[SGW] air jacket

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:38

misschien een optie om met een grote groep te bestellen en zo korting te krijgen in de toekomst ;)

_lautje_

Re: air jacket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:02

Ze zullen na verloop van tijd toch wel goedkoper gaan worden?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:22

http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... st/321007/
350,- :oo Scheelt toch!
Ik ga er nu geen aanschaffen, maar mn moeder zit er toch wel over na te denken om over 2 jaar, (want ben helft volgend jaar weg tot helft 2011) er een aan te schaffen, vanwege heel erg de nek bescherming ook, en aangezien mijn nek niet helemaal lekker is vanwege die val toen, moet ik voorzichtig zijn daarmee en dan beschermt zo'n jack wel super. :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:50

Melanie er bestaan ook gewone nekbeschermers die je nek echt super beschermen hoor! (en ze kosten maar iets van 20 euro) Als je een air jacket wil aanschaffen zou ik toch echt voor de point two jacket gaan, ze zijn wel wat duurder maar ok veel betre dan de goedkopere versies.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:35

billy1 schreef:
Melanie er bestaan ook gewone nekbeschermers die je nek echt super beschermen hoor! (en ze kosten maar iets van 20 euro) Als je een air jacket wil aanschaffen zou ik toch echt voor de point two jacket gaan, ze zijn wel wat duurder maar ok veel betre dan de goedkopere versies.

Zijn die nekbeschermers echt zo goed Billy?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:37

ik heb er een, maar ik twijfel er nogal aan eerlijk gezegd.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:50

Wanneer je de nekbeschermer draagt kan je hoofd iig niet naar achter doorklappen. Ik denk niet dat het nezo fixeert als de opgeblazen air jacket maar naar mijn idee werkt het echt wel.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:13

Het jacket is redelijk vrij in de nek.
Ok, je nek kan niet dubbel klappen maar is wel vrij zodat je nog kunt rollen. Zeker aan de voorkant bied het nog extra ruimte.
In Boekelo een hele uitleg en daarop volgende discussie gehad met de uitvinder van het jack.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:22

Simmie schreef:
billy1 schreef:

Zijn die nekbeschermers echt zo goed Billy?

Ja en dat vraag ik me dus ook af, ik ben als de dood dat ik nog een keer op mn nek val, en wil niet weten hoe dan, als paardlief een keer steigert en ik vang dat net eventjes niet goed op, doet mn nek even 2 seconde pijn en voel ik mn nek de volgende dag nog, maar ook met bijv rennen oid. (Moet ook naar de fysio :o )\

En die nekbeschermers, krijg het idee dat je dan echt zo vast zit, dat je niet echt lekker kunt bewegen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:33

Idem hier. Ik heb ook nog steeds last van mijn nek van mijn val in Vlietland.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:41

Voor 20 euro zou ik iig geen risico nemen en er eentje aanschaffen, ik heb het idee dat ze goed werken en ik heb er ook geen last van.

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:03

Goedemorgen,

Ik weet dat er bij Ruitersport Van Leusen in Dalfsen ook een vest soortgelijk verkocht wordt, die kost in ieder geval geen 500 euro.

Gr

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:50

zo'n nekbeschermer van 20 euro zal vast wel WAT helpen,..
lijkt me ook wel veilig

kun je die onder een kolletje aan of is ie heel dik?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:55

Vandaag in Barchem hadden al opvallend veel mensen een Air Jacket aan, ook gisteren al. Had niet verwacht dat nog zoveel mensen hem al aangeschaft hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:56

Dat was mij ook al opgevallen Rowo.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:04

yes me too,.. dacht nog: jee hebben die dat geld allemaal zo liggen of zijn er inmiddels goedkopere versies,..
moeite waard om eens uit te zoeken,..

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:11

Viel mij ook op dat erg veel mensen hem al hadden. Mij issie nog te duur, eerst nieuwe BP, crosshelm en een nieuwe set crossbeenbeschermers!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:14

Er rijden idd al erg veel mensen met de air jacket, het zijn wel allemaal originele point two jackets.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:18

Volgens mij is dit ook de enige waar je wat overheen mag dragen. Ik ben wel eens in gesprek geweest met iemand van die andere opblaasbare bodyprotector maar daar kon je niks overheen dragen, dus ook geen rugnummerdrager. In zoverre zijn die dus niet interressant voor de crossruiter. Volgens mij zijn die ook bedoeld ipv een bodyprotector, de air jacket moet nog over je bodyprotector heen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:23

Citaat:
Geachte mevrouw Ten Cate, beste Marieke,

Dank voor uw interessante vraag.
Er zijn een aantal wezenlijke verschillen tussen het Hit Air vest en het nieuwe Point-Two Airjacket.

Allereerst is het belangrijk om te weten dat Hit Air al enige jaren op de markt bestaat en voortkomt uit een vest voor de motorsport. Het heeft hierdoor echt andere kenmerken. De afwijkende eigenschappen zijn:
- Hit Air is 2.5 keer zo zwaar als Point Two en u heeft hier als ruiter last van (voor een motorrijder ligt dit natuurlijk anders)
- Hit Air is 4 keer langzamer dan Point-Two! Wij beschikken over film en high speed fotomateriaal waaruit blijkt dat de openingssnelheid van Hit Air eenvoudig niet voldoet. U ligt al op de grond voordat het vest geopend is.Point Two opent binnen 0,1 seconde.
- Hit Air mist op enkele essentiele punten de airbag: op de rug en daar waar de CO2 patroon zich bevindt.
- Hit Air heeft een CE keurmerk voor een deel van het vest daar waar Point Two geheel CE goedgekeurd is.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:18

Heel duidelijk dus!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:03

belangrijke info,..

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 07:18

Ik heb een Franse ruiter "Florent Karim Lagouah" zien vallen op het EK in Fontainebleau. Het was een val waar het Paard op hem roteerde. Zonder airjacket weet ik niet of hij was opgestaan. Florent's vrouw heeft volgens mij "mr Air Jacket" nog bedankt.

Het vest is niet goedkoop maar wat is veiligheid je waard? wij zullen er zeker een gaan aanschaffen. Qua draagcomfort is het een prima ding en de snelheid van opblazen is niet te geloven. We hebben een testje gedaan op EK (gedragen en opgeblazen). Ik denk dat dit over 2 jaar tot de standaard uitrusting gaat horen.

Een item wat de veiligheid van paard en ruiter bevorderd is voor mij altijd welkom.

De gasflessen hoef je alleen te vervangen na een val. Of als je vergeet om hem los te maken van je zadel als je van je paard afspringt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:12

verwdrgr schreef:
De gasflessen hoef je alleen te vervangen na een val. Of als je vergeet om hem los te maken van je zadel als je van je paard afspringt.

Ik las op de site van het air jacket dat als je vergeet het vest los te klippen bij het afstijgen dat het vest zich juist niet opblaast. Er is echt een bepaalde valkracht nodig om het vest op te laten blazen. Dus dat scheelt weer.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:16

Toch heb ik in Boekelo een opgeblazen vest gezien van een ruiter die aan de finish van haar paard sprong....