[SGW] SGW Barchem - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Barchem - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:37

Hier een idem verslag als van Lielle.
Dressuur niet zoals we gewoonlijk rijden. Springen wel foutloos maar 8 tijdfouten. In de cross ook 4 stops, waarvan 1 helemaal aan mij te wijten was omdat ik totaal geen afstand reed. Sim was wat matjes en trok niet lekker aan zoals ik gewend ben van haar. Het gekke was wel dat ze alle moeilijke sprongen, de punt bij 4, 5 met water, 6 en 7 de houtstapels in een schuine lijn, 8 de weide/insprong die echt behoorlijk was en 9 en 10 ab de punten in een lijntje en 11 de opsprong met smalle boom erachter wel heel goed deed. Mijn weigeringen waren op relatief simpele sprongen.
Nou ja, het is jammer, maar ik weet zeker dat het goed komt. De moeilijke combinaties gingen juist heel goed, dus we gaan vol goede moed verder volgend jaar.
Sim heeft een heel druk seizoen achter de rug. Misschien is ze wel een beetje `wedstrijdmoe`. De L crossen die ze heeft gelopen waren stuk voor stuk niet de makkelijkste.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:02

Zo aan het eind van het seizoen wordt het allemaal best zwaar denk ik. En misschien laat je eigen concentratie je bij de simpele hindernissen wel een beetje in de steek en gaat het daardoor dan mis.
Nu lekker kalmpjes aan de winter in en dan volgend jaar weer aan de bak!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:16

Lielle, wat balen, toevallig heb ik dan het goede gezien, de skyjump en die smalletjes op dat veld.

@Simmie, balen. :(:) Misschien is ze idd een beetje wedstrijdmoe, maar volgend jaar gewoon weer knallen!
Heb overigens nog wel wat foto's zal ze even doorpben :)

@Texelse,

Het gaat wel goed met mij, mn been is idd lekker blauw (grote blauwe/rode plek op mn bovenbeen aan de zijkant, net bij die spieren, dus lopen lukt moeilijk) en ben idd nog stijver dan ik normaal ben. :')

Hmm, het inspringen ging heel lekker, Peps had er zin in en hij trok fijn aan, en ging weliswaar wat harder, dus vol vertrouwen het parcour in.
Het stond zo laag dus ik dacht, nou dit is wel heel makkelijk.
Hindernis 1 ging makkelijk, zo ook 2 en 3. Op 4 voelde ik wat twijfel maar hij sprong toch. (dubbel)
Daarna ging ie bij 5 op de rem, voor mij geheel onverwacht, en ik kan het al niet zo goed uitzitten, dus ik viel over Peps, met mn been vol op de hindernis en daarna aan Peps' kant op de grond.
Kon dus ook niet echt lekker bewegen, weet wel dat ik tijdens de val toch flink even scheldde. (Sorry omstanders :o ) Waarom lukte het nou weer niet.. -O-
Dachten dus gelijk bewusteloos, maar ik had paardlief nog gewoon vast.
Ehbo erbij enz. Nouja, verder nergens last van, maar mn been deed echt pijn.
Uiteindelijk omhoog gehesen en op mn vader meegesteund naar de auto.
Einde cross. ;(
Had zó graag de cross willen rijden, ik baal nog steeds.
Dit is ook de laatste waarschijnlijk dus..

Ik snap het niet, ga even wat privelessen doen en flink wat oefenparcourtjes.

Maargoed, verder wel wat leuke foto's kunnen maken dus dat ga ik nu meer even doen :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:28

Wat enorm balen Mel! Gelukkig is het relatief goed afgelopen.
Enig idee waarom Peps op de rem gaat?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:46

Ik lees hier een aantal hele goede verslagen, en voor iedereen die minder tevereden is een :(:)

Echt balen Melanie, Pepsi zit dus nog niet echt lekker in zijn vel zo tehoren :(:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:02

Simmie schreef:
Wat enorm balen Mel! Gelukkig is het relatief goed afgelopen.
Enig idee waarom Peps op de rem gaat?

Nee heb ik niet, en daarom vind ik het zo raar.
Hij doet het alleen als hij net een minipasje te vroeg af moet zetten en dat doet ie gewoon niet.
Heb wel een beetje het idee dat hij probeert een spelletje te spelen zo, dus daar moet ik mee oppassen, ga gewoon goed lessen en echt werken aan mn zit. (Iemand een potje lijm voor me? :+ )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:08

MelanieB schreef:
Hij doet het alleen als hij net een minipasje te vroeg af moet zetten en dat doet ie gewoon niet.

Als ik dat zo lees vind ie het lastig om te rekken? Dat zou dressuurmatig op te lossen zijn.
Maar je hebt les van Gert toch? Dan heb je iig goede instructie en komt het wel goed!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:22

Ook ik ben terug uit Barchem, klein beetje teleurgesteld. Dressuur was prima, 208 en 2e, springen foutloos maar echt oersterk. In de cross bij 2 leek het wel of hij de hindernis totaal verkeerd inschatte, hij knalde er vol op en daarna bij 3 weer, arm paard. Daarna was Fari toch bang geworden en kwam overal een beetje terug. Bij 9 kwam ik te hard in en Fari schrok van het water dus een stop. Ook bij 11 was ik aan het twijfelen over hoe aan te snijden en vervolgens liep Fari er al langs. Daarna wel weer fijn gereden. Dus 2 stops en 25 sec te laat binnen... En je gelooft het of niet maar daarmee ben ik nog 3e geworden :oo

Simmie en Lielle; jammer dat het niet ging, toch jammer voor een afsluitende cross.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:23

Nou dat is het rare, oxers gaan eigenlijk altijd super, en dressuur bijv strekken is ook niks mis mee, versnellen, verzamelen.

Ja heb les van Gert dus komt wel goed. :j (hij heeft zelf ook val gezien en stond er ook gelijk bij dus nouja, ik ga er goed aan werken want het gaat gewoon nergens over.)
Ga er echt flink aan trainen.
Heb maar wel de 1e selectie springen afgezegd, heeft geen nut.
Maar ja.

Ik heb foto's van Lielle, Simmie, van nog een bokker int M, ben even naam kwijt :o Suus? (Groene body en bordeaux rood dekje enzo :+ )
,verder nog wat bekenden die 'k ken, en wat andere foto's van hindernissen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:26

ik lees wat goede resultaten en crossen die meer op de mijne lijken, dus een algemeen +:)+ en :)+
Vandaag was iig een goed dagje voor ons, ons schimmeltje was in haar 2e B cross tweede, met een foutloze cross + springparcours. Dressuurpunten vielen wat tegen, 177, geen idee wat de rest van de ring had gedaan.

En nu ben ik echt gesloopt. Vrijdag gewerkt en naar Barchem geweest om te verkennen, gisteren om half vijf eruit en zelf gecrosst, vandaag om kwart voor vier eruit en gegroomd. Nu wil ik alleen nog maar :Z

Melanie, het lijntje op het veld ging idd lekker, een van de weinige.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:27

Mel, dat is idd Suus (Eventinggek) met groene body en bordeaux dekje.

Lielle, top gedaan van Sjoerd en Uk. Gefeliciteerd nogmaals en welterusten. ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:32

Ja ik wist direct dat ze een bokker was maar ik onthoud niet zo goed namen. :o
@Lielle, super van je schimmel :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:38

Lielle heeft Sjoerd met jouw (?) schimmel ook in Gorssel gereden?
Dan heb ik nog gave foto van ze.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:39

Nee, hij reed wel een schimmel in Gorssel maar die is al veel witter dan Ukkie.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:45

Mijn kleine verslag net terug.

dressuur erg te vreden al was hij in het begin echt een bommetje. Mara goed dat mag als je nog jong bent ;) 191 punten

Springen was hij heel heet. Gelukkig was Henk Jan lozeman er. Dus die heeft me nog even snel geholpen.
De eerste hindernis een balk omdat hij weer te vrolijk/te heet werd. Na hiindernis twee weer goed bij elkaar kunnen rijden en dus veder geen problemen.

Cross ging heel goed eerste 3 hindernissen nog een beetje twijfel. Een stop bij hindernis 5 wou het alternatief pakken maar reed niet goed aan dus kon hij er langgs springen echt heel jammer. Veder een super cross gereden. Wel veel te langzaam omdat ik alternatieve had gereden. Later even mijn stijlpunten op gehaalt. Een 7,5 gemiddel van een jurry alleen maar achtens en de andere zevens. Had ik echt niet verwacht!

Voor de rest iedereen die het goed heeft gedaan gefeliciteerd :D en de rest die het minder heeft gedaan. Jammer, hard trainen deze winter en dan komt het vanzelf wel. :(:) ;)
Laatst bijgewerkt door Chartje op 01-11-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:48

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:54

haha ja op die een na laatste was Ungaro n beetje in de war :+ Ik merkte dat hij gewoon op de stapel hooi aantrok :+ Moest hem echt goed sturen om tussen de 2 stapeltjes door te laten springen ;)

Verder even kort verslag: dressuur ging redelijk maar volgens mij stond ik ergens onder de helft, met springen heb ik mezelf gefopt omdat Ungaro echt zó heerlijk sprong met inspringen dat in t parcours hindernis 2 er al afging omdat ik te weinig reed :oo En daarna trok hij me te hard op 5 af waardoor die er ook afging.... Echt zonde maar goed wel helemaal aan mezelf te wijten :o

Omdat t pas Ungaro's 2e echte M Cross was vond ik m best dik, 4 de punt was best dik en redelijk lastig te springen en 5 de goudzoeker vond ik echt aan de maat voor t M vooral omdat ie heel stijl was. 16abcd de boom-afsprong-opsprong-boom was ook n flinke combi. Verder zaten er nog paar lekkere uitdagende sprongen & combinaties bij. Ik vond t n super uitdaging voor Ungaro omdat ik m volgend jaar als alles verder lekker gaat Z hoop te gaan starten.
Eenmaal in de cross pakte hij weer super aan :z Je kon er echt heerlijke lange stukken galloperen en dat hebben we dan ook gedaan :D De punt 4 ging goed :Y) op 16abcd merkte ik dat hij even n beetje moest kijken hoe t verder moest maar hij pakte wel aan en hij ging gelijk goed. Je kunt merken dat hij bij sommige combi's echt nog n beetje kijkt hoe hij moet springen. Het 2e water ging ook goed. Al viel hij wel in draf en zo hebben we dat smalletje in t water dan ook maar gesprongen :o Daarna dus die wapper over de een na laatste en zonder enige twijfeling over de burg. Op de laatste begon mn horloge te piepen. Foutloos met 2 seconde tijdsoverschrijding gefinischt :D :+: Ben echt mega trots op Ungaro :D Is pas zn 2e crossseizoen dus hij doet t echt super!

Uiteindelijke heeft de goede cross me nog de 7e plek opgeleverd, bij 6 prijzen. Net mis dus maar dat maakt me niks :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:01

Ik zag je op de waterbak (2e) Suus. Dat zag er prima uit. Je zag idd wel dat Ungaro even moest kijken op de eerste boom en kwam eerst met zijn ene en toen pas met zijn andere voorbeen er over. Weet niet of je dat voelde? Insprong ging mooi; hij liet zich keurig zakken en het smalletje in het water was, ondanks dat je draafde ook geen probleem!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:07

Goed gedaan hoor Eventinggek!

Het komt hier nu toch wel met bakken uit de lucht zetten. Jammer hoor. -O-

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:11

Mijn verslag :D

Dressuur: ging niet echt fijn inrijden ging fijn maar toen ze de ring in kwam begon ze een beetje te drammen maar toch 199 punten. *D
Springen: foutloos en binnen de tijd. Ging wel fijn alleen 1 noodsprong.
Cross: 1 weigering op 1 had mijn hoofd er niet bij. En bij hindernis 2 was zo'n bult daar wou ze niet op had ik haar er haast op en ging ze in de achteruit.

Nou, ik was aan het balen. 8-)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:51

Ik lees hele goede +:)+ en minder goede :(:) resultaten! Op naaar volgend jaar voor iedereen.

@ renske: Echt respect voor je prestaties! Je gaat echt zo onwijs goed en rijd 'slecht' als je geen prijs hebt ;) Ik zag je op het water, echt zo super simpel!

@ melanie: wat balen van je val. Ik kan me voorstellen dat je ging vloeken. Moet wel zeggen dat veel paarden twijfelend sprongen bij de dubbel, bodem was daar echt slecht.

@ hilde: gefeliciteerd, op naar de L! Marloes heeft nog een mooie foto van je gemaakt toen je de waterbak aan het verkennen was :D

Vandaag mee gweest en kriebelde enorm. Maar wat een weigeringen en uitsluitingen in de B. Dat marloes gewoon 3e werd met 2 weigeringen in de cross zegt al genoeg.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:58

ik ben ook net terug en erg happy...

Dressuur 1e plek 210. Vond het zelf vooral een drammerig proefje maar verder wel netjes.
Springen hard maar foutloos.
Cross rustig van start, 11 kwam ik niet goed op de opsprong dus toch maar alternatief snel gepakt. ik wilde het niet doen maar ik kwam niet goed omhoog. Cross foutloos 10.4 ft voor tijd.
We zijn 1e geworden *\o/* *\o/* *\o/* .

Vond het een erg gave cross om te rijden. L cross ook gelopen want je moet toch wat doen met je tijd. Volgend jaar L.

De rest lees ik zo bij. even eten en douchen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:09

zo ook weer thuis na een heerlijk dagje *\o/* ,..

lekker gedressuurd (behalve het laatste stukje) 196 punten :D en oh wat was ik daar blij mee hahahahah (echt niet mn favoriete onderdeel),
toen gesprongen, was foutloos.

DA had ie 62 voor de cross (66 erna) dus was ook goed.
En toen de cross,.. vond het een hele uitdaging en had gisteren heel veel weigeringen en balken in het springen gezien,.. (vond het ook geen simpel springparcours met
sommige lijntjes)
De cross ging zo onwijs lekker,.. ik had al een super gevoel na dressuur en springen maar toen kon mn dag helemaal niet meer stuk :D. Heb alleen bij 11 het alternatief gepakt omdat ik het een rotsprong vond en de rest pakte ie allemaal super aan. De bult bij 4 ging heerlijk, het stromend water op 5 ook zonder problemen, de boom voor het water zelfs ook superfijn en JOEPIE hij sprong het water in :wow:

Stijlcijfers zes keer een 8 met als commentaar goed en mooi voorwaarts gereden.
Erg leuk :-)
(was alleen niet voorwaarts genoeg want we hadden wel wat tijdfouten, maar dat was niet zo erg, is gewoon erg lastig om die tijd hier te halen,.. water doet ie nl nog wel eens in draf en deze 2 waterbakken ook)

Uiteindelijk 3e geworden en MEGA tevreden met zo'n fijne afsluiter.

Marloes en anderen gefeliciteerd!!
Jeetje in jouw ring waren maar 2 foutlozen in de cross zag ik,...
Volgens mij in mijn ring 5 stuks gediskwalif. in de cross,..

MelanieB :(:) :(:) :(:) .
Laatst bijgewerkt door Qizz op 01-11-09 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:11

Gefeliciteerd Caroline en Natascha! Goed gedaan dames!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:13

dankje,
Caroline ook gefeliciteerd!
En Simmie: op naar volgend jaar, fijn dat de moeilijke sprongen wel goed gingen!