestart overigens ... te veel andere disciplines en dingetjes ernaast. Nog 1 puntje dan 'mag' die M1. Springen nog niet extreem verbeterd .. wel wat wp-jes erbij. SGW trainingen gestart en 2 wedstrijden gereden ... zelfde probleem als bij het springen, maar wel beide uitgereden!

Lady: helemaal noppes -O- ... stond in februari weer met peesblessure. Wss nooit meer springen en crossen -O-

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 07:45

SOmige mooie doelen berijkt!

wel jammer dat somige niet meer verder kunnen :(

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:49

bvw schreef:
Ik maak met Frits ook mijn sgw debuut in Westerbork! Mijn planning is om aan het eind van het jaar met hem L te starten, maar het is afwachten hoe hij het aanpakt!
Verder wil ik met Frits gewoon lekker gaan dressuren en springen en winstpunten gaan halen! :D
Ik wil volgend jaar ook weer de finale van de Drenthe cup rijden met het NIC zuidlaren!
Plannen genoeg dus!

bvw schreef:
En ik hoop dat mijn andere twee toppers in april twee hele gezonde veulens op de wereld zetten!

De merries hebben ervoor gezorgd dat er twee leuke gezonde veulens bij ons rondlopen, doel dus gehaald!
Frits was dit jaar wéér teleurstellend, nadat hij eindelijk door had hoe leuk crossen is en zijn eerste 2 wp had binnengehaald in Wieringerwerf heeft hij op de terugweg op de trailer een peesblessure opgelopen.
Dressuur ben ik niet met hem aan toe gekomen en het springen deed hij wel goed, maar dit jaar dus geen drenthe cup voor ons...

Gelukkig heeft de ene merrie Frits vervangen, en hoe!
Ik heb daar straks een super sgw paard aan we hebben de laatste puntjes in de B dressuur gehaald en inmiddels zijn we al L1 met winst! Ook het springen pakte ze ook weer super op en dat heeft ons ook alweer prijzen en wp's opgeleverd!

Heel anders dan ik had gehoopt, maar kan gelukkig wel een tevreden gevoel terug kijken op het jaar :D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:26

Ruud_O schreef:
Met Oasis toch stiekum wel L mogen starten in dressuur, springen en SGW.

Maar verder de boel gewoon heel en gezond houden en naast de wedstrijden ook gewoon lekker door het bos knorren.

Helaas, door blessure leed is 2009 toch iets anders gelopen. Maar met de enige gereden SGW wedstrijd is de L start gerechtigd in de L wel gelukt.
Afgelopen zondag nog lekker door het bos mogen rijden en dat was weer een opsteker.
Volgend jaar nieuwe ronde en nieuwe kansen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:59

Mijn doel voor 2009 was : In april mijn SGW debuut maken met mijn nieuwe paard in Westerbork. Makkelijk beginnen . We starten in de B. Nu 2x wat getraind en ze lijkt het heel leuk te vinden. Daarnaast lekker dressuren in de L2 (nu net 4 wedstrijden L1 gestart en dat gaat heel goed)en misschien aan het eind van het jaar zelfs M1. In het springen starten we met 2 weken waarschijnlijk L en het doel voor 2009 de L uitrijden en starten in het M.
Veel plannen maar het belangrijkste is om beiden gezond het jaar door te komen

Dressuur is ruim gelukt. Allang punten voor de M1 binnen en hopelijk starten we deze maand nog M1.
Springen zijn we L maar nog niet in de buurt van de 10 wp maar het jaar is nog niet om. Weinig gesprongen.
Cross ging bovenverwachting. 6 crossen gereden. 1e 2 met 1 weigering en de rest allemaal foutloos. 4 top 5 klasseringen en 10 wp rijker.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:12

Scum schreef:
Ik heb mijn doelen bij lange na niet gehaald, omdat ik bijna niet heb kunnen starten.

Mijn doel van volgend jaar is dus zoveel mogelijks starten :)

Insgelijks. Maar wel met een dan weer gezonde Rose.

Mijn (wedstrijd)doelen een jaar geleden waren overigens lekker met twee paarden crossen; welnu: de ene was geblesseerd en met de andere ga ik niet crossen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:36

Citaat:
Allereerst alles gezond houden. Dit jaar(2008) weer lekker mee kunnen draaien en dat was erg fijn .
En tja een echt doel. In de dressuur zou een winstpuntje ergens in het voorjaar in de M1 wel leuk zijn .
Met springen in de winter misschien nog wat M parcoursen en anders in het voorjaar en dan maar eens kijken in de Z?
En met de SGW nog even M. Maar als de volgende crossen zo gaan zoals dit seizoen dan lonkt de Z toch wel,al vind moeders dat dood eng .

Dus wie weet.

De dressuur is niet gelukt. Wel twee dressuurwedstrijden gereden en zelfs een keer de 4e prijs gewonnen in het M1. Jammer genoeg met 179 punten.
Het springen ging eigenlijk wel goed. Nog een keer M gestart en toen naar de Z. Ze pakte goed aan en met vier parcoursen zijn we nu Z+4.

De cross ook nog één wedstrijd M gestart waar we 1e werden in het voorjaar(Markelo). Dus super blij. Toen wedstrijden in het Z opgegeven voor het najaar. De eerste wedstrijd in Wieringerwerf ook foutloos en wederom 1e! Super trots :D . zie filmpje uit onderschift
Een dag later had ze een schimmelinfectie aan haar been(waarschijnlijk opgelopen in de cross). Binnen een week zou het wel oke zijn dacht de dierenarts. Echter in die week zijn de paarden naast haar ontzettend gaan vliegen omdat er een paard in een verkeerd land stond. Hierbij heeft ze zich waarschijnlijk verstapt. Dat was het einde van mijn mooie SGW jaar ;( . Op dit moment kan ik kleine stukjes draven en dat gaat goed. Afhankelijk hoe ze hersteld moet ik nog bekijken of ik haar volgend jaar nog weer ga starten. Een behoorlijke domper. Maar, zo is mij verteld, hoort ook dat bij de sport.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:45

Ik kan helaas niet zeggen dat 2009 voor mij een goed jaar is geweest, veel dierbaren verloren en ook afscheid van een van mijn jonge paarden moeten nemen. Ook zijn de wedstrijden dit jaar niet verlopen zoals gehoopt.....Gewoon dit jaar maar snel vergeten!
Myt heeft in april wel een super CCI** gelopen maar daarna helaas wat aan het kwakkelen, dus hopelijk volgend jaar weer helemaal fit om de grote sprong te maken. Merrietje (s) hebben wel beide een supergaaf veulen gekregen, dus daar zijn wel wel erg blij mee. Kleintje heeft door veulen en verkoudheid ook helaas minder gelopen dan gewenst, volgend jaar moet ze toch echt aan het werk!! Wel een nieuw paard erbij waar ik natruurlijk nog geen doelen mee had maar ze doet het tot nu toe nog volgens verwachting.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:09

kimdepim schreef:
Naast het gezond blijven van de paarden en mijzelf natuurlijk zijn mijn doelen voor 2009:

- Loempia: Lekker rondblijven springen in het L. En misschien weer wat dressuurwedstrijdjes in de M1 meepikken. Verder hoop ik wat meer crossen te kunnen rijden dan afgelopen jaar. Gewoon in het L :).

- Sofie: Lekker in het B mijn WPtjes halen voor het L en misschien een keer L starten. Maar voorlopig blijven we lekker B, omdat ze gewoon te fijn springt :). Verder proberen de WPen te halen en dan M1 dressuur starten. En misschien een crossje meepikken. Dat hangt er een beetje van af hoe ze het springen blijft doen ;).

Met Loempia is het deels wel en deels niet gehaald. Het L springen, M1 dressuur en L SGW heb ik gewoon met hem gedaan. Het gezons blijven van het paard is helaas niet gelukt. Helaas is Loempia niet meer hier...

Mijn doelen met Sofie zijn dik gehaald. We hebben alweer een aantal wp in het L springen, ook in de M1 dressuur. Verder ging het springen zo goed dat we ook maar een crossje meegepikt hebben. Wat ook heel goed uitpakte :D. Hierdoor 3 fijna crossen met haar gereden :)).

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 15:12

Afgelopen seizoen:
Jolienn schreef:
Een goed wedstrijd seizoen in de L rijden, en eventueel overgang naar de M. En hopelijk na een hele winter dressuur (en springen) trainen beter dressuurpunten en wat vaker foutloos springen. (zowel in de cross als op springwedstrijden.) En misschien wel L springen (Nu B+16) Maar spring niet zoveel.

En natuurlijk geen blessures en veel plezier hebben.

Mijn doelen zijn wel redelijk geslaagd. Ik heb lekker mogen starten in de L heb nu 12 winstpunten, nog geen M gestart dus, maar wel sartger. Dit omdat paard er hartstikke aan toe is, alleen twijfel ik zelf soms nog een beetje. Zodra ik mezelf vertrouw maak ik de overstap wel.
L springen is niet gelukt. Ik heb dit buitenseizoen voor het laatst in mei oid een springwedstrijd gereden, waarvan 1 oefenparcours en 1 B, dit na een kleine blessure. Hierna ben ik sinds 7 juni aan het crossen geslagen en geen springwedstrijden. Ben nu B+28. Dit indoor seizoen ga ik wss (ook vanwege het flexibele springen) af en toe wat L parcoursen meenemen.

En.. Ik heb mezelf overtroffen. (NOOIT en te nimmer zou ik dressuur doen met dit paard!) Ik ben 2 onderlinge wedstrijden dressuur gestart. 1x B (183) en de volgende keer L1 (proef oefenen voor de cross..) 172 en 190(!) punten. Nog even doorgetraint en jawel, daar was het officiele dressuurdebuut! Daarna nog een keer dressuur gestart en dat resulteerde in 187 en 174 punten! Dat was toch wel grandioos. Daarna niet meer gestart en nu zitten we even in een flinke dip, dus zal voorlopig ook geen dressuur meer starten.

Ook heb ik dit seizoen redelijk gesprongen op de SGW's. Mijn laatste 2 (Texel en Hattem) zelfs foutloos! Dus ook wat dat betreft erg tevreden. Nu mijn doelen voor as jaar eens opstellen...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:53

Ik had geen doelen gesteld en eigenlijk was het enige doel weer starten in de SGW.
Dat is gelukt maar heel veel starten is me helaas niet gelukt. Hoogte punt was toch wel het Brabants kampioenschap in de M :j
Helaas zowel met beide paarden en met mezelf toch nog iets teveel blesureleed om lekker door te starten.....

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:49

Ik sowieso wel :D!
Had niet echt doelen, maar de BB zijn we zover veilig doorgekomen en ik ben super trots op mijn nog nooit eerder gecrosst hebbende pony :D!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:51

Nickeltje schreef:
Poeh, ik wil het seizoen met Nick even een stapje terug in et L beginnen en hoop alverwege het seizoen een geslaagde overstap naar het M te kunnen maken.

Persoonlijk doel: dokter worden in november 2009

-O- Heb geen van mijn doelen gehaald...
Heb met Nick alleen L gestart en niet op kunnen trainen tot het M.
Daarnaast heb ik nogal veel tegenslag waardoor ik pas in februari of maart mijn artsenbul zal krijgen...

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:53

:(:) Nickeltje

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:48

Poeh.. dit was mijn doelstelling:

Citaat:
- Ik ben al heel blij dat ik mee kan doen met Cross Cursuss bij Boonzaaijer !
En wie weet met Fjordy dan ook nog paar oefencrossjes starten.

- Hopelijk kan mijn dan 3 jarige hengst naar HK, met goedkeuring

Helaas was er geen Cursus bij Boonzaaijer, en die oefencrossjes waren is uitgepakt naar L SGW + 4 :D

En Tootje mag zich in April bewijzen.